חנות להשכרה
צילום: עדי ברזילי
TV

הנפגעים הגדולים של הקורונה: 5 הענפים שלא יתאוששו בקרוב

חמשת הענפים שעל פי התחזיות לא יחזרו לעצמם בעתיד הנראה לעין בגלל משבר הקורונה - הרשימה השחורה

עדי ברזילי | (28)

משבר הקורונה פגע בתעשיות רבות - בנדלן, בבנקים, במפעלים ועוד. אבל יש ענפים שנפגעו יותר מכולם ושכנראה גם לא יתאוששו בשנים הקרובות. הנה הרשימה השחורה:

 

נתחיל מהענף במקום החמישי ברשימת הנפגעים הוא ענף התחבורה. בערים מסוימות באירופה למשל הרכבות והאוטובוסים נוסעים חצי ריקים והממשלות שם מחפשות מודלים חדשים שיעקפו את המגבלות. חברת הייעוץ האמריקאית מקינזי צופה שרק בעוד חצי שנה חברות התחבורה הציבוריות והפרטיות יתאוששו וגם זה רק במידה ולא תהיה עוד התפרצות דרמתית בנדבקים.

הענף הרביעי ברשימה השחורה שלנו, הוא מה שנקרא "שירותים אחרים" בתוכו כלולים שירותים כמו שירותי תיקונים, שירותי כביסה, שירותים לחיות מחמד ועוד, שמופעלים בעיקר ע"י עסקים קטנים שגם ככה מצאו את עצמם בצד הלא נכון של המשבר ובמקנזי צופים שייקח להם לפחות שנתיים להתאושש למצב שלפני הקורונה.

הענף השלישי שלא ילקק דבש הוא החינוך – אחד הענפים שממשלות רבות ברחבי העולם מתקשות לפצח כי מצד אחד ההשפעה של סגירת בתי ספר היא עצומה עבור המשק כולו כשסגירת מסגרות החינוך תמנע מאנשים עם ילדים קטנים להגיע לעבודה ומצד שני זו ההתקהלות הגדולה ביותר המותרת כרגע ולא ברור איך ייראה העתיד שלה.

בתי מלון ומסעדות הם הענף השני בפגיעה והוא יסבול מהתאוששות איטית וארוכה. כמו בארץ, כך גם בעולם, עפ"י דוח מקנזי, ענף בתי המלון והמסעדות שנפגע קשה, כנראה יתאושש רק ב-2024 וגם זה במקרה ונשתלט על הוירוס כבר עכשיו. גם כאן הבעיה היא כמובן הקירבה הפיזית בין האנשים שכרגע נראה שהיא שייכת לנחלת העבר.

