ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ןוהה קוש רודמ

מדור שוק ההון

מדור שוק ההון

תויגתב יכה
הכי בתגיות

מכתב חריף שוגר לפלוג, כחלון ונתניהו - "אנחנו מתמוטטים"

מנכ"ל איגוד התעשייה הקיבוצית שיגר מכתב לפלוג, כחלון ונתניהו - "משהו השתבש, הפכנו לגורם מפריע"
 |  98
קריאה לעזרה
Share
למעלה מ-9% איבד הדולר מול השקל בשנה האחרונה והשבוע רשם עוד אבן דרך כאשר נפל מתחת ל-3.50 שקלים, שפל של כמעט 3 שנים. והיחלשות הדולר כבר מפילה קורבנות. מוקדם יותר השבוע דווח על סגירת מפעל הזיקוק של סוגת, מה שהעלה את החשש לגל סגירות מפעלים על רקע היחלשות הדולר שפוגעת קשות ביצואנים. בנק ישראל שעד לאחרונה היה אגרסיבי בניסיונותיו לרסן את התחזקות השקל, נראה שהוריד הילוך וכעת יושב על הגדר. אתמול למשל נרשמה קפיצה בשער הדולר אל עמל 3.50 שקלים אך הדבר יוחס לעסקת גידור שביצע אתמול האוצר, וכן להתחזקות הדולר בעולם.


אודי אורנשטיין, מנכ"ל איגוד התעשייה הקיבוצית, שיגר היום מכתב חריף לראש הממשלה, שר האוצר ונגידת בנק ישראל בקריאה להציל את התעשייה. וכך הוא כתב: "אנחנו מבינים שתשומת הלב שלכם מופנית ליוקר המחיה, למחירי הדיור, אבל כששער הדולר והיורו כל כך נמוכים אנחנו מתמוטטים. 'ציונות דור שלוש' קרא פעם סטף ורטהיימר לתעשייה הישראלית שהתיימרה להיות שחקנית בינלאומית, שהתיימרה להוביל חזון של חינוך ויצירה, להוביל את הגאווה הלאומית. ציונות בכל פשטותה והדרה היא ההקמה של מפעלי תעשייה יצרניים וחדשניים בדימונה או בצפון הרחוק, אבל משהו מתחיל להשתבש. מבלי משים התעשייה הישראלית ובוודאי זו שמייצאת הופכת לנגד עינינו ממש להיות גורם מפריע ומעכב במערכה מול יוקר המחיה. כשאנשי ממשל או כלכלנים חוזרים ומבכים על המיליארדים שהולכים לאיבוד בניסיון לשמור על שער חליפין תומך ייצוא או בכלל בניסיון לחזק או לעודד את תעשיית הייצוא אתה מבין שהפכת להיות בן חורג".

"יש שיגידו 'הנה הם שוב בוכים ושוב מיללים' - זה נכון וזו כנראה הטעות שלנו, התעשיינים, הפכנו כל דבר לעניין מהותי ולעניין חורץ גורלות. ארנונה, חשמל, מים, רגולציה ועוד, אכן יוצרים מציאות מכבידה על התעשייה וגוררים אותה לא פעם לחפש פתרונות בחוץ, במדינות זולות או קרובות יותר לשוק, אלו בעיות מכבידות אבל לא מחסלות. שער הדולר והיורו הנוכחים הם בעיה מחסלת עם אופי של רעל בשחרור איטי. חברות ישראליות בעלות מספר אתרי ייצור בעולם מעבירות פעילות! פעילות הייצוא בארץ הפסדית בעוד שפעילות הייצור מחוץ לישראל רווחית. ככה אי אפשר לקיים תעשייה לאורך זמן. ככה אי אפשר להשקיע באמצעי ייצור מתוחכמים כשהעתיד לוט בערפל"."גבירתי הנגידה, את בהחלטה אחת שלך משפיעה על החברה שאני מנכ"ל שלה הרבה יותר מכל החלטותיי", כך אמר מנהל בכיר באחת החברות הקיבוציות בעת סיור שערכנו עם נגידת בנק ישראל במפעלו. וזה האבסורד והתסכול שמצויים בו לאחרונה מנהלי החברות המייצאות - אין להם שליטה על תוצאות הפעילות. כשהשקל מתחזק ב-10% במספר חודשים מצומצם אין הרבה מה לעשות מלבד לחשוב על יציאה לחו"ל"."גם אנחנו אזרחים במדינת ישראל וגם אנחנו מבינים את הצורך בפתרונות אל מול יוקר המחיה ואנחנו אפילו מבינים את גבול יכולת ההשפעה. כלכלת ישראל חזקה היום, אבל כל בר דעת שיעסיק עצמו בשאלות קצת אסטרטגיות ישאל "מה עושים היום כדי שנמשיך להיות כלכלה חזקה גם בעוד 5 או 10 שנים". לשאלה הזאת אנחנו לא מוצאים תשובה. כשנשאל לאחרונה שר הכלכלה על יעדיי הייצוא של מדינת ישראל הוא ידע לציין שהיעד הוא צמיחה של כעשרה אחוז בשלוש השנים הבאות - יעד נפלא אבל מה עושה המדינה בכדי לקדם אותו? לזה כבר לא שמעתי התייחסות. 'ככה לא בונים חומה' וגם ככה לא בונים תעשייה מקומית מפוארת, מי שהחזון שלו ביחס למדינת ישראל שזו תהיה מדינה שטוב לחיות בה יכול להסתפק בזה, מי שהחזון שלו הוא מדינה יוצרת ומייצרת חייב לבקש יותר. תכנית כוללת לתמיכה בתעשייה המייצאת כזו שיש בה צעדים פיסקליים משמעותיים שיצמצמו את הפגיעה האנושה של עוצמת השקל - את זה אנחנו צריכים".

