"גיוס עובדים לענף המכירות תקוע. לא מגיעים אפילו לראיון עבודה"

נתוני הלמ"ס שפורסמו ברביעי האחרון הציגו את מספר המשרות הפנויות בחודשים, כשאחד התחומים בהם ניכר מספר רב של משרות פנויות הוא סוכני המכירות
נועם בראל | (3)

נתוני הלמ"ס שפורסמו ברביעי האחרון הציגו את מספר המשרות הפנויות בחודשים פברואר- אפריל 2019, כשאחד התחומים בהן ניכר מספר רב של משרות פנויות הוא סוכני המכירות - נראה כי בעלי העסקים מתקשים לגייס עובדים חדשים.

על פי נתוני המגמה, בחודשים פברואר – אפריל 2019, ישנה ירידה של 1.3% במספר המשרות הפנויות (בחישוב שנתי). לצד מגמת הירידה הכללית, דווקא בתחום עובדי המכירות נרשמת עלייה של 2%, כך שכעת מספרן הממוצע של המשרות הפנויות בתחום זה עומד על 8,873.

מדובר באחד התחומים בהם מספר המשרות הפנויות הינו הגבוה ביותר, גבוה בהרבה ממקצועות כמו עובדי מטבח ונקיון (4,750), נהגים (3,154), פקידים (1,551) ומאבטחים (3,515). למעשה, רק שני מקצועות "עוקפים" מבחינת מספר המשרות הפנויות את סוכני המכירות – מלצרים ומוזגים (9,036 משרות פנויות) ומהנדסים (8,993 משרות פנויות).

אחת החברות שמעידות על הקושי בגיוס עובדים בתחום, הינה חברת קופל גרופ שפועלת בתחום הביטוח ונתקלת בבעיה נרחבת בגיוס עובדים לשורותיה. "גיוס עובדים לענף המכירות תקוע. אנשים לא מגיעים אפילו לראיון עבודה, צעירים מצפים לעבודות קלות עם תנאים כמו רכב צמוד ומספר נמוך של שעות. הם לא מבינים שכך יהיה קשה להם להתקדם", מסביר מנכ"ל החברה, מיקי קופל.

לדברי קופל, "הדור הצעיר כבר לא מתרצה מתנאים הולמים, אלא מצפה לקבל יותר הטבות. היו לי מרואיינים שציפו לרכב צמוד, אחרים שלא הבינו למה הם צריכים להגיע למשרד במקום לעבוד מהבית, ואפילו מרואיין שביקש משכורת דומה לזו של בכירים בחברה". בחברה אף הבינו את האתגר ומתוך שיח עם חברות נוספות שנתקלו באותם אתגרים, החליטו להצביע בונוסים נרחבים וצ'ופרים לסוכני המכירות המצטיינים, כמו טיסות לחו"ל, מעבר לשכר המכובד, הזכויות הסוציאליות המלאות והסעות, אך גם המאמצים האלו לא הניבו פירות רבים.

 

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    אולי זה בגלל שהם נאלצים למכור מוצרים דפוקים? (ל"ת)
    קוקו בן 19 02/06/2019 16:53
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אבי 02/06/2019 16:43
    הגב לתגובה זו
    אם בעלי הבית לא יוצרים תשתית למוכרן הוא אבוד.מה זה תשתית? לדוגמא לסכם עם בית עסק שהמוכרן יכנס וירשו לו לדבר עם כל עובד רבע שעה
  • 1.
    קוקו 02/06/2019 15:31
    הגב לתגובה זו
    תתקדמו
ירושה (דאלי)ירושה (דאלי)
מדריך

העברת ירושה ישירות לנכדים - המגמה החדשה בישראל

היתרונות והחסרונות בהעברת כספים ונכסים ישירות לנכדים

עמית בר |
נושאים בכתבה ירושה צוואה


בעשור האחרון חל שינוי משמעותי, אפילו מהפך באופן שבו משפחות ישראליות מתכננות את העברת הרכוש לדורות הבאים. אם בעבר הנורמה הייתה העברה אוטומטית מהורים לילדים, כיום עולה מגמה של "דילוג דורי" - העברת נכסים ישירות מסבים וסבתות לנכדים. התופעה, שגדלה בקצב מואץ, משקפת שינויים כלכליים וחברתיים עמוקים בחברה הישראלית ומעוררת שאלות משפטיות, כלכליות ומשפחתיות מורכבות.

המסגרת החוקית: מה מותר ואיך עושים זאת נכון

חוק הירושה הישראלי מעניק חופש רחב בעריכת צוואות. בהיעדר צוואה, החוק קובע חלוקה אוטומטית בין היורשים החוקיים - בן הזוג והילדים. אולם כל אדם רשאי לערוך צוואה ולקבוע חלוקה שונה לחלוטין, כולל העברת כל הרכוש לנכדים תוך דילוג על הילדים.

