גנסן הואנג אנבידיה
צילום: אנבידיה
דוחות

אנבידיה הכתה את תחזיות האנליסטים; יורדת 2% באפטר

יצרנית השבבים הרוויחה 1.32 דולר למניה, לעומת צפי של-1.22 ד' למניה. ההכנסות עמדו על 7.64 מיליארד דולר, לעומת צפי ל-7.42 מיליארד ד'. עבור הרבעון הראשון צופה החברה הכנסות של 8.1 מיליארד דולר
תומר אמן | (9)

יצרנית השבבים  NVIDIA COR  (סימול: NVDA) מדווחת ברבעון הרביעי על הכנסות 7.64 מיליארד דולר המשקפים גידול של 53% על ההכנסות אשתקד, וזאת לעומת צפי השוק שעמד על 7.42 מיליארד דולר.

החברה דיווחה על רווח מתואם של 1.32 דולר למניה, ומעל לצפי השוק שעמד על 1.22 דולר למניה. הרווח מציג גידול של 69% לעומת אשתקד אז הסתכם בכ-0.78 דולר למניה. בתקופה המקבילה דיווחה החברה על הכנסות של 5 מיליארד דולר ועל רווח מדולל של 0.58 דולר למניה.

עבור כל השנה מדווחת החברה על הכנסות של 26.91 מיליארד דולר, גידול של 61% אשתקד כאשר אלו הסתכמו בכ-16.68 מיליארד דולר. האנליסטים צפו שתציג גידול של 60% על ההכנסות. הרווחים על בסיס non-GAAP הסתכמו בשנה בכ-4.44 דולר למניה, מעל לצפי שעמד על 4.24 דולר למניה וגידול של 78% על הנתון אשתקד אז הסתכם בכ-2.5 דולר למניה.

עבור הרבעון הראשון של 2022 צופה החברה הכנסות של כ-8.1 מיליארד. החברה צופה שיעור רווח על בסיס non-GAAP של 67%. החברה צופה רווח תפעולי של כ-1.6 מיליארד דולר ברבעון הקרוב.

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    ירמיהו מענתות 18/02/2022 23:33
    הגב לתגובה זו
    כאשר חברה מצליחה יותר מתחזיות ה"אנליסטים" או פחות, זה אומר משהו עליה או עליהם ?
  • 4.
    הדסה 18/02/2022 15:09
    הגב לתגובה זו
    אם החברה היכתה את התחזיות מדוע היא יו
  • 3.
    בועז 17/02/2022 23:15
    הגב לתגובה זו
    הכיתה את תחזית ויורדת ב8 אחוז
  • 2.
    אלכס 17/02/2022 10:00
    הגב לתגובה זו
    נראה שאין קשר בין נירות ערך למציאות. ההבנה שמכפלי רווח מנותקי קשר. כמו האדם, איבד קשר עם המציאות . תקופה הזוויה בתולדות האנושות המנותקת.
  • 1.
    גרידי איז גוד 17/02/2022 06:42
    הגב לתגובה זו
    לא רוצה לחשוב אם היא היתה מפספסת.וול סטרייט הזוהים.אלה שמוכרים יצטערו על הרגע.חבורת חמורים מבוהלים
  • א 17/02/2022 13:34
    הגב לתגובה זו
    במכפיל 70 הציפיות אמורות להיות בשמיים.
  • חחח 17/02/2022 11:15
    הגב לתגובה זו
    מתומחר גבוה מידי, בשווי שלהם זה בדיחה לדעתי הכנסות כאלה. חוצמזה מי שהולך על הסקסיות והמוכרות עם המכפילים הגבוהים שלא יתפלא שנופל לו התיק בזמנים כאלה ועוד בזמני הדוחות שכל פספוס הקל ביותר מפיל את המניה.
  • בלה 17/02/2022 13:02
    חכם אז למה היא נפלה כשהייתה את התחזיות
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

משקיעים עובדים AIמשקיעים עובדים AI

לקראת שבוע המסחר: וול סטריט מחפשת כיוון - מה חושבים האנליסטים?

יותר מ-80% מהחברות ב-S&P 500 עקפו את הציפיות - אבל השוק אדיש והמדד עלה רק ב-1.3% מאמצע אוקטובר; האם "הציפיות הפרפקטציוניסטיות" הן אלו שידרדרו את וול סטריט?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה וול סטריט

זו עונת הדוחות הכי טובה מאז 2021, אבל נראה שגם לשוק זה כבר לא מספיק. יותר מ-80% מהחברות ב-S&P 500 שפרסמו עד עכשיו את התוצאות שלהן לרבעון השלישי הצליחו להכות את תחזיות האנליסטים, אבל השוק אדיש. מדד הדגל עלה מאז אמצע אוקטובר רק ב-1.3%, בזמן שהחברות עצמן מדווחות על שיאים ברווחיות ובהכנסות. תחשבו על זה. נשארו רק 50 חברות שיביאו לנו תוצאות, כשריכוז מרשים של חברות מביאות תוצאות מעל הציפיות, ההישג הכי הגדול מזה שנים. ובכל זאת, זה לא מקבל ביטוי בתשואות, גם על פי מחקר שעשו בגולדמן זאקס, מניות שהיכו את התחזיות רשמו עלייה ממוצעת של 0.3% בלבד ביום שאחרי הדוח שזה חצי מהממוצע ההיסטורי.

מה ההסבר לזה? התשובה נמצאת בשאלה. אנחנו הגענו לעונת הדוחות הזאת אחרי חודשים של עליות ועם ציפיות בשמיים. השווקים רצים 4 חודשים ברצף, אז זה לא מפתיע שאפילו תוצאות טובות מתקבלות בסוג של עייפות ואדישות.

בשבוע שעבר הנאסד"ק רשם את הירידה השבועית החדה ביותר שלו מאז אפריל, וזה מגיע בעקבות חששות שהחברות משקיעות יותר מדי בפרויקטים של AI. גם נתוני התעסוקה והצריכה הצביעו על האטה קלה, וזה הוביל את ה-S&P 500 לסיים את השבוע בירידה של 1.6%.

מניות הטכנולוגיה נסחרות היום במכפילים גבוהים, לפעמים עשרות ואפילו מאות פעמים על הרווח העתידי. מדד המכפיל המתואם שילר עלה לרמות שנראו רק פעם אחת בעבר - בתקופת בועת הדוט-קום. לכן, השוק מתקשה להתרגש מדוחות טובים הוא כבר מתמחר "שלמות". המשקיעים מסתכלים קדימה - אל ההשקעות של המאות מיליארדים ב-AI, אל ההוצאות הקפקס המטורפות ושואלים את עצמם מתי כל זה יתורגם לרווחים.

וזה מוביל לזה שגם כשחברות כמו מטא Meta Platforms 0.45%   , פלנטיר Palantir 1.65%    או רובין הוד Robinhood 2.58%   מציגים רבעון עם תוצאות שיא, המניות שלהן צונחות. מטא איבדה 11% אחרי שחשפה עלייה נוספת בתקציבי ה-AI שלה; פלנטיר ירדה 8% למרות תחזית אופטימית לשנה כולה; ורובין הוד, שהציגה רווח שיא, נחתכה ב-11% אחרי שההוצאות שלה עלו מהצפוי. זה מראה לנו שוק עייף ועצבני. שוק כלל לא סלחן. שוק שבוחן לאן הוא הולך מכאן.