ממתינים לריאיון עבודה
צילום: Istock

"גיוס עובדים לענף המכירות תקוע. לא מגיעים אפילו לראיון עבודה"

נתוני הלמ"ס שפורסמו ברביעי האחרון הציגו את מספר המשרות הפנויות בחודשים, כשאחד התחומים בהם ניכר מספר רב של משרות פנויות הוא סוכני המכירות
נועם בראל | (3)

נתוני הלמ"ס שפורסמו ברביעי האחרון הציגו את מספר המשרות הפנויות בחודשים פברואר- אפריל 2019, כשאחד התחומים בהן ניכר מספר רב של משרות פנויות הוא סוכני המכירות - נראה כי בעלי העסקים מתקשים לגייס עובדים חדשים.

על פי נתוני המגמה, בחודשים פברואר – אפריל 2019, ישנה ירידה של 1.3% במספר המשרות הפנויות (בחישוב שנתי). לצד מגמת הירידה הכללית, דווקא בתחום עובדי המכירות נרשמת עלייה של 2%, כך שכעת מספרן הממוצע של המשרות הפנויות בתחום זה עומד על 8,873.

מדובר באחד התחומים בהם מספר המשרות הפנויות הינו הגבוה ביותר, גבוה בהרבה ממקצועות כמו עובדי מטבח ונקיון (4,750), נהגים (3,154), פקידים (1,551) ומאבטחים (3,515). למעשה, רק שני מקצועות "עוקפים" מבחינת מספר המשרות הפנויות את סוכני המכירות – מלצרים ומוזגים (9,036 משרות פנויות) ומהנדסים (8,993 משרות פנויות).

אחת החברות שמעידות על הקושי בגיוס עובדים בתחום, הינה חברת קופל גרופ שפועלת בתחום הביטוח ונתקלת בבעיה נרחבת בגיוס עובדים לשורותיה. "גיוס עובדים לענף המכירות תקוע. אנשים לא מגיעים אפילו לראיון עבודה, צעירים מצפים לעבודות קלות עם תנאים כמו רכב צמוד ומספר נמוך של שעות. הם לא מבינים שכך יהיה קשה להם להתקדם", מסביר מנכ"ל החברה, מיקי קופל.

לדברי קופל, "הדור הצעיר כבר לא מתרצה מתנאים הולמים, אלא מצפה לקבל יותר הטבות. היו לי מרואיינים שציפו לרכב צמוד, אחרים שלא הבינו למה הם צריכים להגיע למשרד במקום לעבוד מהבית, ואפילו מרואיין שביקש משכורת דומה לזו של בכירים בחברה". בחברה אף הבינו את האתגר ומתוך שיח עם חברות נוספות שנתקלו באותם אתגרים, החליטו להצביע בונוסים נרחבים וצ'ופרים לסוכני המכירות המצטיינים, כמו טיסות לחו"ל, מעבר לשכר המכובד, הזכויות הסוציאליות המלאות והסעות, אך גם המאמצים האלו לא הניבו פירות רבים.

 

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    אולי זה בגלל שהם נאלצים למכור מוצרים דפוקים? (ל"ת)
    קוקו בן 19 02/06/2019 16:53
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אבי 02/06/2019 16:43
    הגב לתגובה זו
    אם בעלי הבית לא יוצרים תשתית למוכרן הוא אבוד.מה זה תשתית? לדוגמא לסכם עם בית עסק שהמוכרן יכנס וירשו לו לדבר עם כל עובד רבע שעה
  • 1.
    קוקו 02/06/2019 15:31
    הגב לתגובה זו
    תתקדמו
שלמה קרעי הליכוד
צילום: הגר כהן

משרד התקשורת ביטל את עמלות הוראת הקבע בחברות התקשורת

החל מה-8 בנובמבר, נכנסו לתוקף תקנות חדשות שיזם וחתם שר התקשורת, ד״ר שלמה קרעי, אשר אוסרות על חברות התקשורת לגבות עמלות בגין תשלום באמצעות הוראת קבע בנקאית; במשרד התקשורת מציינים כי המהלך מבטל עיוות רווח שפגע במשך שנים בעיקר בלקוחות מוחלשים, היות וכ-10% מהמנויים בישראל שאינם מחזיקים בכרטיס אשראי, ונאלצו לשלם עד היום עמלות הקמה ועמלות חודשיות שהצטברו לעשרות שקלים בשנה

רן קידר |

מזה כ-10 ימים, והחל מה-8 בנובמבר, נכנסו לתוקף תקנות חדשות שיזם וחתם שר התקשורת, ד״ר שלמה קרעי, אשר אוסרות על חברות התקשורת לגבות עמלות בגין תשלום באמצעות הוראת קבע בנקאית. במשרד התקשורת מציינים כי המהלך מבטל עיוות רווח שפגע במשך שנים בעיקר בלקוחות מוחלשים, היות וכ-10% מהמנויים בישראל שאינם מחזיקים בכרטיס אשראי, ונאלצו לשלם עד היום עמלות הקמה ועמלות חודשיות שהצטברו לעשרות שקלים בשנה. 

לפי התקנות, חברות התקשורת עדיין יוכלו, במקרים מוצדקים, לדרוש תשלום מראש עבור חבילת השירות כדי לצמצם סיכוני גבייה, אך ללא גביית עמלה נוספת. במקביל, השר קרעי מוביל כעת מהלך משלים להרחבת האיסור גם על חברות הטלוויזיה הרב-ערוצית, במטרה להבטיח שוק הוגן ושוויוני לכלל הצרכנים.

לאחרונה, משרד התקשורת נמצא במוקד של דיון ציבורי אודות הרפורמה באופן חישוב הרייטינג. להבדיל מהקונצנזוס של ביטולי עמלות, במקרה של ועדת המדרוג, יש מחלוקת גדולה. המניע של המשרד הוא לערוך רפורמה בשיטה שקיימת כבר עשורים רבים, מבלי שעודכנה, ואילו הביקורת מגיע על רקע העברת מוקדי הכח הקיימים וביזורם. 

עוד נושא שבו משרד התקשורת נמצא בכותרות הוא רכישת הוט מובייל על ידי פלאפון, שהעלתה לפני שבוע את ההצעה להוט מובייל ל-2.1 מיליארד שקל. ההצעה הקודמת עמדה על 2 מיליארד שקל והעלאה הנוכחית היא מסר למתמודדים האחרים שפלאפון נחושה לרכוש את הוט מובייל.  שוק התקשורת השתנה מאוד ב-13 השנה האחרונות, מאז הרפורמה שהורידה את המחירים בכ-80% והתחרות בו כיום היא גדולה מאוד עם מספר חברות חזקות משמעותי. כלומר, למרות ששר התקשורת הביע התנגדות עסקה, לא נראה שיש לו באמת גושפנקא אמיתית וריאלית להתנגדות הזו.

הדבר מגיע גם לאחר מהלך נוסף של המשרד, שפרסם קול קורא לפני כחודש, שבמהותו בוחן מחדש את חובת ההפרדה המבנית החלה על קבוצות בזק והוט. במידה וההפרדה תבוטל, חברת התקשורת תוכל סוף-סוף למזג לתוכה את פעילות yes ולהכיר בהפסדים הצבורים שלה מה שיכול ליצור לה מגן מס ולחסוך לה מסים בהיקף של מאות מיליוני שקלים. הקול הקורא שפרסם משרד התקשורת מבקש לשמוע עמדות מהציבור ומהחברות לקראת שינוי כולל במודל הרגולציה של שוק התקשורת. זה צעד בתהליך ארוך, שבמסגרתו נבחנת השאלה האם יש עדיין הצדקה להחזיק את בזק כמבנה מפוצל - בין פעילות התשתיות הקוויות, בזק בינלאומי ו-yes - או שהגיע הזמן לשחרר את החברות לפעול תחת קורת גג אחת כמו בשאר החברות.

הדמיית פרויקט הרברט סמואל - THE CRAFTהדמיית פרויקט הרברט סמואל - THE CRAFT

200 אלף שקל למ"ר- זה המחיר לדירת יוקרה על קו החוף של תל-אביב

עוד עסקת ענק מדווחת בעיר תל-אביב: דירה נמכרה ב-58 מיליון שקלים בפרויקט יוקרה על קו החוף של העיר

הדס ברטל |

דירת יוקרה, ששייכת לפרויקט היוקרה הרברט סמואל SIX-8 שעל חוף ימה של תל-אביב, נמכרה בכ-58 מיליון שקלים. משתרעת על פני שטח של כ-275 מ"ר, מה שאומר שהיא נמכרה בכ-200 אלף שקל למ"ר.

פרויקט הרברט סמואל SIX-8 של קבוצת אביב יתנשא לגובה של 19 קומות ויכלול כ-50 דירות. כאשר דירה זו נמצאת בקומה העשירית. הפרויקט נמצא ברחוב הרברט סמואל בתל-אביב, בסמיכות לשכונת נווה צדק, מרכז העיר ונמל יפו. הוא צפוי לשלב מגורים, מלונאות ומסחר בשטח כולל של 18 אלף מ"ר שמתוכו 6,000 מ"ר מיועד למלונאות ומסחר והיתר למגורים. צפי סיום המגדל הוא בעוד כ-3 וחצי שנים.

הדיירים בפרויקט ייהנו משירותי קונסיירז', בריכה על הגג, חדר כושר, ספא ונוף פנורמי לכל רחבי תל אביב, קו הים של תל-אביב ויפו העתיקה.

את התכנון האדריכלי מוביל משרד האדריכלים משה צור, ואילו את עיצוב הפנים והחללים הציבוריים מובילה מעצבת העל הבינלאומית פטרישיה אורקיולה. ששת קומות המסד יכללו מלון בוטיק יוקרתי עם 120 חדרים, שיספק שירותים גם לדיירי הבניין, 500 מ"ר נוספים משטח הבניין ישמש למסחר, שיכללו בית קפה ומסעדה הפונים לטיילת. 

קבוצת אביב, שבשליטת דורון אביב ודפנה הרלב  מחזיקה בבעלותה 51% מהפרויקט ומשמשת גם כקבלן המבצע.