כתבה קשורה: המס שלא מדברים עליו - האם מס ירושה יחזור?


ישנן ארבע דרכים חוקיות לעריכת צוואה בישראל: צוואה בפני עדים (הנפוצה ביותר), צוואה בכתב יד, צוואה בעל פה במצבי סכנה, וצוואה בפני רשות. כל אחת מהדרכים דורשת עמידה בתנאים פורמליים מחמירים. צוואה שלא נערכה כדין עלולה להיפסל, מה שיוביל לחלוקה לפי החוק ולא לפי רצון המוריש.

כאשר מעבירים נכסים לנכדים קטינים, נוצרות סוגיות מיוחדות. ההורים משמשים אפוטרופוסים טבעיים ומנהלים את הנכסים עד הגיע הקטין לבגרות. ניתן לקבוע בצוואה הוראות מיוחדות כמו מינוי נאמן חיצוני, הגבלות על שימוש בכספים, או תנאים לקבלת הירושה (כגון סיום לימודים או הגעה לגיל מסוים).

קרפור
צילום: צילום קרפור

רשתות השיווק מציגות: בדרך לרווחים מטעים את הצרכנים

הרשות להגנת הצרכן מטילה עיצום כספי של 1.9 מיליון שקל על קרפור בגין הטעיית צרכנים, כשבועיים לאחר שעשתה דבר דומה עם רשת יוחננוף; בנובמבר 2024, הטילה עיצום דומה על רמי לוי; האם זו פרקטיקה מקובלת ומשתלמת? האם העיצומים בכלל מרתיעים את רשתות השיווק? 

רן קידר |
נושאים בכתבה קרפור

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הודיעה לחברת קרפור על כוונתה להטיל עליה עיצום כספי בסך כ-1.9 מיליון שקל, לאחר שמצאה כי קיים יסוד סביר להניח שהפרה את הוראות חוק הגנת הצרכן, לאחר שנמצאו ליקויים חמורים, כגון אי הצגת מחירים על גבי מאות מהמוצרים, אי הצגת מחיר ליחידת מידה,  אי הצגת  שלט עם מחיר בפיקוח ממשלתי לגבי מוצרים בפיקוח ואפילו הטעיות של ממש, כגון מצבים שהם המחיר בקופה היה גבוה יותר מהמחיר שהוצג על גבי המוצר/השלט.  לחברה כמובן יש את זכות טיעון והיא זכאית להעלות טענות משפטיות ועובדתיות לטובתה, אבל אנחנו רוצים לשאול שאלה מעבר לתחום המשפטי גרידא. 

עבירה על החוק כאסטרטגיה רווחית? 

לפני ימים ספורים דיווחה הבעלים של רשת קרפור, אלקטרה צריכה אלקטרה צריכה 0%  , והציגה נתונים לגבי הרבעון השני של 2025. במסגרת הדוח, עלה כי קרפור הציגה רבעון רביעי ברציפות של רווח נקי. אצל קרפור, נפח המכירות גדל בכ-3.4% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והדבר הוביל לזינוק הרווח התפעולי של קרפורזינק בכ-73%. ונשאלת השאלה המתבקשת, האם הגדלת נפח מכירות בקצת מעל 3% היא פועל יוצא של הטעיית צרכנים? האם מכירה של מוצרים בכמה שקלים מעל המחיר שרשום על המדף לא תעניק לרשת את האחוזים הנוספים שיעבירו אותה לרווח? או במלים אחרות ופשוטות יותר, האם הרווח של קרפור מבוסס על הטעיית ציבור הלקוחות שלה?

ועוד שאלה שחשוב לשאול בהקשר הזה, היות ומדובר בתופעה רחבת היקף ורק לפני כשבועיים פרסמה הרשות להגנת הצרכן קנס בהיקף מעט נמוך יותר על הפרות דומות אצל יוחננוף יוחננוף 0%  , האם הקנס אכן מרתיע? האם הצעדים שנוקטת בהם הרשות להגנת הצרכן אכן מונעים מרשתות השיווק לפעול בשיטת "מצליח"? 

יוחננוף הטעה צרכנים ויקנס כמעט במיליון שקל - זה בכלל מרתיע?

חשוב לציין שגם רשת "נקייה", לכאורה, כמו רמי לוי, הואשמה בפרקטיקה דומה בנובמבר 2024, וגם עליה הוטל עיצום כספי של כ-850 אלף שקל. 

"שיטת מצליח" של רשתות השיווק ואיך אתם יכולים להרוויח מזה אלפי שקלים