זה רשמי: מס ההכנסה יעלה ב-1.5% בכל מדרגות המס, שיעור המע"מ יהיה 18%

לפיד הגיש לפנות בוקר את הצעת התקציב לשנים 2013-2014 לאישור הממשלה. בין הגזירות: קיצוץ בתקציב החינוך ובקצבאות הילדים
 |  (30)
יאיר לפיד, צילום: Getty images Israel
מס ההכנסה ומס החברות יעלו ב-1.5% ו-1% בהתאמה החל משנת 2014. במקביל, שיעור המע"מ יעלה ב-1% לרמה של 18% החל מחודש יוני הקרוב. כך עולה מהצעת התקציב של משרד האוצר לשנים 2013-2014 שהוגשה למזכירות הממשלה לפנות בוקר.

הדיון בדבר אישור התקציב בממשלה צפוי להתקיים בתחילת שבוע הבא. נציין כי עיקרי הקיצוצים שהוצעו בידי האוצר נוגעים להקפאת תוספות שכר במגזר הציבורי, קיצוץ בתקציב הבטחון (שטרם צוינו הקיצוצים הצפויים בו) , קיצוץ בקצבאות הילדים, דחיית פרויקטי תשתית וקיצוץ חלק מהתוספות בתקציב החינוך.

לפי הצעת התקציב, מס ההכנסה יעלה משנת 2014 ב-1.5% בכל מדרגות המס, כך שמס ההכנסה השולי העליון יעמוד על 49.5%, והמע"מ יעלה ב-1% מ-17% ל-18%. העלאת שיעור המע"מ תביא לתוספת הכנסה צפויה של 4.62 מיליארד שקל ב-2014. במקביל, עדכון מדרגות המס יבוטל על מנת למנוע את שחיקת שכר הנטו כפועל יוצא מהאינפלציה. כמו כן, המיסוי על סיגריות ואלכוהול יעלה, יוטל מס נוסף על הדיור ותבוטל נקודת הזיכוי לבעלי תארים אקדמיים.

בד בבד, מס החברות יעלה ב-1% החל משנת 2014 ושיעורו יעמוד על 26%במקביל, מציע האוצר להפחית בשנים 2013-2014 2% משכרם של עובדי המדינה. לקצץ את תקציב השעות הנוספות במשרדי הממשלה ולהקפיא קליטת עובדים חדשים במשרדי הממשלה עד לסוף שנת 2015.

משרד האוצר לא מסתפק בכך ומבקש להטיל מס קנייה מוגדל על מגוון של מוצרי מותרות. כך, מס הקנייה צפוי לעלות על אופנועים וקטנועים כבדים, מטוסים פרטיים ויאכטות, אפנועי ים, טרקטורונים, ג'קוזי, סיגרים, מקררים גדולים, מסכי פלאזמה מעל 50 אינץ', פרוות וריהוט עתיק.

בנוסף, האוצר מממש את כוונתו להגדיל את שיעורי המס המופחתים במסגרת החוק לעידוד השקעות הון. כך, לחברות בפריפריה המס צפוי לעלות מ-6% ל-10%, ולחברות במרכז הארץ המס יעלה מ-12% ל-15%. כמו כן, האוצר מתכוון גם להעלות את שיעור המס על ל-20%. גם קצבאות הילדים יופחתו בשליש, פרויקטים שונים בתחום התשתיות יידחו ויופחתו חלק מהתוספות בתקציב החינוך.

