השקעה מניות
צילום: Jason Briscoe on Unsplash

מיליארדר קרנות הגידור סטיבן כהן ממליץ על שתי המניות הללו

מי שעומד בראש חברת ניהול הנכסים Point72 נכנס להשקעה בוואן-מיין מתחום האשראי החוץ בנקאי שמקבלת אפסייד של 21% מקרדיט סוויס, וביצרנית הפולימרים ליונדל בזל שמקבלת אפסייד של 25% מג'יי.פי מורגן
איתי פת-יה | (3)

מיליארדר קרנות הגידור סטיבן כהן, העומד בראש חברת ניהול הנכסים Point72 ממליץ על מניית  ONEMAIN HOLDINGS  תחתה פועלות חברות המציעות אשראי למסורבי המערכת הבנקאית וכן על  LYONDELLBASELL INDUSTRIES המייצרת פולימרים לתעשייה.

וואן-מיין משמשת כאמור כחברת אחזקות, והחברות בהן היא משקיעה עוסקות באשראי חוץ בנקאי מול לקוחות עם דירוג אשראי נמוך שלא קיבלו מענה מחברות האשראי ומהמערכת הבנקאית. בשנה החולפת המניה שלה עלתה ב-135%. החל מהרבעון השלישי של 2019 לא ירד מרמת הכנסות של 1.2 מיליארד דולר ברבעון - כך גם בזה האחרון (על אף שמדובר היה ביריקדה מול 1.26 ברבעון מקביל). עם זאת הרווח למניה על ל-3.06 דולר מול 23 סנט בלבד שנה קודם לכן (הגיוני בהתחשב בהפרשות להפסדי אשראי שהשתלטו על הסקטור בצל הקורונה). בגין תוצאות הרבעון חילקה החברה דיבידנד של 56% מהרווחים, קרי 70 סנט למניה.

החברה של כהן רכשה כ-800 אלף מניות ובקרדיט סוויס כותבים על וואן-מיין כי "על אף שהיא מתמודדת עם מוסר תשלומים גרוע מצד הלקוחות, המודל העסקי חזק. גם בתפנית שלילית וואן-טיים עתידה להשאר רווחית ויש לה מספר יוזמות שתומכות בצמיחה, בעוד המניה נסחרת במכפילים נמוכים". בקרדיט סוויס נתנו לחברה מחיר יעד של 72 דולר המשקף אפסייד של כ-21%.

החברה השניה, ליונדל בזל, היא בעלת הטכנולוגיות הרשומות הרבות ביותר על יצור פוליפרופילן שמשמש לחומרי עטיפה, טקסטיל, חלקי פלסטיק, רכיבי מכוניות ועוד ושל יצור פוליאתילן. מטכנולוגיות אלה היא מרוויחה כשהיא מוכרת רשיונות להשתמש בהן. עוד היא נחשבת למובילה העולמית בטכנולוגיות פוליאולפין.

החברה נפגעה מהקורונה אך עם החזרת הביקושים לחומרים הללו, את הרבעון האחרון סגרה עם הכנסות של כ-9 מיליארד דולר, שיא של שנתיים, ורווח של 3.18 דולר למניה, גם כן שיא של שנתיים שהיה גבוה בהרבה מנתון של 42 סנט שנה קודם לכן. החברה שילמה חוב בסך חצי מיליארד דולר בינואר ובאפריל. הדיבידנד למניה עלה ב-7.6% לסך של 1.13 דולר.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    א 09/06/2021 12:48
    הגב לתגובה זו
    על השורטים לא נדע, על המניות כן
  • 2.
    דני 09/06/2021 12:41
    הגב לתגובה זו
    היה צריך להמליץ בזמן הדשדוש לפני הפריצה או לקנות את הפריצה. עכשיו זה מאוד מסוכן. הפרמטרים מראים שהכיוון למטה. ראו הוזהרתם!!!
  • 1.
    מוטי 09/06/2021 12:11
    הגב לתגובה זו
    בבקשה מכם כאשר כותבים מאמר על מניות מומלץ מאוד לציין גם את הסימבול שבו הם נסחרות
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ. קרדיט: רשתות חברתיותנשיא ארה"ב, דונלד טראמפ. קרדיט: רשתות חברתיות