גרף סל המטבעות מול השקל - בשפל כרב שנתי (לפחות מאז 1999):

מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של שוק ההון ולמבזקים של ביזפורטל - ניוזלטרים חובה לכל משקיע
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

98 תגובות ב-68 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
68 מסתכל מלמעלה 14/07/2017 09:22 לכל היידעני והלוזרים שקונים ביוקר ומוכרים בזול.
אל תציעו את דעתכם לנגידה - מה לעשות פשוט תעשו מה שהיא עושה אולי תבינו טוב יותר. באמצע שנת 2008 קנו בערך של 3.25 באמצע שנת 2010 קנו בערך של 3.35 באמצע שנת 2014 קנו בערך של 3.45 באמצע שנת 2017 קונים בערך של 3.5 כך מנהלים נכון את איסוף הדולרים --- וכל מי שלא מבין שלא ייעץ... כי הוא לא מבין דבר וחצי דבר...
67 אליהו הנביא 11/07/2017 12:18 על ריבית האפס בהגיון
לא בכדי קוראים ךריבית נשך,היא נושכת מי שמחזיק ביתרת זכות ונושכת עד זוב דם מי שחייב לבנק,,לשמעון יתרה של מאה אלף עליה הוא מקבל אפסנ ריבית , ראובן אחיו לקח מהבנק את אותם מאה אלף כהלוואה ו.....איך אומרת הנגידה "יציבות הבנקים",אגב רוב עובדי בנק ישראל והאוצר מנהלים כיום את הבנקים בשכר......
66 אליהו הנביא 11/07/2017 12:15 על ריבית האפס בהגיון
לא בכדי קוראים ךריבית נשך,היא נושכת מי שמחזיק ביתרת זכות ונושכת עד זוב דם מי שחייב לבנק,,לשמעון יתרה של מאה אלף עליה הוא מקבל אפסנ ריבית , ראובן אחיו לקח מהבנק את אותם מאה אלף כהלוואה ו.....איך אומרת הנגידה "יציבות הבנקים",אגב רוב עובדי בנק ישראל והאוצר מנהלים כיום את הבנקים בשכר......
65 עמירם 11/07/2017 12:04 יחי הפמיניזם
בשם השוויון"בכל מחיר"כפו עלינו נגידה,,,העיקר שלמינוי תהיה אישה .ולא משנה אם יש גברים מוכשרים יותר
64 תג-בצץ 09/07/2017 16:35 פוטו-פיניש
שוב פעם תמונה ?, לא זוכר כל כך הרבה צילומים של סטנלי פישר.
63 די לאדישות בנק ישראל 08/07/2017 13:42 לפטר את פלוג וטרכטרבג גרמו ליוקר מחירי דירות לדולר חלש (ל"ת)
62 אנונימי 06/07/2017 20:25 פלוג שומרת על הבנקים
פלוג שומרת על הבנקים במקום על אזרחי המדינה בושה בובה על חוטים של הבנקים המושחתים
61 YAYA 06/07/2017 18:37 הגיע הזמן לנגיד מקצוען כדמותו של סטנלי פישר
כחלון-תפטר אותה . מי שמרחם על טיפשה ולא מקצועית שמוליכה את הכלכלה שולל-סופו להתאכזר לעצמו.
60 דוד מלכי 06/07/2017 09:48 כמ פעמים עוד צריך להסביר לך גברתי ?!?!?!
הקפיאי את שערו התחתון של הדולר על 3.50 !!!!!!!!!!!!!!
59 ישראל 05/07/2017 15:31 פלוג תתפטרי - נכשלת! (ל"ת)
58 דן 05/07/2017 15:19 לפטר את פלוג
גרמה נזקים בלתי הפיכים לכלכלת המדינה . להרס של סגירת מפעלים . לא מצדיקה את השכר שהיא מקבלת על חשבון משלמי המיסים .
