אלירן גלזר רועי מן מאנדיי
צילום: נתנאל טוביאס
ראיון

"מאנדיי ביתרון ענק מול המתחרים; יש לנו פוטנציאל צמיחה ענק"

ראיון עם רועי מן מייסד ומנכ"ל משותף ואלירן גלזר, סמנכ"ל הכספים - מה הפוטנציאל הצמיחה של מאנדיי, מה האיום, האם היא מתכוונת לבצע רכישות וכמה עובדים היא גייסה ברבעון החולף?

מניית מאנדיי זינקה אתמול ב-15% למחיר שיא שנתי של כ-259 דולר, המבטא שווי של כ-13 מיליארד דולר. מאנדיי הנפיקה בוול סטריט לפני 3 שנים ומאז עלתה בקרוב ל-100%. זה הישג, כי למרות הגאות בנאסד"ק, רוב החברות שהנפיקו אז, נמצאות מתחת למחיר ההנפקה. 

זה מעיד על הערכת המשקיעים שנובעת בעיקר מהביצועים העסקיים. התוצאות מאתמול שהרימו את המניה מבטאות עוד רבעון שיא, המספרים הרבה מעבר להערכות האנליסטים, התחזית קדימה שופרה. מאנדיי בקצב הכנסות של כמעט מיליארד דולר בשנה, בשנה הבאה זה עשוי להגיע ל-1.22-1.25 מיליארד דולר. הרווחים כבר הופכים להיות משמעותיים והחברה מייצרת תזרים מזומנים מרשים - לסקירת התוצאות בהרחבה.

 משמאל לימין - רועי מן ואלירן גלזר - עוד רבעון שיא   (צילום: נתנאל טוביאס)

הפלטפורמה שלה מאפשרת לארגונים לנהל ולהתנהל מול ועם העובדים וגורמים חיצוניים באופן ידידותי, נוח ופרקטי.  דמיינו לוח משימות ענק של ארגון שכולל מחלקות שונות של החברה, פעולות ומשימות של עובדים רבים, פעולות ומשימות מול גופים חיצוניים, יעדים, לו"ז, תיאומים ושיתופים בן העובדים. זה קובץ האב, כשעובד במחלקה מסוימת יהיה פתוח לקובץ המחלקה. זה הסבר מאוד פשטני, אבל זה בבסיס המוצר של מאנדיי.

בשיחה עם רועי מן מייסד ומנכ"ל משותף (לצד ערן זינמן) ואלירן גלזר, סמנכ"ל הכספים של החברה, הדגיש גלזר כי ברבעון השני נחתה עסקת ענק עם לקוח שהוא הכי גדול בתולדות החברה - "הלקוח הזה צריך 80 אלף משתמשים שזה פי 3 מהלקוח הכי גדול הקודם שלנו. זה חשוב כי זה מלמד על היכולת של מאנדיי לתת שירות ללקוחות מאוד גדולים. דגשים נוספים לרבעון השני הם שהגענו לראשונה גם לרווחיות על בסיס GAAP, צמחנו בקצב של 34% בהכנסות ואנחנו ממשיכים לגייס עובדים - גייסנו 123 עובדים ברבעון השני ועברנו את ה-2,100 עובדים בחברה".

מתכננים להתרחב דרך רכישות?

"אני חושב שזה חלק חשוב באבולוציה של החברה. אנחנו מסתכלים על השוק ובוחנים אפשרויות, חברות שיכולות לתרום למוצר שלנו. אנחנו מסתכלים על הזדמנויות בכל התחומים שיאפשרו לנו להגדיל את ההיצע של כל המוצרים הקיימים. גם CRM, גם Service גם Dev וגם Work Management.

"אנחנו לא מחפשים רכישה שתתרום לשורה התחתונה באופן מיידי אלא משהו קטן יותר, באזור העשרות מיליוני דולרים, שיחזק את המוצר ולא בהכרח ישפיע על שורת ההכנסות והרווח במיידי".

קיראו עוד ב"גלובל"

כמה לקוחות יש למאנדיי בעולם?

