הדולר האוסטרלי על הכוונת: האם זו הזדמנות השקעה?
כשבשוק רואים נכס צולל בחדות לרמות שפל, ישנם סוחרים שמתפתים בשלב מסוים לקנותו, מתוך הנחה שהנכס לא יוכל להמשיך ולאבד עוד מערכו וסופו להתהפך ולתקן כלפי מעלה. פעמים רבות, האינסטינקט הזה שגוי וזוכה לכינוי "לתפוס סכין נופלת". אף על פי כן, לאור העובדה כי בשוק המט"ח תנועת המטבעות, בסופו של דבר, די מחזורית - כדאי לעקוב אחר נכסים כאלה בכדי לנסות ולאתר הסתברות להיפוך.
הדולר האוסטרלי, דווקא אחד המטבעות החזקים בשנים האחרונות, הוא המטבע החלש ביותר מקרב המייג'ורס ב-2012. המטבע האוסטרלי איבד כ-12% מערכו למול הדולר מאז ינואר, כאשר ה-AUDUSD צונח מ-1.0380 ועד 0.8850 - שפל של 3 שנים - צניחה שמשקפת את המגמה הגלובלית של היחלשות השווקים המתעוררים, בעיקר סין. המשק האוסטרלי מתבסס בעיקרו על עושר המשאבים הטבעיים. הביקוש הגדול בעשור האחרון לחומרי גלם מצד השווקים המתעוררים, בדגש על סין, שהציג עד לא מכבר שיעורי צמיחה שנתיים דו-ספרתיים, היוה כמנוע העיקרי לעליית קרנה של הכלכלה האוסטרלית, ואף סייע לה לצלוח את השנים הקשות שלאחר המשבר הפיננסי, אותו משבר שהביא לירידה בביקושים מהשווקים המתפתחים של ארה"ב, אירופה ויפן.
השגשוג של מגזר המשאבים הביא לפריחה בכל מגזרי הכלכלה האוסטרלית - בנדל"ן, במגזר השירותים, בצריכה הפרטית, בתעסוקה ובשכר. בעקבות כך נוצרו לחצים אינפלציוניים והבנק של אוסטרליה שמר על ריבית גבוהה בזמן שבנקים מרכזיים אחרים החלו לחתוך בתשואה. המטבע האוסטרלי, הידוע גם בכינויו "אוזי", נסק מעלה, ובתחילת 2011 טיפס לשיא בסביבות 1.11 דולר אמריקני לדולר אוסטרלי.
אולם, מאז, הקערה התהפכה והשנה החלה הצלילה הגדולה. למעשה, כל אותם גורמים שעמדו מאחורי התיסוף במטבע, גרמו לירידה. המדינות המתפתחות, ובעיקר סין, האטו, והביקושים לסחורות החלו להתמעט. הדבר בא לידי ביטוי גם בהיחלשות פנימית של הכלכלה האוסטרלית, והבנק המרכזי במדינה נאלץ לשנות למדיניות מוניטרית מקלה והוריד את גובה הריבית בהדרגה מ-5% ועד 2.5% כיום. הדולר האוסטרלי החל כאמור לצנוח. זוהי המחזוריות הכלכלית הבאה לידי ביטוי גם ביחסי הכוחות שבין המטבעות.
יחד עם זאת, בשבוע שעבר, לאחר פיחות חד של חודשים נטולי תיקונים (כמעט), זינק הדולר האוסטרלי בשיעור של 3.4% מול הדולר. האם המפנה החד הזה מאותת על תיקון כלפי מעלה? האם יש מספיק סוחרי שורט שימשיכו להזין את הירידה ברמות מחיר כה נמוכות?
על פי נתוני דוח ה-COT, המציג את התפלגות הפוזיציות בשוק החוזים העתידיים, היחס בין סוחרי השורט על הדולר האוסטרלי לסוחרי הלונג הוא הגבוה ביותר אי פעם. רמה קיצונית כזו היא פעמים רבות איתות להיפוך, מאחר שאין עוד סוחרים רבים שיצטרפו לצד השורט. עוד עולה מהדוח, שהגידול בהיקף החשיפה לפוזיציות נגד הדולר האוסטרלי גם כן ירד. בתנאי הרקע, ניתן לציין את מקבץ נתוני המאקרו החיוביים שפורסמו בסין בשבועיים האחרונים כגורם התורם להתחזקות הדולר האוסטרלי.
