הנגיד של בוסטון: "צמצום מהיר מדי ברכישות - סכנה לשוק העבודה"

נגיד ה'פד' של מחוז בוסטון נאם היום במסגרת כנס הכלכלנים וטען כי נשקפת סכנה לשוק העבודה מצמצום מהיר מדי בתכנית הרכישות
דניאל קביליו |

נגיד הפדרל רזרב של בוסטון, אריק רוזנגרן, פרש את משנתו לגבי המדיניות המוניטארית שהבנק המרכזי מנהיג בימים אלו. רוזנגרן, שהיה המתנגד היחידי להחלטה לצמצם את תכנית הרכישות, אמר כי לדעתו צמצום מהיר מידי יגרור תגובה שלילית בשוק העבודה.

"לקובעי המדיניות בבנק יש את היכולת להשיג שתי מטרות עיקריות בעזרת צמצום איטי ונכון של תכנית הרכישות - שוק תעסוקה יציב ואינפלציה בשיעור של 2%".

שיעור האבטלה בארה"ב צנח מ-10%, בסוף המשבר של 2009, ל-7% בימים אלו. לעומת זאת, רמת האינפלציה מדאיגה מאוד את חברי הבנק המרכזי כאשר עומדת היום על 1% לערך.

כאמור רוזנגרן היה המתנגד היחידי להחלטה לצמצם את תכנית הרכישות בישיבה של וועדת השוק הפתוח בחודש מרץ האחרון. הנגיד טען בהצבעה כי לדעתו מוקדם מידי לפעול בדרך של צמצום לאור העובדה שבשוק אין יציבות אמיתית. רוזנגרן לא יהיה חבר השנה בוועדת השוק הפתוח של הפדרל ריזרב נוכח הרוטציה השנתית בין הנגידים.

רוזנגן נשא את דבריו במסגרת כנס הכלכלנים האמירקאי ואמר "הקושי של המדיניות המוניטארית והפיסקאלית לגרום לצמיחה מהירה יותר, מסכן את מבנה התעסוקה בטווח הארוך".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה

הצרכנים בארה"ב מודאגים: מדד אמון הצרכנים נפל ל-70.4 נקודות

כחצי שעה לאחר פתיחת יום המסחר בוול סטריט התפרסם מדד אמון הצרכנים אשר ירד לרמה של 70.4 נקודות
דניאל קביליו |
כחצי שעה לאחר פתיחת המסחר בוול סטריט התפרסם נתון המאקרו האחרון ליום המסחר הנוכחי אשר היה בסימן שלילי. מדד אמון הצרכנים לחודש נובמבר ירד לרמה של -70.4 נקודות ירידה של 2% ביחס לחודש אוקטובר. המדדים לא נשארו אדישים ועברו מעליות לירידות, אך לאחר מכן חזרו להסחר בצד הירוק. כאמור, מדד אמון הצרכנים לחודש נובמבר ירד לרמה של 70.4 נקודות לאחר שבחודש אוקטובר הציג קריאה של 72.4 נקודות. הוועד המנהל ייחס את הירידה המדוברת לחשש הצרכנים מהאבטלה הגבוהה וירידה בהכנסה הפנויה. הכלכלנים צפו כי הנתון של החודש הנוכחי יעלה לרמה של 72.9 נק'. "הצרכנים אשר נסקרו לגבי ה-6 חודשים הקרובים הביעו חשש משוק העבודה ומההכנסות אשר צפויות לרדת" אמר לין פראקנו דירקטור לנתוני מאקרו בחבר המנהלים "למרות זאת נראה שהצרכנים חשים אמון בקשר לכלכלה המקומית".