אנפייז
צילום: טוויטר

האם הצרות של סולאראדג' יימשכו - המתחרה הגדולה בתוצאות חלשות

אנפייז צונחת ב-9% במסחר המוקדם; החברה מעריכה כי תרשום הכנסות של 290-330 מיליון דולר ברבעון שמסתיים בסוף יוני, לעומת ממוצע צפי האנליסטים לכ-349 מיליון דולר; את הרבעון הראשון של השנה סיימה אנפייז עם הכנסות של כ-263 מיליון דולר, נמוך בכ-6% מצפי האנליסטים
קובי ישעיהו | (1)

הצרות בתעשיית האנרגיות המתחדשות נמשכות. המתחרה הגדולה של חברת סולאראדג', חברת אנפייז, פרסמה אמש לאחר סיום המסחר בוול סטריט, תוצאות ראשוניות מאכזבות לרבעון השני הפיסקאלי שלה. בתגובה, המניה (סימול: ENPH) צונחת ב-9% במסחר המוקדם.

החברה, שמספקת ממירים למערכות אנרגיה סולארית, מעריכה כי תרשום הכנסות של 290-330 מיליון דולר ברבעון שמסתיים בסוף יוני, לעומת ממוצע צפי האנליסטים לכ-349 מיליון דולר. הסיבות העיקריות - עלייה ברמות המלאים באירופה ורפורמה בשוק הסולארי בקליפורניה. 

גם הריביות הגבוהות בארה"ב ובאירופה פוגעות בחברה, כמו בחברות אחרות הפועלות בתחום האנרגיות המתחדשות. כשהריבית גבוהה אז פחות כדאי להשקיע, זה נכון לאדם הפרטי שחושב להתקין פאנלים סולאריים בחצר או בגג בהיקף של 50 קילו-וואט וזה נכון גם לגבי פרוייקטים גדולים של חברות בהיקפים של מאות מגה-וואט.

את הרבעון הראשון של השנה סיימה אנפייז עם הכנסות של כ-263 מיליון דולר, נמוך בכ-6% מצפי האנליסטים ולעומת הכנסות של 726 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח למניה עמד על 35 סנט, נמוך ב-7 סנט מצפי האנליסטים. 

גרף מניית אנפייז ב-5 השנים האחרונות

כאמור מניית אנפייז מגיבה בירידה חדה ומשלימה צניחה של 70% מהשיא אליו הגיעה בנובמבר 2022. שווי השוק של החברה הצטמק לכ-15 מיליארד דולר.

בתגובה לדוחות ולתחזית של אנפייז גם מניית סולאראדג' יורדת בכ-3% במסחר המוקדם. סולאראדג' נסחר כיום בשווי של כ-3.3 מיליארד דולר לאחר צניחה של יותר מ-80% במניה מפברואר 2023.

גרף מניית סולאראדג' ב-5 השנים האחרונות

יוגב ברק, סמנכ"ל השיווק של סולאראדג' הגיע לוועידת ההשקעות באנרגיה של ביזפורטל לפני כשבועיים ואמר כי "אני מניח שיש משקיעים שלא מרוצים מהשנה האחרונה של סולאראדג'. אנחנו עובדים קשה בעניין. אנו חברה בינלאומית שעובדת ב-120 מדינות עם 30 משרדים ברחבי העולם. הרצון והמטרה הוא שלנו להיות אחת החברות המובילות בתחום. בין אם זה על גגים פרטיים, גגות מסחריים או אתרים גדולים יותר. כרגע השוק נמצא בתיקון אחרי שנים רבות של גידול מאוד מהיר. אנו ממשיכים לעבוד קשה, להסתכל על הלקוחות ולייצר ערך למשקיעים, לעם ישראל ולכדור הארץ. מקווים לעמוד בציפיות". 

קיראו עוד ב"גלובל"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מהנדס אלקרוניקה 24/04/2024 13:14
    הגב לתגובה זו
    בסך הכול ממיר מ-DC ל-AC. כל טכנאי אלקטרוניקה יכול להרכיב לבד בבית. בטח חברה סינית.
וורן באפט. קרדיט: רשתות חברתיותוורן באפט. קרדיט: רשתות חברתיות

וורן באפט מלמד אתכם מתי לממש מניות והדבר הכי חשוב בהשקעות

שיעור חינם מבאפט - מתי מוכרים מניה, בהמשך לשיעור קודם: שיעור חינם מוורן באפט - מתי קונים מניה? ועל ההשקעה והמימוש של באפט באפל

נושאים בכתבה וורן באפט אפל

וורן באפט השקיע באפל את רוב תיק ההשקעות הסחיר של ברקשייר. אפל סיפקה רווחי עתק שמוערכים במעל 100 מיליארד דולר לתיק של באפט. אפל היא עדיין ההשקעה הגדולה של באפט, אבל לפני שנה-שנתיים נמכרו רוב המניות.

באפט החליט שאחרי זינק ברווחים, עלייה במכפיל הרווח מרמה של 11-13 למעל 20, זה הגיע לממש. הוא סבר ואמר שזו חברה נהדרת, ועדיין היא הגדולה בתיק ההשקעות של ברקשייר שלו, אבל היא כבר לא זולה. התזמון- עיתוי המימוש היה טוב כי בחצי שנה שלאחר מכן, המניה נפלה בכ-15%. אלא שהעליות האחרונות הביאו את מחיר המניה לשיא של כל הזמנים ולמחיר שעולה על מחירי המימוש של באפט בכ-30%. באפט "הפסיד" מעל 50 מיליארד דולר, אבל כמה תובנות בעניין:

ראשית, אף אחד לא נביא

שנית, את ההחלטה מקבלים על סמך מה שידוע בנקודת הזמן המסוימת. אז באפט הגדיר את אפל כחברה נהדרת, מניה לא רעה, אבל המשקל בתיק שלו היה גבוה, ומכיוון שהיא כבר הגיעה לתמחור מלא בעיניו החליט לממש. זו החלטה נכונה בלי קשר למה שיהיה בהמשך.

