פייסבוק נענשת: דיווחה על מעבר להפסד והמניה צוללת 9.8% במסחר המאוחר

הרשת החברתית אומנם עקפה את תחזית ההכנסות אבל רושמת הפסד של 157 מיליון דולר. מס' המשתמשים החודשי - 955 מיליון איש
יוסי פינק | (6)

הרשת החברתית הגדולה בעולם, פייסבוק (סימול: FB), פירסמה הלילה לאחר הסגירה בניו יורק את דו"חותיה הכספיים וזאת לראשונה מאז ההנפקה המתוקשרת. הדבר העיקרי והמטריד שעולה מהדו"ח, הוא נפילה ברווחיות בשל גידול בהוצאות השיווק והמכירה - סימן לכך שהחברה מנסה בכוח לצמוח וזה גורר הוצאות כבודת.

בשורה העליונה החברה החברה דיווחה על גידול של 32% בכנסות לרמה של 1.18 מיליארד דולר ובכך עקפה את התחזיות שעמדו על 1.16 מיליארד דולר בלבד. גם ביחס לרבעון הראשון החברה רשמה גידול בהכנסות, בשיעור של 12% אבל מדובר בגידול מתון באופן יחסי לגידול שנרשם ברבעון הראשון ועמד על 45% ביחס לרבעון המקביל בנש שעברה. בעניין הצמיחה הנמוכה באופן יחסי, אמר אנליסט בוול סטריט כי "פייסבוק נסחרת בפרמיה על הברה מאוד חברות ובניהן גוגל, בפועל היא לא צומחת הרבה יותר מהר מאותן חברות שביחס אליהן היא מקבלת את אותה פרמיה".

בשורה התחתונה דיווחה פייסבוק על הפסד של 157 מיליון דולר או 8 סנט למניה (GAAP), זאת לעומת רווח של 240 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח בניטרול הוצאות חד פעמיות (non-GAAP) עמד על 295 מיליון דולר או 12 סנט למניה, בהתאם לתחזיות האנליסטים. כאמור, הוצאות המכירה והשיווק שזינקו פי 4 ל-392 מיליון דולר היו הגורם העיקרי למעבר להפסד.

ההכנסות מפרסום זינקו ב-28% לעומת הרבעון המקביל לרמה של 992 מיליון דולר (מתוך הכנסות של 1.18 מיליארד דולר), כך שאפשר להבין באופן הברור ביותר כי החברה נשענת על שוק הפרסום בצורה מוחלטת.

מספר החברים רק עולה

מבחינת כמות החברים ברשת, אז לעומת הרבעון המקביל אשתקד נרשם גידול של 29% לעומת ברבעון המקביל אשתקד במספר החברים הפעילים ברמה החודשית ל-955 מיליון משתמשים. המספר מבחינת המשתמשים הפעילים ברמת היומית זינק ב-32% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ל-552 מיליון איש. המשתמשים הפעילים חודשית בסלולרי זינק 67% ל-543 מיליון איש. נציין כי ברבעון הראשון של 2012 מספר החברים הפעילים חודשית עמד על 901 מיליון והיומית עמד על 526 מיליון איש.

תגובת המניה - צוללת 9.8% במסחר המאוחר

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    שורט FB 27/07/2012 15:54
    הגב לתגובה זו
    הוא דפק את השותפים שלו והוא לא מהסס לדפוק את בעלי המניות. לא נוגע בחרא הזה..
  • 5.
    צוקר העוקץ 27/07/2012 08:49
    הגב לתגובה זו
    בלון נפוח שחייב להוציא אוויר ליפני שיתחיל לעלות מכפיל ראלי יש להם כשהמכירות יגיעו ל10מיליארד רווח שנתי על שווי שוק 50 מיליארד.ורווח נקי5 מיליארד מינימום.
  • 4.
    גל גלבוע 27/07/2012 08:45
    הגב לתגובה זו
    צוקרברג גאון, וכל אלו שייעצו לו. הוא למעשה עשה שורט על המניות של עצמו דרך ההנפקה. מכר ביוקר, אבל ממש ממש ביוקר ובקרוב הוא יתחיל לקנות...תחשבו על זה :)
  • 3.
    אורי 27/07/2012 05:32
    הגב לתגובה זו
    עשיתי סבוב לפני חודש
  • 2.
    מארקו 27/07/2012 00:29
    הגב לתגובה זו
    חיים לא תהיה כמו גוגל או אפל
  • 1.
    FB 26/07/2012 23:39
    הגב לתגובה זו
    קניתי 7800 אלף מניות בשער 23.92
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.