למונייד
צילום: דור מלכה
דוחות

סמנכ"ל הכספים של למונייד המליץ על המניה - מאז היא צנחה ב-20%

בסוף השנה שעברה ערכה חברת הביטוח הדיגיטלי כנס משקיעים מתוקשר שבמהלכו נזרקו לחלל האוויר לא מעט סיסמאות, הבטחות והסברים בנוגע לעתידה של החברה; אלא שמאז מחיר המניה לא רק שלא עלה אלא אף ירד, מה שמעלה את השאלה מדוע מנהלי חברות ממשיכים לנפק הצהרות שמשפיעות על מחיר המניה בטווח הקצר?
איתן גרסטנפלד | (2)

"מעולם לא הייתי בטוח בעתיד של החברה שאני נמצא בה כמו שאני בטוח עכשיו", את הדברים הללו אמר טים ביקסבי, סמנכ"ל הכספים של חברת הביטוח הדיגיטלי למונייד Lemonade 4.64%   לפני מספר חודשים. בקסבי אמר את הדברים במסגרת כנס משקיעים מתוקשר, אותו קידמה החברה באגרסיביות בשבועות שקדמו לו, שבשיאו הוא אפילו הסביר למה המניה צריכה להגיע ל-90 דולר. אלא שמאז, לא רק שהמניה התקרבה אל היעד האסטרונומי (יותר מפי 2 באותה העת), היא אף רשמה ירידה של כמעט 21%.


כבר בזמן אמת מתחנו ביקורת על מה שנראה בעיננו כשימוש לא נכון בפלטפורמה של כנס משקיעים, תוך התייחסות למחיר המניה מבלי לציין את תאריך היעד. החברה אמנם פרסמה תחזיות קונקרטיות כולל מעבר ל-EBITDA חיובי במהלך שנת 2026, והצגת לרווח נקי בשנה שלאחר מכן (2027), אך בחרה לזרוק לחלל האוויר לא מעט נתונים מבלי לספק מידע על מועד התגשמותם. חוץ מההתייחסות למחיר המניה, סמנכ"ל הכספים גם הצהיר שהפרמיות (IFP) יזנקו פי 10 לרמה של 10 מיליארד דולר, אך לא נקב בלוח זמנים כלשהו.


ההתנהלות הזו היא לכל הפחות לא רצינית, וייתכן שאף מצריכה התערבות של הרגולטור. הכנס של החברה לווה ברמזים וטיזרים שפרסמה החברה ברשתות החברתיות. מנהלי החברה אפילו התראיינו למספר גופים והבטיחו שיספקו תחזיות משמעותיות על החברה. התחזיות אמנם ניתנו, אך לצידם היא ספקה גם לא מעט נתונים לא מבוססים וכאלו שעשויים להשפיע באופן ישיר על מחיר המניה.


כשסמנכ"ל הכספים, האיש שמכיר את מצבה העסקי בצורה הטובה ביותר אומר שהמניה צריכה לכפיל את עצמה, המשקיעים מקשיבים. המנהלים של למונייד יודעים את זה, וכמו לא מעט מנהלים אחרים בשוק הם לעיתים עושים שימוש לא אחראי בעמדה שהם נמצאים בה. הרבה פעמים זה לא נבע מזדון, אלא מתסכול מכך שהמשקיעים לא רואים את מה ששמי ש"חיים" את החברה רואים, אבל עדיין מוטב שדברים מעין אלו לא יקרו, בטח לא בחברה שרוצה להפוך להיות חברת ביטוח גדולה ומבוססת.


אגב, המניה של החברה אמנם הגיבה לאותו כנס משקיעים בעליות של כ-15%, אך די מהר הן נמחקו והיא נסחרת כיום במחיר נמוך בכ-20% מזה שבו היא נסחרה ערב הכנס. אז נכון, בדרך נאלצה למונייד להתמודד עם אתגר בלתי צפוי בדמות שריפות הענק בלוס אנג'לס, אחת הערים המשמעותיות ביותר בהן היא פועלת, שהביא גם לירידה במחיר המניה. אך עדיין, החברה לא הציגה שום הוכחה לכך שהיא זכאית למחיר מניה כל כך גבוה.