שלישית, כאשר אתם קונים או מוכרים - אל תסתכלו אחורה. מה שהיה היה  מה שהיה מת. בבורסה ובהשקעות כל יום מתקבלות ההחלטות מחדש. ההיסטוריה לא רלבנטית. מה שהיה יכול להיות אם... ולמה לא פעלנו כך, זה חשוב להסקת מסקנות ולתובנות, אבל זה לא אמור להשפיע על החלטות השקעה. במילים אחרות, מכרתם כי חשבתם שזה המחיר הנכון. גם אם יעלה בהמשך - אז מה? 

וזו נקודה חשובה, כי משקיעים רבים לא יודעים מתי לממש. הם רואים עליות, מורווחים הרבה, וחושבים שמה שהיה הוא שיהיה והעליות ימשכו. צריך משמעת, צריך לסמן תמחור כלכלי שמעליו כבר אתם לא סבורים שההחזקה כדאית ולממש גם אם הכיוון של המניה למעלה. באפט יודע לקנות ויודע לממש.   

טסלה
צילום: טוויטר
דוחות

טסלה פספסה בשורת הרווח - המשקיעים מחכים לאילון מאסק

ענקית הרכבים החשמליים עקפה את תחזיות ההכנסות אך פספסה את ציפיות הרווח למניה. המשקיעים ממתינים לעדכונים על שירותי הרובוטקסי, בעוד החברה מתמודדת עם השפעת ביטול הזיכוי הפדרלי לרכבים חשמליים ועם אתגרי השוק הגלובליים
אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה טסלה אילון מאסק

טסלהTesla -0.82%   פרסמה תוצאות מעורבת לרבעון שלישי, עם הכנסות שעלו על הציפיות אבל רווח למניה שנותר מתחת להערכות. החברה דיווחה על הכנסות של 28.01 מיליארד דולר לעומת ציפיות של 26.27 מיליארד דולר, עלייה מ-25.18 מיליארד דולר באותו רבעון אשתקד. הרווח המתואם למניה הגיע ל-0.50 דולר לעומת הערכות של 0.54 דולר, בעוד ה-EBITDA עמד על 4.23 מיליארד דולר לעומת ציפיות של 3.78 מיליארד דולר.

המניה יורדת קלות לאחר פרסום התוצאות. התגובה המתונה של השוק מעידה שהמשקיעים עדיין מחכים לפרטים נוספים על התקדמות הרובוטקסי, שצפויים להתפרסם בשיחת הרווחים עם אילון מאסק.


החברה לא סיפקה מידע חדש מהותי על הרחבת שירותי הרובוטקסי, למעט אזכור להשקת שירות הזמנת נסיעות באזור מפרץ סן פרנסיסקו המבוסס על הטכנולוגיה שלה. העדכון החלקי מותיר את המשקיעים בציפייה לפרטים נוספים, במיוחד לאחר השקת השירות הראשון באוסטין בקיץ והרחבתו בהמשך לאזורים נוספים. הסביבה הכלכלית ממשיכה להשפיע על טסלה במספר מישורים. החברה מתמודדת עם אי־ודאות סביב השלכות שינויים במדיניות הסחר והמיסוי העולמית על שרשרת האספקה, מבנה העלויות והביקוש. מכסי יבוא בגובה 25% על רכבים וחלקים מיובאים נותרו בתוקף ומכבידים על יצרניות הרכב בארצות הברית, בהן גם טסלה.


מסירות הרכבים ברבעון השלישי הפתיעו לטובה והגיעו ל-497,099 יחידות, שיא רבעוני חדש. הנתון עלה על תחזיות הקונסנזוס של כ-439,800 רכבים ועל 462,890 רכבים שנמסרו אשתקד. במקביל, טסלה דיווחה על פריסה של 12.5 ג׳יגה־ואט־שעה במוצרי אחסון אנרגיה, גם הוא שיא חדש. העלייה במסירות משקפת את הצלחת החברה לשפר את הנגישות הכלכלית של הדגמים המרכזיים שלה. הזינוק במכירות התרחש לפני פקיעת הזיכוי הפדרלי לרכבים חשמליים ב-30 בספטמבר, היום האחרון של הרבעון. בטסלה מעריכים כי ביטול ההטבה עלול להביא להאטה בביקוש. אילון מאסק כבר הזהיר לאחר דוחות הרבעון הקודם שהחברה עלולה להתמודד עם תקופה מאתגרת לאחר סיום הזיכוי, ותוצאות הרבעון הנוכחי טרם משקפות את ההשפעה המלאה.

בתחילת אוקטובר השיקה החברה גרסאות “סטנדרט” מופשטות לדגמי Model 3 ו-Model Y, שנועדו להציע חלופה נגישה יותר. הגרסאות כוללות הנעה אחורית, סוללות קטנות יותר ומספר תוספות מופחתות, במחירים של 39,990 ו-36,990 דולר בהתאמה. המהלך נועד לשמר את הביקוש לאחר ביטול התמיכה הפדרלית.