באפט קנה מניות ברבעון בסכום הגבוה בהיסטוריה; מהם השינויים שביצע?
המהלכים של וורן באפט במהלך הרבעון הראשון נחשפים עכשיו בדיווח שמסרה חברת ברקשייר האת'וואי BERKSHIRE HATHAWAY A לרשות נירות הערך האמריקאית (SEC) כמתחייב.
על פי הדווח, החברה קנתה מניות בבנק סיטיגרופ CITIGROUP במהלך הרבעון וכן מניות חברת פאראמאונט גלובל PARAMOUNT GLOBAL וחברת הביטוח MARKEL CORP בעוד היא מחסלת כמעט לחלוטין את אחזקתה בוריזון VERIZON , כפי שהעריכו במגזין בארונ'ס כבר עם פרסום דוחות הרבעון הראשון.
עוד עולה כי באפט ממשיך להאמין בחברות הנפט. ברקשייר הוסיפה מניות של חברת שברון CHEVRON CORP וכן ממשיכה ברכישת מניות OCCIDENTAL PETROLEUM CP . החברה אף הוסיפה מניות של HP , ושל ACTIVISION BLIZZARD - כל הרכישות הללו דווחו כבר בעבר בהזדמנויות שונות. אחזקתה של החברה בחברת הנפט שברון הגיעה ל-27.5 מיליארד דולר בסוף הרבעון. עם תחילת הרבעון השני ממשיכה החברה לקנות מניות של אוקסידנטל ושל HP וכעת היא מחזיקה במניותיהן בשווי 9.7 מילארד דולר ו-4.5 מיליארד דולר בהתאמה.
הרכישה המשמעותית ביותר עליה לא דווח עד כה היא במניית בנק סיטיגרופ. במהלך הרבעון נרכשו 55 מיליון מניות בעלות 2.6 מיליארד דולר. המניה מגיבה לידיעה על הרכישה בעליות של 7%.
- משרד האנרגיה בוחן ייצור אנרגיה לישראל בים
- מהמסכים לשטח: למה קרנות הגידור מרחיבות פעילות ישירה בשוק הסחורות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רכישה חדשה נוספת היא של חברת פאראמונט בהיקף של 69 מיליון מניות ששוות כעת 1.9 מיליארד דולר. סך הכל מחזיקה ברקשייר ב-10.6% ממניות פאראמונט. עם פרסום הידיעה על רכישת המניה היום היא קופצת בשיעור דו ספרתי. רכישה מינורית יותר הייתה של חברת הביטוח Markel בה רכשה ברקשייר 419 אלף מניות בשווי של 555 מיליון דולר.
- 6.לרון 18/05/2022 11:20הגב לתגובה זואכן בעייתית כמו KHC בה הוא מחזיק ו....מחזיק ולא מרפה,מעניין למה
- 5.סתם אחד 17/05/2022 20:20הגב לתגובה זולא מזלזל חס וחלילה אבל זה לפני הירידות הגדולות
- לרון 18/05/2022 11:20הגב לתגובה זותפנית לא טובה,כמו ישראכרט אצלנו
- 4.קנה C ב 30% פחות - כוכב (ל"ת)גידי 17/05/2022 20:04הגב לתגובה זו
- 3.מגיב לאינפלציה, הרע במיעוטו זה הכל (ל"ת)רעות 17/05/2022 19:01הגב לתגובה זו
- 2.לרון 17/05/2022 17:59הגב לתגובה זולפני כחודש,לא ממליץ,ירדה קצת ועכשיו קפצה עם באפט
- 1.הזקן טעה והיטעה (ל"ת)האלו 17/05/2022 17:05הגב לתגובה זו
- הזקן צודק, זאת יען כי העדר קונה ומריץ את כל מה שהוא קנה (ל"ת)Sassi6 18/05/2022 05:41הגב לתגובה זו
- לרון 18/05/2022 11:23אכן מריץ את מניותיו,לכן אינני מבין את הקניות של באפט,לדעתי זה מידע פנים או שאני לא מבין כלום,ואולי אני באמת טיפש כפי שטען "טוביה החולב"?
- בנימין 17/05/2022 19:05הגב לתגובה זותגיד לנו כמה אתה שווה וכמה זקן וכך נדע מי טועה.
אינטל 18A (X)אנבידיה מתחרטת - לא רוצה את אינטל כשותפה בתהליך הייצור
מניית אינטל יורדת על רקע הערכות ששיתוף הפעולה בין השתיים בתהליך הייצור יופסק
מה גרם לאנבידיה לעצור את השת"פ בתהליך הייצור עם אינטל? אין הודעה רשמית, אבל בתקשורת האמריקאית מדווחים כי אנבידיה עצרה את התקדמות התוכניות לשימוש בתהליך היצור 18A של אינטל. מניית אינטל יורדת מעל 3% בעקבות הדיווח. החשש שתהליך הייצור הזה לא מצליח להתרומם. נזכיר שלאינטל יש בעיה קשה בגיוס לקוחות משמעותיים, והבעיה הזו למרות השקעת הממשל, אנבידיה וגופים נוספים לא נפתרה.
הדיווחים האלו מגיעים בזמן רגיש לאינטל, שמנסה לשכנע את השוק כי תוכנית המפעלים שלה, הכוללת ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים, מתחילה להפוך מסיפור השקעות יקר לסיפור הכנסות. אבל זה יהיה תהליך ארוך. אינטל מפסידה בתחום הייצור כמה מיליארדים בשנה וזה לא צפוי להשתפר דרמטית בשנה הקרובה.
מה באמת קרה עם אנבידיה ו-18A?
הדיווח מציין שאנבידיה בחנה לאחרונה את האפשרות לייצר שבבים באמצעות תהליך היצור המתקדם 18A של אינטל, אך כעת לא ממשיכה קדימה. חשוב לציין שמדובר בשלב ניסיי ולא בחוזה מסחרי, אך העצירה מספיקה כדי להשפיע על המניה של אינטל ועל הערכות השוק, במיוחד לאחר שהשם אנבידיה בהקשר של 18A סיפק רוח גבית למניה בחודשים האחרונים.
עבור אינטל, בדיקה מצד שחקן גדול כמו אנבידיה היא סוג של חותמת איכות פוטנציאלית ליכולת להתחרות בשוק היצור המתקדם, שבו חברות כמו טאיוואן סמיקונדקטור וסמסונג שולטות כבר שנים. עצירת הבדיקה מעלה סימני שאלה בנוגע לקצב אימוץ, התאמה, ביצועים, זמינות ועלויות. משהו לא עובד טוב בתהליך הייצור הזה.
- אינטל עלתה יותר מ-80% - אך המבחן האמיתי עוד לפניה
- מנכ"ל אינטל, ליפ-בו טאן, קידם עסקאות שתרמו להונו האישי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תהליך 18A הוא חלק מרכזי בניסיון של אינטל לחזור לחזית הטכנולוגית בייצור שבבים ולהקים פעילות ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים. יש פער בין בדיקת התאמה לבין התחייבות לייצור מסחרי בנפחים גדולים, כך שמלכתחילה הציפיות כנראה היו גבוהות מדי, אבל זה גם בגלל הלקוח - אנבידיה היא לקוח חלומות בגלל היקף היצור והדרישות הגבוהות, וצריך לזכור שלאנביידה יש אינטרס אחרי השת"פ במסגרתו גם השקיעה באינטל. העצירה של הפרויקט, הוא איתות ורמז לכך שהדרך של אינטל עוד ארוכה.
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
.jpg)