16:48 מדד הפחד (הויקס) קופץ 3.5% עם פתיחת המסחר בוול סטריט

14:52 פתיחה בירידות קלות: אפל משלימה ירידה של 5% בימים האחרונים >>

16:00 תיק המניות של קרן הגידור הגדולה בעולם הגיע השבוע לטריליון דולר >>

11:11 סגירה שלילית בבורסות אסיה: האנג סנג איבד 0.8%, ניקיי ירד 0.25% >>

08:46 היורו מטפס 0.3% מול הדולר ל 1.19 דולר ליורו

08:22 בורסות אסיה: מדד ההאנג סנג מאבד 0.8%

20:56 ענקית החיפוש רוכשת את חטיבת הפיתוח של HTC תמורת 1.1 מיליארד דולר >>

18:26 בורסות אירופה: הקאק מטפס 0.6%

15:39 רשות ניירות הערך האמריקאית: האקרים פרצו למאגר וגנבו מידע פנים >>

09:54 הזהב נופל מתחת ל-1300 דולר ברקע לזינוק בתשואות

08:51 ביל גרוס: "אם הפד' ימשיך לדבוק במדיניותו, ארה"ב בדרך למיתון" >>

08:22 מגמה חיובית הבוקר בבורסות המזרח: הניקיי מטפס 0.3%

23:05 סגירה מעורבת לאחר הצהרת הפד': מניות הטכנולוגיה משכו למטה, הבנקים עלו >>

17:57 אפל מאבדת 2.7% ברקע לביקורות מאכזבות על מוצר הדגל >>

11:48 אחד הסקטורים הבולטים של השנה האחרונה ממשיך להיחתך, הזדמנות קניה? >>

15:47 הערב ב-21:00: הנה התחזיות לקראת האירוע המרכזי של החודש בשווקים >>

11:54 הפאונד הבריטי קופץ 0.5% מול הדולר ל 1.35 דולר לפאונד

10:21 בורסות אירופה: המסחר נפתח בירידות שערים קלות, הקאק מאבד עד 0.1%

08:19 בורסות אסיה: מדד הונג קונג מטפס 0.3%

08:07 האירו עולה 0.1% מול הדולר ונסחר ברמה של 1.2 דולר לאירו

19:46 מנהל קרן הגידור הגדולה בעולם - "ביטקוין זו בועה" >>

16:09 מנכ"ל חלל תקשורת דוד פולק נחקר במסגרת פרשת בזק >>

15:41 בולטות בת"א: טבע נופלת 3%, פלוריסטם יורדת 4%

13:51 פרשת בזק: הותר לפרסום - גם מנכ"ל חלל תקשורת נחקר >>

13:00 כחלון חתם על צו שיאפשר נסיעה חינם בקו כרמיאל - אחיהוד >>

12:45 בולטות בת"א: טבע נופלת ביותר מ-4%, ארית מזנקת 7%

10:53 יציבות בבורסות אירופה - הדאקס משיל 0.15%

08:19 הניקיי היפני משלים פערים - מזנק הבוקר 1.7%

08:18 טאואר חוזרת עם פער שלילי של כ-0.5%

22:18 ברקע לזינוק בתשואות: הזהב ממשיך לאבד גובה ויורד 1.2%

21:20 חובות צריך לשלם, וזה מתחיל להעיק על הצרכן האמריקני, האם אנחנו בדרך... >>

18:05 התשואות בשוקי האג"ח ממשיכות לטפס הערב >>

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

פצצה מתקתקת: תחזיות הלמ"ס שפורסמו היום - אסור לנו להסיט מהן את המבט

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה תחזיות שמתייחסות לאיום הגדול ביותר על המשק והחברה הישראלית
 |  120
מסמך חובה
Share
במהלך קמפיין הבחירות של 2013 יצא לי לפגוש לראיון את יאיר לפיד שנשא אז את דגל השיויון בנטל וגיוס החרדים לצה"ל. בראיון הוא דיבר בלהט על כך שגם החרדים צריכים לתת כתף ואחוז בנשק. אמרתי לו שעם כל הכבוד לצה"ל (שלא בהכרח צריך אותם), האם הוא יסכים איתי שהבעיה האמיתית והדרמטית בכל הקשור לחרדים במדינת ישראל היא שהם לא לוקחים חלק בשוק העבודה שחייב אותם אחרת לאט לאט העומס יכריע את הציבור החילוני? הוא הסכים בחוסר חשק מופגן. אז למי שעדיין לא השתכנע במידת הבהילות של הבעיה, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום (א') תחזיות מהן פשוט אסור להתעלם.


הנה עיקרי התחזיות:

1. חלקה של האוכלוסייה החרדית צפוי לעלות מ-11% מסך האוכלוסייה בישראל בשנת 2015 ל-20% בשנת 2040 ול-32% בשנת 2065. כלומר שליש מאזרחי המדינה יהיו מחוץ למעגל העבודה, בטח מחוץ למעגל העבודה בעלת פריון סביר. מתוך קבוצת היהודים ואחרים, האוכלוסייה החרדית צפויה לעלות מ-14% בשנת 2015 ל-24% בשנת 2040 ול-40% בשנת 2065.2. הרכב האוכלוסייה בגיל העבודה (25-64) צפוי להשתנות אף הוא כך ש אם בשנת 2015 חלקם של יהודים ואחרים בגילי העבודה היה 81.2% שמתוכם 7.5% חרדים, בסוף תקופת התחזית (2065) צפויה עלייה חדה בחלקם של
החרדים בגילי העבודה ל-26%.3. אם בסוף שנת 2015 שיעור הילדים החרדים בגילי 0-14 עמד על 19%, אז בשנת 2040 שיעור הילדים החרדים כבר יעמוד על 33% ובשנת 2065 שיעורם יעמוד על 49%. כלומר כל ילד שני במדינה הוא חרדי, כלומר לומד במסגרת חרדית שנכון להיום לא מקנה לא שום אפשרות להשתלב בשוק העבודה. אגב, שיעורם של הילדים הלא חרדים שעומד כיום על 56% אמור לצנוח ל-35% בלבד ב-2065.

