אלירן גלזר רועי מן מאנדיי
צילום: נתנאל טוביאס
ראיון

"מאנדיי ביתרון ענק מול המתחרים; יש לנו פוטנציאל צמיחה ענק"

ראיון עם רועי מן מייסד ומנכ"ל משותף ואלירן גלזר, סמנכ"ל הכספים - מה הפוטנציאל הצמיחה של מאנדיי, מה האיום, האם היא מתכוונת לבצע רכישות וכמה עובדים היא גייסה ברבעון החולף?

מניית מאנדיי זינקה אתמול ב-15% למחיר שיא שנתי של כ-259 דולר, המבטא שווי של כ-13 מיליארד דולר. מאנדיי הנפיקה בוול סטריט לפני 3 שנים ומאז עלתה בקרוב ל-100%. זה הישג, כי למרות הגאות בנאסד"ק, רוב החברות שהנפיקו אז, נמצאות מתחת למחיר ההנפקה. 

זה מעיד על הערכת המשקיעים שנובעת בעיקר מהביצועים העסקיים. התוצאות מאתמול שהרימו את המניה מבטאות עוד רבעון שיא, המספרים הרבה מעבר להערכות האנליסטים, התחזית קדימה שופרה. מאנדיי בקצב הכנסות של כמעט מיליארד דולר בשנה, בשנה הבאה זה עשוי להגיע ל-1.22-1.25 מיליארד דולר. הרווחים כבר הופכים להיות משמעותיים והחברה מייצרת תזרים מזומנים מרשים - לסקירת התוצאות בהרחבה.

 משמאל לימין - רועי מן ואלירן גלזר - עוד רבעון שיא   (צילום: נתנאל טוביאס)

הפלטפורמה שלה מאפשרת לארגונים לנהל ולהתנהל מול ועם העובדים וגורמים חיצוניים באופן ידידותי, נוח ופרקטי.  דמיינו לוח משימות ענק של ארגון שכולל מחלקות שונות של החברה, פעולות ומשימות של עובדים רבים, פעולות ומשימות מול גופים חיצוניים, יעדים, לו"ז, תיאומים ושיתופים בן העובדים. זה קובץ האב, כשעובד במחלקה מסוימת יהיה פתוח לקובץ המחלקה. זה הסבר מאוד פשטני, אבל זה בבסיס המוצר של מאנדיי.

בשיחה עם רועי מן מייסד ומנכ"ל משותף (לצד ערן זינמן) ואלירן גלזר, סמנכ"ל הכספים של החברה, הדגיש גלזר כי ברבעון השני נחתה עסקת ענק עם לקוח שהוא הכי גדול בתולדות החברה - "הלקוח הזה צריך 80 אלף משתמשים שזה פי 3 מהלקוח הכי גדול הקודם שלנו. זה חשוב כי זה מלמד על היכולת של מאנדיי לתת שירות ללקוחות מאוד גדולים. דגשים נוספים לרבעון השני הם שהגענו לראשונה גם לרווחיות על בסיס GAAP, צמחנו בקצב של 34% בהכנסות ואנחנו ממשיכים לגייס עובדים - גייסנו 123 עובדים ברבעון השני ועברנו את ה-2,100 עובדים בחברה".

מתכננים להתרחב דרך רכישות?

"אני חושב שזה חלק חשוב באבולוציה של החברה. אנחנו מסתכלים על השוק ובוחנים אפשרויות, חברות שיכולות לתרום למוצר שלנו. אנחנו מסתכלים על הזדמנויות בכל התחומים שיאפשרו לנו להגדיל את ההיצע של כל המוצרים הקיימים. גם CRM, גם Service גם Dev וגם Work Management.

"אנחנו לא מחפשים רכישה שתתרום לשורה התחתונה באופן מיידי אלא משהו קטן יותר, באזור העשרות מיליוני דולרים, שיחזק את המוצר ולא בהכרח ישפיע על שורת ההכנסות והרווח במיידי".

קיראו עוד ב"גלובל"

כמה לקוחות יש למאנדיי בעולם?

"יש לנו 225 אלף חברות לקוחות".

כמה אתם נוכחים בביג 100 או 500? 

"60% מחברות פורצ'ן 500 הן לקוחות שלנו. כשהפוטנציאל אצל אותן חברות לגדול הוא ענק".

כמה השוק יכול לגדול?