57 פשיטת רגל 05/07/2017 10:55 תקנה הגנות דביל
לא הגיוני שבגלל כמה קיבוצניקים חסרי אחריות שלא יודעים לבצע הגנות,המדינה תפסיד מיליארדים!!!לא ייתכן
56 אחרית הימים 05/07/2017 10:52 לא יעזור כלום
רק משבר חריף מלווה בהתמוטטות התעשייה ומפעלי היצוא ואבטלה גדולה אולי יפקחו את עיני הסומים בארובה , פלוג כחלון וביבי . לא זעקות ולא מכתבי יאוש .הם זורקים את זה לפח . השאלה הגדולה האם הציבור הנפגע ידרוש בכל תוקף להעמיד את האחראים לדין ועונשים . בספק רב כי ישראל הפכה למדינה ששולטת בה מאפיה של גזלנים אטומי לב !
55 אזרח מודאג 05/07/2017 10:31 ביבי מינה את פלוג בגלל שיאיר לפיד לחץ עליו למנותה
עכשיו, כשיאיר לפיד כבר לא שר אוצר, אני מצפה מביבי שיתקן את הטעות שעשה.
54 השפוי 05/07/2017 09:44 איפה סטנלי
תביאו אותו ומהר
53 האמת המרה 05/07/2017 06:13 ב"י חייב לקנות דולרים ואז לקנות בהם זהב פיזי. (ל"ת)
52 בני גור 05/07/2017 03:15 סתם מנסה לתפוס טרפ
על סגירת מפעל, שנובע מיוקר שכר עבודה, ושכר מינימום, ולא קשור לדולר, שצריך להיות ב 3.30 במקרה הטוב
51 המתחזה 04/07/2017 23:55 כשחברת סטארט אפ מגייסת 15 מיליון דולר
ומשלמת לעובדים בשקלים תחשבו כמה כסף הפסידה בעקבות התחזקות השקל, אבל זה לא אומר שפלוג צריכה לרוץ ולקנות דולרים אלא לעשות מהלכים אחרים, כמו הטלת מס על עסקאות קצרות, להעסיק סוחרים ממולחים שיעשו רווחים ממסחר על הדולר שקל עבור בנק ישראל, להתחיל לשחק במגרש של הגדולים, ולשחוט אותם, יש לה תקציב אין סופי, שתקנה מלא קולים ואז תעלה את שער הדולר ותמכור אותם, תקנה מלא פוטים ואז תוריד את שער הדולר ותמכור אותם, מהרווחים האלה היא תוכל לעזור לכל עם ישראל. בהצלחה
י 05/07/2017 09:57 ההפך הוא הנכון
לפחות בתחום שלי התחרות היא עם גוגל אמזון וכן הלאה שמוכנות לשלם על עובד ישראלי כ200000 דולר. כבר כיום גיוס של הטובים באמת הוא כמעט בילתי אפשרי אם הדולר יעלה כח המיקוח של חברות אלו יעלה (והכנסות המדינה ירדו). הדולר התייצב סביב מחיר זה לא במקרה ולא יזוז ממנן אם לא תהיה קטסטרופה (אולי ירד כי ניראה שהחברות הבין לאומיות ממשיכות לגיס בקצב הזוי)
50 מוטי 04/07/2017 22:55 פקידה העם קביעות ושכר מנופח
זה לא פלא שביבי לא רצה אותה כנגידה היא דואגת לבנקים העושקים את הציבור ובעקר העסקים נותנים ריבית 0 על הכסף וגובים ריבית שחיטה מהעסקים ומהציבור היא צריכה לקבל שכר לפי השגים ולא בזכות הקביעות
49 כלכלן 04/07/2017 21:33 מלחמה מול איראן השקל יהיה היסטוריה או זהב או מט"ח
סבלנות זה מצב זמני
48 האמת לאמיתה! 04/07/2017 20:25 מדינה לא מעניקה באמת ביטחון. המדינה היא אויב ומפלצת.
המדינה היא כמו מפלצת שאינה יודעת שובע: בולעת כל מה שעומד בדרכה. מיסים, קנסות, היטלים, התעמרות, שדידת כסף, יד הורסת במקום יד עוזרת ועוד. עד שיום אחד, כשכבר לא יהיה מה לכלות עוד ומה עוד לגזול - המפלצת תתחיל לאכול את עצמה.
47 חותמת גומי 04/07/2017 19:14 נכון לעכשיו ריבית אפס גורמת לצרות
לא היה דבר כזה בכל היסטורית האנושות . צריך להעלות את הריבית
46 דוד 04/07/2017 19:03 לו צריך לעלות את שער הדולר כי אצל פלוג יש מחסנים של דול
שהי תחנק אם הדולרים שיש לה כי הכסף לו שלה
45 שמואל 04/07/2017 17:39 המדינה הורסת את החקלאות וכעת גם את התעשיה והיצוא (ל"ת)
44 רובי 04/07/2017 17:32 אני כאזרת מן הישוב רק מעלה חשד כלשהו.........
.....האם ייתכן כי חפרפרות ואו נברנים מסוכנים פועלים ומציפים את העולם בשטרות $ מזויפים וגורמים בכך לנפילת הדולר שכנראה עושה טוב לכלכלת אמריקה..??