בשורה התחתונה, בעוד האוכלוסייה הערבית שומרת על חלקה ואף יורדת (מ-21% כיום ל-19% ב-2065), חלקם של החרדים באוכלוסייה פשוט מתפוצץ. זה זורק אותנו לאמירה השערורייתית מ-2012 של מנהיג ש"ס לשעבר אלי ישי. בעניין האפשרות כי העיר בית-שמש תפוצל לעיר חילונית ועיר חרדית, אמר אלי ישי כי הוא מתנגד נחרצות שכן "ללא חילונים אין הכנסות, אין מסים, אין תעשייה". צורי קריספל, שהיה באותה העת ראש עיריית העיר החרדית אלעד אמר אז כי בעיר חרדית 80% מהתושבים מקבלים הנחות בארנונה ועירייה ואינה יכולה להתקיים כך. בקיצור, החרדים צריכים את החילוניים, אבל האם כאשר החרדים יהוו שליש מהאוכלוסייה ולא 11% כפי שהמצב כיום, האם גם אז הסידור הזה יצליח להתקיים? המסר שעולה מתחזיות הלמ"ס הנוכחיות ברור, חובה על המדינה למצוא את הדרכים לשלב את האוכלוסייה החרדית בשוק העבודה הישראלי. 

בעניין זה ראוי לציין את דבריה של קרנית פלוג מ-2013 בנאומה הראשון כנגידת בנק ישראל: "למרות השיפור המשמעותי שחל בשנים האחרונות אשר הביא לכך ששיעורי התעסוקה אצלנו כבר אינם נמוכים בהשוואה בינלאומית, עדיין בולטות שתי קבוצות בשיעורים נמוכים במיוחד: הגברים החרדים והנשים הערביות. כל קבוצה עם המאפיינים הייחודיים והסיבות הספציפיות שלה. בשני המגזרים הללו, גם אלה המשולבים בשוק העבודה משתכרים בדרך כלל שכר נמוך יחסית, המשקף פריון נמוך יחסית, שבעיקרו נובע מרמת השכלה והכשרה שאינה נושאת תשואה גבוהה בשוק העבודה... בטווח הארוך, לדמוגרפיה צפויות להיות השלכות מרחיקות לכת על התעסוקה, התפוקה ורמת החיים. מצד אחד, צפוי גידול בחלקם של אותם מגזרים באוכלוסייה ששיעור התעסוקה שלהם נמוך. מצד שני, צפויה ירידה בחלקה של האוכלוסייה בגיל העבודה. אם לא יחולו שינויים בדפוסי התעסוקה, מגמות דמוגרפיות אלו יגרעו סדר גודל של 1.3% משיעור הצמיחה השנתי, מדי שנה. זהו איום אסטרטגי עבור המשק הישראלי והחברה הישראלית, כזה שאסור לנו להתעלם ממנו".



מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של שוק ההון ולמבזקים של ביזפורטל - ניוזלטרים חובה לכל משקיע
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

