אלירן גלזר רועי מן מאנדיי
צילום: נתנאל טוביאס
ראיון

"מאנדיי ביתרון ענק מול המתחרים; יש לנו פוטנציאל צמיחה ענק"

ראיון עם רועי מן מייסד ומנכ"ל משותף ואלירן גלזר, סמנכ"ל הכספים - מה הפוטנציאל הצמיחה של מאנדיי, מה האיום, האם היא מתכוונת לבצע רכישות וכמה עובדים היא גייסה ברבעון החולף?

מניית מאנדיי זינקה אתמול ב-15% למחיר שיא שנתי של כ-259 דולר, המבטא שווי של כ-13 מיליארד דולר. מאנדיי הנפיקה בוול סטריט לפני 3 שנים ומאז עלתה בקרוב ל-100%. זה הישג, כי למרות הגאות בנאסד"ק, רוב החברות שהנפיקו אז, נמצאות מתחת למחיר ההנפקה. 

זה מעיד על הערכת המשקיעים שנובעת בעיקר מהביצועים העסקיים. התוצאות מאתמול שהרימו את המניה מבטאות עוד רבעון שיא, המספרים הרבה מעבר להערכות האנליסטים, התחזית קדימה שופרה. מאנדיי בקצב הכנסות של כמעט מיליארד דולר בשנה, בשנה הבאה זה עשוי להגיע ל-1.22-1.25 מיליארד דולר. הרווחים כבר הופכים להיות משמעותיים והחברה מייצרת תזרים מזומנים מרשים - לסקירת התוצאות בהרחבה.

 משמאל לימין - רועי מן ואלירן גלזר - עוד רבעון שיא   (צילום: נתנאל טוביאס)

הפלטפורמה שלה מאפשרת לארגונים לנהל ולהתנהל מול ועם העובדים וגורמים חיצוניים באופן ידידותי, נוח ופרקטי.  דמיינו לוח משימות ענק של ארגון שכולל מחלקות שונות של החברה, פעולות ומשימות של עובדים רבים, פעולות ומשימות מול גופים חיצוניים, יעדים, לו"ז, תיאומים ושיתופים בן העובדים. זה קובץ האב, כשעובד במחלקה מסוימת יהיה פתוח לקובץ המחלקה. זה הסבר מאוד פשטני, אבל זה בבסיס המוצר של מאנדיי.

בשיחה עם רועי מן מייסד ומנכ"ל משותף (לצד ערן זינמן) ואלירן גלזר, סמנכ"ל הכספים של החברה, הדגיש גלזר כי ברבעון השני נחתה עסקת ענק עם לקוח שהוא הכי גדול בתולדות החברה - "הלקוח הזה צריך 80 אלף משתמשים שזה פי 3 מהלקוח הכי גדול הקודם שלנו. זה חשוב כי זה מלמד על היכולת של מאנדיי לתת שירות ללקוחות מאוד גדולים. דגשים נוספים לרבעון השני הם שהגענו לראשונה גם לרווחיות על בסיס GAAP, צמחנו בקצב של 34% בהכנסות ואנחנו ממשיכים לגייס עובדים - גייסנו 123 עובדים ברבעון השני ועברנו את ה-2,100 עובדים בחברה".

מתכננים להתרחב דרך רכישות?

"אני חושב שזה חלק חשוב באבולוציה של החברה. אנחנו מסתכלים על השוק ובוחנים אפשרויות, חברות שיכולות לתרום למוצר שלנו. אנחנו מסתכלים על הזדמנויות בכל התחומים שיאפשרו לנו להגדיל את ההיצע של כל המוצרים הקיימים. גם CRM, גם Service גם Dev וגם Work Management.

"אנחנו לא מחפשים רכישה שתתרום לשורה התחתונה באופן מיידי אלא משהו קטן יותר, באזור העשרות מיליוני דולרים, שיחזק את המוצר ולא בהכרח ישפיע על שורת ההכנסות והרווח במיידי".

קיראו עוד ב"גלובל"

כמה לקוחות יש למאנדיי בעולם?

"יש לנו 225 אלף חברות לקוחות".

כמה אתם נוכחים בביג 100 או 500? 

"60% מחברות פורצ'ן 500 הן לקוחות שלנו. כשהפוטנציאל אצל אותן חברות לגדול הוא ענק".

כמה השוק יכול לגדול?

