ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ןוהה קוש רודמ

מדור שוק ההון

מדור שוק ההון

תויגתב יכה
הכי בתגיות

דרמה בת"א: מניית מנקיינד התרסקה 28%, והורגת את המחזיקים בתעודות

החברה שנכנסה לאחרונה לת"א צונחת 44% בוול סטריט. מחיקה של מעל 250 מיליון שקל לתעודות
 |  40
פשוט ביזיון
Share
מניית מנקיינד התרסקה היום כמעט 30% לאחר שדיווחה בחו"ל על סיום הסכם המסחור עם ענקית התרופות סנופי-אבנטיס. הנפילה במניה מושכת מטה בעוצמה את מדד ת"א 75 כולו מעלייה של 1.44% לעלייה של 0.6% בלבד. בשעה זהו מניית מנקייד פשוט מתמוטטת בנאסד"ק עם ירידות של 47%.


הסכם המסחור עם סנופי-אבנטיס לשיווק ופיתוח המוצר של מנקיינד (Afrezza, משאף אינהלציה) היה הדבר המרכזי בפעילות החברה ועצם ההחלטה על סיום ההסכם מבהירה עד כמה תהליך החדירה של מוצר ה-Afrezza כושל. בהודעה נכתב כי מנקיינד תבחן כעת את האפשרויות שלה לגבי מוצר ה-Afrezza. ההיפרדות של מנקיינד וסנופי תתבצע במהלך ה-90 עד 180 ימים הקרובים בכדי לאפשר מהלך עניינים תקין. כך או כך, סיום ההסכם יהיה לא מאוחר מה-4 ביולי 2016.

הביזיון של הבורסה: מדובר ללא ספק במכה קשה מאוד למנקיינד אבל מכה לא פחות קשה גם למדד ת"א 75. מאז נכנסה מנקיינד לבורסה איבדה המניה לא פחות מ-73% (!!!). משקיעי תעודות הסל חוטפים מכה ענקית ומיותרת לחלוטין מהכנסת מנקיינד למדדים. מאז נכנסה החברה למדדים (בעיקר ת"א-100 ות"א-75) המניה התרסקה ב-62%, וזה אומר מחיקה של מעל 250 מיליון שקלים למחזיקים בתעודות הסל. באחוזים, מנקיינד הפילה את מדד ת"א-75 בכ-3% תוך חודש וחצי בלבד (!!).נציין כי לפני מספר שבועות הודיעה הבורסה כי לא תאפשר כניסה למדדים של מניות ללא "זיקה לישראל", אבל עבור המחזיקים בתעודות - זה קורה לאחר שהסוסים כבר ברחו. והיום המכה היא כואבת מאוד.מנקיינד

המכה שחטף מדד ת"א 75, הנה הגרף התוך יומי:

מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של שוק ההון ולמבזקים של ביזפורטל - ניוזלטרים חובה לכל משקיע
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