120 תגובות ב-75 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
75 שי 28/05/2017 01:04 בושה צריך לראות התנצלות מהמערכת על כזו הסתה מפלגת (ל"ת)
74 המפחד 26/05/2017 12:52 פצצה מתקתקת את מי זה מעניין העיקר הכס לשלטון (ל"ת)
73 אבי 24/05/2017 01:23 רק שכחתם שקיומכם הוא אך ורק בזכות אותם חרדים אז תמשיכו (ל"ת)
72 תנו מחיר למסתכן 22/05/2017 22:30 מי שמסתכן בהתחרדות חייב להרוויח משהו
כחלון תן הטבה לעשר שנים לחילוני המסתכן - זה שמחליט להשאר בארץ ולא לעבור לסיליקון באלי
71 לימון סחוט 22/05/2017 19:57 מספיק לעודד ילודה בפרט למי שלא משלם ביטוח לאומי
החרדים עשו מזה עסק, כבר לא צריך לעבוד ואנחנט הממנים. לא לצפר ילודה, להיפך לשלול זכויות מאנשים שלא עבדו X שנים בבריאות, ביטוח לאומי - נראה איך ימשעכו להשריץ!!! לסלק את החקדים מהשלטון, שרים ועדות כספים ח"כים. יאיר בסך הכל היה בשרך הנכונה!!!
70 לימון סחוט 22/05/2017 19:46 מספיק לעודד ילודה בפרט למי שלא משלם ביטוח לאומי
החרדים עשו מזה עסק, כבר לא צריך לעבוד ואנחנט הממנים. לא לצפר ילודה, להיפך לשלול זכויות מאנשים שלא עבדו X שנים בבריאות, ביטוח לאומי - נראה איך ימשעכו להשריץ!!! לסלק את החקדים מהשלטון, שרים ועדות כספים ח"כים. יאיר בסך הכל היה בשרך הנכונה!!!
69 עובד במס הכנסה 22/05/2017 17:46 נתונים בשטח
תושבי שכונה חרדית בירושלים משמלמים מס יותר מתושבי עיר חילונית שלימה. בני ברק משלמת מס הכנסה כמו רעננה. מס הכנסה נהנה משכונת הר נוף בירושלים יותר מאשקלון כולה והרוב מיזמות נדלן.
68 גיל גמש 22/05/2017 16:25 מה שכתבתם הוא נכון . אבל ...
לא התייחסתם לכך שאחוז ההשתתפות של החרדים בכח העבודה - עולה. הגברים אומנם רק כ 56% וזה נמוך לאוכלוסיה הכללית אבל המגמה היא עלייה. שיעור ההשתתפות של הנשים החרדיות הוא 70% שזה גבוה יחסית לאוכלוסיה הכללית. המסקנה שלכם ללא נתון זה היא שגויה לחלוטין. FAKE NEWS
אמת יש אחת 22/05/2017 17:43 אתה צודק ב100%
הייתי מצפה מביזפורטל להתנצל על הכתבה האנטישמית. ולתקן את זה. וללכת רק עם האמת.
67 עמי 22/05/2017 15:13 הדור הבא של החרדים כן יעבוד
המגמה היום וגם בעתיד היא שחרדים יצאו לעבודה. תבטלו חוק גיוס חובה ותראו כמה יבואו לעבוד בתור אזרחי עבדי צה"ל ביחידות מחשבים, מודיעין, חיל רפואה ועוד. תעודדו אותם לקבל מימון חינם למכללות ויצאו לעבוד אחרי החתונה (גיל 23-24). הדור הבא גם יהיה יותר צרכני מהיום וממילא יצא לעבוד. לא כולם יכולים ללמוד יום שלם בגלל שזה באמת מאמץ אדיר. תנסו להבין תוספות אחד בבא קמא ותצטרכו מנוחה של שעתיים מרוב מאמץ. מי שבאמת לומד כל היום שימשיך ללמוד...
66 אני גר באלעד 22/05/2017 13:01 אלעד. אשכול סוציו 2
והיא מטופחת ומתוחזקת להפליא.למרות שהמדינה חנקה וחונקת אותה עד היום בלי שום מרכז תעסוקה ובלי שום מרכז קניות נורמלי. שוםכלום!!!! רק להשוות אותה לאזורי תעשיה של ראש-העין ושוהם הסמוכות בא לך למות מקנאה. ועדיין יש בה המון אברכים שלא עובדים, ועדיין החיים יפים. נכון, אין פינוקים, אין בילויים, אין מרכזי קניות, אבל יש את הבסיס ותפסיקו להשמיץ את החרדים כל היום.
65 שמואל 22/05/2017 12:30 כמו בשואה- מי שלא יברח בזמן יתקע
מי שישאר פה עלול למצוא את עצמו עבד לאוכלוסיה החרדית שחיה על גבו וגב ילדיו
איש אחד 22/05/2017 16:07 רק שלא יברח לאירופה
כי שם הוא ימצא את עצמו עבד לאוכלוסיה המוסלמית שחיה על גבו וגב ילדיו.
64 שי 22/05/2017 12:15 יש אבולוציה. החרדים יתאימו עצמם ויכנסו לשוק העבודה.
כאשר הקיבה מקרקרת מחוסר מזון, בעל כורחם יצאו לעבוד בכל סוג עבודה.
המפחד 26/05/2017 12:52 אתא חי בסרט (ל"ת)
63 דב 22/05/2017 11:48 ביזפורטל
אתם מגינים בצורה מחפירה על זה שכותב בשם "אחד". הוא גזען-פשיסט, והוא צריך לדעת זאת. ואולי הוא משלכם, אולי הוא הכתב בעל הכתבה "המקסימה" הזו.
62 ניסים 22/05/2017 11:24 הפראיירים( אנחנו ) יישלמו עד שיעלמו ...
זה לא רק הפאן הכלכלי . זה שינוי ציביון תרבותי זה מיעוט שיילך לצבא זו פצצת זמן
61 תום 22/05/2017 11:23 וביבי הזבל הזה עוזר להם להמשיך במגמה בתורה לא רשום כך (ל"ת)
איש אחד 22/05/2017 16:09 ביבי ב 2003