"אנחנו מסתכלים על כל סגמנט בנפרד. יש מעל מיליארד משתמשי מחשב וכולם משתמשים בהרבה תוכנות. הדוגמא הכי טובה היא אחד הלקוחות הגדולים שלנו שהתחיל מהתחומים של R&D ו-Finance. הוא מאז נכנס לתחומי הרכש, עיצוב, שיווק והתחיל להתרחב. ככה זה עם לקוחות כאלה, אתה נוחת במחלקה מסוימת ומתפשט לתחומים אחרים יחד עם הלקוח. המטרה היא שהלקוח יכניס אותנו לכל הארגון. אנחנו רוצים להיות המערכת הפעלה של הארגון - אם מאנדיי נופלת הארגון לא יכול לפעול".

מה יכול לאיים על הצמיחה של מאנדיי?

רועי מן: "בתחום שלנו מדברים בעיקר על גורמי מאקרו. מצב הכלכלה והצמיחה משפיע עלינו. אנחנו מאוד מבוססים על צמיחה של חברות ובפרט כמות העובדים. ככל שחברות מעסיקות יותר אנחנו צומחים יותר. בתקופות כאלה שלא צומחים מהר אנחנו עדיין צומחים מהר כי אנחנו עוזרים להתייעלות. אבל אם הצמיחה תגדל אנחנו נצמח עוד יותר. אני חושב שהפוטנציאל שלנו גבוה בכל תרחיש אבל כן תלוי במצב הכלכלי בעולם וביכולת שלנו להמשיך להשקיע ולגייס עובדים טובים".

התחרות מתחזקת?

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
קולט קרס (אנבידיה)קולט קרס (אנבידיה)

סמנכ"לית הכספים של אנבידיה: "יש לנו הזמנות של 500 מיליארד דולר לספק עד סוף 2026"

מניית אנבידיה עולה למרות האיום מאזמון - קולט קרס, סמנכ"לית הכספים חשפה את ההזמנות לביצוע בהמשך וגם - למה אמזון לא ממש מתחרה ראש בראש באנבידיה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אנבידיה

מניית אנבידיה (NVIDIA Corp. -1.03%  ) עלתה בטרום ב-1%, לאחר שאתמול טיפסה ב-0.8% וכעת יורדת ב-0.2% בהמשך לפרסום נתוני מאקרו פושרים מאוד. הסיבה המרכזית לביטחון המשקיעים באנבידיה למרות התחרות שמרימה ראש, הגיעה מפיה של סמנכ"לית הכספים קולט קרס, שאמרה בכנס UBS:"יש לנו כבר הזמנות מאושרות של 500 מיליארד דולר לשבבי Blackwell ו-Rubin עד סוף 2026, וזה אפילו בלי העסקה הפוטנציאלית עם OpenAI".

המספר הזה הפך לסוג של מגן מירידות. אלו מספרים ענקיים. אמזון יצאה אתמול בהצהרה חזקה - השקת שבב ה-Trainium3 החדש שלה יוזיל עלויות אימון מודלים ב-50%, יציע פי 4.4 ביצועים וזיכרון כפול מדור קודם. Anthropic כבר הזמינה מיליון יחידות עד סוף 2025 וההכנסות מ-Trainium צומחות ב-150% רבעון אחר רבעון. אלא שאמזון הודיעה במפורש ש-Trainium4 הקרוב יתמוך בטכנולוגיית NVLink Fusion של אנבידיה, כלומר, הלקוחות יוכלו לשלב את השבבים שלה עם מערכי ה-GPU הענקיים של אנבידיה. אמזון עשויה להחליף את מערכות אנבידיה אבל הגיוני יותר שהיא תשתלב כפיצ'ר מסוים בתוך פלטפורמת אנבידיה. זה יכול לפגוע במכירות וזו עשויה להיות תחרות, אבל נראה שאנבידיה עדיין מובילה טכנולוגית בפער מול האחרות.  

קולט קרס חיזקה את הנקודה: "הלקוחות רוצים את הטוב משני העולמות, ASICs זולים לאימון ו-GPU גמישים להסקה ופיתוח. אנחנו לא רואים כאן תחרות ישירה". ואכן, מיקרוסופט, גוגל ומטה ממשיכות להזמין כמויות אדירות של Blackwell GB200, כ-65% מההכנסות הצפויות של אנבידיה ב-2026 מגיעות מהזמנות שכבר התקבלו.

מכתב הכוונות מול OpenAI עומד על כ-100 מיליארד דולר לפריסת 10 ג'יגה-וואט של מערכות אנבידיה ב-Stargate ובפרויקטים נוספים, אבל ההסכם הסופי לא נחתם. קרס אישרה: "אנחנו ממשיכים לעבוד איתם, אבל זה עדיין לא נכנס לתחזית". אם העסקה תיחתם ברבעון הקרוב, היא לבדה תוסיף 8-10% להכנסות 2027..

