התפכחות או תיקון בריא? למונייד ירדה 21% בתוך שלושה ימים
עוד הסביר לפט כי החברה בעיקר מתעסקת בשיווק למילניאלס ומנסה לגרום להם לקרנות ביטוח. היא עושה זאת בין היתר גם על ידי התכסות במעטה של חברה עם התחשבות בצרכים הפוליטיים של לקוחותיה. בתוך כך היא התגייסה למאבק השחורים במסגרת הקמפיין Black Life Matters. "אבל כשבודקים את התרומה החברתית של למונייד מגלים שהיא תרמה אחוז אפסי משוויה לצדקה. נתון שמעיד שמדובר בשיווק בלבד. אם המילניאלס רוצים חברה תורמת, שייקנו ארוחה במקדונלד'ס שתורמת מיליוני דולרים רבים מדי שנה ולא יעשו ביטוח בלמונייד". השוריים על החברה, כמו אתר מונטלי פול, מיהרו להגיב לציוץ של לפט. להשקפתם מדובר בלא יותר מרעש שוק. האתר בחר את מניית הביטוח כמנייה האהובה עליו במשך חודשיים רצופים. "ציוצים שכאלה לא אמורים להטריד משקיעים לטווח הארוך. כאשר מנייה מגדילה את השווי שלה פי ארבע, כפי שלמונייד עשתה תמיד יקומו אנליסטים שייצעקו שמודובר במניות יקרות מדי. ומה לגבי הדילול? על פי האנליסט מת'יו פרנקל מהאתר "בעלי המניות לא צריכים להיות. מודאגים ממכירת 3.3 מיליון מניות במחיר של 165 דולר. זה מהלך שמאפשר לחברה לגייס כמעט 545 מיליון דולר. עם תוכניות גדולות להתרחבות בינלאומית וכניסה לענף ביטוח החיים החל משנת 2021, היא תוכל החברה למצוא שימוש טוב להון המגויס".Citron acknowledges tough year for shorts, but this $LMND is something special. Join for our first live twitter tom at 10:30 am EST as we explain to all the new shareholders what they own. Been a long time since we ripped management a "new one". This goes right back to $100
— Citron Research (@CitronResearch) January 14, 2021
- 11.ציון 19/01/2021 06:01הגב לתגובה זויש לי אותם והם אחלה. הרבה יותר זולים והכל עובד באפליקציה חלק עם AI...גם המענה האנושי שלהם זמין יחסית. אין סיבה שלא יתפסו נתח רציני מהשוק...מכרתי כמו מטומטם כשהיה ב50
- 10.לימון למונייד 18/01/2021 23:22הגב לתגובה זונה הם מציעים כלום.בהינתן האות כל איי.יי..גי. או לויידס יתחרו בשרות ויעלימו את הלימון-למונייד- סיטריק_סיטרון
- 9.גיא 17/01/2021 10:24הגב לתגובה זוכמה שגיאות בעברית בכתבה אחת, יא אולוהים.
- 8.משקיע שון ההון 16/01/2021 21:28הגב לתגובה זוכשמניית NIO נסחרה בשער 53, הקרן אמרה שהמחיר מוגזם והיא צריכה להיסחר סביב ה25$. מה שהיה טוב שלאחר מכן המניה צנחה עד קרוב לשער 40$ ונכון לאתמול (אחרי ירידה חדה) נסחרת בשער 56$. מסקנה, אם סיטרואן מוציאה הודעה כזו, צפו לירידה משמעותית ואולי אם אתם מאמינים בחברה וחושבים שהיא כדאית להשקעה תמצאו מחיר כניסה נמוך יותר. בהצלחה לכולם, אין האמור המלצה לפעולה כלשהי במניה ו/או שוק ההון, האמור הינו מידע לציבור
- 7.Yossef Ben ezra 16/01/2021 19:57הגב לתגובה זוללמונייד אין טכנולוגיה ייחודית וגם אין יתרון למי שמגיע ראשון לשוק יהיו עוד למוניידים ולכן הוא לא תרגיע שחקים כי אין לה חפיר מסביבה
- 6.משה ראשל"צ 16/01/2021 18:39הגב לתגובה זובשוק הגז
- 5.גד 16/01/2021 17:48הגב לתגובה זושוק של טרליוני דולרים עדיין עובד בפורמט של סוכני ביטוח חרטטנים ומזכירות שמתבלבלות בפוליסה של המבוטח. העתיד בסוף יהיה דיגיטלי שמבוסס על דאטא, למונייד יהיו לעולם הביטוח מה שטסלה לעולם הרכב.
- Yossef Ben ezra 16/01/2021 19:58הגב לתגובה זוזה כמו בין סמסונג לאפל מותג לא מרגש וירוצו עוד כמוהו
- 4.למונייד סתם חברת ביטוח, כמו שפייבר סתם חברת כוח אדם (ל"ת)ברור 16/01/2021 17:43הגב לתגובה זו
- 3.למונייד זה בלוף שהיה יכול להחזיק עוד קצת אילמלא הגרידיות של הישראלים שניסו לסחוט עוד את הלימון בהנפקה נוספת אחרי שראו שקיבלו מיליארדים בחינם. (ל"ת)יואב 16/01/2021 11:50הגב לתגובה זו
- 2.גוגל עוד חברת תוכנה 16/01/2021 10:39הגב לתגובה זוצחוקים
- 1.עוד חברת ביטוח (ל"ת)יוסי 15/01/2021 23:47הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
