"גיוס עובדים לענף המכירות תקוע. לא מגיעים אפילו לראיון עבודה"
נתוני הלמ"ס שפורסמו ברביעי האחרון הציגו את מספר המשרות הפנויות בחודשים פברואר- אפריל 2019, כשאחד התחומים בהן ניכר מספר רב של משרות פנויות הוא סוכני המכירות - נראה כי בעלי העסקים מתקשים לגייס עובדים חדשים.
על פי נתוני המגמה, בחודשים פברואר – אפריל 2019, ישנה ירידה של 1.3% במספר המשרות הפנויות (בחישוב שנתי). לצד מגמת הירידה הכללית, דווקא בתחום עובדי המכירות נרשמת עלייה של 2%, כך שכעת מספרן הממוצע של המשרות הפנויות בתחום זה עומד על 8,873.
מדובר באחד התחומים בהם מספר המשרות הפנויות הינו הגבוה ביותר, גבוה בהרבה ממקצועות כמו עובדי מטבח ונקיון (4,750), נהגים (3,154), פקידים (1,551) ומאבטחים (3,515). למעשה, רק שני מקצועות "עוקפים" מבחינת מספר המשרות הפנויות את סוכני המכירות – מלצרים ומוזגים (9,036 משרות פנויות) ומהנדסים (8,993 משרות פנויות).
אחת החברות שמעידות על הקושי בגיוס עובדים בתחום, הינה חברת קופל גרופ שפועלת בתחום הביטוח ונתקלת בבעיה נרחבת בגיוס עובדים לשורותיה. "גיוס עובדים לענף המכירות תקוע. אנשים לא מגיעים אפילו לראיון עבודה, צעירים מצפים לעבודות קלות עם תנאים כמו רכב צמוד ומספר נמוך של שעות. הם לא מבינים שכך יהיה קשה להם להתקדם", מסביר מנכ"ל החברה, מיקי קופל.
- אמזון חותמת על עסקה של 38 מיליארד דולר עם OpenAI
- אמזון מוכיחה: ההימור על הבינה המלאכותית משתלם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לדברי קופל, "הדור הצעיר כבר לא מתרצה מתנאים הולמים, אלא מצפה לקבל יותר הטבות. היו לי מרואיינים שציפו לרכב צמוד, אחרים שלא הבינו למה הם צריכים להגיע למשרד במקום לעבוד מהבית, ואפילו מרואיין שביקש משכורת דומה לזו של בכירים בחברה". בחברה אף הבינו את האתגר ומתוך שיח עם חברות נוספות שנתקלו באותם אתגרים, החליטו להצביע בונוסים נרחבים וצ'ופרים לסוכני המכירות המצטיינים, כמו טיסות לחו"ל, מעבר לשכר המכובד, הזכויות הסוציאליות המלאות והסעות, אך גם המאמצים האלו לא הניבו פירות רבים.
- 3.אולי זה בגלל שהם נאלצים למכור מוצרים דפוקים? (ל"ת)קוקו בן 19 02/06/2019 16:53הגב לתגובה זו
- 2.אבי 02/06/2019 16:43הגב לתגובה זואם בעלי הבית לא יוצרים תשתית למוכרן הוא אבוד.מה זה תשתית? לדוגמא לסכם עם בית עסק שהמוכרן יכנס וירשו לו לדבר עם כל עובד רבע שעה
- 1.קוקו 02/06/2019 15:31הגב לתגובה זותתקדמו

השכר נטו יעלה - אבל, לא לכולם; התוכנית של האוצר נחשפת
משרד האוצר מרווח את מדרגות המס - זה יעזור בעיקר לבעלי שכר גבוה מ-16 אלף שקל; מס רכוש יהיה 1.5% - ההצעה של האוצר לתקציב 2026
משרד האוצר נערך להגיש את המתווה לשינויים במיסוי ב-2026. זה לא סופי, יהיו עוד שינויים רבים. בינתיים, כפי שאישרו בכירים באוצר לביזפורטל נראה שיש בשורה לשכירים, אבל לא לכולם. מי שמרוויחים בחודש יותר מ‑16 אלף שקל (193 800 שקל בשנה) ייהנו מריווח מדרגות המס. הכוונה באוצר להעלות את מדרגת המס של 20% לרף שכר של 19 אלף שקל במקום מדרגה קיימת של 31%. המשמעות היא שתשלום המס במדרגה הזו (שמתחילה בכ-16.1 אלף שקל בחודש) יהיה 20%.
דוגמה - בשכר של 19 אלף שקל, תשלום המס יפחת בכ-330 שקלים. בנוסף, גם המדרגות הבאות בתור ידחו, כך שככל שהשכר גבוה יותר, ההטבה גדולה יותר. אבל, רגע, מה עם בעלי השכר הנמוך? הם אלו ששילמו ביוקר בשנתיים האחרונות, כשגם מדרגות המס עליהם הוקפאו. למה לא לתת הטבה גם להם? באוצר הדגישו בעבר כי הם מעוניינים לתת להם הטבות, ונראה שהכוונה, כבר בתקציב 2026 להחזיר את ההצמדה על המדרגות וכן נשקל לרווח את המדרגות גם בשכר נמוך יותר.
מס רכוש של 1.5% על קרקעות פנויות
משרד האוצר מציע להחיות את מס רכוש, כפי שחשפנו לאחרונה. על פי ההצעה מס רכוש יעמוד על 1.5% ויחול על קרקעות פנויוֹת שאינן חקלאיות, כולל קרקע עסקית. מדובר בצעד שלא היה בשימוש ונועד להוביל לגבייה של כ-8 מיליארד שקל, במקביל להוצאה של קרקעות לבנייה - שזו המטרה העיקרית של המהלך. במשרד האוצר סבורים שהמיסוי יוביל אנשים וגופים שונים לבנות על קרקעות דבר שיגדיל את היצע הדירות, אך צריך לומר ש-1.5% לא בהכרח ישפיע על בעלי הקרקעות. זה מיסוי נמוך יחסית. כמו כן, גם אם יהיו כאלו שיעדיפו לבנות או למכור, הרי שעד שזה יתגלגל להיצע דירות ייקח זמן.
בתחום התחבורה והסביבה מופיע סעיף דרמטי: מס זיהום אוויר שייגבה על טיסות היוצאות מישראל, לפי מרחק ומשקל המטוס. המס ינוע בין 1.5 אלף שקל לטיסה קצרה עם מטוס קל ועד 100 אלף שקל לטיסה ארוכה עם מטוס כבד. הבעיה במיסוי הזה היא שהוא בעצם יתגלגל למחירי הטיסה, כלומר הצרכנים הם אלו שישלמו אותו.
- 830 אלף שכירים היו אמורים לקבל החזרי מס בשווי 664 מיליון שקל - אך בערעור לבית המשפט העליון ההחלטה בו
- רפורמת מס טורקית תפגע במשקי הבית, בעסקים קטנים ובינוניים וייתכן שאף בשוק ההון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך מתבסס על ההיגיון שהתחבורה האווירית אחראית לכ‑3.5% מהפליטות בישראל, ועל הצורך לתמרץ תעשיית תעופה “ירוקה” יותר. במספר מדינות מתקדמות באירופה כבר קיים מס דומה.

השכר נטו יעלה - אבל, לא לכולם; התוכנית של האוצר נחשפת
משרד האוצר מרווח את מדרגות המס - זה יעזור בעיקר לבעלי שכר גבוה מ-16 אלף שקל; מס רכוש יהיה 1.5% - ההצעה של האוצר לתקציב 2026
משרד האוצר נערך להגיש את המתווה לשינויים במיסוי ב-2026. זה לא סופי, יהיו עוד שינויים רבים. בינתיים, כפי שאישרו בכירים באוצר לביזפורטל נראה שיש בשורה לשכירים, אבל לא לכולם. מי שמרוויחים בחודש יותר מ‑16 אלף שקל (193 800 שקל בשנה) ייהנו מריווח מדרגות המס. הכוונה באוצר להעלות את מדרגת המס של 20% לרף שכר של 19 אלף שקל במקום מדרגה קיימת של 31%. המשמעות היא שתשלום המס במדרגה הזו (שמתחילה בכ-16.1 אלף שקל בחודש) יהיה 20%.
דוגמה - בשכר של 19 אלף שקל, תשלום המס יפחת בכ-330 שקלים. בנוסף, גם המדרגות הבאות בתור ידחו, כך שככל שהשכר גבוה יותר, ההטבה גדולה יותר. אבל, רגע, מה עם בעלי השכר הנמוך? הם אלו ששילמו ביוקר בשנתיים האחרונות, כשגם מדרגות המס עליהם הוקפאו. למה לא לתת הטבה גם להם? באוצר הדגישו בעבר כי הם מעוניינים לתת להם הטבות, ונראה שהכוונה, כבר בתקציב 2026 להחזיר את ההצמדה על המדרגות וכן נשקל לרווח את המדרגות גם בשכר נמוך יותר.
מס רכוש של 1.5% על קרקעות פנויות
משרד האוצר מציע להחיות את מס רכוש, כפי שחשפנו לאחרונה. על פי ההצעה מס רכוש יעמוד על 1.5% ויחול על קרקעות פנויוֹת שאינן חקלאיות, כולל קרקע עסקית. מדובר בצעד שלא היה בשימוש ונועד להוביל לגבייה של כ-8 מיליארד שקל, במקביל להוצאה של קרקעות לבנייה - שזו המטרה העיקרית של המהלך. במשרד האוצר סבורים שהמיסוי יוביל אנשים וגופים שונים לבנות על קרקעות דבר שיגדיל את היצע הדירות, אך צריך לומר ש-1.5% לא בהכרח ישפיע על בעלי הקרקעות. זה מיסוי נמוך יחסית. כמו כן, גם אם יהיו כאלו שיעדיפו לבנות או למכור, הרי שעד שזה יתגלגל להיצע דירות ייקח זמן.
בתחום התחבורה והסביבה מופיע סעיף דרמטי: מס זיהום אוויר שייגבה על טיסות היוצאות מישראל, לפי מרחק ומשקל המטוס. המס ינוע בין 1.5 אלף שקל לטיסה קצרה עם מטוס קל ועד 100 אלף שקל לטיסה ארוכה עם מטוס כבד. הבעיה במיסוי הזה היא שהוא בעצם יתגלגל למחירי הטיסה, כלומר הצרכנים הם אלו שישלמו אותו.
- 830 אלף שכירים היו אמורים לקבל החזרי מס בשווי 664 מיליון שקל - אך בערעור לבית המשפט העליון ההחלטה בו
- רפורמת מס טורקית תפגע במשקי הבית, בעסקים קטנים ובינוניים וייתכן שאף בשוק ההון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך מתבסס על ההיגיון שהתחבורה האווירית אחראית לכ‑3.5% מהפליטות בישראל, ועל הצורך לתמרץ תעשיית תעופה “ירוקה” יותר. במספר מדינות מתקדמות באירופה כבר קיים מס דומה.
