שר האוצר האמריקאי: "מכסי הסחר בין ארה"ב וסין אינם בני קיימא, צפויה רגיעה בקרוב"
סקוט בסנט החזיר את התקווה למשקיעים - המכסים מהווים אמברגו דה-פקטו, כאשר שר האוצר צופה הסכם תוך "שנתיים או שלוש"
מזכיר האוצר האמריקאי, סקוט בסנט, הקפיץ את השווקים לאחר שהצהיר במהלך אירוע פרטי כי מלחמת הסחר בין ארצות הברית לסין איננה בת-קיימא וכי הוא צופה רגיעה בעימות הכלכלי בעתיד הקרוב. "אף אחד לא חושב שהמצב הנוכחי יכול להימשך לאורך זמן," אמר בסנט, כאשר הוא מתייחס למכסים הגבוהים במיוחד שהטילו שתי המדינות זו על זו. "לכן, אני מעריך שבעתיד הקרוב מאוד תחול הרגעה במתיחות. ואני חושב שזה יעניק לעולם ולשווקים רווחה משמעותית."
"המצב הנוכחי פשוט אינו בר-קיימא," כך לפי ציטוט מדבריו של בסנט, בהתייחסו למכסים האסטרונומיים שמטילות שתי המעצמות זו על זו. "אני צופה שבטווח הזמן המיידי נראה מגמת הרגעה, שתביא מזור לכלכלה העולמית ולשווקים." הערכותיו האופטימיות של שר האוצר הגיעו בעיתוי קריטי, יממה בלבד לאחר יום מסחר קשה בוול סטריט, שהושפע מהתבטאויות נשיאותיות נגד יו"ר הפדרל ריזרב, ג'יי פאוול. פרסום דבריו של בסנט הוביל לעליות חדות בשווקים האמריקאיים.
מאז ה-2 באפריל, כאשר הנשיא טראמפ הכריז על מכסים מוגברים על מגוון מדינות, הסלימה מלחמת הסחר עם סין לרמות חסרות תקדים. בעוד שטראמפ הקפיא את המכסים למרבית המדינות ל-90 יום, סין נותרה יעד לשיעורי מכס דרקוניים של 145%. בייג'ינג, מצידה, הגיבה בהטלת מכסים של 125% על סחורות אמריקאיות.
ארה"ב לא מעוניינת להתנתק מסין
לדברי בסנט, למרות המתיחות הנוכחית, האסטרטגיה האמריקאית אינה מכוונת ל"ניתוק" מהכלכלה הסינית. "איננו מעוניינים בהפרדה מוחלטת מסין," הבהיר, "אלא באיזון מחדש של היחסים המסחריים בינינו." עם זאת, הוא הוסיף שהמשא ומתן צפוי להיות תהליך מורכב ומאתגר.
- סקוט בסנט: "300 מיליארד דולר ממכסים? זו כנראה הערכה נמוכה מדי"
- בסנט: "הסכם אנבידיה עם סין יכול לשמש מודל לתעשיות נוספות"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נקודה מעניינת בדבריו של בסנט נגעה לשאיפות הכלכליות של שתי המדינות. "סין דחקה את כלכלת הצרכנים שלה לטובת המגזר התעשייתי. אנחנו, מצידנו, מעוניינים להרחיב את בסיס הייצור האמריקאי, מה שעשוי להוביל לצמצום הצריכה," הוא הסביר, ורמז שהסכמה על כיוון זה תהווה הישג משמעותי למשא ומתן עתידי.
בשבוע שעבר רמז הנשיא טראמפ כי הסכם עם סין עשוי להיחתם
בתוך שלושה עד ארבעה שבועות. בסנט, מצידו, היה מתון יותר בהערכותיו, ודיבר על טווח זמן של "שנתיים או שלוש" עד לחתימה על הסכם מקיף. לפי הדיווחים, בסנט תיאר את המכסים הנוכחיים כאמברגו דה-פקטו המשבית את הסחר בין המדינות. דוברת הבית הלבן, קרוליין לוויט, אישרה ביום
שלישי כי הממשל מקדם מגעים עם עשרות מדינות במקביל, כשצוות המסחר האמריקאי מתוכנן להיפגש עם נציגי 34 מדינות בשבוע הנוכחי בלבד.
נקודת מפנה אפשרית
הדיונים הכלכליים מתרחשים על רקע פגישות האביב של קרן המטבע הבינלאומית והבנק העולמי בוושינגטון, כאשר המשקיעים רואים בשבוע זה נקודת מפנה אפשרית בניהול היחסים הכלכליים של ארה"ב עם העולם.