43 G 04/07/2017 17:11 ביבי הראשון שהכניס את המס הכבד על הבורסה ובחרתם בו בנבל (ל"ת)
42 נתן 04/07/2017 16:50 פלוג חסרת אונים -חסרת מחשבה
והספקולנטים חוגגים עליה -אבל מה אכפת לה כל חודש היא גוזלת 80000שח משכורת מכספי ציבור
מאדאם טוסו 04/07/2017 20:26 מתאמנת במרץ לקראת הצבתה במוזיאון השעווה... (ל"ת)
41 מאיר 04/07/2017 16:38 לא מבין מי דואג לשקל חזק.
הרצון לרצות את ממורמרי העם שיוכלו לנסוע מיליון פעמים בשנה לחו"ל או רגולטורית שלא מבינה מימינה לשמאלה. ו..אולי אלו ספקולנטים?
סקוויד ויד 04/07/2017 17:29 עודף במאזן המסחרי , תגליות הגז שהקטינו יבוא
פעם הייתה דרישה גדולה להמרה של שקלים למט"ח , עקב יבוא של אנרגיה (דלק, פחם) כיום הדרישה ירדה עקב תגליות הגז שמשולמות בשקלים לארץ. בנוסף אקזיטים שמבוצעים תדיר גורמים להמרה בכיוון ההפוך של דולרים לשקלים. ובכך לוחצים את המטבע הישראלי למטה. אם הכל ימשיך כמו שהוא , לדולר יש רק כיוון אחד והוא למטה.
משה ראשל"צ 05/07/2017 07:36 בקיצור רבותיי צרות של עשירים : שקלים שקלים עלינו נופלים (ל"ת)
40 הפתרון הבזוי 04/07/2017 16:35 מיתון או מלחמה
שאלה מה יבוא קודם
א. ב. 04/07/2017 19:20 שניהם יגיעו במקביל בזמן הקרוב! (ל"ת)
משה ראשל"צ 05/07/2017 07:39 אולי שניכם תעופו לנו מהעיניים מרעילי בארות כנראה
שאתם סתומים זה מצב הפוך המון דולרים נכנסים ופחות יוצאים לבנק ישראל יש הר של דולרים יש כאן המון כסף המון גז המון סטרטאפים
39 דן 04/07/2017 16:34 אם ביבי וחדלון לא יודעים להתמודד-שיורידו מס חברות או
דיבידנדים לפי % מה $ יקבעו שער 4 = 23% שער 3.5 = 9% מס ככה יפצו את התעשיה
38 בן 04/07/2017 16:30 האוצר = כחלון צריך למסות את הספקולנטים והזרים = ביבי
פלוג היא פלופ ובנק ישראל במסחר הוא בדיחה
37 איינשטיין 04/07/2017 16:29 המשוואה
דולר חלש יגרום למפוטרים הרבים בגללו, יכולת לקנות מוצרי יבוא וטיולים בחו'ל יותר בזול. זה בתנאי שיישאר להם כסף אחרי שיקנו אוכל ובגדים.
לפלס 04/07/2017 17:41 היצואנים צריכים להעסיק כלכלנים שיודעים לגדר את השקל .
לגדר את השקל/דולר , זה ביטוח פיננסי של היצואנים . כמו שיש ביטוח עסק , ביטוח חקלאי ... שמגן , כך גם יש לבטח את המט"ח ע"מ למנוע קריסה כלכלית. עם ישראל לא צריך לשלם את פרמיית הביטוח .
36 יבואן 04/07/2017 16:18 הבכיינים. חומרי הגלם שהם משתמשים בהם הוזלו ב-10% (ל"ת)
35 ביבי 04/07/2017 16:07 רציתם את ביבי, קיבלתם גם את שרה
ניתוח פשוט יוכיח לכולנו שהכשל החל ב-1977 וקיבל העצמה כאשר ביבי המפריט, מימש את התיאוריות הכלכליות הקלאסיות של מילטון פרידמן - כלכלה חופשית ומופרטת במדינה מוקפת אויבים, המשקיעה יותר ממחצית כוחה בהגנה על המולדת. כך גדלו הטייקונים, כך התרבו האוליגרכים וכך נהרסה החקלאות והתעשיה. החלום להיות מרכז מוניטרי עולמי, מוקף אויבים, הוכח כבלון נפוח המתפוצץ לנו בפנים. לכל מציעי הביטוח - גם את זה יש לשלם מכיס כלשהו ומדובר בכסף שאינו קיים ולכן הכל מגולגל על האזרחים התמימים והטמבלים שממשיכים להצביע עבור מנהיגים ווירטואליים, העושים לביתם ומוציאים את כספם מגבולות המדינה, בכל דרך אפשרית.
משה ראשל"צ 05/07/2017 07:40 ל-35 איזה אוסף של שטויות כתבת סע לברית המועצות (ל"ת)
34 אורון 04/07/2017 15:42 חחחחחח בכיינים , תשקיעו בנדלן רק פה יש כסף
שהדולר עלה אני לא זוכר הוזלות תתחילו לפטר ותפסיקו לבכות
33 ירון 04/07/2017 15:24 יצואים תפסיקו ליבב ותקנו הגנות/ביטוחים על הדולר.