בין הרפורמות המבניות נציין את תוכנית ויסקונסין לחזרה למעגל העבודה שעליה הובעה ביקורת רבה ונכללת בהצעת התקציב, החלת לימודי ליב"ה בבתי הספר החרדיים ותקצוב דיפרנציאלי בתחום החינוך לרשויות מקומיות חלשות.
תגובות לכתבה(30):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 29.
    מעמד הבניים הפך להיות עני מרוד
    הגעת כבר לפירורים... 29/05/2013 12:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בושה ללפיד ובושה לממשלה אי אפשר להתפרנס בארץ בכבוד! יש מקום רק לעשירים ולטייקונים צריך להפיל את הממשלה הליצנית הזאת שצוחקת עלינו בלי טיפת בושה!
    סגור
  • 28.
    ירושלים
    נאדר 28/05/2013 09:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפייייד הרסתה את העתיד
    סגור
  • 27.
    לא משנה אני לא משלם מס הכנסה (ל"ת)
    נתיבותי 16/05/2013 11:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 26.
    העיקר שלשמולי ולספיר יש משכורת של 35000 ש"ח (ל"ת)
    סתם התנכלו לחרדים!! 13/05/2013 20:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 25.
    סליחה שייך לכתבה אחרת נא לא לפרסם (ל"ת)
    אסנת 08/05/2013 12:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 24.
    עלוב ומנוול אמיתי מנצל את מעמדו וסוחט מינית נשים חלשות (ל"ת)
    אסנת 08/05/2013 12:41
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 23.
    טמבל
    hיו 07/05/2013 23:32
    הגב לתגובה זו
    3 2
    לפיד נפל בגדול ולקח אותנו כפרות חולבות
    סגור
  • 22.
    אין ספק, אידיוט רציני. כנראה זה השתן שעלה לו לראש (ל"ת)
    מיכל 07/05/2013 17:05
    הגב לתגובה זו
    5 2
    סגור
  • 21.
    לשלם קצת מיסים... (ל"ת)
    גם לערביי ישראל מגיע 07/05/2013 14:47
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 20.
    לא קם הגבר שיגבה גם מאיתנו מיסים,אנחנו באמת אוכלים חינם (ל"ת)
    אחמד שועפת 07/05/2013 12:45
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • טען עוד
  • 19.
    מנותק מהעם (ל"ת)
    לפיד 07/05/2013 11:09
    הגב לתגובה זו
    7 1
    סגור
  • 18.
    מאוכזבת ממך מאוד.אמרת שתעזור ובנתים רק עושה רע לחלשים (ל"ת)
    יאיר 07/05/2013 10:40
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 17.
    יאיר - מעלה מיסים ולא עושה חתונה אזרחית ותחבורה בשבת
    KO 07/05/2013 10:19
    הגב לתגובה זו
    3 3
    את זה גם ש"ס יכלו לעשות יאיר - תפסיק להתכסות עם עלה התאנה של גיוס 5000 חרדים ותתחיל לעשות משהו למען העם!
    סגור
  • 16.
    למה מעלים חשמל ? כדי שיהיה לתת חשמל חינם (ל"ת)
    אבי 07/05/2013 10:14
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 15.
    מס על מס ,מה עים אלה שאוכלים מחרבנים ולא עובדים ,
    בא 07/05/2013 10:03
    הגב לתגובה זו
    5 3
    המוני אנשים עובדי מדינה כאלה ,ורסרים גובניקים ,ללכת על כולם זה לא פיתרון לבעיה ביבי ולפיד .
    סגור
  • 14.
    למה לא פוגעים במשקיעי הנדלן? מפחדים מפיצוץ הבועה?
    מס על שכ"ד 07/05/2013 09:56
    הגב לתגובה זו
    7 1
    ממשלת נבלות
    סגור
  • 13.
    המהפכה שלא הייתה
    CCCCCC 07/05/2013 09:50
    הגב לתגובה זו
    5 0