Mistral AI השיקה אתמול צ'אט מתקדם יותר - את Mistral 3 על גבי מערכי GB200 NVL72 של אנבידיה עם ביצועים גבוהים פי 10 מהדור הקודם. "אין תחליף היום לאקוסיסטם של אנבידיה", אמרו בחברה. גם xAI של אילון מאסק ו-CoreWeave ממשיכות להזמין עשרות אלפי מערכות Blackwell.

נדב צפריר
צילום: שלומי יוסף

למה צ'ק פוינט מגייסת אג"ח כשיש לה הר מזומנים בבנק?

הנפקת אג"ח בסכום של 1.75 מיליארד דולר - בקופון אפס, עם פרמיה של 26%; בפועל - זו כנראה תהיה הנפקת מניות; וגם - קצב הרכישות של צ'ק פוינט הולך לעלות

מנדי הניג |

צ'ק פוינט גייסה אג"ח בוול סטריט בקופון אפס, אבל עם אפשרות להמרה עד 2030 במידה והמניה תעלה ב-26%. האמת - סיכוי טוב שזו תהיה בפועל הנפקת מניות. אבל למה צ'ק פוינט צריכה כסף - יש לה 2.7 מיליארד דולר בקופה? למה לגייס 1.75 מיליארד דולר (שעשויים לעלותל-2 מיליארד דולר).

אנחנו יכולים לצפות שקצב הרכישות של צ'ק פוינט יעלה? "כן, קצב הרכישות שלנו אמור לעלות", ענה נדב צפריר, מנכ"ל צ'ק פוינט לשאלה שלנו בשיחת הוועידה האחרונה. צפריר חתם לפני חודשיים על רכישה לא שגרתית כדי להיכנס לעולם ה-AI Secuirty הצומח. צ'ק פוינט שילמה כ-300 מיליון דולר עבור Lakera.AI, אחת מהחברות המובילות בעולם לאבטחת יישומי Agentic AI. 

זו עסקה חריגה מבחינת צ'ק פוינט כי היא יקרה יחסית במונחי העסקאות הקודמות שלה, כי היא קנתה "אנשים" וידע ויכולות שאמורים להוביל את התחום בקבוצה ולא מוצרים שייכנסו ויתמזגו לתוך הפלטפורמה הענקית שלה.  אם נניח שיהיו כמה רכישות בשנה והסכומים בהחלט יכולים אפילו לעלות, אז צ'ק פוינט שנכון לעכשיו לא מתכננת רכישה גדולה, יכולה להוציא בקלות מיליארד דולר ויותר על רכישות. קחו שנתיים-שלוש של רכישות כאלו שגם יגדלו משנה לשנה ותקבלו מיליארדים. צ'ק פוינט חושבת לטווח ארוך ובשביל זה היא מצטיידת כעת בחוב זול במיוחד.

חוץ מזה, צ'ק פוינט אוהבת לקנות את המניות של עצמה. היא עושה את זה שנים בעקביות מדי רבעון ברבעון. זה כסף שחוזר בעצם לבעלי המניות - זה מקטין את כמות המניות ומגדיל את הרווח למניה - התוצרים של רכישה עצמית מאוד קרובים לתוצרים של חלוקת דיבידנד, רק שיש יתרונות מיסויים.

רכישות כתרופה לקיפאון במכירות מערכות הליבה 

צ'ק פוינט שסובלת מקיפאון במוצרי הלגאסי שלה, לצד צמיחה מרשימה במוצרים החדשים, יודעת שכדי לצמוח באמת ולחפות על הירידה במערכות הליבה היא צריכה להציג צמיחה חזקה מאוד, וזה יקרה גם דרך רכישות. הבעיה הגדולה היא שהתהליכים האלו מהירים מאוד במיוחד בעידן ה-AI.השורדים והמצליחים בתחום יהיו אלו שיהיו גמישים מהירים וקשובים לשוק. התקפות הסייבר והגנות הסייבר הופכים להיות מאוד אוטומטיים, ממוחשבים ודורשים תגובות מאוד מהירות. אם פעם כשתוקף נכנס למערכת "נשמעה" אזעקה והיה זמן לאתר אותו, היום תוך זמן מאוד קצר הוא יכול לחולל נזק עצום, ומדובר על הגנה מיידית - חיסול מיידי, אחרת נעשה נזק.