כמו שעושים ביטוח על רכב / עסק בריאות ... כך גם היצואנים צריכים להפנים שחובה לבטח נגד ירידת הדולר . הבעיה היא שהם רוצים לחסוך את הפרמיה . אבל כשהדולר מתחיל לרדת חזק , הם יודעים טוב מאוד ללחוץ על הנגידה .
בן 04/07/2017 16:31 אנחנו מייצאים ולא אנשים פיננסים שיודעים לגזר
מתי אתה פעם ייצרת משהו?
ירון 04/07/2017 17:36 העסיקו כלכלנים שיודעים איך להגן על השקל . (ל"ת)
32 אילן 04/07/2017 15:13 שער הדולר האמיתי היה צריך להיות 2.5 שח
מה שהיה מאפשר לנו הצרכנים חגיגה אמיתית. בנק ישראל ופלוג רכשו מאה מיליארד דולר רק כדי לנסות לעזור לכם ואתם עדיין מייללים. תעבירו את הייצור לחו"ל. תזהמו את הסביבה בחו"ל ולא בארץ. תתחילו עם האמוניה, בזן, כיל, רותם אמפרט וכו' יאללה אתם עוד כאן ?
31 אזרח 04/07/2017 15:01 בכיינים
תפסיקו לבכות ולעבוד על אנשים שלא מבינים, בעלות שולית ביותר ניתן לבצע גידור כנגד פיחות מטבע ואז לא נפגעים מהשער כמו שעושות חברות מתוקנות בעולם, אנשים פה אין להם מה לאכול ואלה מבתכיינים כי נגסו להם קצת מהרווח.
א-ב 04/07/2017 16:42 לא צריכים להתבכיין צריכים להעביר פעילות
אתה ודומיך לא מבינים את המרחב בו הם חיים. לכן אתה מכנה את התעשיינים בכינים ואני בטוח שאת אנשי הקבע אוכלי חינם וכן הלאה דימויים ריקים וחלולים. ממש כמו שללא משרתי הקבע אין לך חיים (לכולנו הכוונה) ללא תעשיינים אין לך פרנסה. והאמן לי אני רואה מפעלים רבים שמתרחבים בחו"ל ולא בארץ ולאט לאט מעבירים את עיקר פעילותם לשם. כך שישראל מפסידה תעסוקה ותשלומי מס. תמשיכו לכנות אותם בכיינים ונשאר כאן עם הייטק מפואר אבל כזה שרק 10% בעלי כישורים לעבוד בו אליהם יצטרפו עוד 25% מכח העבודה בתפקידי שירות שונים (שליחים מסעדות מזכירות עורכי דין רואי חשבון וכדומה) כל השאר ימשיכו לכנות אותם בכיינים על כוס קפה מדמי אבטלה או הבטחת הכנסה.
30 אהרון 04/07/2017 15:00 אטימות
נשקל המטבע החזק בעולם . שיא האבסורד . מדינה שחיה בסביבה עוינת החייבת להחזיק צבא אדיר שהייצוא משמש לביטחונה אינה יכולה להרשות לעצמה שקל מתוסף ב10 אחוז תוך חודשים ספורים . יקומו כול מיני כעלי עניין עמו יבואנים ויכלו על נס את כדאיות התיסוף בשם ההוזלות של הייבוא אבל האמת שהתעשייה מתמוטטת וראש הממשלה שר האוצר יישאו בתוצאות . רק פיחות מיידי יציל את המצב
29 פלוגית 04/07/2017 14:56 לכל מי שושב שמטבע חזק טוב למדינה,
אז למה כל מדינה מנסה להחליש את המטבע שלה? מי שלא מבין שיחזור לספסל הלימודים!
משה ראשל"צ 05/07/2017 07:41 השוק חזק יותר מבנק ישראל - זה שוק חופשי אמיתי (ל"ת)
28 מוטי 04/07/2017 14:53 פונים לנתניהו ? חחחחההההה.....