    זה שינוי!!!! בשביל זה ביזבזתם עוד מיליונים על הבחירות!!!! הרי הכל אותו דבר הכי קל ליפול על העם ;הוא הרי תמיד משלם!! תמיד בכל מקום ובכל עת "העניים הם הם המממנים את ההשתוללות של העשירים והמושלים" וזה עד שתבוא מהפכה אמיתית!!!!
    סגור
  • 12.
    ויצעק העם לביבי וישם עלו לפיד לענותו באש המיסים והמחיה (ל"ת)
    מנהיג העבדים 07/05/2013 09:28
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 11.
    מבטיחים משהו אחד ואחרי הבחירות מתבצע בדיוק הפוך (ל"ת)
    אלברט 07/05/2013 09:19
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 10.
    לפיד ונתניהו צמד שקרינים בע"מ (ל"ת)
    שימי 07/05/2013 09:18
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 9.
    גם אני יכול להיות שר אוצר גרעון ,העלאת מיסים ,וזהו
    HAKY1 07/05/2013 09:07
    הגב לתגובה זו
    6 0
    מקובעות חוסר מחשבה .ועכשיו אף אחד לא יכול לדבר להפגין רצינו קבלנו.
    סגור
  • 8.
    לפיד יש אימרא קשה באימונים קל בקרב לפי התוצאות אינך מית
    ציון 07/05/2013 09:04
    הגב לתגובה זו
    5 0
    מיתאמן ואינך בכושר ומה שהייה הוא שיהיה ובשביל תוצאות כאלה הייה מיותר ללכת לבחירות ומיותר הייה לציבור שבחר בך להיתאמץ הם מנבים זיעה ואתה מיתרווח על כורסה והולך לפיתרונת הקלים
    סגור
  • 7.
    לפיד רק עובדי חברת החשמל נהנים מקבלים חשמל בינם ! ! !
    אריה הכריש 07/05/2013 09:02
    הגב לתגובה זו
    8 0
    למה עושים הפליות במדינה , עובדי חברת חשמל מקבלים חשמל בחינם ושלו נדבר על המשכורות והבונוסים ומשכורות של המיליונים שממשיכים לחגוג על חשבון המיסים שהאזרח משלם . למה זה צריך להיות כך ואם כבר , שיחלקו חשמל בחינם לכל המדינה כי אחרי הכול האזרחים הם שממנים את המשכורות שלהם ואת החשמל בחינם ! ! ! לפיד תתחיל לפעול מיד בשכר הגבוה בכול המגזר הציבורי ובמקש כולו . לא עוד שכר של מיליונים שבאים על חשבון המיסים שאזרחי ישראל משלמים ! ! !
    סגור
  • 6.
    ביטול נקודות זיכוי לתארים אקדמיים , זה גם בתוכנית
    יותם 07/05/2013 08:54
    הגב לתגובה זו
    3 1
    זה רק אומר כפל קנס לבוגר תואר ראשון/שני/שלישי שעכשיו עובד , גם אחוז וחצי מס הכנסה וגם ביטול נקודת הזיכוי בגין התואר.
    סגור
  • 5.
    קיצוצים חובה
    ברוך 07/05/2013 08:33
    הגב לתגובה זו
    2 2
    אחרת חלילה ניהיה יוון או קפריסין חייבים לסגור פערים שהישאיר ביבי ושטייניץ שנתנו כספים לאוכלי חינם הדתיים עכשו שגפני בחוץ אולי יסתדרו הדברים נקווה
    סגור
  • 4.
    על הכנסות משכ"ד? על כאלה שבונים דירות ומוכרים ברווח של
    למה אין מס 07/05/2013 08:21
    הגב לתגובה זו
    5 2
    מיליונים? הכל פטור ממס?
    סגור
  • 3.
    ועדת טרכטנברג זה לעבוד על העם ולהשתיק את המחאה
    כפי שאמרתי אז 07/05/2013 08:20
    הגב לתגובה זו
    7 0
    מהועדה יצא למדינה 25% מס על הבורסה ואף אחד לא צייץ ו2 זוכים במשכרת שמנה זה שמולי וסתיו שפיר האפסים
    סגור
  • 2.
    אצלי המס אף פעם לא עולה - שחור שחור חחחחחחחחח (ל"ת)
    איציק 07/05/2013 08:19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 1.
    bb וממשלתו עושים שטויות והעם משלם?
    QQQ 07/05/2013 08:09
    הגב לתגובה זו
    9 0
    עושק הציבור ממשיך במלוא הקיטור
    סגור
  • טעות