 

רבעון מוצלח התחזיות פחות

החברה אמנם הכתה את צפי האנליסטים ברבעון הרביעי עם הכנסות של כ-149 מיליון דולר לצד הפסד של כ-42 סנט למניה. עם זאת, החברה פרסמה תחזית מאכזבת לרבעון ולשנה הקרובים, שיושפעו בין היתר מהשריפות שפרצו בלוס אנג'לס בחודש ינואר האחרון


הכנסות החברה ברבעון הרביעי של השנה עמדו על כ-149 מיליון דולר עליה של כ-29% ביחס לרבעון המקביל אשתקד ומעל לצפי האנליסטים להכנסות של 145 מיליון דולר. מאחורי הצמיחה בהכנסות עמדה עלייה של כ-26% בפרמיות (IFP) לסכום כולל של 944 מיליון דולר.

קיראו עוד ב"גלובל"


בשורה התחתונה, דיווחה החברה על הפסד מתואם של 42 סנט למניה, שיפור ביחס להפסד של 61 סנט למניה ברבעון המקביל וביחס לצפי האנליסטים להפסד של 60 סנט למניה.  בתוך כך, ה-EBITDA של החברה נותר שלילי גם כן ועמד על 24 מיליון דולר.


החברה מסיימת את הרבעון הרביעי עם תזרים חיובי של 27 מיליון דולר, ולראשונה מסיימת שנה עם תזרים חיובי (48 מיליון דולר).


במבט קדימה, החברה צופה כי תסיים את הרבעון הקרוב (Q1) עם הכנסות בטווח שבין 143-145 מיליון דולר, נמוך מצפי האנליסטים להכנסות של כ-151.9 מיליון דולר. את שנת 2025 כולה היא צופה, כי תסיים הכנסות של 655-657 מיליון דולר, נתון נמוך גם כן מצפי האנליסטים להכנסות של 663.3 מיליון דולר. בחברה מציינים כי התחזיות כוללות בתוכן גם את ההשפעות של אירועי השריפות בלוס אנג'לס שהביאו להערכת החברה  לפגיעה של כ-45 מיליון דולר בשורת הרווח/הפסד הגולמי וכ-20 מיליון דולר ב-EBITDA.


מתוך דוחות החברה


שי וינינגר, מייסד ונשיא למונייד: ״מדובר בשנה הטובה ביותר מאז הקמת החברה. סיימנו את השנה עם כ2.5- מיליון לקוחות, פרמיות של קרוב למיליארד דולר, תזרים מזומנים חיובי, תוצאות חיתום חסרות תקדים והכפלת הרווח הגולמי משנה שעברה. למעשה, אני מתקשה לחשוב על מדד אחד שלא השתפר בצורה משמעותית ביחס לשנה שעברה״ ״התוצאות המעולות של השנה נובעות מהשקעה ארוכת שנים בבניית מערכות אוטומציה ובינה מלאכותית. מערכות אלו מפעילות חלקים שלמים בארגון ללא מגע יד אדם, מה שמביא ליעילות חסרת תקדים, למחירים תחרותיים, ושירות מעולה ומיידי ללקוחותינו״

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    משה 26/02/2025 14:52
    הגב לתגובה זו
    רק הפסדים
  • 1.
    אצל למונייד התוצאות מעולות כל עוד לא קורה שום דבר שהיא מבטחת (ל"ת)
    יוסי 26/02/2025 14:02
    הגב לתגובה זו
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)

אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים

ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אילון מאסק


אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.

כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.

הון של 500 מיליארד דולר

ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.

העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר  - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון. 

השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד. 

ריביאן אתר החברהריביאן אתר החברה

ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום

יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%

אדיר בן עמי |

ריביאן Rivian Automotive -6.11%  חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.


הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.


החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.


דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית

דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.


לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.