ביבי כשר אוצר ב 2003 ניסה לשנות. הוא היחיד ששינה משהו בעשרות השנים האחרונות בנושא הזה. ומה הוא קיבל מהציבור הישראלי החילוני? שתי סטירות. בקיצור, מי שהצטרף ללהקת אנטי-ביבי ב 2003-2005, שלא יבוא עכשיו בטענות.
60 ירושלמי לשעבר 22/05/2017 11:00 ירושלים היא הדוגמא למה שיקרה למדינה בעוד כמה שנים
ברחתי מירושלים. העיר מלוכלכת ומנצלת את החילונים הספורים שנשארו בה (ארנונה בשמיים). אף אחד בירושלים לא חושב קדימה, אין גנים ובתי ספר לאוכלוסיה חילונית, תקציבים מועברים אך ורק לבתי כנסת ומקוואות. כך תראה המדינה אם לא נעצור את הטפילים...
59 יוסי 22/05/2017 10:57 ב 2065 גם גם אני אהיה מחוץ למעגל העבודה.
איזה כף
58 רוני 22/05/2017 10:35 "שליש מאזרחי המדינה יהיו מחוץ למעגל העבודה"?!
איפה חי הכתב שלכם..אף אחד לא חושד בו חלילה שהינו אוהד חרדים..אך מכאן ועד לעוות את המציאות בצורה שקרית כל כך המרחק רב. כנראה שהוא לא היה במדינה הזאת בעשור האחרון... חלק גדול מהחרדים כיום עובדים והמגמה רק הולכת ומתפשטת. בפעם הבאה פשוט תפתח את הכתבה במילים: "אני שונא חרדים" ואז תוכל גם לכתוב שיש להם קרניים..
57 האיש מהדרום 22/05/2017 10:22 חילוניים
הפרזיטים האמתיים הם החלוניים וממש ממש לא החרדים . אני עשיתי חשבון אחד לאחד .
56 סמב"צ 22/05/2017 10:12 חוק תכנון משפחה
תלמדו מהסינים, יש להעניש משפחות שיגדלו יותר משלושה ילדים.
גרב"צ 22/05/2017 10:37 גאון
שמע, אני לא חרדי אבל אתה רחוק מגאון...
סמב"ץ 22/05/2017 13:30 אולי אתה לא חרדי, אבל בטוח שאתה ביביסט (ל"ת)
55 ינ 22/05/2017 09:51 יניב
האסון היחד במדינה ישראל זאת בועת הנדלן מדינת ישראל תפסיקי לחפש אשמים
54 אופטימי 22/05/2017 09:46 שינויים שכבר קורים
אני חילוני מבית ועובד בעיקר עם אוכלוסיה חרדית היום. החרדים עוברים שינוי גדול מאוד בשנים האחרונות הם יוצאים ללמוד ומשתלבים בשוק העבודה. להרבה ממשקי הבית החרדים ומרובי הילדים הכנסות העולות על הרבה משקי בית חילונים משכילים אך רוב ההכנסות שלהם עדיין בשחור ובכך המדינה צריכה לטפל (עדיין מקבלים עזרה כמו מסכנים). בנוסף ישנם הרבה יוצאים בשאלה, כלומר הריבוי של החרדים בעצם "מייצר" עוד חילונים. ישנם עוד הרבה נקודות חשובות למחשבה. מה שבטוח לא הכל שחור והשחור החדש זה לא מה שהיה םעם :)
ירושלים 22/05/2017 10:24 קודם צבא אחרכך עבודה
גם אם יחזרו בשאלה הם גדלו בצורה כלכך מעוותת שזה בעיתי
שמואל 22/05/2017 12:50 השנאה נשפחת ממך
אתה הבעיה ! אתה המעוות !
53 וזה 22/05/2017 09:42 זה לא כולל חוזרים בתשובה.... (ל"ת)
52 קשקושים 22/05/2017 09:33 דמגוגיא בגרוש
הי אורי, אלו שטויות במיץ שכתובות ע"י מישהו שכבר היום שונא חרדים בלי קשר לאחוז שלהם באוכלוסיה. אין שום הגיון לעשות תחזית כזו של אקסטרפולציה לינארית משנתיים אחורה ל 40 שנה קדימה (תסתכל על הגרף, זה מה שעושה הליצן), אקסטרפולציה לינארית לעולם לא עושים למערכת לא לינארית ביחוד לא כשהנסיון לחזות הוא לטווח כ"כ ארוך קדימה (אפילו אם המערכת היתה לינארית אקסטרפולציה כזו לא עושים משנתיים אחורה כיוון שגם שגיאה קטנה בהערכת השינוי בשנתיים האחרונות תגרור שגיאה ענקית בתוצאה עוד 40 שנה). אם סטודנט שלי היה עושה דבר כזה היה מקבל 0 במקום. זה ידע מקובל גם לגבי תחזיות כלכליות שתקף בדיוק באותה מידה לדמוגרפיה, ומי שלא מודע לזה, כמו אדון פינק, לא ראוי שיכתוב כלל. ענף חשוב בכלכלה עוסק בדיוק באי לינאריות של מערכות ובאי היכולת לחזות את המגמות לעתיד מעבר לזמן יחסית קצר קדימה. בכל אופן, הזמן שבו התחזית תהיה נכונה בהכרח קטן בהרבה ממשך הזמן אחורה ממנו נלקחו הנתונים לבניית התחזית (הפוך לגמרי ממה שהוא טוען). פעם בתקופה יש את ה"עיתונאי" הדמגוג התורן שמחליט לכתוב דברים כאלו שאינם מבוססים על שום עובדה מדידה אמיתית, פרט
עזוב תחזית 22/05/2017 12:41 ודאי שמעת
אם אין קמח אין תורה , לכו לעבוד ולהתפרנס . מה זה כל הפרזיטיות הזו ?
51 שי 22/05/2017 09:23 חילונים חרדים אותו סטאטוס כולם לא גומרים את החודש
חוץ מקומץ אוכלי חינם אנשי תקשורת והמקושרים לפוליטיקאים שמנסים להסיח את דעת הציבור להרגיע את החילוני העובד שיש כאלו למשל החרדים שיותר קשה להם...