שימו לגרף של ה-AUDUSD ולירידה החדה מאז אפריל - מה שעשוי להטות את הכף ולפתוח פתח לתיקון רחב יותר זו עלייה מעל 0.93. התחזקות מעל רמה זו תשבור את סדרה השיאים והתחתיות היורדת, ועשויה לדרבן את הסוחרים לקנות את המטבע.
- 1.כל התאוששות תביא גל מוכרים חדש (ל"ת)qqq 14/08/2013 11:37הגב לתגובה זו
- Bxbfb 01/11/2021 16:23הגב לתגובה זוBxhhfbh

הטכנולוגיה הסודית שמאחורי כל המראה ונחיתה
מערכות מכ"ם, לוויינים ורכיבים מבוססי בינה מלאכותית הם בין האמצעים הנסתרים שפועלים ללא לאות כדי שהטיסה תעבור חלק ונגיע בשלום ליעדנו
אני נרגש לקראת הטיסה למשחק הכדורגל באצטדיון סאן סירו שבמילאנו באיטליה. אני מתיישב בכיסא המטוס, מהדק חגורה, ולמעט אי אילו טלטולים קלים, כמעט ואינני חושב על המורכבות העצומה המאפשרת למאות טונות של מתכת לדאות באוויר ולהמריא ולנחות בבטחה אלפי פעמים ביום.
בעידן שבו טיסה היא עניין שבשגרה עבור מיליוני אנשים מדי יום, אנו נוטים להתייחס למטוסים כאל כלי תחבורה מובנים מאליהם. אלא שמאחורי כל המראה ונחיתה מוצלחת עומד עולם שלם של טכנולוגיה מתקדמת, מערכות מתוחכמות וצוותים מיומנים שהציבור הרחב כמעט ואינו מודע אליהם. זהו סיפורם של העיניים הבלתי נראות, האוזניים הנסתרות והמוחות האלקטרוניים שדואגים שנגיע ליעדנו בשלום.
המוח שעל הקרקע: פיקוח טיסה ובקרת תנועה אווירית
הכוח המניע הראשון שאינו נראה לנוסע הממוצע הוא מערכת בקרת התנועה האווירית ATC - Air Traffic Control. לפני שהמטוס בכלל מתחיל לנוע על המסלול, הוא כבר נמצא בפיקוח הדוק. פקחי הטיסה הם שומרי הסף של השמיים, האחראים על תזמון, ניווט והפרדה בין כלי טיס באוויר ועל הקרקע. הם יושבים במגדלי הפיקוח או במרכזי הבקרה האזוריים, מוקפים במסכי מכ"ם המציגים את תמונת המצב האווירית בזמן אמת. כל נקודה על המסך מייצגת מטוס, וכל תנועה מחושבת מראש כדי למנוע התנגשויות ולייעל את זרימת התנועה.
תארו לעצמכם עשרות מטוסים הממתינים להמראה או לנחיתה בשדה תעופה בינלאומי עמוס. פקחי הטיסה מתאמים את ההמראות והנחיתות תוך הקפדה על מרווחי בטיחות, ומשדרים הנחיות ברורות לטייסים לגבי מהירות, גובה, כיוון ומסלול. טכנולוגיית מכ"ם דו-שימושית, הכוללת מכ"ם ראשי ומכ"ם משני, מאפשרת לפקחים לא רק לזהות את מיקום המטוס אלא גם לקבל נתונים חיוניים כמו גובה, מהירות ומספר טיסה - מידע המשודר באופן אקטיבי מתוך המטוס. מערכות אלו הן העיניים של הפקח, והן אבן יסוד בבטיחות הטיסה כדי שנוכל להגיע בשלום ליעדנו.
- בטיחות או נוחות - איך בוחרים את המושב המושלם בטיסה?
