מטוסי בואינג טיסה נופש
צילום: בואינג

האם יש אפסייד של 90% במניית בואינג?

בואינג, יצרנית המטוסים הגדולה בעולם נמצאת בסחרור מתחילת השנה - אך יש מי שחושבים שהירידה במחיר המנייה היא הזדמנות: ״וול סטריט מתמחרת את הגרוע מכל במניית בואינג, מה שלא צפוי לקרות״
עומר רוסו | (7)

מניית בואינג BOEING , היא כמו 'ציפור פצועה' השנה. מתחילת השנה המניה צללה ב-36%, גרוע משמעותית מירידה של 24% במדד ה-S&P500 השנה. בפרספקטיבה רחבה יותר - בואינג איבדה 70% מאז השיא ב-2019, המדד עלה ב-30%. הנפילה של מניית בואינג קרתה בעקבות מגוון הסערות שהחברה נאלצה להתמודד מולן - בין אם זה החששות ממיתון והאטה במכירות, ובין אם זה מטוס ה-737 שקורקע בעקבות שתי  התרסקויות שגרמו למותם של 346 אנשים. בואינג עצרה את אספקת המטוסים וחזרה לספקם בשנה האחרונה, ואז נפל עוד מטוס רק בחודש אפריל האחרון.

בכל מקרה, גם ההאטה הכלכלית העולמית בשילוב עם העלאות הריבית והחוב הגבוה שיש לבואינג, לא מרגיעים את המשקיעים. לבואינג יש חוב נטו של 40 מיליארד דולר. העלאות הריבית עשויות לייקר את החוב ולהכביד על בואינג. בנוסף, עדיין לא ידוע מתי רשות התעופה  האמריקאית (ה-FAA) תאשר את חזרתם של מטוסי הבואינג 737 למסלול.

״אנו חושבים שהפחד בנוגע לסיכונים של מניית בואינג הם מוגזמים״, כתב אנליסט CFRA קולין סקרולה. לסרקולה, מחיר יעד של 252 דולר למניית בואינג, בהשוואה למחיר הנוכחי (132 דולר), מדובר באפסייד של 94%. סרקולה בנוסף מחזיק בדירוג ״קנייה חזקה״ למניית בואינג.

למה לדעת האנליסט הפסימיות על בואינג מוגזמת?

"רוב החוב של בואינג הוא לא בריבית משתנה, כלומר עליית הריבית לא תשפיע על הרווח שלה״, הסביר סקרולה. "יתר על כן, אנו מצפים שהחברה תוכל להחזיר את כל פדיון החוב העתידי מתוך תזרים המזומנים החופשי ללא צורך במימון מחדש בשיעורי ריבית גבוהים יותר".

ברבעון האחרון בואינג רשמה הפסד תזרימי של 182 מיליון דולר בלבד, לעומת הרבעון הראשון של השנה, שם החברה רשמה הפסד תזרימי של 3.5 מיליארד דולר, האנליסטים צופים כי התזרים החיובי של בואינג יחזור בתחילת שנת 2023, מכאן נובעת גם האופטימיות של האנליסט סרקולה.

האנליסט הוסיף כי: "גם אם תחזיות תזרים המזומנים החופשי שלנו לא יעמדו בצפי, החברה יכולה בקלות לכסות את 5.4 מיליארד דולר החובות שמיועדות לפירעון בשאר שנת 2022 ושנת 2023 על ידי ניצול ערימת המזומנים הגדולה שלה בסך 11.4 מיליארד דולר, שוב, בכדי להימנע מהצורך למחזר את ההלוואות בשיעורים גבוהים יותר."

״השוק מגזים ומתמחר מיתון חמור אצל בואינג, הוא טועה. וגם אם לא, זה לא אמור להשפיע על הביקושים למטוסי בואינג״

האנליסט השורי טוען כי גם אם יהיה מיתון, המסירות של מטוסי בואינג לא צפויים להיפגע לטענתו: "אנחנו חושבים שהנחת השוק שגויה, נתוני מסירות המטוסים של בואינג כבר מדוכאים, הם מתחת לרמות מיתון חמורות בגלל בעיות שרשרת האספקה״ משמע, האנליסט טוען כי אין לאן לרדת.

קיראו עוד ב"גלובל"

סקרולה גם סיפק את תחזיתו למניית בואינג במידה ומיתון חמור יתממש בארה״ב

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    YL 08/10/2022 10:02
    הגב לתגובה זו
    נובע מ לחץ של הממשל האמריקאי דוגמית אל על לא יכולה לקנות מטוס איכותי דגם 350 של איירבוס
  • 5.
    שי.ע 06/10/2022 20:53
    הגב לתגובה זו
    כי המחיר באמת זול מאוד.
  • 4.
    הזדמנות קניה 06/10/2022 15:52
    הגב לתגובה זו
    זמן להעמסה
  • 3.
    אני הילד 06/10/2022 15:45
    הגב לתגובה זו
    אין הרבה חברות שמייצרות מטוסים.
  • ועלית על זה לבד,כן? (ל"ת)
    ג'ון 06/10/2022 19:00
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אני שם. קניתי אחרי נפילה של 40% , גם אז אמרו אותו דבר.. (ל"ת)
    אנונימי 06/10/2022 15:43
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    דרור שקד 06/10/2022 15:38
    הגב לתגובה זו
    ממשיכים לגרור כסף ישראלי לחברות זרות. מאשר השקעות בחברות כחול לבן.
צילום: Brett Sayles, Pexelsצילום: Brett Sayles, Pexels
הטור של גרינברג

לא רק AI: הנישה החדשה והצומחת שמתפתחת במקביל לתחום הלוהט

כשהבינה המלאכותית והאוטומציה הם שני המגזרים הטכנולוגיים הכי צומחים בעולם, הם זקוקים לצדם לתשתיות מתאימות. Equinix, אחת החברות המובילות בעולם בהקמת מרכזי נתונים, היא רק דוגמה אחת לחברות שנהנות מהטרנד. וגם: למה למרות העלייה של מניית סופטבנק, וול סטריט ממשיכה לאהוב אותה  



שלמה גרינברג |


בפברואר 2024 עדכנתי כתבות עבר שעשיתי על ענקית האחזקות-השקעות היפנית סופטבנק (סימול:SFTBY) תחת הכותרת "הקונגלומרט היפני שוול סטריט לא אוהבת משקף פוטנציאל גדול". היתה זו כתבה שלישית או רביעית על החברה מאז תחילת המאה. מאז הכתבה המניה עלתה בקרוב ל-200%, אלא שבמהלך השנה האחרונה ולמרות העלייה במחיר וול סטריט מחבבת יותר ויותר את הקונגלומרט היפני הגדול שהקים ב-1981 היזם מסאיושי סאן, אז בן 24. מאז, סאן ללא ספק מצליח להוכיח שהוא קורא נכון את התפתחות מהפכת האינפורמציה ופועל בהתאם, וזאת למרות אישיות מוזרה ולקיחת סיכונים אדירים שלמעשה גרמו לאנליסטים להגדירו כ"ספקולנט". 

סאן התחיל את דרכו כמפיץ תוכנות ומשחקי וידאו, אבל אז פגש בזכיין מקדונלד'ס ביפן ששכנע אותו לעבור וללמוד בארה"ב. סאן אכן עשה זאת, למד מחשבים ב-UCLA, חזר ליפן והקים את סופטבנק שאותה הוא מוביל מאז כיו"ר, נשיא ומנכ"ל.  


סופטבנק
מסאיושי סאן, סופטבנק - קרדיט: טוויטר


קבוצת סופטבנק מוגדרת כחברת אחזקות-השקעות יפנית רב-לאומית שמתמחה בהשקעות בחברות טכנולוגיה שמקדמות את מהפכת המידע, תוך התמקדות בשבבים, בבינה מלאכותית, רובוטיקה חכמה, האינטרנט של הדברים, טלקומוניקציה, שירותי אינטרנט ואנרגיה נקייה. החזקות מרכזיות של הקבוצה כוללות את חברת הקניין הרוחני המובילה של מוליכים למחצה Arm Holdings (סימול:ARM) שבה סופטבנק שולטת ב-90%. שווי החזקה זו לבדה מגיע כיום לכ-80% משווייה הכולל של סופטבנק. החחזקה השנייה בגודלה היא בקרן ההון סיכון הגדולה בעולם SoftBank Vision, אשר משקיעה בגל הבא של טרנספורמציה טכנולוגית, ושם סופטבנק שותפה עם ממשלת ערב הסעודית. 

השאיפה המוצהרת של סאן היא להפוך את הקונצרן לקבוצת התאגידים החיונית ביותר לכלכלה הגלובלית. אגב, החברה היא גם ממנהלי הכספים המובילות גלובלית ומנהלת נכסים של רוב חברות הטכנולוגיה המובילות, ביניהן אפל (סימול:AAPL) וקוואלקום (סימול:QCOM). החברה השקיעה הון סיכון ראשוני בחברות כמו  אנבידיה, אובר, T-Mobile, עליבאבא וספרינט, ובכולן מכרה את רוב ההחזקות ברווחי שיא (את ARM רכשה בהצעת רכש). היו לה גם כישלונות בדרך כמו WeWork הישראלית. סופטבנק היא גם המשקיעה הגדולה בעולם בסטארטאפים בתחומי הטכנולוגיה שהזכרתי למעלה, במיוחד בתחום ה-AI.  

המיליארד ריי דליו
צילום: Harry Murphy / Web Summit via Sportsfile

ריי דאליו: "הסדר המוניטרי העולמי בסכנה - ארה"ב נקלעה למלכודת חוב של 37.5 טריליון דולר"

מייסד ברידג'ווטר מזהיר מ"משבר פיננסי" בתוך 3 שנים: "12 טריליון דולר חוב חדש בשנה - והעולם לא רוצה לקנות"

עמית בר |

ריי דאליו, מייסד קרן הגידור ברידג'ווטר אסושייטס ואחד המשקיעים המשפיעים בעולם, מזהיר כי ארה"ב עומדת בפני סיכון חמור ליציבות הסדר המוניטרי הגלובלי. לדבריו, החוב הפדרלי  שמגיע כיום ל-37.5 טריליון דולר, מתנפח בקצב שאינו בר-שליטה, והמערכת הפיננסית מתקשה לעכל את גיוסי החוב בהיקפים חסרי תקדים. בנוסף, תשלומי הריבית על החוב צפויים להגיע ל-1.13 טריליון דולר בשנת הכספים 2025, מה שמגביר את הלחץ על התקציב הפדרלי.

ריי דאליו מזהיר: "משבר חוב חמור בארה"ב עשוי לפרוץ תוך שלוש שנים"

ריי דאליו משנה גישה: "אני מתרחק מאגרות חוב, ורוכש זהב וביטקוין"

בפאנל בפורום Future China הגלובלי בסינגפור, אמר דליו: "אתם רואים את האיום על הסדר המוניטרי. מכלול הגורמים הללו יחד יקבע האם אנחנו עדים לסוף של האימפריה האמריקאית". הציטוט הזה משקף את חששותיו העמוקים, שמבוססים על ניתוח היסטורי של אימפריות קודמות, כמו האימפריה הבריטית, שקרסו תחת עול חוב כבד ומאבקי כוח פנימיים.


גירעון מתמשך, חוב מתנפח: נתונים מדאיגים


דאליו הסביר כי קיים פער קבוע ומתמשך בין ההכנסות וההוצאות בתקציב האמריקאי. הפער הזה מחייב את ארה"ב לגייס חוב חדש בהיקף כולל של 12 טריליון דולר - שילוב של מימון הגירעון, תשלומי ריבית וגלגול חוב קיים. "לשוק העולמי אין את אותה רמת ביקוש לאג"ח אמריקאי, וזה יוצר חוסר איזון חריף בין היצע לביקוש," הדגיש דאליו.