50 מסתכל מן הצד ונהנה 22/05/2017 09:09 כמה שנאה חילונים יכולים להקיא.כנראה שלא עמדו בהר סיני. (ל"ת)
גוגו הטברייני 22/05/2017 09:59 אכן, בעזרת השם, ורק בעזרתו יהיה טוב ! (ל"ת)
49 יפה שעה קודם 22/05/2017 09:06 השיטה שמחסלת
העובדה שהחרדים הם לשון המאזניים ומחזיקים את מרכיבי הקואליציה באשכים חייבת להשתנות . לא יתכן שמדינה שבניה משרתים 3 שנים משנותיהם הטובות ביותר ומיליונים יושבים בבתיהם ומתבטלים לא תשנה את השיטה הפוליטית המקפחת ומפלה .
דב 22/05/2017 10:34 49
טמבל. כדאי שתקרא נתונים. היום יותר חילוניים לא מתגייסים לצבא מאשר חרדים. היום הצבא לא יכול להכיל את בקשות הגיוס של החרדים. היום הכיפות הסרוגות הם פאר היצירה של העם היהודי, ובלעדיהם אין לנו צבא. רק קרא נתונים ולא תחטא בדברי הבל ורעות רוח, שלא לומר שנאה אנטישמית.
איפה 22/05/2017 09:42 איפה שירתת ? (ל"ת)
48 אזרח 22/05/2017 09:06 חילוני יקר עזוב מה שיותר מוקדם.כך ייטב יותר מוקדם לחרדים (ל"ת)
47 יחזקאל 22/05/2017 08:59 להפסיק קיצבאות
אין ברירה . חייבים לתמרץ אותם לצאת לעבודה ולדאוג לפרנסתם ולפרנסת ילדיהם . בארה"ב האוכלוסיה הזאת רוכשת מקצועות חופשיים ומפרנסת את עצמה . כל ויתור יגרור את הדור הבא לפשיטת יד ורגל .
46 שלומי 22/05/2017 08:43 שכחו להגיד שבקרב היהודים הלא חרידים חצי הם דתיים סרוגים
כלומר אנחנו בדרך למדינת הלכה הרבה יותר מהר ממה שהכתבה מציינת. ב 2040 כבר יהיה רוב דתי בארץ . בנטים וגפניים ישלטו. צריך לזכור שהציבור הלאומי דתי אומנם עובד אבל הם קודם כל אנשים דתיים ורובם בעד מדינת הלכה
אני 22/05/2017 09:44 יהודים יממשו את עיקר חיותם....
וידאגו יותר לנשמה ופחות לחומריות
איפה 22/05/2017 09:43 מה רע ?? (ל"ת)
45 מושקוביץ 22/05/2017 08:33 תגובה
כיף לקרוא את הכתבה הזאתי.... ככל שעם ישראל מתקרב לאביו שבשמיים אין שמחה גדולה מזאת. לכל הפרופסורים והגאונים האחרים הם מתעסקים בסטטיסטיקות מטופשות שאין להם ערך, רוב החרדים עובדים בצורה כזאת אחרת ובמקומות העבודה שלהם הם נחשבים מועילים אמינים וזריזים מה שכמעט לא נמצא בסביבה החילונית שמנסה ל"דפוק" את המערכת ולנצל. מזלנו שהתורה הקדושה מתווה מידות ודרך ארץ ועניין לגזל. לכל החילונים ההזויים שחושבים שהם מחזקים את החרדים..אתם מדמיינים והוזים...דווקא הדת והתורה מחזיקה שנהיה איכותית ולא דפוסי המערב "והקידמה". גם ללא החרדים במדינה אף אחד לא היה מאושר ותמיד היה להם על מה לבכות...פעם זה חרדים פעם זה ביבי...אין הכרת הטוב והסתפקות במועט ממילא גם שתרוויח 20 אלף יראה בעינייך מעט כי תצטרך לעמוד ביעדים של אינפלציה ודברים אחרים שתמיד יפחיתו את הערך ה"ריאלי". אשריהם ישראל שמתקרבים לה' ולא הולכים ומתפגרים בתאוותנו.
אחד 22/05/2017 08:57 עובדים? דיינים, רבנים, שוחטים, מזכירים - עלוקות!!!
עבודות שממן משלם המיסים.
44 2070 סוף מדינת ישראל 22/05/2017 08:33 ולא בגלל איראן או הערבים. בגלל טמטום ממשלת הליכוד
הליכוד יזכר כמפלגה שהביאה לחיסול בית שלישי. מצפה ממפלגות ציוניות כדוגמת הבית היהודי לפעול בשיתוף כל הגורמים לעצירת השמדת המדינה.
43 אחד 22/05/2017 08:02 תמשיכו להצביע ליכוד וילדיכם יעבדו כדי לממן חרדים בטלנים
לי ולבת שלי אני מסדר דרכון זר.
מושקוביץ 22/05/2017 08:35 תגובה
או אפסים כמוך..שחושבים שבזכותם קיים העולם..
42 אבשלום 22/05/2017 07:58 פינק מחפש פתרון לבעיית הילדים החרדים?
מה פינק מייצר פרט לכותרות ערמומיות ומטעות בזדון???
41 משה ראשל"צ 22/05/2017 07:05 הדור החרדי של היום לא יהיה הדור החרדי הבא כי
החרדים העניים של היום לא יהיו מוכנים שהדור הבא שלהם יהיה עני מרוד כמוהם דבר ראשון הם יביאו פחות ילדים דבר שני כבר היום אחוז הגברים החרדים נוסק לשמיים ואחוז הנשים החרדיות גבוה יותר מהחילוניות אז שלא יפחידו אותנו בתחזיות הזויות במיוחד שהחרדים רובם יהודים טובים מאשר בני דודנו הערבים
40 דלי גופמן 22/05/2017 06:39 כתבה גזענית ומוטית בצורה מחפירה
