הרווח הנקי של רכבת ישראל צנח ב-73% במחצית הראשונה של 2016

האם זו רפורמת התעריפים שגרמה לירידה של 174 מיליון שקל ברווחי רכבת ישראל?
רכבת ישראל, צילום: רכבת ישראל
רכבת ישראל דיווחה אתמול (ד') בערב על תוצאותיה למחצית הראשונה של 2016, ונראה שאלה אינן מחמיאות בגזרת הרווח: הרווח הנקי לחציון הראשון השנה עומד על 63.8 מיליון שקלים, וזאת לעומת 238.2 מיליון שקלים בתקופה המקבילה אשתקד - צניחה חדה ומשמעותית.
נזכיר כי באחד בינואר השנה יצאה לדרכה רפורמת התעריפים, שבמסגרתה ירדו באופן משמעותי מחירי התחבורה הציבורית וכן הורחבו גבולות המטרופולינים העיקריים, ויתכן שזו אחת הסיבות לירידה ברווח. מבחינת הוצאות, נראה שאכן ישנה עלייה במחצית זאת לעומת אשתקד - 62 מיליון שקלים לעומת 56 מיליון שקלים, אך בוודאי שלא מדובר בעליית הוצאות גבוהה מספיק כדי שתסביר ירידה של 174 מיליון שקלים ברווחים. כמו כן, ישנה ירידה בהוצאות המכירה והשיווק - 7 מיליון שקלים לעומת 10.5 מיליון שקלים אשתקד.
ירידה ניכרת נוספת בדוחות הרכבת אפשר למצוא בנכסיה השוטפים, ונראה כי היא עומדת על 132 מיליון שקלים מזומנים ושווי מזומנים, וזאת לעומת 254 מיליון שקלים בתקופה המקבילה אשתקד, ירידה של 48%.
נראה שרפורמת התעריפים סייעה מבחינת מגזר הנוסעים, ובמחצית הראשונה נרשמו כ-28.9 מיליון נסיעות - גידול של 12% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, כשממוצע הנסיעות היומיות עמד על 213 אלף נסיעות ביממה - גידול של 10% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. את שיא הנסיעות היומי רשמה רכבת ישראל בחודש מאי, אז בוצעו 248 אלף נסיעות ביממה.
מבחינת דיוק, נראה שישנו שיפור מזערי, ונרשם דיוק של 94.6% בחציון זה, לעומת 94.2% אשתקד. נציין כי ב-2011 אחוז הדיוק עמד על 85.2% בלבד, כך שמגמת השיפור הנה ארוכת טווח, ולפי רכבת ישראל נובעת מ"תשומת לב ניהולית, מחויבות עובדי החברה, הפעלת לו"ז מעודכן והרחבת תשתית המסילות".
באשר להכנסות, ישנו שיפור במחצית זאת: ההכנסות ממכירות ושירותים עלו ל-1.12 מיליארד שקלים (לעומת 1.07 מיליארד שקלים אשתקד), וההכנסות משינוע מטענים עלו גם הן ב-15% לסך של 183 מיליון שקלים. הכנסות המימון לעומת זאת ירדו בחדות מ-11 מיליון שקלים אשתקד ל-3.7 מיליון שקלים השנה. ההכנסות מהסעת נוסעים בתקופת הדוח ירדו גם הן ל-354 מיליון שקלים (לעומת 376 מיליון אשתקד), כשאת הקיטון מסבירה רכבת ישראל ברפורמת התעריפים והוזלת מחירי הנסיעה.
עוד ירידה חדה נמצאה בסעיף "הכנסות אחרות", שבשנה שעברה עמד על 191 מיליון שקלים, אך בחציון זה - על 183 אלף שקל בלבד. הסבר רכבת ישראל לכך הוא כי בשנה שעברה היה רווח כתוצאה מביטול חלקי של ההפרשה לירידת ערך נכסים, וכן נרשמו הכנסות בסך 30 מיליון שקלים למימון תשלום שומות המס לשנים 2003 עד 2012.
תגובות לכתבה(5):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    מוזר שבדיוק בשבוע של החילול שבת ברכבת מדווחים על הפסדים
    יהודי 01/09/2016 17:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כנראה אם ימשיכו לעבוד בשבת נשמע על עוד הפסדים כמו מגה
    סגור
  • גם הלויין היה אמור לפעול בשבת ונפל (ל"ת)
    בני 01/09/2016 22:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    החברים של ליברמן
    סאשא 01/09/2016 15:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לבדוק טוב האם הם הגיעו גם לרכבת .?
    סגור
  • 2.
    בגלל העובדים אילן וסלוטי דופקים שעות נוספות (ל"ת)
    חיים 01/09/2016 13:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    עם משכורות בשמים ובונוסים רוצים להראות שאין רווח תעלו (ל"ת)
    עוד את המחיר 01/09/2016 11:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור