לא עוצרת: איך מצליחה ענקת החיפוש להכות את כל המתחרות?
התוכנה של גוגל לעסקים (Apps for Business ), מורכבת מאפליקציות לכתיבת מסמכים, שיתוף ותקשורת באמצעות טקסט ווידאו. המיוחד בתוכנה הוא שאין צורך לגשת למחשב במשרד על מנת להפעילה, התוכנה מבוססת ענן (CLOUD) כך שהיא "הולכת" עם המשתמש לכל מקום.
גוגל החלה את הפיתוח כבר למעלה מ-6 שנים כאשר הכוונה הייתה לפנות לעסקים קטנים ולחברות סטארט אפ. אולם, הרעיון טפס את עינהם של החברות הגדולות וגוגל קבלה הזמנות רבות מחברות ענק כגון יצרנית התרופות Hoffmann-La Roche השוויצרית כך שכעת 80,000 עובדי החברה משתמשים בחבילה.
הסיבה המרכזית לביקוש הגדול למוצר נובע מהעובדה שגוגל דורשת 50 דולר לשנה בלבד עבור כל משמתמש בחבילה. המחיר לא השתנה מאז החלה לשווק החבילה למרות שגוגל שכללה אותה מספר פעמים לאורך התקופה.
חברות רבות בדומה לגוגל, אשר משווקת מוצרים דומים, שכללו את המוצר ללא תוספת במחיר אולם לעיתים נדירות חרגו מהנהוג בשוק כאשר הציעו הנחות ממחיר המחירון.
חבילת אופיס של מיקרוסופט, אשר איננה פועלת באמצעות המייל, מותקנת על שולחן העבודה במחשב נייח או נייד בלבד. בשנת 2013 מחיר המחירון של התוכנה לבתי עסק יהיה 400 דולר למחשב, כאשר מרבית החברות משלמות כחצי מהסכום לאחר רכישת כמות.
כאמור, מיקרוסופט בשונה מגוגל בונה את עסקיה בצורה כזו ששיפורים בתוכנה עולים כסף נוסף למעוניין. כך לדוגמא, אופיס 2013 יעלה כ-50 דולר יותר למשתמש.
"גוגל נראת טוב יותר ממיקרוסופט" אמרה מליסה וובסטר, אנליסטית ב-IDC והוסיפה כי "המוצר המספיק טוב שלה הפך לדי טוב, נראה כי שנת 2013 תהיה שנה טובה עבור תוכנות בסגנון 'ענן'."
נציין כי מיקרוסופט הדביקה את הפער והחל משנת 2011 היא משווקת מוצרים בסגנון 'ענן' ונכון להיום מייצרת תוכנות משני הסוגים. התוכנה של מיקרוסופט נקראת OFFICE 365.
- 2.דודו 27/12/2012 09:04הגב לתגובה זובמיקרוסופט הנתונים נשמרים אצלך עם החסרונות אך עם כל היתרונות של ארגון סגור ולא תלוי קריזות של גופים אחרים ואילו גוגל המידע שמור אצל אחרים שלא ניתן לדעת מה עושים איתו. חוץ מזה במיקרוסופט התכונה בשלה מאוד.
- 1.א 26/12/2012 23:35הגב לתגובה זוג