קודם כל מי הם האחרים? שנית - שיעור הילודה במגזר הערבי אינו קטן משיעור הילודה במגזר החרדי, אלא שווה לו (צריך לדעת איך לעשות ולקרוא סטטיסטיקה). אולי שיעור הילודה במגזר הערבי ירד וזאת משום שהם כבר לא מתחתנים עם 4 נשים. שלישי - האוכלוסיה הערבית העובדת לא תורמת את התרומה המלאה במיסים, כיוון ש 99% מהם עובדים ב"שחור" ואלה שכן משלמים מיסים אז יש להם רו"ח המנצלים כל פירצה בחוק החשבונאות הישראלית על מנת לשלם כמה שפחות מיסים. רביעית - הנתונים הסטטיסטים שלך הם מוטיים לחלוטין. אתה מטעה את הציבור ואין לי מושג מה אתה מנסה לעשות בכתבה שלך שהיא לא מדוייקת בלשון המעטה. יתכן והיא נובעת מהבורות שלך יוסי פינק........או מרצונך להישתלח באוכלוסיה חרדית כי סתם בא לך.........או אתה רוצה להשיג פופוליזם זול ומכוער על חשבון אוכלוסיה החרדית..... הכותבת חילונית מסורתית יהודה
39 מומחה 22/05/2017 02:35 קשקוש
תחזית ל 50 שנה זה קשקוש מוחלט. מישהו בדק את התחזיות להיום שהיו לנו ב 1967? איו שום קשר למציאות.
דובלה 22/05/2017 09:13 לפני 50 שנה
לא היו כל כך הרבה פרזיטים וגם ש"ס לא היתה . ערך העבודה אז היה קדוש אצל כולם !
38 חרדי מאמין 22/05/2017 02:27 הסתה גזענית
תבדוק כמה מהחרדים שרתו בצבא וכמה מהחילונים בכלל לא.מה שוק העבודה של הציבור החרדי כיום לעומת לפני מספר שנים תבין שיש עליה צשמעותי.כתבה חד צדדיית ומעוותת את המציאות
37 אפי 22/05/2017 01:52 כחרדי לשעבר
תהליך הפרמטיביות והאמונה בהבלים, כמו כל תהליך זה עניין סיבובי, בשלב כזה או אחר שקשה לנבא בדיוק, יעלם כמעט לחלוטין תהליך ההתחרדות, ימצאו משהו אחר למשמעות לחיים, למרות שאין שום משמעות.
על תתרץ את היצר שלך 22/05/2017 10:49 הלכת בעקבות התאוה שלך. אחרי 120 תבין שהפסדת
יש שמים, יש גם ארץ, יש עולם שלם ומישהו ברא אותו, אין היום כמעט אף אחד שלא מאמין בבורא.
36 יוסי פינק 22/05/2017 01:44 איש הדרמות הפצצות והפיצוצים
שערוריה של תופעה ממש גנון עובר לגלובס
35 יש לפיד לחילונים 22/05/2017 01:30 רק לפיד יכול להחזיר את המדינה למסלול
כמו שאמר טומי בזמנו, הגיע הזמן שהרוב ישלוט במדינה ולא הרב ישלוט במדינה.
לפיד לחולנים 22/05/2017 08:21 רק כסילים בורים עלובים מסוגלים להצביע לתרנגול עלוב
לפיד יזחל על שמונה וילקק לכלבעל זקן שבסביבה כדי להיות ראש ממשלה. וכנגד זה אין ללפיד שום יתרון שום מעלה שום כשרון סתם בוק
34 אופטימוס 22/05/2017 01:27 הסתה לשם הסתה
ביזפורטל חבורה של מפגרים מגמתיים
דב 22/05/2017 08:47 30
אכן. היסטריה נטו. תחזיות ל-30 שנה? ומזה גוזרים מסקנות? כנראה יש הרבה כסף ואנשים משועממים בלמ"ס.
33 שמואל 22/05/2017 01:12 הנחת הבסיס של הכתבה שגוייה מעיקרה
הכתבה מניחה שלא יחול שינוי במגזר החרדי ב40 ,50 השנים הבאות ההנחה הזו טיפשית ולא מציאותית היא לא לוקחת בחשבון תהליכים שקורים במגזר החרדי. שיעור הילודה אצלם ירד, ושיעור הגידול של המגזר ירד במשך השנים בשל עזיבת חרדים מהמגזר נוכח התפתחות החיים המודרניים. כמו כן כבר עתה מוכח שפריון העבודה שלהם יותר גדול משל המגזר הכללי. בקיצור הכתבה הזו הינה עורבא פרח.
32 חנן 22/05/2017 00:37 שבח
שמעתי הערכה לפני 18 שנה שבשנת 2015 החרדים יהיו כאן הרוב אז עכשיו יש הפחדות חדשות וכמו שההפחדות הישנות.. עבדו כך גם החדשות יהין נכונות .....
31 חילוני 22/05/2017 00:22 כאשר החרדים יהיו הרוב הם גם ירכיבו ממשלה ויחוקקו חוקים
מצב הזוי אבל זה מה שיהיה וקשה להאמין שנשאר או שנשרוד כאן.
לימון סחוט 22/05/2017 19:52 כבר היום סחטנים כלשון מאזניים (ל"ת)
דב 22/05/2017 08:49 28
נכון. כיהודי לא דתי, אני אומר לך: אל תשרוד. לא זקוקים לך ולפחדים המופרעים שלך. מדינת ישראל ללא יהדות לא שווה דבר ולא ראויה לשרוד.
30 חרדי 22/05/2017 00:08 טוב לדעת שאני פצצה מתקתקת
הטור הזה הוא חרפה
29 חרדי 21/05/2017 23:51 חילונים יש פצצה תברחו מיד וכך לא נצטרך לחכות ל-2065 חח (ל"ת)
אני כבר 22/05/2017 15:08 בפלורידה בלי הכתבות הכתובת היתה על הקיר (ל"ת)
שי 22/05/2017 08:28 שטויות במיץ
למה הכתב לא מביא את נתוני הלמס ..רוב החרדים עובדים ומשלמים מיסיםנראה לכם שהם יכולים לחויות מקצבת ילדים 145 שחאם מתבססים על סטטיסטיקה תביא גם את הסטטיסטיקות שמראות שהחרדים עובדיםתת רמה של כתבה