"יש לנו 225 אלף חברות לקוחות".

כמה אתם נוכחים בביג 100 או 500? 

"60% מחברות פורצ'ן 500 הן לקוחות שלנו. כשהפוטנציאל אצל אותן חברות לגדול הוא ענק".

כמה השוק יכול לגדול?

"אנחנו מסתכלים על כל סגמנט בנפרד. יש מעל מיליארד משתמשי מחשב וכולם משתמשים בהרבה תוכנות. הדוגמא הכי טובה היא אחד הלקוחות הגדולים שלנו שהתחיל מהתחומים של R&D ו-Finance. הוא מאז נכנס לתחומי הרכש, עיצוב, שיווק והתחיל להתרחב. ככה זה עם לקוחות כאלה, אתה נוחת במחלקה מסוימת ומתפשט לתחומים אחרים יחד עם הלקוח. המטרה היא שהלקוח יכניס אותנו לכל הארגון. אנחנו רוצים להיות המערכת הפעלה של הארגון - אם מאנדיי נופלת הארגון לא יכול לפעול".

מה יכול לאיים על הצמיחה של מאנדיי?

רועי מן: "בתחום שלנו מדברים בעיקר על גורמי מאקרו. מצב הכלכלה והצמיחה משפיע עלינו. אנחנו מאוד מבוססים על צמיחה של חברות ובפרט כמות העובדים. ככל שחברות מעסיקות יותר אנחנו צומחים יותר. בתקופות כאלה שלא צומחים מהר אנחנו עדיין צומחים מהר כי אנחנו עוזרים להתייעלות. אבל אם הצמיחה תגדל אנחנו נצמח עוד יותר. אני חושב שהפוטנציאל שלנו גבוה בכל תרחיש אבל כן תלוי במצב הכלכלי בעולם וביכולת שלנו להמשיך להשקיע ולגייס עובדים טובים".

התחרות מתחזקת?

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
סטארפייטרס ספייססטארפייטרס ספייס

המניה שהונפקה, זינקה כמעט 400% ונופלת היום ב-60%

ההנפקה הצנועה, היצע מניות מוגבל והיעדר הכנסות הפכו את סטארפייטרס לאחת המניות התנודתיות בשוק ומציבים סימני שאלה סביב השווי שנקבע לה בתוך ימים ספורים

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה חלל

חברת החלל האמריקאית סטארפייטרס ספייס (FJET) נכנסה בשבוע שעבר לשווקים הציבוריים בהנפקה ראשונית צנועה יחסית, אך בתוך ימים ספורים הפכה לאחת המניות התנודתיות ביותר בבורסות בארה״ב. ההנפקה, שגייסה כ־40 מיליון דולר, הציבה את החברה במרכז תשומת הלב, בעיקר בשל תנודות חדות במחיר המניה ובמחזורי מסחר גבוהים במיוחד.


סטארפייטרס החלה להיסחר בחמישי שעבר בבורסת NYSE American במחיר של 3.59 דולר למניה. כבר ביום המסחר הראשון זינקה המניה עד לרמה של 8.5 דולר, כאשר נרשמו תנודות חדות לשני הכיוונים וביום שני נרשם זינוק חריג של כ־371%, שהקפיץ את מחיר המניה לשיא של 31.5 דולר, לפני שמגמת המסחר התהפכה היום (שלישי), כאשר המניה נופלת בכמעט 60% למחיר של פחות מ-14 דולר.


סטארפייטרס מציגה את עצמה כחברה שמחזיקה ומפעילה את צי המטוסים העל־קוליים המסחריים הגדול בעולם. פעילותה מתבצעת ממרכז החלל קנדי בפלורידה, והיא מפעילה שבעה מטוסי F-104 סטארפייטר, דגם שיצא משירות בנאס"א כבר באמצע שנות ה־70.