"אנחנו מסתכלים על כל סגמנט בנפרד. יש מעל מיליארד משתמשי מחשב וכולם משתמשים בהרבה תוכנות. הדוגמא הכי טובה היא אחד הלקוחות הגדולים שלנו שהתחיל מהתחומים של R&D ו-Finance. הוא מאז נכנס לתחומי הרכש, עיצוב, שיווק והתחיל להתרחב. ככה זה עם לקוחות כאלה, אתה נוחת במחלקה מסוימת ומתפשט לתחומים אחרים יחד עם הלקוח. המטרה היא שהלקוח יכניס אותנו לכל הארגון. אנחנו רוצים להיות המערכת הפעלה של הארגון - אם מאנדיי נופלת הארגון לא יכול לפעול".

מה יכול לאיים על הצמיחה של מאנדיי?

רועי מן: "בתחום שלנו מדברים בעיקר על גורמי מאקרו. מצב הכלכלה והצמיחה משפיע עלינו. אנחנו מאוד מבוססים על צמיחה של חברות ובפרט כמות העובדים. ככל שחברות מעסיקות יותר אנחנו צומחים יותר. בתקופות כאלה שלא צומחים מהר אנחנו עדיין צומחים מהר כי אנחנו עוזרים להתייעלות. אבל אם הצמיחה תגדל אנחנו נצמח עוד יותר. אני חושב שהפוטנציאל שלנו גבוה בכל תרחיש אבל כן תלוי במצב הכלכלי בעולם וביכולת שלנו להמשיך להשקיע ולגייס עובדים טובים".

התחרות מתחזקת?

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אינטל 18A (X)אינטל 18A (X)

אנבידיה מתחרטת - לא רוצה את אינטל כשותפה בתהליך הייצור

מניית אינטל יורדת על רקע הערכות ששיתוף הפעולה בין השתיים בתהליך הייצור יופסק

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אינטל אנבידיה

מה גרם לאנבידיה לעצור את השת"פ בתהליך הייצור עם אינטל? אין הודעה רשמית, אבל בתקשורת האמריקאית מדווחים כי אנבידיה עצרה את התקדמות התוכניות לשימוש בתהליך היצור 18A של אינטל. מניית אינטל יורדת מעל 3% בעקבות הדיווח. החשש שתהליך הייצור הזה לא מצליח להתרומם. נזכיר שלאינטל יש בעיה קשה בגיוס לקוחות משמעותיים, והבעיה הזו למרות השקעת הממשל, אנבידיה וגופים נוספים לא נפתרה. 

הדיווחים האלו מגיעים בזמן רגיש לאינטל, שמנסה לשכנע את השוק כי תוכנית המפעלים שלה, הכוללת ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים, מתחילה להפוך מסיפור השקעות יקר לסיפור הכנסות. אבל זה יהיה תהליך ארוך. אינטל מפסידה בתחום הייצור כמה מיליארדים בשנה וזה לא צפוי  להשתפר דרמטית בשנה הקרובה. 

מה באמת קרה עם אנבידיה ו-18A?

הדיווח מציין שאנבידיה בחנה לאחרונה את האפשרות לייצר שבבים באמצעות תהליך היצור המתקדם 18A של אינטל, אך כעת לא ממשיכה קדימה. חשוב לציין שמדובר בשלב ניסיי ולא בחוזה מסחרי, אך העצירה מספיקה כדי להשפיע על המניה של אינטל ועל הערכות השוק, במיוחד לאחר שהשם אנבידיה בהקשר של 18A סיפק רוח גבית למניה בחודשים האחרונים.

עבור אינטל, בדיקה מצד שחקן גדול כמו אנבידיה היא סוג של חותמת איכות פוטנציאלית ליכולת להתחרות בשוק היצור המתקדם, שבו חברות כמו טאיוואן סמיקונדקטור וסמסונג שולטות כבר שנים. עצירת הבדיקה מעלה סימני שאלה בנוגע לקצב אימוץ, התאמה, ביצועים, זמינות ועלויות. משהו לא עובד טוב בתהליך הייצור הזה. 

תהליך 18A הוא חלק מרכזי בניסיון של אינטל לחזור לחזית הטכנולוגית בייצור שבבים ולהקים פעילות ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים. יש פער בין בדיקת התאמה לבין התחייבות לייצור מסחרי בנפחים גדולים, כך שמלכתחילה הציפיות כנראה היו גבוהות מדי, אבל זה גם בגלל הלקוח - אנבידיה היא לקוח חלומות בגלל היקף היצור והדרישות הגבוהות, וצריך לזכור שלאנביידה יש אינטרס אחרי השת"פ במסגרתו גם השקיעה באינטל. העצירה של הפרויקט, הוא איתות ורמז לכך שהדרך של אינטל עוד ארוכה.


טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.