לאמין ימאל
צילום: ברצלונה טוויטר רשמי

הפתעה: איזו קבוצה באירופה משתפת הכי הרבה צעירים ומה המצב בישראל?

אתר הדירוג CIES יצא עם מחקר חדש בו נבדקה רמת שיתוף השחקנים הצעירים ב-58 ליגות ברחבי העולם. אלה התוצאות
איציק יצחקי |
אתר הדירוג CIES יצא עם מחקר חדש בו נבדקה רמת שיתוף השחקנים הצעירים ב-58 ליגות ברחבי העולם. הממצאים של האתר מפתיעים, משום שקבוצה ישראלית דורגה בין 21 הראשונות בעולם. שמה של הקבוצה לא מפתיע: מכבי פתח תקוה, הקבוצה של אבי לוזון, שידועה במחלקת הייצור האדירה שלה עבור שחקנים צעירים.   לפני שנגיע לדירוג הישראלי, כמה מילים על המחקר: הוא התבסס על אחוז הדקות של כדורגלנים שעדיין לא מלאו להם 21 במשחקי הליגה המקומית בשלוש השנים האחרונות. ברצלונה מובילה את טבלת הליגה האירופית מבין 5 המועדונים הגדולים (22.6% מהדקות של שחקני U21), בעוד רוך לבוב האוקראינית הוא המועדון שמשתף הכי הרבה צעירים. הדירוג לא משקף את רמת הקבוצות, שכן במקום השני והשלישי התמקמו להן קבוצות מדנמרק ואוזבקיסטן – שאינן מהליגות הטובות באירופה.   מועדונים בולטים אחרים הם אולימפיק ליון (20.7%) ומחוץ לאירופה, דפנסור האורוגוואית (23.9%) ופורטלזה הקולומביאנית (22.8%) מקדימות אותן.   הפוסט מציג גם את מספר שחקני הכדורגל הזרים הצעירים המשותפים בכל מדינה. בשני המיקומים הראשונים נמצאים פ.צ באזל השוויצרית (24 שחקני U21 זרים), רד בול זלצבורג האוסטרית של אוסקר גלוך בולטת גם היא גבוה ברשימות (22 שחקנים זרים צעירים ומעל 37% שיתוף צעירים – חמישית בעולם בהקשר הזה). פארמה נמצאת גם היא גבוה ברשימה (16 שחקנים), בעוד אל-וואסל מאיחוד האמירויות הערביות מובילה את הטבלה בין המועדונים הלא-אירופיים (13).   ומה בישראל? מכבי פתח תקוה במקום הראשון, במקום ה-21 כאמור עם 22.1%. מ.ס אשדוד אחריה עם 12.5%, הפועל ירושלים וקריית שמונה אחריהן.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.

הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.