שלוש שנים בלי הכנסות

החברה לא רשמה הכנסות בשלוש השנים האחרונות, ובשנת 2024 דיווחה על הפסד של 7.9 מיליון דולר. נתונים אלו ממקמים אותה כחברה בשלב מוקדם מאוד, שעדיין לא הוכיחה מודל עסקי יציב. מבנה המאזן של סטארפייטרס מסבך את המצב עוד יותר. לחברה הון עצמי שלילי, כך שההתחייבויות עולות על הנכסים. כתוצאה מכך, יחס מחיר להון של החברה עומד על מינוס כ־160, נתון חריג במיוחד בענף תעופה וביטחון, שבו היחס המקובל נע סביב 2.5–3.7.


גורם נוסף שמסביר את התנודות החריפות הוא היקף המניות הזמין למסחר. מתוך כ־21.7 מיליון מניות קיימות, רק כ־11.1 מיליון הוצעו לציבור בהנפקה. היצע מצומצם של מניות סחירות יוצר תנאים שבהם גם עסקאות בהיקף לא גדול גורמות לתנודות מחיר חדות.


טראמפ מחייךטראמפ מחייך

המשך שחרור תיקי אפשטיין מחזיר את הסיכון הפוליטי למסך של וול סטריט

פרסום שמתנהל בטפטוף, עם השחרות כבדות ופספוס מועד יעד, מתגלגל לעימות מול הקונגרס ומחזיר לשיח השוק את הקשרים ההיסטוריים של דונלד טראמפ עם ג׳פרי אפשטיין לצד שמות מהמגזר הפיננסי, בזמן שהשווקים רגישים במיוחד לסיכון משילות

ליאור דנקנר |

שחרור המסמכים הקשורים לג׳פרי אפשטיין בידי משרד המשפטים האמריקאי הופך בימים האחרונים לפחות לסיפור על מה כתוב בתיקים ויותר לסיפור על איך מוסד פדרלי מתנהל תחת לחץ פוליטי. מה שהיה אמור להיות פרסום חד לפי חוק עם מועד אחרון ברור, יוצא בפעימות. חלקים עולים לציבור, חלקים נשארים מושחרים, וחלקים יורדים לזמן קצר וחוזרים.

מבחינת השווקים, המוקד הוא לא לצוד שם מפורסם ולגזור ממנו מסקנות. הופעה במסמכים או בתמונות אינה מלמדת בהכרח על עבירה. מה שמייצר חיכוך הוא משך האירוע והאופן שבו הוא מתגלגל, כי הוא משאיר את אי הוודאות פתוחה ומחזיר לתמחור את פרמיית הסיכון הפוליטית ואת סיכון המשילות.

הרגישות גבוהה במיוחד עכשיו כי וול סטריט מתמחרת בתקופה האחרונה יותר ויותר את שאלת היכולת של וושינגטון לבצע מדיניות בצורה יציבה. בישראל נוטים לקרוא את טראמפ דרך עדשה מדינית, אבל מבחינת השוק האמריקאי זו קודם כל שאלה של ניהול מוסדי, סדר יום, ויכולת להחזיק קואליציה ותהליך.


חוק שקיפות ומועד שחלף, ואז... הפרסום מתגלגל

הקונגרס מעביר בנובמבר את חוק שקיפות תיקי אפשטיין ברוב גדול, והנשיא דונלד טראמפ חותם עליו אחרי התנגדות ראשונית ואז נסיגה תחת לחץ של מחוקקים רפובליקנים. החוק קובע שהחומרים צריכים להתפרסם עד 19 בדצמבר עם השחרות מינימליות. בפועל יוצא עד המועד רק חלק מהחומר, ומשרד המשפטים מסביר שהוא צריך עוד זמן כדי לבדוק את התכנים ולהגן על נפגעות ועל מי שעלולות להיות נפגעות.

במשרד המשפטים מתארים בדיקה מורכבת שבה כל מסמך וכל צילום עוברים סקירה של המשרד ושל הגורמים האחראים במחוז הדרומי של ניו יורק, כדי לקבוע אילו פרטים חייבים להישאר חסויים. במקביל מוקם צוות של יותר מ-200 עורכי דין, והמסרים בוושינגטון מכוונים לכך שעוד חומרים יוצאים גם בתקופת החגים בארצות הברית.