ביבי נתניהו מתעניין בביבי נתניהו ... שכחתם ? תעשייה קיבוצית מעניינת אותו כמו השלד דאשתקד המצב הפיננסי שלך ושלי מעניין אותו כמו קליפת השום חבל על המאמץ ....אין הפתעות בליגה נתץניהו שה הרבה בלה בלה ודיבורים ויקים לכם ועדה ועוד ועדה עד שתתפגרו פיננסית רחמנא לצלן
אריק 04/07/2017 21:11 מתעניין גם בסיגרים ומיטה מעופפת - שכחת (ל"ת)
משה ראשל"צ 05/07/2017 07:42 ל-28 ואריק אתם שני טפשים שמאלנים אוהבי שלי חמורוביץ (ל"ת)
27 דוד מירושלים 04/07/2017 14:43 הזמנים משתנים
הזמנים משתנים, יש תחרות עולמית. אם רוצים ליהנות מהמחירים הזולות בעולם צריכים לקבל את הגזרה שאנחנו צריכים להתייעל. פיטורים, רובוטיקה וכדומה. חברה שבמשך שנה לא מסוגלת להתמודד עם ירידה של דולר בכ8% וזה משפיעה על ריווחיותה באופן מהותי איננה יעילה. אני מבין את הצער של היצרנים והמפוטרים אבל זה שינוי עולמי ועלינו להשתלב בו
26 רמי 04/07/2017 14:40 תיסוף סל המטבעות
השקל תוסף לעומת סל המטבעות עקב עודפי היצע של מטבע חוץ בארץ (מכל סוג שהוא) בשיעור של 5.39% , כתוצאה מחולשת הדולר בעולם -תוסף השקל בעוד 3.68% לעומת הדולר ובסך הכל 9.08% לעומת הדולר
25 אחד שמבין 04/07/2017 14:20 מסכנות
דימעות תנין , לא שמעתי את זעקתך כשהדולר היה גבוה .
24 ליאור 04/07/2017 14:17 תדע כל אם עבריה...
שבניה קורסים תחת העול הכלכלי במדינת ישראל !! ארץ זבת חלש ודבש ? ארץ מיסים , חובות ואינטרסים !!!
23 שישקו 04/07/2017 14:02 חבל שהיא לא שולטת באמצעים שנתנו לה
אוקי שינוי מונטרי בלתי אפשרי בגלל שוק הדיור שינוי פסקלי מוצע אחרי קניה של 28 מיליארד דולר האמצעי האחרון שניתן לה והחסרת יכולת מחשבתית הזו לא יודעת על קיומו כנראה היא רצועת ניוד חדשה שמגבילה את ירידת השער ואת עליתו אבל היא חסרת ידע או הבנה או נסיון כדי להבין זאת...חובה לנער אותה ומהר כי המשק נפגע.
22 חיים 04/07/2017 13:58 העצמאים הקטנים מתמוטטים עם השותף 180 יום שהם מקבלים
ממוסדות המדינה. ואם בארזים נפלה שלהבת מה יגידו אזובי הקיר? ובעקבות המדינה המתעמרת בספקיה גם הפרטיים מתעללים בציבור עצמאים שהם במעמד ובמצב הכי נחות במדינה.
21 שוקי 04/07/2017 13:53 שש לא להפריע לפלוג בחופשת הקייץ היא בתרדמת כבר שנה
לא עושה כלום כי לא יודעת לעשות כלום העיקר מעסיקה מאות עובדים בבנק ישראל במשכורות של 20 אלף ומעלה כולם מגרבצים צריך רצועת ניוד שתגביל את הירידה כי ספקולנטים עים מכונות מסחר השתלטו על הדולר היציג.
20 אברשה 04/07/2017 13:47 שימו שוטף כלים סודני בראש בנק ישראל
תאמינו לי יתפקד יותר טוב מהכלומניקית פלוג.......זה בדוק
ענקקק 04/07/2017 15:48 חח (ל"ת)
19 נועם 04/07/2017 13:40 היצרנים צריכים להתאים עצמם למציאות העולמית
הכלכלה של ישראל חזקה ולכן המטבע עולה. זאת עובדה ואין מה לעשות עם זה. גם שוויץ חשבה בהתחלה שתוכל לקבע את המטבע ובסוף נכנעה והפסיקה לווסת. אי אפשר להלחם בתחנות רוח. הייצרנים חייבים להיערך לכך ולפעול בהתאם. להעביר ייצור לארצות זולות זה פתרון אחד אבל יש גם פתרונות נוספים. אפשרות אחרת היא להוסיף אוטומציה ורובוטיקה למערך הייצור. בצורה זו יוכלו להפחית את כח-האדם ולהוריד עלויות ייצור. נכון זה יפגע בטווח הקצר בתעסוקה של המדינה אבל זאת לא הבעייה של היצרנים - הם חייבים להיות תחרותיים. את בעיית התעסוקה המדינה צריכה לפתור ע"י הכשרות לאוכלוסיה כך שתוכל לעבוד במקומות עם הרבה אוטומציה.
18 שאול 04/07/2017 13:32 תעזבו את הנגידה ואל תפריעו לה לצייר גרפים צבעוניים
זה מה שהנגידה אוהבת לעשות, והתעשיינים רק מבלבלים לה את המוח למיסכנה. וגם לביבי תפסיקו לבלבל את המוח. מה חשבתם? שתוך כדי עישון סיגר ריחני שעולה 200$ הוא יחשוב עליכם? או שהוא ייתן את דעתו למצוקותיכם תוך כדי זה שהוא לוגם שמפניה ורודה? ושר האוצר? הס מלהפריע! הוא מריח בחירות שהולכות וקרבות ואסור להפריע לו בזוטות לא חשובות כמו שקל חזק, תעשייה, ייצוא שמתרסק, פיטורי עובדים וכו'... ואנחנו האזרחים שרואים את ההתדרדרות הכלכלית האיטית עקב השקל החזק, גם אנחנו מהווים גורם מפריע עבור אלה שיושבים שם בחלונות הגבוהים. אנחנו צריכים לקבל בחיוך את כל מה שקורה ולסתום את הפה!
