"גיוס עובדים לענף המכירות תקוע. לא מגיעים אפילו לראיון עבודה"
נתוני הלמ"ס שפורסמו ברביעי האחרון הציגו את מספר המשרות הפנויות בחודשים פברואר- אפריל 2019, כשאחד התחומים בהן ניכר מספר רב של משרות פנויות הוא סוכני המכירות - נראה כי בעלי העסקים מתקשים לגייס עובדים חדשים.
על פי נתוני המגמה, בחודשים פברואר – אפריל 2019, ישנה ירידה של 1.3% במספר המשרות הפנויות (בחישוב שנתי). לצד מגמת הירידה הכללית, דווקא בתחום עובדי המכירות נרשמת עלייה של 2%, כך שכעת מספרן הממוצע של המשרות הפנויות בתחום זה עומד על 8,873.
מדובר באחד התחומים בהם מספר המשרות הפנויות הינו הגבוה ביותר, גבוה בהרבה ממקצועות כמו עובדי מטבח ונקיון (4,750), נהגים (3,154), פקידים (1,551) ומאבטחים (3,515). למעשה, רק שני מקצועות "עוקפים" מבחינת מספר המשרות הפנויות את סוכני המכירות – מלצרים ומוזגים (9,036 משרות פנויות) ומהנדסים (8,993 משרות פנויות).
אחת החברות שמעידות על הקושי בגיוס עובדים בתחום, הינה חברת קופל גרופ שפועלת בתחום הביטוח ונתקלת בבעיה נרחבת בגיוס עובדים לשורותיה. "גיוס עובדים לענף המכירות תקוע. אנשים לא מגיעים אפילו לראיון עבודה, צעירים מצפים לעבודות קלות עם תנאים כמו רכב צמוד ומספר נמוך של שעות. הם לא מבינים שכך יהיה קשה להם להתקדם", מסביר מנכ"ל החברה, מיקי קופל.
- השוד הענקי בלונדון והמוצר המהפכני ששינה את שוק הצילום
- יותר מ־900 מתקנים: קנה המידה האמיתי של AWS נחשף
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לדברי קופל, "הדור הצעיר כבר לא מתרצה מתנאים הולמים, אלא מצפה לקבל יותר הטבות. היו לי מרואיינים שציפו לרכב צמוד, אחרים שלא הבינו למה הם צריכים להגיע למשרד במקום לעבוד מהבית, ואפילו מרואיין שביקש משכורת דומה לזו של בכירים בחברה". בחברה אף הבינו את האתגר ומתוך שיח עם חברות נוספות שנתקלו באותם אתגרים, החליטו להצביע בונוסים נרחבים וצ'ופרים לסוכני המכירות המצטיינים, כמו טיסות לחו"ל, מעבר לשכר המכובד, הזכויות הסוציאליות המלאות והסעות, אך גם המאמצים האלו לא הניבו פירות רבים.
- 3.אולי זה בגלל שהם נאלצים למכור מוצרים דפוקים? (ל"ת)קוקו בן 19 02/06/2019 16:53הגב לתגובה זו
- 2.אבי 02/06/2019 16:43הגב לתגובה זואם בעלי הבית לא יוצרים תשתית למוכרן הוא אבוד.מה זה תשתית? לדוגמא לסכם עם בית עסק שהמוכרן יכנס וירשו לו לדבר עם כל עובד רבע שעה
- 1.קוקו 02/06/2019 15:31הגב לתגובה זותתקדמו
שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)לקראת מימוש חוק הרווחים הכלואים - המוקש הגדול שטמון בהעברת נכסים מחברה לידיים פרטיות
חוק הרווחים הכלואים מייצר אי וודאות ובלבול רב. מדובר בחוק שמתמרץ בעצם במקרים רבים סגירת חברות והעברת הנכסים לבעלי המניות - לפעמים זה מוביל לנזק גדול; על החוק ועל הסיכונים
במסגרת חוק הרווחים הכלואים (או בשמו הרשמי: חוק ההתייעלות הכלכלית), אישרה הכנסת הוראת שעה שמקנה הקלות במס לחברות ולבעלי המניות שלהן. סעיף 6 לחוק מאפשר העברת נכסים מחברה לבעל מניות בשני דרכים: הליך פירוק החברה או העברת נכסים מהחברה לבעל מניות פרטי, וזאת בפטור ממס רכישה וממס שבח.
ואולם, בניגוד לפטור שניתן בעניין מס רכישה ומס שבח, החוק "שותק" בכל הנוגע להיטל השבחה והיטלי פיתוח, ואינו מקנה פטור מהיטלים אלה במסגרת העברת הנכסים.
מדובר במוקש גדול שיכול "לצוף" בדיעבד, לאחר השלמת המהלך, בדמות של היטל השבחה או היטל פיתוח. אי הוודאות הזו בעת ביצוע ההעברה, עלולה לגרור למיסוי מוניציפלי בו ייתקל בעל המניות המעביר, בשלב מאוחר יותר.