- הקנס המצחיק שהוטל על בואינג בגלל הפרות בטיחות
- ג'ים רוג'רס - הנוסע העולמי
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה...
מלבד סין, ארה"ב מנהלת משא ומתן מורכב עם עד 90 שותפות סחר, כשהממשל כבר קיבל 18 הצעות כתובות משותפים פוטנציאליים. צוות המשא ומתן האמריקאי כולל, בנוסף לבסנט, את שר המסחר הווארד לוטניק, מנהל המועצה הכלכלית הלאומית קווין האסט, ויועץ הסחר הבכיר פיטר נבארו.
החששות מהשלכות מלחמת הסחר המתמשכת ניכרים בשווקים העולמיים. מדד S&P 500 רשם ירידה של 8% מאז תחילת אפריל, כשהמשקיעים מודאגים במיוחד מהאפשרות שהמשא ומתן עם שותפות סחר מרכזיות כמו סין, האיחוד האירופי ויפן יתארך.הידרדרות נוספת ביחסי הסחר העולמיים עלולה להוביל לעדכון כלפי מטה של תחזיות הצמיחה הגלובליות, ואף לעורר חששות ממיתון אפשרי. בוול-סטריט מצביעים על כך שהמצב הנוכחי פוגע הן ביצואנים אמריקאים הן בצרכנים, שנאלצים לשלם מחירים גבוהים יותר על מוצרים מיובאים.
לוויט, דוברת הבית הלבן, התייחסה ספציפית לנושא הסיני ואמרה כי הממשל "מכין את הקרקע להסכם עם סין" וכי "הכדור מתגלגל בכיוון הנכון." עם זאת, היא הדגישה שהתהליך נמצא עדיין בשלביו הראשוניים. בשלב זה, המשא ומתן עם סין טרם החל באופן רשמי, כפי שציין בסנט. אולם, הניסוח האופטימי של בכירי הממשל מעיד על כוונה אמריקאית להגיע להסדר שישיב את היציבות לשווקים ויפחית את המתח הכלכלי בין שתי המעצמות הגדולות בעולם.
טראמפ חשף: סין יצרה קשר
בשבוע שעבר הנשיא טראמפ חשף כי ממשלת סין, בהובלת הנשיא שי ג'ינפינג, יצרה קשר עם ארצות הברית כדי לדון בהסכם סחר. בדברים שנשא בחדר הסגלגל, הביע טראמפ אופטימיות לגבי האפשרות להגיע להסכם כאמור "בתוך שלושה עד ארבעה שבועות". זו הייתה הפעם הראשונה שטראמפ מאשר רשמית כי שתי המדינות נמצאות בדיאלוג ישיר, והדגיש כי סין היא שיזמה את המגעים, מה שעשוי להעיד על לחץ גובר על בייג'ינג.
ההשפעה של מלחמת הסחר חורגת הרבה מעבר ליחסים הדו-צדדיים. ארגון הסחר העולמי (WTO) הזהיר כי הסחר בין ארצות הברית לסין עלול לצנוח בשיעור דרמטי של 81% אם המכסים הגבוהים יישארו, מה שיוביל לירידה של 0.2% בסחר העולמי כולו בשנת 2025. מדינות כמו וייטנאם ומלזיה, שמקיימות יחסי מסחר הדוקים עם שתי המעצמות, מוצאות את עצמן בסיטואציה מורכבת, כשהן נאלצות לבחור צד או לספוג מכסים משל עצמן.
המצב הכלכלי בסין מוסיף מימד נוסף למשוואה. המדינה מתמודדת עם משבר נדל"ן מתמשך, אינפלציה נמוכה והשקעות פרטיות חלשות. הצמיחה הצפויה לשנת 2025 עומדת על 4% בלבד, לעומת 5.4% שנרשמו ברבעון הראשון של השנה. מצב זה מגביר את הלחץ על בייג'ינג להגיע להסכם, אך בו-זמנית משרד החוץ הסיני הצהיר כי סין "לא תשחק במשחק המספרים של המכסים" ודורשת יחס שוויוני במשא ומתן. בעיני הסינים, הורדת המכסים ל-10% למדינות אחרות בתקופת ההתדיינות, בעוד שסין נותרה עם מכסים גבוהים במיוחד, מהווה פגיעה בכבודה ומקשה על התקדמות בשיחות.