17 מאיר פ 04/07/2017 13:27 מדבר על יוקר מחיה
תחשבו מה יקרה אם מוצרי היבוא יתחקרו כתוצאה מפיחות השקל, נכון לעכשיו ישראל המדינה היקרה בעולם... נשבור שיא היוקר המחיה , שיא של עצמנו .. ישראל ציהיה המדינה עם היקר מחיה הגבוה פי 4 משער העולם
16 אלכס 04/07/2017 13:19 הגיע הזמן שב"י יחזור לשיטת האלכסון הזכורה לטוב (ל"ת)
15 שמטוב 04/07/2017 13:17 שיתמוטטו הפרזיטים שלא מצליחים למכור את הסחורה שלהם
הפרזיטים הללו רוציפ שאנחנו אזרחי ישראל נממן את הייצור שלהם. לא חייבים להם כלום. אם הם יכולים למכור רק על ידי סובסידיה לייצור שלהם הם לא מביאים תועלת כלכלית למדינה.
אחד העם 04/07/2017 18:20 אז מי מביא תועלת מי שקונה מכוניות ונוסע לחוץ לארץ בזול (ל"ת)
14 גידי 04/07/2017 13:13 מיסים על רווחי מט"ח וקיזוז הפסדים למי שמשקיע בדולר
...ואז הדולר יתחזק ב5%-12% תוך כמה ימים ויקרע לספקולנטים את הצורה כי הסטופים יפעלו במכונות כמו מפולת שלג. אולי יחזור לשער ותיק וחברותי של 3.92 ויישאר באזור...חה,חה,חה-מפולת שלג בחמסין... :-)
שמטוב 04/07/2017 15:56 מי שהו חייב לשלם לך על ההפסדים שלך ?
השקעת בדולר כי חשבת שתרוויח. עכשיו כאשר הפסדת בגלל ההשקעות שלך בדולר --- אף אחד לא חייב לך כלום.
שמטוב 04/07/2017 15:45 הספקולנט האחראי זה בנק ישראל. באו ספקולנטים גדולים
וניצלו לטובתם את הספקולציות האידיוטיות של בנק ישראל. כבר 3 שנים שבנק ישראל מפחת באופן מלאכותי את השקל, בניגוד לכוחות השוק, אז באו בנקאים בעולם וטייקונים כמו סורוס וגנבו מישראל 50 מיליארד שקל שפלוג נתנה להם דרך הספקולציות המצחיקות שלה. עכשיו בנק ישראל עומד בפני שוקת שבורה. זה לא התפקיד של בנק ישראל לנווט את הכלכלה. זה תפקיד של משרד האוצר דרך סיוע ישיר לתעשיינים שמביאים תועלת למדינה, לא דרך ספקולציות על שער הדולר שמאפשרות לגנוב כסף מאזרחי ישראל. הנגידה הספולנטית הטיפשה גרמה נזק של עשרות מיליארדי שקלים לישראל.
13 יש רק פתרון אחד 04/07/2017 13:11 שידפיסו שקלים ויורידו את השער של השקל בעולם (ל"ת)
אחד 04/07/2017 20:35 אין לך מושג על מה אתה מדבר.
הדפסת כסף שווה ערך לאינפלציה . זה מה שאתה רוצה?
12 אבי 04/07/2017 13:06 אתם מצפים שעם ישראל יסבסד עבורכם את שער הדולר. למה?
עצה ידידותית: השקל לא הולך להיחלש בזמן הקרוב. העודפים בחשבון השוטף יבטיחו את זה. הממשלה/בנק ישראל לא צריכים, לא אמורים ולשמחתנו גם לא ממש יכולים בינתיים להחליש מלאכותית את השקל. בקיצור העצה היא לבחון טוב את את הפעילות תחת הנחה שהשקל ימשיך להתחזק, לסגור את מה שמפסיד ולהתמקד במה שמרוויח. בסיסי, נכון?
שמטוב 04/07/2017 15:58 אילו שמתבכיינים פה השקיעו בדולרים ורוצים שמישהו יציל את
ההשקעות שלהם. מצב במשק לא מעניין אותם, מצידם שהמשק יחרב. . מעניינות אותם רק ההשקעות הפרטיות שלהם. צבועים.
יד הנפץ 04/07/2017 15:21 גם מדינות אחרות עם מטבע חזק מסבסדות,אנחנו לא אור לגויים (ל"ת)
שמטוב 04/07/2017 15:48 מה שמדינות חזקות יכולות לעשות ישראל לא יכולה לעשות.
אנחנו פיצפונים. אנחנו לא סין ולא יפן ולא גרמניה. אסור לישראל לשחק משחקים על שער דולר מלאכותי, זה רק מביא אסונות לישראל.