40 תגובות ב-34 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
34 אבי 06/01/2016 10:50 אל על
להחזיק או למכור? כרגע עומד על רווח של 20 אחוז
33 לילי 06/01/2016 09:29 פעם היו מושחתים בסתר -היו זה גלוי ובחסות החוק
פעם היו מושחתים בסתר -היו זה גלוי ובחסות החוק זה היה ברור ורבים התריעו על כך - לא סופרים אותנו
ATUK19 06/01/2016 16:03 לא כל טימטום זו שחיתות.
צודקת - היה ברור. אבל אלו היו התקנות. המטומטמות. אבל זו לא שחיתות.
32 קובי 06/01/2016 07:49 לקנות רק את פייסבבוק, לא דאקס,ולא כיל,ולא פרוטרום שסיימ (ל"ת)
31 ציפי 06/01/2016 07:44 מכרתי אתכיל ובזק קניתי לאומי ופועלים (ל"ת)
30 יעקב 06/01/2016 07:19 אל על תיקנה אבל סיימה, פרוטרום סיימה, לאומי מתחילה,פועל (ל"ת)
29 בר 06/01/2016 06:20 מה הדרך הכי טובה לשים שורט
על מניות בישראל?
28 אנחל 06/01/2016 05:37 החסר זבל מקומי בארצנו?
ומי החמור שקנה כאן את המניות האלה?
27 לברוח מהבורסה התרסקו 06/01/2016 00:51 הלכה הפנסיה - מחר ירידה שאפילו תוך שנה לא נתקן (ל"ת)
26 גדי 05/01/2016 22:41 מניית פרוטרום סיימה דרכה אין לקנות יותר אותה (ל"ת)
25 יענקלה 05/01/2016 20:55 איפה האוזר שהביא את ביינארט?
2 גאונים שמתעסקים בשטויות ומאכילים קש את הציבור. פאשלונרים
24 שחרזדה 05/01/2016 20:43 לחשוב שביינהרט לקח שוחד על המהלך זה קרדיט שלא מגיע לו
פשוט חבורה של "עגלים " שלא מבינים דבר וחצי דבר במסחר מנהלת כאן את העניניים. האמריקאים פשוט עושים עליהם סיבוב והתשלום הוא של מחזיקי התעודות לא נורא תרומה קטנה לשחקנים בוול סטריט עוזרים לנו כבר שנים הנוצרים הטובים האלה
23 המודהם 05/01/2016 20:40 אמנם לא חזו ירידה כזו
אבל פניני כתב כאן מראש שעודף ביקוש כזה עם ירידות אחרי ההצטרפות זו גריעת תשואה בוטה שלא תחזור לעולם...
22 ארבינקא 05/01/2016 19:36 מחר תרד עוד 20 אחוז (ל"ת)
שוקי 05/01/2016 21:11 עד סוף השבוע תגיע ל- 20 סנט (ל"ת)
21 פושע 05/01/2016 19:06 ביינארט לחקירה- שוחד בטוח!!!!
פשעעעעע
20 כיטוב פארמה 05/01/2016 18:26 כיטוב מזנקת בארה"ב 16%
יששששששששששששששששש
19 דולפין מרושי 05/01/2016 18:17 כסילון אמר לכם לא להשקיע בנדלן (ל"ת)
18 מנהלי הבורסה מוחקים 05/01/2016 18:13 כספי ציבור
שייתביישו
17 צחי 05/01/2016 18:09 לפטר מיידית את ביינארט.הרס את המעט שנשאר. (ל"ת)
16 מני 05/01/2016 18:08 כל הזבל של העולם נוחת בתל אביב. (ל"ת)
15 כיטוב פארמה 05/01/2016 17:50 KTOV כיטוב מתחילה לרוץ בארה"ב כצפוי
כרגע עולה 5%, לדעתי בעלת הפוטנציאל הגדול ביותר מכל מניות הביו הנסחרות בישראל ואיפו מרבות אחרות הנסחרות במאסק בגם שהיא מבין הזולות שם(כרגע)
כיטוב 05/01/2016 18:02 כיטוב כבר 10% עלייה ארה"ב גילתה אותה....
או שמתקרב הסכם.בכל מקרה ראוייה להסחר הרבה יותר מהשער שלה שנמוך אפילו משווי המזומן שלה(אין דבר כזה באף מניית ביו בארה"ב אחרי שלב 3 כאשר לא נדרש שלב 3 (2).
14 סוחר 05/01/2016 17:50 הבורסה המגעילה בעולם
רק מניות גז לאסוף לשנת 2016 הם היחידים שיעלו
משה ראשל"צ 05/01/2016 18:22 למה מגעילה כי היום גם בשורטים אפשר להרוויח אתה לא סוחר (ל"ת)
13 ביינהרט 0 05/01/2016 17:23 ביינהרט תתפטר! (ל"ת)
12 שפוי 05/01/2016 17:22 לך תעשה חמוצים ביינארט...
תודה בכשלון ושחרר אותנו מעוולך...
11 מני 05/01/2016 17:16 איזה אדיוט עדיין משקיע בבורסה המקומית ובתעודות שלה?!
סחירות אפס, קומבינות-100 אחוז. מס רווחי הון - הולך לשלטון וחברות קיקיוניות אז מי בדיוק אלו שמשקיעים פה? אה.. נכון, כספי הפנסיה והגמל שלנו
10 מיקי 05/01/2016 16:53 מעניין מה מכין ביינהרט עים מערכת מסחר של הנסדק (ל"ת)
9 להנהלת הבורסה 05/01/2016 16:44 אתם כאלה סמרטוטים שזה מפחיד...
תגובה רשמית - יש גם חברות ישראליות שמתרסקות ואנחנו לא אחראים על כלום חוץ מלמשוך שכר והטבות על פי חוק כן?
הסמרטוט המקורי 05/01/2016 19:30 יש לי זכויות יוצרים על השם (ל"ת)
יוסף 05/01/2016 16:57 אין מקום ליצוגית נגד הנהלת הבורסב
המחזיקים סומכים על הבורסה והבורסה מצפצפת על הקטנים חבלבבוקר חשבתי למכור בהפסד של 35אחוז עכשיו זה 70
8 מבין עניין 05/01/2016 16:33 לפני חודשיים לא רצו בכלל להנפיק אותה כאן
וידעו שישנם בעיות ובכל זאת הנפיקו אותה ושדדו את מי שהשקיע
7 משקיע 05/01/2016 16:32 תעודת עניות לבורסה בת"א. אפס בדיקה וחשיבה קדימה (ל"ת)
6 בן 05/01/2016 16:30 איך השחילו את משקיעי תעודות הסל..
לא ייאמן.
5 א 05/01/2016 16:29 ביינהרט אתה פושע (ל"ת)
4 יוסי ב 05/01/2016 16:27 כמה ביינארט האדיוט שרף לבעלי התעודות
גאון
3 סוחר 05/01/2016 16:25 עאלק יבוא הביאו לפה מניות פח
אתם רציניים?סודה סטריים?נבידייה?wtfמיילן נו באמת די להשחיל חברות פח
2 אור 05/01/2016 16:18 כל הכבוד ביינהרט על הביופח! (ל"ת)
1 אזרח 05/01/2016 16:14 יבוא מחו"ל לבורסה.להרוג את מה שנישאר (ל"ת)
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש