משטרה
צילום: יחצ

דמי בחינת מתן הלוואה וביטוח פיקטיבי למוצרי חשמל - כך פעלה כנופיה מחיפה

בתום חקירה סמויה המשותפת למשטרת ישראל, רשות המיסים והרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, נעצרו 12 חשודים לעבירות מרמה והונאה. איך הם עבדו?
ירדן סמדר | (4)

דוברות משטרת ישראל מפרסמת היום כי בתום חקירה סמויה המשותפת למשטרת המיסים והרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, נעצרו הבוקר 12 תושבי חיפה והקריות בחשד לעבירות מרמה והונאה כלפי אוכלוסיות מוחלשות ביותר מ-150 תיקים שונים.

היחידה המרכזית במחוז חוף ניהלה במהלך השנה וחצי האחרונות, בשת"פ רשות המסים (משרד אזורי מע"מ חיפה וחקירות מס הכנסה חיפה), הרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן והרשות לאיסור הלבנת הון, בליווי פרקליטות חיפה, חקירה סמויה ומורכבת, שהתמקדה במספר חברות באזור חיפה והקריות, אשר עפ"י החשד עסקו בעבירות מרמה בנסיבות מחמירות, הלבנת הון, עבירות מס בהיקף של מליוני שקלים ועבירות נוספות לפי חוק הגנת הצרכן, תוך ביצוע עושק וניצול של אוכלוסיות מוחלשות ופגיעות, בהן: קשישים, מוגבלים ועולים חדשים.

במהלך החקירה הסמויה, בחנו החוקרים של כלל הגופים מעל 150 תלונות שהעלו קווי דמיון בשיטת הביצוע שלהן ולפיכך פעלו רשויות האכיפה במגוון פעולות חקירה ומודיעין,  במטרה לאסוף את הראיות הנדרשות כנגד החשודים, עד המעבר הבוקר לשלב הגלוי, במסגרתו נעצרו החשודים, תושבי חיפה והקריות וכן עוכבו לחקירה חשודים נוספים.

ככל שעלה עד כה בחקירה, נהגו החשודים לאתר את הקורבנות הפוטנציאלים עפ"י החשד באמצעות פרסומים ברשתות חברתיות ובשיחות טלפון (טלמרקטינג), תוך שהם מציעים לכאורה שירותים פיננסיים תמורת תשלום וכך מוציאים מהם במרמה כספים רבים, ללא כל תמורה ובכלל זה :

  • מכירת פוליסה פיקטיבית של שירותי תיקון למוצרי חשמל 
  • דרישת "דמי ניהול תיק" בסך מאות שקלים לבחינת מתן הלוואה (שלא קיימת).
  • שירות "ניקיון צ'קים" תוך גביית הכסף ואי העברתו לבעליו, כנדרש. 

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    בן אבי 27/02/2019 14:50
    הגב לתגובה זו
    לקצץ לחלאות האלו את הידיים.
  • 3.
    חנן 27/02/2019 14:19
    הגב לתגובה זו
    שטן
  • 2.
    שולתתתת1 27/02/2019 13:22
    הגב לתגובה זו
    נקווה שיצליחו לתפוס את כל הכסף שגנבו מהלקוחות
  • 1.
    ל 27/02/2019 13:21
    הגב לתגובה זו
    במהלך הזמן שהמשטרה חקרה נפלו עוד ועוד אזרחים תמימים ברשת של אותם עבריינים עושקים.
שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)

לקראת מימוש חוק הרווחים הכלואים - המוקש הגדול שטמון בהעברת נכסים מחברה לידיים פרטיות

חוק הרווחים הכלואים מייצר אי וודאות ובלבול רב. מדובר בחוק שמתמרץ בעצם במקרים רבים סגירת חברות והעברת הנכסים לבעלי המניות - לפעמים זה מוביל לנזק גדול; על החוק ועל הסיכונים

נושאים בכתבה רווחים כלואים

במסגרת חוק הרווחים הכלואים (או בשמו הרשמי: חוק ההתייעלות הכלכלית), אישרה הכנסת הוראת שעה שמקנה הקלות במס לחברות ולבעלי המניות שלהן. סעיף 6 לחוק מאפשר העברת נכסים מחברה לבעל מניות בשני דרכים: הליך פירוק החברה או העברת נכסים מהחברה לבעל מניות פרטי, וזאת בפטור ממס רכישה וממס שבח.