11 י 04/07/2017 12:59 למטבע יש שתי צדדים
נכון שהתעשיה שמיצרת על חשבון הכנסה נמוכה של העובדים נפגעת . שכר של כ1200 דולר לחודש עלה ל1500 דולר עקב היסוף הנוכחי אבל השאלה האם בישראל צריכים ליצר וליצא מוצרים עתירי עבודה שנשענים על שכר נמוך? מצד שני חברות הטכנולוגיה הישראליות שנדרשות להתחרות על שכר עם החברות הגלובליות נהנות משער הדולר הנמוך. עלית הדולר תביא לעלית שכר בשוק הטכנולוגיה ולהגדלת ההפרשים.
אחד העם 04/07/2017 18:18 הפוך גוטא השכר בהייטק הוא בשקלים וזה יותר דולרים כאשר היורד (ל"ת)
י 05/07/2017 08:51 הבנת הנקרא
גוגל אמזון וכן הלאה מוכנות להוציא על עובד ישראלי כ200000 דולר בשנה שזה העלות גם בארה"ב (לא בקליפורניה) עלית הדולר תגדיל את כושר המיקוח שלהם ותגרום להגירה (ותקטין את הכנסות המדינה). כבר כיום ולמרות שער הדולר חברות ישראליות לא מסוגלות לגיס את הטובים בגלל התחרות. המשאב האמיתי של מדינת ישראל הם עובדי ההי טק. אבל זהו משאב ניד וכמן ברפואה לאחר מספר שנים של התעללות המשאב יגמר ....
10 יהודי 04/07/2017 12:57 הבינו... פה זה להלהלנד ! (ל"ת)
9 אין שכל 04/07/2017 12:55 פלוג תגפיסי שקלים
להחליש את השקל רק להדפיס שקלים ולקנות דולרים !! יעשו אינפלציה אז מה !!! קצת ריבית תעלה גם לפנסיה יהיה היכן להשקיע בלי להמר !!!
שמטוב 04/07/2017 15:50 לא צריך להרוס יותר את המשק ממה שעשתה פלוג.
אזרחי ישראל משלמים במיסים גבוהים תמורת ביזבוזי הכסף של בנק ישראל. לכל תעלול של בנק ישראל יש מחיר, אזרחי ישראל משלמים את מלוא המחיר.
ממחר 04/07/2017 13:28 אני מגפיסה שקלות (ל"ת)
8 פלוגית 04/07/2017 12:49 לא איכפת לי. העיקר יש משכורת 60000 ש"ח
אל תפריעו לי לעשות מחקרים.... על כלכלת האצטקים...
85.000 נטו 04/07/2017 13:29 גרוש לא פחות (ל"ת)
7 רועי לוי 04/07/2017 12:48 צריך לעלות את שער הדולר. אבל האשמה שלהם היא גם שלו..
הוא היה צריך לגדר את ההשקעה שלו . יש לך חשיפה לדולר או ליורו או למחירי החיטה דלקים סוכר או לא משנה מה.. תגדר אותה. ככה לא תפגעו מירידות או עליות במחירים. חבל שסמנכלי הכספים בארץ לא מקצועיים (לא כולם)
שמטוב 04/07/2017 15:52 לא צריך היה לגדר. צריך היה שפלוג לא תנפח את שער הדולר (ל"ת)
6 לא יעזור 04/07/2017 12:48 כשאת שר האוצר מעניינים רק מחירי הדיור והנגידה מנותקת
צריך להוריד דרסטית את הריבית, על אף ההשפעה על ריביות המשכנתא. לחילופין - לקבוע שערי מט"ח מינימליים שישקפו באופן אמיתי וריאלי את ערך השקל ובכך למנוע את המשך הפגיעה ביצואנים
5 בטלנים ומתמסכנים 04/07/2017 12:43 המדינה פה היא נגד מצליחים ונגד מעסיקים. היא בעד (ל"ת)
4 משה 04/07/2017 12:27 חבל על העצבים שמו פוסטימה בראש בנק ישראל
והכלכלה הולכת להתרסק -נגידה ללא מעוף ללא חזון -רק דקלומים מספרי כלכלה שנה א -ביבי עסוק בחקירות שאם לא כן היה מעיף אותה לכל הרוחות ...הוא מלכתחילה לא רצה אותה -והיא היתה ונשארה ברירת מחדל
דן 04/07/2017 16:34 לא פוסטימה -> פלופ (ל"ת)
3 פרנקו 04/07/2017 12:22 תצמידו את הפנסיה שלהם לדולר
ותראו איך הדולר מרקיע שחקים
2 Mk 04/07/2017 12:19 ואתה חושב שדרעי נתניהו חיים כץ שבחקירות היצואנים בראשם? (ל"ת)
1 הצלף 04/07/2017 11:55 לבדוק את חשבון הEBUY של קרנית פלוג
טוב לה ששער הדולר נמוך ככה היא חוגגת עם הקניות ב EBUY קרנית אם לא הבנת את הבדיחה תתפטרי מייד
גיל 04/07/2017 15:43 התכוונת לebay?
חחחחחח
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש