יונייטד איירליינס עם תחזית טובה, למה למשקיעים יש ספקות?
יונייטד UNITED AIRLINES נשארה עם התחזית שלה לרווח לשנה כולה שיעמוד על בין 10 דולר ל-12 דולר למניה. זו אותה תחזית שהיא סיפקה לפני שהוציאה אזהרה לגבי רווחיה ברבעון הראשון בחודש שעבר, מה שמרמז שחברת התעופה רואה בעיות שלושה רבעונים קדימה. האנליסטים בשוק חושבים קצת אחרת, כשהצפי בשוק עומד על רווח למניה של 8.56 דולר לשנה כולה.
"השוק מזלזל בכוח הרווחים של יונייטד השנה", אמר אנליסט Third Bridge, כריסטופר רייט. "בכך שאישרה את התחזית שנתנה בחודש שעבר, יונייטד רומזת לתוצאה חזקה עוד יותר בשלושת הרבעונים האחרונים של 2023". החברה ציפתה להפסד של בין 60 סנט לדולר למניה, בסופו של דבר היא סיימה עם הפסד של 63 סנט על הכנסות של 11.43 מיליארד דולר, מה שמכוון את חודש מרץ לסיום חזק, סימן מעודד לביקוש. צפי האנליסטים עמד על הפסד של 73 סנט למניה והכנסות של 11.42 מיליארד דולר.
ביקוש עז לנסיעות, במיוחד בשווקים בינלאומיים, תומך בתפיסה האופטימית של יונייטד לגבי החודשים הבאים. "אנחנו צופים בסיכונים המאקרו-כלכליים בקפידה, אבל הביקוש נשאר חזק, במיוחד הבינלאומי, שבו אנחנו גדלים בקצב כפול מהקצב המקומי", אמר המנכ"ל סקוט קירבי. עוד הוסיף קירבי כי הסיכונים המאקרו-כלכליים גדולים יותר מאשר היו לפני כמה חודשים. לדבריו, על רקע המהומה הבנקאית של החודש שעבר, יונייטד ראתה ירידה מיידית בביקוש לטיסות עסקים שהוזמנו בהתראה קצרה, ירידה שנמשכה כשבועיים.
"התחזית היא התרחיש הבסיסי שלנו, בהתבסס על מה שאנחנו רואים כרגע. ומה שאנחנו רואים עכשיו זה ביקוש חזק", אמר קירבי. הוצאות הצרכנים "מתאזנות בחזרה לשירותים" לאחר הטיה לכיוון סחורות במהלך הקורונה, אמר. המנכ"ל גם אותת על שינוי בביקוש העונתי, שלדבריו הוא מצפה שיימשך בטווח הארוך. קירבי אמר שחודשי שיא הביקוש לפנאי, מרץ עד אוקטובר, צפויים להיות חזקים יותר מבעבר, בעוד שחודשים הנשענים יותר על נסיעות עסקים, כמו ינואר ופברואר, יהיו חלשים יותר.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- הנוסעת שהצילה מטוס באוויר; 147 אנשים חייבים לה את חייהם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לא כולם מפקפקים בתחזית של חברת התעופה. אנליסטים של TD Cowen רואים את יונייטד עומדת בתחזית הרווח לשנה כולה, וצופים רווח למניה של 10.90 דולר, בנוסף ציינו כי מומנטום ההכנסות, במיוחד הבינלאומי, נותר חזק. "אנחנו מזכירים למשקיעים שלפני שנה, ממשלת ארה"ב דרשה בדיקות כדי להיכנס למדינה", אמרו אנליסטים בראשות הלן בקר. "צרכנים רבים נשארו בבית בקיץ השלישי ברציפות כתוצאה מכך."
אנליסטים של ריימונד ג'יימס RAYMOND JAMES FINANCIAL צופים כי ליונייטד יהיה האפסייד הגדול ביותר מהפתיחה המחודשת של אזור האוקיינוס השקט לטיסות, שהיווה 11% מההכנסות ב-2019. מבין שלושת הסגמנטים - פנאי, עסקים וביקוש בינלאומי - דווקא הבינלאומי עשוי להיות זה שיביא להאצה ב-2023. יונייטד בהחלט מהמרת על זה, ומוסיפה קווים חדשים למלאגה, שטוקהולם ודובאי לקיץ, ועוד שש טיסות למקומות חמים לטיולים באירופה, כמו פריז, רומא ולונדון. תרחיש של מיתון עמוק עשוי לסכן את התפיסה הזו של הביקוש הגובר לטיסות, אך עד כה הצרכנים הראו נחישות אכן לצאת לחופשות.
לא מזמן מנהל התעופה הפדרלי (FFA) הציע לקנוס ביותר מ-1.1 מיליון דולר את יונייטד, בגין אי ביצוע בדיקות בטיחות נדרשות של מערכת האש במטוסי הבואינג 777 שלה. ה-FAA טען שבשנת 2018 יונייטד הסירה בדיקת אזהרת מערכת אש מרשימת הבדיקות לפני הטיסה שהיא מבצעת, והפעילה לא פחות מ-102,488 טיסות בואינג 777 מיוני 2018 עד אפריל 2021 שלא עמדו בדרישות כשירות האוויר. "הבדיקה נדרשת במדריך מפרטי התחזוקה. הסרת הבדיקה הביאה לכישלון של יונייטד לבצע את הבדיקה הנדרשת ולהפעלת כלי טיס שלא עמדו בדרישת כושר האוויר", נכתב בהודעת ה-FAA.
- שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
- איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
- 1.הדירות נהיה רע, האוכל מתחת לגרוע, פשוט גועל.המחירי 19/04/2023 21:18הגב לתגובה זוהדירות נהיה רע, האוכל מתחת לגרוע, פשוט גועל.המחירים שלהם בשמיים.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