- 4.לרון 23/04/2025 09:01הגב לתגובה זוורצוי בניקודהיות ואין ניקוד לא נותר לי להתרשם אלא מהאוירהוהאוירה הינה של השוטר הטוב והשוטר הרע אז למעשה דבר לא השתנה אז חבל לבזבז זמן קריאהאני בין כה וכה קונה ומוכר עפי תחושת בטןנו טובאחרי 40שנה!!
- 3.עושה חשבון 23/04/2025 07:25הגב לתגובה זועובדה שארהב והמערב לא מורשים לשוטבים האדום וסין ורוסיה מורשים. סין ורוסיה השתלטו על המינרלים חומרים פעילים לתרופות וכו .
- 2.בא 23/04/2025 04:40הגב לתגובה זוזה הקבוע בדרך כלל.
- 1.אנונימי 22/04/2025 23:02הגב לתגובה זולא מתנתקים מסין אבל ההיפרדות תהיה כואבת.
- לא היו צריכים להתחתן איתם מהתחלה. (ל"ת)פפפ 23/04/2025 04:41הגב לתגובה זו

המניה הישראלית שזינקה אתמול פי 5 וצפויה להמשיך לעלות גם היום
חברה ישראלית מיקנעם, כמעט אלמונית, זינקה אתמול יותר מ-410%, וגם עכשיו הראלי לא נרגע כשבמסחר המאוחר היא מוסיפה 25%: אחרי שנתיים של מו"פ היא מדווחת שמוצר הדגל שלה - צמיד לביש שמאפשר לשלוט במכשירים דיגיטליים עם מחוות ידיים - יצא למשלוחים מסחריים וגם הוגן בפטנט; Wearable Devices הולכת ראש-בראש עם ענקיות הטק, שורפת מליונים אבל וול סטריט בכל זאת נותנת לה צ'אנס
אתמול תוך שעות בודדות היא הפכה לשם הכי חם בוול סטריט. Wearable Devices או אם נתרגם את השם שלה לעברית - "מוצרים לבישים" חברה קטנה מיקנעם, עם עשרות עובדים קפצה 410% ומשווי שמגרד את ה-3 מיליון הדולר היא הגיעה לכ-12 מיליון דולר. החברה מייצרת צמיד לביש שאמור לאפשר לכם לשלוט במכשיר הנייד או המחשב עם מחוות ידיים עדינות. זה קורה על ידי זה שהצמיד שנקרא Mudra Link מזהה עם אלקטרודות חכמות אותות עצביים שמורגשים על פני העור כשמוח שולח פקודה למשל להזיז את היד - וזה אפילו אם לא ביצעתם את התנועה בפועל. מה שאומר שאתם יכולים לחשוב או לדמיין שאתם מזיזים את העכבר במחשב ימינה ומיד זה יקרה.
הטכנולוגיה הזאת רלוונטית להרבה תחומים, גם בידוריים וגם רפואיים, היא מושכת עניין גם מצד ענקיות כמו אפל, מטא, סמסונג ואחרות שהן פועלות בזירת הממשקים הלבישים והשליטה ללא מגע, בעיקר דרך מצלמות, חיישני תנועה או משקפי XR. אבל בניגוד אליהן, Wearable Devices מנסה להציע פתרון פשוט יותר, לביש, אפילו דיסקרטי שמבוסס על קריאת אותות עצביים אמיתיים מהיד עצמה, ולא על ראייה ממוחשבת או חיישנים חיצוניים. זה נותן לה יתרון בשוק שבו יש צורך בממשקים אינטואיטיביים, מהירים, ואישיים יותר במיוחד באפליקציות כמו בריאות דיגיטלית, תפעול צבאי וגם ברכבים חכמים.
מאחורי החברה, שהוקמה ב־2014, עומדים שלושה יזמים ישראלים - אשר דהן, גיא ואגנר וליאור לנגר. אחרי כמעט עשור של פיתוחים, הצגה בתערוכות וגם השקעה בקניין הרוחני, החברה
הודיעה שהמוצר נכנס לראשונה לשלב המסחרי, מה שעשוי להפוך את Mudra Link לפלטפורמה שניתן יהיה לשלב במוצרים צרכניים, מקצועיים וצבאיים כאחד (ואולי גם לגרום לאחת מהענקיות לרכוש אותם?)
שנים של מו"פ ונקודת המפנה?
