"מוקדם מדי להתלהב מעליות השערים החדות בוול סטריט"
"ההתלהבות מהעליות האחרונות בשוק המניות, לא מהווה בהכרח איתות ברור לכניסה עבור המשקיעים המחפשים ליהנות מהעליות". כך, לדברי אסטרטג המניות הראשי של גולדמן סאקס, דיויד קוסטין.
בראיון ל-CNBC ביום שלישי אמר כי לדעתו, "יש אסימטריה מבחינת הסיכוי-סיכון ביחס לרמה של ה-S&P 500. ההסתברות שהמדד יגיע ל-2,000 נקודות, עומד על כ-25%, לעומת סיכוי של כ-10% שיגיע לרמה של 3,000 נקודות, עד סוף השנה". נזכיר כי לאחר העליות האחרונות המדד עומד על רמה של 2879 נקודות.
קוסטין אמר את הדברים על רקע התקווה מעליות השערים החדות בוול סטריט בשבוע שעבר. כשבמהלך השבוע עלה מדד הדאו ג'ונס ב-12.67%, מדד S&P 500 רשם עלייה של 12.1%, וסיים עם הרווח השבועי הטוב ביותר שלו מאז 1974, והנאסד"ק עלה ב-10.59%.
- 17.חסר בכתבה: מה הסיבה להסתברויות שהוא מציג? (ל"ת)יוסי 13/04/2020 07:41הגב לתגובה זו
- גירעונות עתק וריס רבות ניתחו 13/04/2020 14:51הגב לתגובה זוגירעונות עתק וריס רבות ניתחו
- 16.מה הקשר? ...מי אמר שמדובר בשידור חוזר?? (ל"ת)כל משבר שונה 13/04/2020 01:26הגב לתגובה זו
- 15.העליות רק יתחזקו.הרע מאחורינו. (ל"ת)יואב 13/04/2020 00:47הגב לתגובה זו
- 14.אנונימי 13/04/2020 00:01הגב לתגובה זובחיאת דינו. הוא חזה את הנפילה? אז שלא יבלבל על העליה.
- 13.יהודי 12/04/2020 23:36הגב לתגובה זוענפים שלמים נכחדים מדינות יקרסו עשרות אולי מאות מליוני מובטלים סכנה להתפרקות גיאופוליטית ומלחמה כוללת על משאבים ועל נקמה ומה לא אין שום הגיון בעליות השערים סתם קפריזות של מר שוק לא מעבר
- 12.בתוך חודשיים שיא חדש בשווקים, כיוון שמתמחרים פני ע 12/04/2020 22:41הגב לתגובה זובתוך חודשיים שיא חדש בשווקים, כיוון שמתמחרים פני עתיד ומה לעשות שהעתיד טוב יותר מהסגר העולמי שקיים כרגע. ותוסיפו הקלה מוניטארית ופסקאלית בקנה מידה חסר תקדים, ולהלן מתכון בטוח לשיאים חדשים. כנסו כנסו
- 11.בלתי אפשרי לנבא. בינתיים זה התרסק בהפתעה ועלה פתאו 12/04/2020 22:39הגב לתגובה זובלתי אפשרי לנבא. בינתיים זה התרסק בהפתעה ועלה פתאום גם בהפתעה. חצי יאמרו שיעלה. חצי שירד. אין מי שיודע בוודאות
- 10.ישראלים 12/04/2020 22:34הגב לתגובה זושאלת המיליות דולר , מי שמחפש לקנות מניות במחירים מוזלים בשביל לעבות את תיק ההשקעות שלו , הוא ידאג לזרוע פחד בעיני המשקעים שימכרו את המניות שלהם בירידות וכל אותם בתי השקעות יקנו ויחזיקו למשך שנה שנתיים יעשו 300% מאותה המניה שנמכרה מהפחד של בתי השקעות .
- 9.רוני 12/04/2020 22:25הגב לתגובה זוכל אחד בוכה איפה שכואב לו .
- 8.S&P500 נסגר ברמה של 2789.92 ולא 2879 (ל"ת)אודי 12/04/2020 21:58הגב לתגובה זו
- 7.חודש מאוד 12/04/2020 21:51הגב לתגובה זויכול להיות צודק מאוד יהיו השלכות כלכליות על הסגר ויכול להיות תנודתיות חזקה עם משיכה כלפי מטה
- מה שבטוח - אתה אהבל (ל"ת)יכול להיות ויכול לא 13/04/2020 01:26הגב לתגובה זו
- 6.עוד אחד שפיספס את העליות האחרונות ... (ל"ת)אמיר 12/04/2020 21:08הגב לתגובה זו
- גיל 13/04/2020 01:51הגב לתגובה זולאן עוד לשוק יש לעלות? אנחנו בדרך למשבר ארוך שיקח לא מעט זמן לצאת ממנו. לא חודש ולא חודשיים.