28 חילוני 21/05/2017 23:44 הבעייה המגזר הציבורי
עובד מדינה עובד 75 יום בממוצע בשנה עובדי מדינה, השלטון המקומי, האונברסיטאות הם הם הרעה החולה,שההסתדרות מגינה עליהם
כואב 22/05/2017 12:23 וזה מצחיק על חשבוננו (ל"ת)
27 יוסי. לבך אכול קנאה 21/05/2017 23:42 כנסו
ניפגשתי עם יוסי פינק הכתב הדגול בסיור בארה"ב באזורי ביזנס ובמקומות יוקרה. קיבלו אותו בזרועות פתוחות העסקנים החרדים ושם ראה חיים של עושר בשילוב של אושר. לא מכבודך לסייר בארצנו הקטנה אצל אחיך החרדים לכן לא תדע כמה מס הם משלמים למדינה עקב ריבוי עסקים ועל תרומתם למדינה (צבא. שירות אזרחי. אירגוני הצלה וחסד...) ועל תעסוקתם בשוק העבודה. שמור על קשר ב2065
26 ב 21/05/2017 23:40 אני טוען כבר מזמן שבמצב הנוכחי - ביטוח לאומי יפשוט רגל
תוך כמה עשורים...לא הרבה. המצב חייב להשתנות ובהקדם. החוב הציבורי (ממשלתי) ביחס לתמ"ג הוא מאד מעוות משום שההתדרדרות יכולה להיות מהירה מאד.
25 תשוש 21/05/2017 23:37 לביזפורטל. את מי זה מעניין כתבות מסוג זה?????
תתעסקו בלעדכן איך יפתח מחר מסחר בבורסה ובוול סטריט במקום לקשקשקש בשכל מה יהיה ב2065
24 משה 21/05/2017 23:27 "פן ירבה..ונוסף .. על שונאנו" - כבר אמר את זה פרעה (ל"ת)
23 מבין בפינגווינים 21/05/2017 23:21 כשנפסיק לממן להם את החיים, הם יצאו לעבוד כמו טאטאלה (ל"ת)
22 ישראלי 21/05/2017 23:11 גם לצבא הם לא הולכים (ל"ת)
21 המומחה 21/05/2017 23:00 האם תחיו עד 2065 (ל"ת)
20 אזרח 21/05/2017 22:59 לא צריך שונאים ואויבים מבחוץ. יש לנו תוצרת כחול לבן. (ל"ת)
19 ר.ב 21/05/2017 22:49 נקווה שעד אז יבוא משיח..... (ל"ת)
18 אחד שיודע 21/05/2017 22:47 תשתמש במספרים אמיתיים
כיום 56% מהגברים החרדים ו75% מהנשים החרדיות עובדים בקיצור 65% כיום אז על מה כל המהומה
17 שמואל 21/05/2017 22:45 עובדים
לא הבנתי !! רק החרדים לא עובדים. הכתב המכובד בעל המאמר כן עובד. הוא יצרן של מילים. הוא הולך למקום עבודה שמיצרים מילים. פעם עוד היו מדפיסים את המילים, אך, יוסי פינק הנכבד לא צריך להדפיס. הוא כותב במעבד תמלילים והמילים מופיעות באתר. ואלו שבלשכה המרכזית לסטטיסטיקה כן עובדים. עבודתם חשובה ביותר שהם מיצרים שורות ועמודות של מספרים שהתוקף שלהם שייך לעבר. אלו וגם אלו ועוד אחרים ייחשבו לעובדים, אך החרדים לא ייחשבו לעושה עבודה וליצרנים, כי אינם זוכים להדפיס כרטיס שעון במקום עבודה מסודר כלשהו. במה עבודתו של מר יוסי פינק ועיתונאים אחרים, ועבודתם של מדפיסי הנוכחות בלשכה לסטטיסטיקה, חשובה יותר מלימודיהם של החרדים.
16 יוסף 21/05/2017 22:36 פינק תירגע
אין לך מה לעשות בתשע בערב רק להפחיד אותנו בשטויות? החרדים כבר היום עובדים בכל המגזרים במשק והאחוז שלהם בכח העבודה הולך וגדל. חוץ מזה מי נתן לך יכולת לנבא עתידות? יש לך מושג איך יראה שוק העבודה בעוד 50 שנה? אולי יצטרכו בוגרי לימודי גמרא ומשנה?
15 אחד העם 21/05/2017 22:23 בשנת 2065 החרדים יצאו לעבודה כי לא יהיה להם ברירה
אז נחזור לנורמאליות . בתקווה שזה יקרה הרבה לפני . אני חטשב שכבר היום יש נצנים לכך
14 אל תפחיד אותנו 21/05/2017 22:13 אחוז הנשים החרדיות העובדות, גבוה יותר מהמגזר הכללי
ואחוז הגברים החרדים העובדים, עולה משנה לשנה.זה בדוק.
אלי 21/05/2017 23:21 עזוב, כותב מלא שנאה שמתעלם מהנתונים לצורך השנאת האחר (ל"ת)
נדי 21/05/2017 22:53 ובאיזה עבודות? רמת הכנסה ממוצעת?
עבודות שמכניסות מספיק שכר לעובד ולמדינה במיסים?
13 אורי אורבך ז"ל 21/05/2017 22:04 החרדים לא יהיו רוב וכשיהיו רוב הם לא יהיו חרדים (ל"ת)
12 יהודי חרד 21/05/2017 21:59 בשביל זה מוציאים דרכון אירופאי
אל תהלכו עלינו אימים זה לא אסון אם נעזוב ונשאיר לחרדים ולבנט את הכותל והאדמה הקדושה
אופטימוס 22/05/2017 01:17 הקלות הבלתי נסבלת של הטימטום
חבר תמוח לגוף דביל או שבאמת סע לך לשנה אחת לארופה,אל תדאג נקבל אותך בחזרה
גדי 22/05/2017 00:09 באירופה תמצא רוב מוסלמי הרבה יותר מוקדם תהנה (ל"ת)
יהודי 21/05/2017 22:55 שלום ולא להתראות
כשהמוסלמים באירופה ירדפו אותך... אל תברח, תישאר שם.