כמה שזה נשמע עתידני - שליטה במחשב
באמצעות כח המחשבה - הדרך לשם עבור החברה מיקנעם לא הייתה פשוטה. השנתיים האחרונות היו מתסכלות עבור Wearable Devices או אם נדייק בעיקר לבעלי המניות שלה. היא שרפה מליונים על מו"פ, על שיווק והצגה בתערוכות והמשקיעים התחילו לאבד סבלנות. השווי שוק שלה צלל והיא נאלצה
לדלל בלי סוף כדי לשרוד את השנה. מאז ההנפקה בספטמבר 2022 בנאסד"ק, שבה גייסה כ-16 מיליון דולר, צנחה המניה ביותר מ־90% והפכה מבחינת רבים לסיפור של פוטנציאל לא ממומש. שווי השוק של החברה גירד לאחרונה את רף המיליון דולר כשהיא כמעט מסתכנת בזריקה מהבורסה כשבנאסד"ק
הדרישה היא לשווי שוק של לפחות 2.5 מיליון דולר בנוסף לנזילות וסחירות.
- Wearable Devices מנצלת את העליות ותגייס 4 מיליון דולר
- החברה הישראלית שמזנקת ב-70% בוול סטריט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל שלשום הגיעה מה שנראה ככל הנראה נקודת המפנה שלה. זה התחיל בפרסום הדוחות החצי־שנתיים: החברה אמנם רשמה ירידה בהכנסות ל־294 אלף דולר במחצית הראשונה של 2025, לעומת 394 אלף בתקופה
המקבילה, במקביל להפסד נקי שהצטמצם ל-3.7 מיליון דולר, לעומת הפסד של 4.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה אבל וול סטריט לא התמקדהבשורה העליונה וגם לא בשורת הרווח. מה שבלט לעין המשקיעים היה שבפעם הראשונה מאז ההקמה, החברה מדווחת על התחלת משלוחים מסחריים בפועל של ה־Mudra
Link, מה שמסמן מעבר ממחקר ופיתוח להכנסות אמיתיות ממכירות.

הקנס המצחיק שהוטל על בואינג בגלל הפרות בטיחות
מינהל התעופה הפדרלי של ארצות הברית (FAA) הציע לקנוס את חברת בואינג בסכום כולל של 3,139,319 דולר בגין הפרות בטיחות בין ספטמבר 2023 לפברואר 2024. הרגולטור ציין כי הקנס קשור לתקרית מעוף דלת הפלאג במהלך טיסה של אלסקה איירליינס בינואר 2024, כמו גם ל"מאות הפרות מערכת איכות" במפעל 737 של בואינג ברנטון, וושינגטון, ובמפעל 737 של קבלן המשנה שלה, Spirit AeroSystems, בוויצ'יטה, קנזס.
ה-FAA הוסיף כי הוא גם הגיע למסקנה כי החברה "הציגה שני מטוסים שאינם כשירים לטיסה ל-FAA לצורך אישורי כשירות אווירית ולא עמדה במערכת האיכות שלה" וכי על עובד בואינג הופעל לחץ על ידי מנהליו לחתום על מטוס 737-MAX למרות ש"קבע שהמטוס אינו עומד בתקנים הרלוונטיים". כתוצאה מכל הבעיות הללו, הרגולטור בחר בקנס האזרחי המקסימלי, ונתן לבואינג 30 יום לאחר קבלת מכתבה להגיב.
במטוס 737, במיוחד בדגמים החדשים יותר מסוג 737 MAX 9, קיימת "דלת פלאג" לצרכי תחזוקה, אשר יכולה להישבר ולהינתק מהגוף במקרה של הרכבה לא נכונה, כפי שקרה בתקרית מפורסמת של אלסקה איירליינס בינואר 2024. תקלה זו, שהובילה לתחקור נרחב על ידי ה- FAA והNTSB חשפה ליקויים בהרכבה וגרמה לקרקוע זמני של מטוסי הדגם, עם השלכות על בטיחות הטיסה והמוניטין של בואינג.
תקלת דלת הפלאג במטוס 737-9 מקס עלתה לבואינג 31 מיליארד דולר ונגרמו גם נזקים לחברות התעופה אלסקה ונוספות עקב קרקוע המטוסים לבדיקות וחקר התקלה ותיקונה.
- בואינג מפתיעה את וול סטריט: ההפסד קטן וההכנסות עולות; המניה מטפסת
- הסיבה הרשמית להתרסקות הדרימליינר - ניתוק הדלק למנועים; איך זה קורה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אמנם הפעם הוטל הקנס האזרחי המקסימלי האפשרי בשיעור 3.1 מיליון דולר, אך הקנס הינו מזערי לחברה בסדר גודל של בואינג ואינו משקף את העובדה כי אותן מאות הפרות הבטיחות והאיכות ותקלת דלת הפלאג יכלו לסכן את חיי הנוסעים.