- "טריק יום כיפור" חוזר: כך ישראלים קונים כרטיסי טיסה זולים, מהמרים על ביטולים – ומרוויחים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הניווט הבלתי נראה: מגדלורים אלקטרוניים ולוויינים
בעבר, טייסים הסתמכו על מגדלורים קרקעיים וניווט אסטרונומי. כיום, הניווט מתבצע באמצעות שילוב מתוחכם של טכנולוגיות קרקעיות ולווייניות. תחנות אלה הן סוג של "מגדלורים אלקטרוניים" המשדרים אותות רדיו מהקרקע, ומאפשרים למטוסים לקבוע את כיוונם ומרחקם מנקודה ספציפית. הכוכב הראשי של הניווט המודרני הוא כמובן ה-GPS) Global Positioning System) ומערכות ניווט לווייניות מקבילות כמו GLONASS הרוסית ו-Galileo האירופאית. מערכות אלו מספקות נתוני מיקום מדויקים ברמה חסרת תקדים, ומאפשרות לטייסים לנווט במסלולים מוגדרים בדיוק רב, גם במזג אוויר קשה. מטוסים חדישים אף מצוידים במערכות מתקדמות יותר כמו מערכות ניווט המסתמכות על תחנות קרקעיות על פני יבשת שלמה בשילוב קבלת אותות מלוויינים המשפרות את דיוק ה-GPS לרמה של סנטימטרים בודדים. מערכות אלה קריטיות במיוחד בגישה מדויקת לנחיתה.

הרווחתם על מתכות נדירות? מה עם משאבי מזון נדירים?
יצרנית התבלינים הגדולה בעולם, יצרנית שוקולד, ספקית אגוזים ומגדלת אבוקדו - הכירו את חברות המזון המעניינות שמשקפות פוטנציאל עלייה
לפני שנגיע להזדמנויות נדירות נתחיל עם גרף תוך יומי של האס אנד פי 500. הוא מראה את הקפיצה החדה בתחילת המסחר ביום שישי, את הירידה החדה בהמשך ואת העובדה שהמדד סגר בסופו של יום בירידה קלה. ללמדנו שאנחנו עדיין נמצאים באזור שיווי משקל. לחודש ספטמבר שיווי משקל זו תוצאה טובה והשאלה אם זה ימשיך כך.
בתרשים המוכר לנו מהשבועות האחרונים אנחנו רואים את הקו המחזיר העולה שבולם ולמעשה גורם לאס אנד פי להתכנס לתנודתיות צרה מאד. זאת מכיוון שמתחתיו מתקרב אליו הממוצע ל-21 יום שלמעט חריגה קטנה תומך ב-S&P500 מאז סוף חודש אפריל.
דבר אחד בטוח. התנודתיות הצרה הזו לא תימשך עוד הרבה זמן ואנחנו צריכים להיערך לפריצה. השאלה לאיזה כיוון. אם אני צריך להעריך לפי האינדיקטורים הטכניים אז יש סיכון שהלחץ כלפי מטה יימשך.
בכל מקרה יש לכם קווים ברורים לקבלת החלטות. סגירה משמעותית בזמן ובמחיר מעל 6532, הגבוה היומי של יום שישי, תיחשב פריצה למעלה וסימן למהלך עלייה מהותי בהמשך. סגירה מתחת ל-6360, שתהיה גם מתחת לממוצע הנע ל-21 יום וגם מתחת לפקודת ההיפוך הפרבולית, תהיה סימן לתחילתו של תיקון שבשלב הראשון שלו יגיע ל-6100-6200.
- מסימני הפשרה בין ארה"ב לסין: ייבוא המתכות הנדירות מזנק ב-660%
- יצרנית אמריקאית של מתכות נדירות מפסיקה משלוחים לסין
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אפשר עוד להצטרף לזינוק של הליתיום?
התשובה היא כן. אומנם הצגתי כאן את קרן הסל ILIT לפני זמן מה והיא אכן בנתה מהלך עלייה יפה אבל יש לו פוטנציאל להימשך. ניתן לצפות שהקרן תעלה ל-13 דולר בשלב ראשון. אפשר להצטרף למגמה כל עוד מעל 10 דולר.