ליאור שמש וויקס
צילום: וויקס

אחרי הדו"חות הטובים: אופנהיימר נותן אפסייד של 28% לוויקס

בבית ההשקעות שומרים על המלצת אפסייד עם מחיר יעד של 200 דולר על מניית החברה, ומציינים אותה בתור שילוב נדיר של צמיחה גבוהה ותמחור נמוך, לעומת שאר המתחרות שלה
עוזי גרסטמן | (1)

וויקס וויקס זוכה לאמון מצד בית ההשקעות אופנהיימר. החברה פרסמה אתמול דו"חות טובים מהתחזיות, עם האצה בקצב הצמיחה ומנוף תפעולי חזק, והעלתה שוב את תחזיותיה ל-2024. החברה הציגה צמיחה של 12% בהכנסות ברבעון החולף ושל 15% בהזמנות, עם שיעור FCF של 27%, וצופה המשך צמיחה דו-ספרתית גם בעתיד. התקדמות בפעילות מול שותפים ושימוש גובר בכלי AI, שהושקו לאחרונה על ידי וויקס הם הגורמים שעשויים, לדעת אופנהיימר, להוביל להאצה בצמיחה ב-2025, כשהשמירה על מבנה הוצאות יציב מספקת פוטנציאל להמשך השיפור ברווחיות ובתזרים המזומנים. בית ההשקעות החליט לשמור על המלצת האפסייד עם מחיר יעד של 200 דולר על מניית החברה, ומציינים אותה בתור שילוב נדיר של צמיחה גבוהה ותמחור נמוך, לעומת שאר המתחרות שלה.

ברבעון השני של 2024 הציגה ויקס הכנסות של 436 מיליון דולר, צמיחה שנתית של 12%, צבר הזמנות של 458 מיליון דולר (צמיחה שנתית מואצת של 15%), מעל מהתחזיות של 434 ו-444 מיליון דולר, בהתאמה. שיעור הרווח הגולמי נותר ברמתו הגבוהה של 68%, הרווח התפעולי היה 90 מיליון דולר, מעל הצפי של 78 מיליון דולר, ואילו תזרים מזומנים חופשי FCF (בנטרול השקעות בהקמת המטה החדש בגלילות) עלה לשיא של 118 מיליון דולר - 27% מסך ההכנסות. החברה סיימה את הרבעון עם קופת מזומנים של כ-800 מיליון דולר, לאחר השלמת תוכנית ה-buy back של כמיליארד דולר בשנים האחרונות, כנגד חוב בגין אג"ח להמרה של 571 מיליון דולר (מזומנים נטו של כ-230 מיליון דולר). 

תמהיל מכירות: פעילות מנויים Creative Subscriptions הניבה הכנסות של 312 מיליון דולר - צמיחה של 9% בדומה לצפי, עם רווח גולמי של 84%, צבר הזמנות של 329 מיליון דולר, ו ARR  של 1.28 מיליארד דולר, צמיחה של 10%. הפעילות העסקית הציגה הכנסות של 124 מיליון דולר וצבר הזמנות של 129 מיליון דולר, צמיחה שנתית של 20% ו-24% בהתאמה, עם שיעור רווח גולמי של 30%. הפעילות מול השותפים רשמה צמיחה שנתית גבוהה של 29%, לרמה של 148 מיליון דולר - כשליש מסך ההכנסות, כשפעילות התשלומים צמחה ב-21% והציגה GPV של 3.2 מיליארד דולר עם take rate ברמת שיא של 1.68%.  

הנהלת ויקס העלתה פעם נוספת את תחזיותיה ל-2024, וצופה השנה הכנסות של 1.75-1.76 מיליארד דולר, צמיחה שנתית של 12%-13%, צבר הזמנות של 1.82-1.80 מיליארד דולר, צמיחה של 13%-14%, ועלייה ב-FCF מתואם לטווח של 470-460 מיליון דולר - 26%-27% מהכנסות, לעומת התחזית הקודמת של 455-445 מיליון דולר. החברה שומרת על יציבות במבנה ההוצאות התפעוליות, ובכך אמורה ליהנות ממנוף תפעולי גם בהמשך. 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    למה 14/08/2024 15:43
    הגב לתגובה זו
    אחרי דוחות כאלה טובים מצופה מהמניה לעוף למעלה למה זה לא קרה ואפילו קצת להיפך?
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)

אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים

ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אילון מאסק


אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.

כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.

הון של 500 מיליארד דולר

ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.

העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר  - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון. 

השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד. 

ריביאן אתר החברהריביאן אתר החברה

ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום

יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%

אדיר בן עמי |

ריביאן Rivian Automotive -6.11%  חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.


הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.


החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.


דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית

דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.


לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.