ואולם, בניגוד לפטור שניתן בעניין מס רכישה ומס שבח, החוק "שותק" בכל הנוגע להיטל השבחה והיטלי פיתוח, ואינו מקנה פטור מהיטלים אלה במסגרת העברת הנכסים.

מדובר במוקש גדול שיכול "לצוף"  בדיעבד, לאחר השלמת המהלך, בדמות של היטל השבחה או היטל פיתוח. אי הוודאות הזו בעת ביצוע ההעברה, עלולה לגרור למיסוי מוניציפלי בו ייתקל בעל המניות המעביר, בשלב מאוחר יותר.

בימים אלה אנו מצויים בישורת האחרונה של יישום וביצוע הוראת השעה, שכאמור כוללת שתי אפשרויות אשר ביצוען צריך להיות עד סוף השנה ואף מוקדם מכך.

מסלול פירוק - פירוק מלא של החברה והעברת כל נכסיה והתחייבויותיה לבעלי המניות. מועד הפירוק חייב להסתיים עד 31 בדצמבר 2025  והמס על רווחים ראויים לחלוקה מחושב במועד זה.  

וויז אייר
צילום: רשתות חברתיות

וויז אייר בדרך להקים מרכז פעילות בישראל באפריל 2026

בתום ביקור בארץ של מנכ"ל וויזאייר חברת הלואו קוסט ההונגרית מאשרת כי היא מקדמת תוכנית לפתוח בסיס מקומי, צעד שעשוי להגביר תחרות ולהוזיל את מחירי הטיסה - מניות חברות התעופה הישראליות בירידות

מנדי הניג |

התרחבות שוק הלואו-קוסט בישראל מקבלת היום איתות משמעותי, אחרי שמנכ"ל וויז אייר הודיע בתום פגישה עם שרת התחבורה מירי רגב כי החברה מתכננת לפתוח מרכז פעילות מקומי באפריל 2026. ההכרזה מציבה את הענף לקראת חודשים של דיונים רגולטוריים, מתיחות עם החברות הישראליות, ושאלות פתוחות לגבי מיקום הבסיס החדש - נתב"ג או רמון.

בפגישה שנערכה בירושלים הצהירה וויז אייר כי כבר בחורף הקרוב תתחיל להיערך להקמת המרכז, צעד שמוגדר במשרד התחבורה כמהלך שיוכל לשנות את מבנה השוק. הקמת בסיס בישראל תאפשר לחברה להציב מטוסים וצוותים באופן קבוע בארץ, לנצל סלוטים בשעות העמוסות ולהגדיל את מספר היעדים. לצד ההבטחה להגברת התחרות ולהוזלת מחירי הכרטיסים, הצדדים מודים כי חסמים רגולטוריים עדיין דורשים טיפול, והם יעמדו במוקד סבב דיונים נוסף בינואר.

בענף מציינים כי שאלת מיקום המרכז היא עדיין במחלוקת: וויז אייר מעדיפה לפעול מנתב"ג בשל הביקוש הגבוה והנגישות, בעוד במשרד התחבורה שוקלים את שדה רמון כאופציה שתעניק דחיפה לתעופה הדרומית ותפחית את הלחץ בנתב"ג. החברה אף בוחנת הפעלה של טיסות פנים לאילת וקידום מסלול טיסה מעל עומאן, שיוכל לקצר משמעותית את זמני ההגעה לתאילנד ויעדים נוספים במזרח.

על רקע התוכניות החדשות, חברות התעופה הישראליות לא מסתירות את אי־נוחותן. בימים האחרונים נשמעו איומי השבתה מצד ועדי העובדים, לצד טענות שלפיהן המהלך יוצר אפליה לטובת חברה זרה שתזכה בתנאי בסיס זהים לאלו של חברות ישראליות - אך בלי הרגולציה הביטחונית המחמירה שמוטלת עליהן.

שרת התחבורה הביעה הבנה לחששות, אך הדגישה כי מדיניות המשרד נועדה להגביר תחרות ולהוזיל מחירים, במיוחד בתקופה שבה - לדבריה - מחירי הטיסות הורגשו כמופקעים. במשרד מודעים לרגישות הביטחונית, והנושא יעמוד כחלק מהמשא ומתן מול וויז אייר, במיוחד בכל הנוגע להתחייבות שלא להפסיק פעילות בימי חירום.