- 5.תמיר 12/04/2020 19:53הגב לתגובה זונמאס כבר לשמוע את הפסימיסטים . העליות ימשיכו. טראמפ לא ייתן לשוק לרדת.
- 4.ט 12/04/2020 19:37הגב לתגובה זוממשבר 2008 ולא יתנו לשווקים לחזור לאותם ירידות.
- 3.נשמע הגיוני (ל"ת)נהג 12/04/2020 19:33הגב לתגובה זו
- 2.הגיוני!! הבעיה שיש פה עסק עם טרמפ וומי יודע מתי יפול (ל"ת)שלמה 12/04/2020 18:54הגב לתגובה זו
- 1.ספרטה 12/04/2020 18:48הגב לתגובה זוכבר פרסמת את זה לפני מספר ימים למה שוב..
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
ג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיותמנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"
מנכ"ל ג'יי פי מורגן, ג'יימי דימון, חושף את סוד הריכוז שלו בעבודה, מזהיר מפני הסחות דיגיטליות וממשיך לתקוף את תרבות העבודה: "כשאני בפגישות, אני מרוכז רק באנשים שמולי"
מנכ"ל בנק ג'יי פי מורגן צ'ייס, ג’יימי דיימון, אחד מהמנהלים המשפיעים בעולם הפיננסים, גילה כי הוא כמעט ואינו משתמש בטלפון הנייד שלו בזמן העבודה, ובעצם לא קורא הודעות טקסט כלל במהלך היום. “אין לי התראות,” אמר דיימון “אם תשלחו לי הודעת טקסט במהלך היום, כנראה שלא אקרא אותה".
לדבריו, יש רק חריג אחד לכלל: ילדיו. "ההתראות היחידות שאני מקבל הן מהילדים שלי. זהו. כשאחד מהם שולח לי הודעה, אני רואה את זה". דיימון, בן 69, סיפר כי הוא אינו נושא את הטלפון עמו לפגישות כדי לשמור על ריכוז מלא. “כשאני הולך ברחבי הבניין או מגיע לפגישות, אני לא מחזיק את הטלפון עליי. הוא נשאר במשרד. לפני הפגישות אני קורא את מה שצריך לקרוא, וברגע שאני שם, אני מרוכז ב-100% באנשים שמולי ובמה שהם אומרים. אני לא מוסח ואני לא חושב על דברים אחרים".
עבור אחד המנהלים העמוסים בעולם, מדובר
בגישה חריגה, כמעט אנטי מודרנית, אך לדברי דיימון, זו הדרך היחידה לשמור על איכות קבלת החלטות בסביבה רוויית הסחות דעת. "המוח לא בנוי לעבור כל כמה דקות בין הודעות, מיילים, שיחות ודיונים", אמר בעבר.
"סגור את הדבר הארור הזה"
דיימון, שעומד בראש הבנק הגדול ביותר בארה״ב ובין המשפיעים בעולם העסקים הגלובלי, ידוע כאדם שמקפיד על משמעת עבודה קלאסית ונוקשה. באוקטובר, בכנס שנאם בו, הוא לא חסך במילים נגד השימוש בטלפונים ובאייפדים בזמן ישיבות: "אם אתה יושב מולי עם אייפד ונראה שאתה קורא מיילים או מקבל התראות, אני אגיד לך לסגור את הדבר הארור הזה", אמר לקול צחוק מהקהל.
- אלוני חץ: רכישת אחזקות ג'יי פי מורגן בקאר - הושלמה
- ג'יימי דיימון: "המשבר בבנקאות לא הסתיים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לטענתו, שימוש במכשירים בזמן פגישה הוא חוסר כבוד ובזבוז זמן. "פגישה צריכה להיות עם מטרה ברורה", הסביר, "ואם אתה עסוק במיילים או בוואטסאפ, זה סימן שמשהו בתרבות העבודה שלך לא עובד". גישה זו עומדת בניגוד חריף לרוח התקופה, שבה סמארטפונים, הודעות מיידיות ועדכונים מתפרצים הפכו לחלק בלתי נפרד מהעבודה.