ממשל טראמפ ישיק מכרז ענק לקידוחי נפט וגז במפרץ מקסיקו

הבית הלבן הודיע כי ב־10 בדצמבר ייערך מכרז ראשון למכירת זכויות קידוח בים, בהיקף אדיר של כ-324 אלף קמ"ר במפרץ מקסיקו, שאותו מיתג מחדש הנשיא כ-“מפרץ אמריקה”; שיעור התמלוגים ייקבע על 12.5% בלבד, כדי לעודד השתתפות רחבה מצד חברות האנרגיה; במקביל הודיע על מכרז נוסף באלסקה בתחילת 2026, בצעד ראשון בתוכנית כוללת של 36 מכרזים ימיים, שנועדה לקדם עצמאות אנרגטית ולהמריץ את תעשיית הנפט האמריקאית

רן קידר |
נושאים בכתבה נפט גז טראמפ

ממשל טראמפ הודיע רשמית על מכרז עצום להענקת זכויות קידוח נפט וגז במים הכלכליים של ארצות הברית, כחלק ממדיניות “העצמאות האנרגטית” של הנשיא. לפי הודעת משרד הפנים, ב-10 בדצמבר 2025 ייפתח מכרז על שטח ימי של כ-80 מיליון אקר (324,000 קמ״ר) במפרץ מקסיקו, אזור שטראמפ בחר למתג מחדש כ-“מפרץ אמריקה”. מדובר במכרז הראשון מתוך 30 מכרזים באזור, המתוכננים עד שנת 2040, במסגרת החוק החדש שאושר בקיץ האחרון.

הגוף המופקד על ניהול המשאבים האנרגטיים הימיים, ה-BOEM הודיע כי לצד המכרז במפרץ, ייערך גם מכרז נוסף במפרץ קוק שבאלסקה ב-4 במרץ 2026. מכרז זה יכלול כמיליון אקר (כ-4,050 קמ״ר), והוא הראשון מבין שישה מכרזים מתוכננים באזור זה עד שנת 2032. על פי החוק החדש, המדינה מחויבת לקיים מכרזי קידוח ימיים מדי שנה כמעט לאורך שני העשורים הבאים.

ב-BOEM ציינו כי שני המכרזים יקבעו שיעור תמלוגים אחיד של 12.5%, הנמוך ביותר שמותר בחוק, במטרה “לעודד השתתפות רחבה מצד תעשיית האנרגיה” ולחזק את התחרות בשוק. ממלא מקום מנהל הסוכנות, אמר בהודעתו: "אנחנו פועלים על פי לוח זמנים צפוי וברור שהוגדר על ידי הקונגרס, במטרה לתמוך בפיתוח ארוך טווח של תעשיית הנפט והגז הימית של ארצות הברית בעשורים הבאים".

המהלך משתלב במדיניות רחבה יותר של הממשל, המבקשת להגביר את תפוקת הנפט, הגז והפחם, תוך צמצום רגולציה סביבתית והפחתת סובסידיות למקורות אנרגיה ירוקים. התוכנית החדשה נועדה להבטיח "רצף עסקי ויציבות השקעות" לחברות האנרגיה, לאחר שנים של תנודתיות רגולטורית בשווקים.

אלפי מקומות עבודה חדשים 

האנליסטים מציינים כי פתיחת המכרזים הללו צפויה להניב עשרות מיליארדי דולרים לקופת המדינה וליצור אלפי מקומות עבודה חדשים במגזרי התשתית, ההנדסה והשירותים הלוגיסטיים. עם זאת, פעילי סביבה ואנשי אקדמיה מזהירים מהשלכות אקולוגיות כבדות. "פתיחת שטחים חדשים לקידוח במים עמוקים עלולה להגדיל את הסיכון לאסונות סביבתיים ולפגוע במערכות אקולוגיות רגישות לאורך חופי המפרץ", הזהירו ארגונים סביבתיים.