11 הליכוד פועל לחיסול ה 21/05/2017 21:59 ביבי והליכוד יזכרו בדברי הימים שהביאו לחיסול המדינה
ברור לכולם שללא התייחסות לשמאל וימין למדינה שרוב אזרחיה לא עובדים ולא משרתים בצבא אין זכות קיום. ברור לכולם שמאה שנה מהיום ישראל לא תהיה מדינה יהודית וסביר שרוב אזרחיה יהיו ערבים.היהודים שיש ךהם סביר להניח שיברחו לאיפה שאפשר
דלי גופמן 22/05/2017 06:44 האוכלוסיה הערבית
אתה טועה האוכלוסיה הערבית בתוך שטח ישראל (ללא השטחים) יהיו רוב בעוד 20 שנה במדינת ישראל......וזה מה שהשמאל לא מבין. הם יהיו הסוס הטראויני במדינת ישראל וזה בעוד 20 שנה............
חכם בלילה 22/05/2017 02:14 תברח לאירופה המוסלמית פחחח (ל"ת)
10 חרדי 21/05/2017 21:58 את המנגינה הזאת אי אפשר להפסיק.חזק חזק ונתחזק.
כול חילוני שחרד.העולם גדול.ארץ ישראל ניתנה לעם היהודי על מנת שישמרו את התורה.
ע.א 22/05/2017 07:35 אם אין אני לי מי לי
ומי יגן על שומרי התורה שאתה נמנה עליהם ?
בעד הדת דווקא... 21/05/2017 23:26 אולם חזלנו אמרו שאם אין קמח אין תורה
גם בתקופת התנך עבדו בני ישראל בכל המלאכות בנוסף ללימודיהם. יעקב היה רועה צאן, לא תלמיד חכם, האחרים גם..אין בשום מקום בתנכ מודל של לימודים בלי עבודה....
מושקוביץ 22/05/2017 08:35 מה אחרי
אחרי מה שכתוב רשום אח"כ אם אין תורה אין קמח...תלמד קצת ידע בסיסי לפני שתיהיה חכמולוג גדול.. לצערי רוב החילונים לא מבנים שקל וחצי ביהדות ברגע שיכירו יותר ישנו דרכיהם לגמרי לטובה!
9 אזרח 21/05/2017 21:58 יעלו את המס לאנשים עובדים ל 90%
מסתכלים רק על החרדים, אבל יש הרבה אוכלי חינם בתוכינו, והם חזירים גדולים, עובדי המדינה עם הפנסיה התקציבית, הם הבעיה האמיתית. המסכנים האמיתיים הם העצמאים והעסקים הקטנים שהם הקורבנות של כל מערכות המדינה בשם החוק..איכס..חרא עליכם
כל הכבוד 21/05/2017 23:49 אתה חושב מקורי ואמיתי (ל"ת)
8 אשר 21/05/2017 21:58 הכתב המלומד שכח להתיחס
לעובדה שאחוזי ההשתתפות החרדית בשוק העבודה הולך וגדל העיקר שמצא כותרת עם תמונה מתאימה. וכרגיל בהתנהלות התשקורת לחרדים - אין בדרך כלל אפילו שניה של אמת
יש ר א לי 21/05/2017 23:11 ובמה הם עובדים ללא לימודי ליבה?
בעבודות הכי פשוטות וזה חלקם הקטן. ומי ישרת בצבא?
7 משה ראשל"צ 21/05/2017 21:58 אין לכם על מה לכתוב על 2065 - מי הדביל שבדק את זה (ל"ת)
יוסי לוי 21/05/2017 22:38 מי חושב כל כך רחוק
ב2065 ישראל לא תהיה כבר החילוניים יתעוררו הרבה לפני כן ורובם יעזבו את הארץ אחרת הם פשוט יקרסו לתוך עצמם ואז חלילה ההיסטוריה תחזור על עצמה ראו הוהרתם
6 דניאל 21/05/2017 21:55 הבלים והסתה שקרית
כבר היום אחוז התעסוקה אצל החרדים עלה מ24 אחוז ל46 אחוז . וברור לי שזה ימשיך בקצב הזה..בקיצור נתונים מעוותים ולא נכונים .הכה בחרדים והצל את העם
אחד 22/05/2017 08:03 כן : רבנים, דיינים, שוחטים מזכירים, ממש תעסוקה יצרנית (ל"ת)
5 המבין 21/05/2017 21:55 כבר היום אנחנו באסון דמוגרפי
ממשלות ישראל לדורותן מטאטות את הבעיה מתחת לשטיח. מישהו צריך לתת את הדין על כך כבר היום.
4 חילוני 21/05/2017 21:52 ברוך השם כן ירבו היהודים (ל"ת)
3 אברהם 21/05/2017 21:47 אנטישמיות
היטלר היה גאה בכזה כתב שכותב עם חיצים נוטפים ארס מבעבע...
דלי גופמן 22/05/2017 06:44 ממש נכון
מסכימה איתך
יש ר א לי 21/05/2017 23:09 טמבל, מדובר בעתיד המדינה (ל"ת)
2 עד אז יגיע המשיח.... 21/05/2017 21:45 מענין את הסבתא שלי מה יהיה ב2065
אולי אזה ההחרדים יהיו חייבים לעבוד ועד אז יקבלו שכל לצאת לשוק העבודה. ב2065 לכל אחד יהיה מטוס פרטי...ולכל אחד חללית פרטית.\ חבר'ה צאו מזה מה יהיה 2065...חחח...
יש ר א לי 21/05/2017 23:08 משיח לא בא ואפילו לא מצלצל, זה מעבר לפינה
חשוב לפחות על ילדיך
1 אם כך: 21/05/2017 21:43 אם כך מדינת ישראל לא תתקיים רק עם חרדים. היא
תושמד על ידי האיסלאם כי : א. לא יהיה צבא ב. החרדים יהיהו כל כך עניים וחלשים שלא יוכלו להגן על עצמם ג. החילונים יברחו לארצות הברית ד. המוסלמים יכסחו את כל החרדים.
אני 22/05/2017 09:45 חילוני אידיאליסט לא יברח לשום מקום! (ל"ת)
שלמנ 21/05/2017 23:19 החרדים
מענייו את הסבא שלי מה יהיה ב2065