תגובות לכתבה(28):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 20.
    שכחו לציין מה הענף הראשון... 22/09/2020 12:19
    הגב לתגובה זו
    שכחו לציין מה הענף הראשון...
  • 19.
    שוקי 04/08/2020 09:16
    הגב לתגובה זו
    החינוך כבר נפגע אנושות.לא לימדו אותך לספור עד 5.
  • 18.
    צביקה 03/08/2020 20:26
    הגב לתגובה זו
    מאיפה לקחת את המידע הזה ?!
  • 17.
    ענף הדיור יפגע בקצב איטי אבך הכי קשה לאורך זמן. (ל"ת)
    יצחק 03/08/2020 06:09
    הגב לתגובה זו
  • אנונימי 03/08/2020 16:18
    הגב לתגובה זו
    תמיד יהיה צורך בקורת גג. מיתון היה ותמיד יהיה. אך התאוששות ממנו תהיה מהירה וסוערת.
  • 16.
    הענפים שנפגעו הכי קשה יתאוששו מידית בסיום המגיפה (ל"ת)
    עמיר 02/08/2020 13:14
    הגב לתגובה זו
  • 15.
    יוסי 02/08/2020 12:47
    הגב לתגובה זו
    אף מורה לא נפגע כלכלית מהקורונה, לעומת זאת תיירות נפגעה קשות. ענף התחבורה לא נפגע, להיפך- יש מחסור חמור בנהגים. מי שנפגע זו הציבור שמממן את התחבורה הציבורית הריקה. ומה עם מסעדנות?
  • 14.
    חסר אחד 02/08/2020 10:16
    הגב לתגובה זו
    חסר אחד
  • סקוויד ויד 03/08/2020 13:50
    הגב לתגובה זו
    תחבורה (כולל תעופה ?? ) שירותים אחרים חינוך מלונאות ומסעדות תרבות
  • 13.
    מאיר 02/08/2020 09:14
    הגב לתגובה זו
    מרכז הכובד הועבר לטכנולוגיות ,סייבר,אי קומרס, מיכשור רפואי....
  • 12.
    שכחתם את ענף התעופה שאולי נפגע יותר קשה מכולם. (ל"ת)
    איש 02/08/2020 07:47
    הגב לתגובה זו
  • דר טיחו 02/08/2020 12:01
    הגב לתגובה זו
    לפחות זהום מעטפת אויר כדור הארץ תיקטן דרסתית...!!!
  • 11.
    huro 02/08/2020 07:32
    הגב לתגובה זו
    ויותר מכל החמישה: ענף התיירות והתעופה.
  • בבתי מלון ומסעדות. יותר נכון הוא כולל מלונות ומסעדות. (ל"ת)
    נכון. אולם הוא כלול 02/08/2020 10:28
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    מסתבר 02/08/2020 07:25
    הגב לתגובה זו
    איפה ענף התירות ? תעופה ?
  • 9.
    שירן 01/08/2020 22:25
    הגב לתגובה זו
    נכנסנו לתקופת אחרית הימיים . בדיוק כמו שהתנ"ך חזה !
  • האם הוא יטלפן לפני כן,כדי שנקבל אותו בחצוצרות וקול שופר (ל"ת)
    אז מתי משיח בא? 02/08/2020 10:31
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    להוריד את המס על הבורסה ומיד (ל"ת)
    ננ 01/08/2020 22:07
    הגב לתגובה זו
  • 8 04/08/2020 10:38
    הגב לתגובה זו
    אז הוא יעלה.
  • אולם השאלה היא מתי? (ל"ת)
    הוא כנראה יירד 02/08/2020 10:31
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    AR 01/08/2020 21:58
    הגב לתגובה זו
    מישהו כן התרשל בכתיבת הכתבה
  • 6.
    דן 01/08/2020 21:32
    הגב לתגובה זו
    יש חבר מניו יורק שהפסיד מיליון דולר במזומן בגלל שלא רצה לחלל פעם אחת שבת!!! והוא לא חרדי
  • איך הפכנו למדינה של פרימיטיבים, צאו לנו מהחיים כבר (ל"ת)
    חילוני חרד 02/08/2020 13:22
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    אני מבין מהכתבה שענפי התעופה והתיירות חזרו לעבוד כרגיל. (ל"ת)
    בני בנקר 01/08/2020 13:56
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    משה 01/08/2020 13:24
    הגב לתגובה זו
    האולמפיאדה בטוקיו, משחקים עם קהל ועוד
  • 3.
    שכחתם תיירות (ל"ת)
    8 01/08/2020 12:42
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    רונן 01/08/2020 12:27
    הגב לתגובה זו
    והם אפילו לא הזכירו אותו. וגם אתם.
  • 1.
    איפה תעופה? (ל"ת)
    דוד 01/08/2020 11:51
    הגב לתגובה זו
מטוס אתיחאד (אתיחאד)מטוס אתיחאד (אתיחאד)

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה

אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן

רן קידר |

אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים. 

השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.

מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול

טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.

גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.

יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.

מטוס אתיחאד (אתיחאד)מטוס אתיחאד (אתיחאד)

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה

אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן

רן קידר |

אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים. 

השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.

מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול

טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.

גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.

יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.