בימים אלה אנו מצויים בישורת האחרונה של יישום וביצוע הוראת השעה, שכאמור כוללת שתי אפשרויות אשר ביצוען צריך להיות עד סוף השנה ואף מוקדם מכך.
- רשות המסים הצליחה - 10 מיליארד שקל ממיסוי רווחים כלואים זורמים לקופה
- עתירה נגד החוק על רווחים כלואים - האם יש סיכוי למנוע את החוק?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מסלול פירוק - פירוק מלא של החברה והעברת כל נכסיה והתחייבויותיה לבעלי המניות. מועד הפירוק חייב להסתיים עד 31 בדצמבר 2025 והמס על רווחים ראויים לחלוקה מחושב במועד זה.
.jpg)
ביטוח לאומי מסרב להיות אחראי על בדיקות תגי הנכים
המוסד לביטוח לאומי - "העומסים חריגים, הוועדות מטפלות ב-600 אלף תיקים בשנה"
הצעה שמופיעה בטיוטות חוק ההסדרים לשנת 2026 מבקשת לבצע שינוי דרמטי בתהליך הנפקת תגי חניה לנכים: ביטול הבדיקות הרפואיות הישירות ברשות הרישוי של משרד התחבורה, והעברת הסמכות להחליט על הזכאות לגופים אחרים, בעיקר הביטוח הלאומי, משרד הביטחון ומשרד העבודה והרווחה. במקום בדיקה חדשה בכל בקשה, המערכת תסתמך על אישורים רפואיים קיימים שכבר ניתנו לאותם אנשים במסגרת קצבאות נכות או שיקום.
הביטוח הלאומי מתנגד נחרצות. המוסד טוען שהוועדות הרפואיות שלו מטפלות כיום בכ-600 אלף תיקים בשנה, מספר שיא שנובע בעיקר מהשלכות מלחמת “חרבות ברזל”, תביעות מילואימניקים, נפגעי פעולות איבה ומשפחות חטופים ונעדרים. הוספת מאות אלפי בקשות לתגי חניה תגרום לעיכובים של חודשים ארוכים, ודווקא האנשים שהתג נועד לסייע להם, נכים קשים, חולים כרוניים וילדים עם מוגבלות – יישארו ללא פתרון ניידות מיידי.
תגים מזוייפים
בישראל חל זינוק חסר תקדים במספר תגי הנכה. ב-2020 עמד המספר על כ-90 אלף תגים פעילים; כעת הוא הגיע כ-660 אלף גידול של פי 7.5 בחמש שנים בלבד. חקירות משטרה ודוחות מבקר המדינה חשפו כי עשרות עד מאות אלפי תגים הונפקו במרמה, באמצעות מסמכים רפואיים מזויפים או “רופאים מומחים” שחתמו בתשלום. התוצאה בשטח: חניות נכים תפוסות על ידי מי שאינם זכאים, ונכים אמיתיים נאלצים לחפש חניה רחוק או לוותר על יציאה מהבית.
במהלך השנה פרסם משרד התחבורה נוהל חדש וקשוח יותר להנפקת תגים, שכלל דרישה למסמכים עדכניים וביטול חידושים אוטומטיים. אולם יישום הנוהל נדחה שוב ושוב, וההצעה הנוכחית בחוק ההסדרים נתפסת כניסיון לעקוף את הבעיה הבירוקרטית על ידי העברת האחריות לגוף אחר.
- בנקאי נורה מחוץ לביתו - והוכר כנפגע בתאונת עבודה
- קיבלתם חוב מהביטוח הלאומי? ייתכן שהוא בכלל לא שלכם - כך תיפטרו ממנו בקלות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הביטוח הלאומי מדגיש שוב ושוב כי “תגי חניה לנכים אינם בסמכותנו ואינם חלק מהמשימות שלנו”. נציגי המוסד אמרו בדיונים בכנסת שהעומסים כבר כיום חריגים, וקליטת הנושא תפגע קודם כל באוכלוסיות המוחלשות ביותר. מנגד, משרד האוצר ומש משרד התחבורה טוענים שהשינוי יחסוך כסף ציבורי, יקטין משמעותית את הזיופים ויאפשר בדיקה מחודשת שיטתית של כל התגים שהונפקו בעשור האחרון. לפי הערכות פנימיות, שלילת התגים הלא-כשרים עשויה להחזיר לשוק מאות אלפי מקומות חניה ייעודיים. בחלק מגרסאות ההצעה נקבע גם שתושבי חוץ ומי שאינם זכאי קצבה מביטוח לאומי או ממשרד הביטחון ימשיכו להיבדק במשרד התחבורה – כדי למנוע ניצול נוסף של הפרצה.
