משטרה
צילום: יחצ

דמי בחינת מתן הלוואה וביטוח פיקטיבי למוצרי חשמל - כך פעלה כנופיה מחיפה

בתום חקירה סמויה המשותפת למשטרת ישראל, רשות המיסים והרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, נעצרו 12 חשודים לעבירות מרמה והונאה. איך הם עבדו?
ירדן סמדר | (4)

דוברות משטרת ישראל מפרסמת היום כי בתום חקירה סמויה המשותפת למשטרת המיסים והרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, נעצרו הבוקר 12 תושבי חיפה והקריות בחשד לעבירות מרמה והונאה כלפי אוכלוסיות מוחלשות ביותר מ-150 תיקים שונים.

היחידה המרכזית במחוז חוף ניהלה במהלך השנה וחצי האחרונות, בשת"פ רשות המסים (משרד אזורי מע"מ חיפה וחקירות מס הכנסה חיפה), הרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן והרשות לאיסור הלבנת הון, בליווי פרקליטות חיפה, חקירה סמויה ומורכבת, שהתמקדה במספר חברות באזור חיפה והקריות, אשר עפ"י החשד עסקו בעבירות מרמה בנסיבות מחמירות, הלבנת הון, עבירות מס בהיקף של מליוני שקלים ועבירות נוספות לפי חוק הגנת הצרכן, תוך ביצוע עושק וניצול של אוכלוסיות מוחלשות ופגיעות, בהן: קשישים, מוגבלים ועולים חדשים.

במהלך החקירה הסמויה, בחנו החוקרים של כלל הגופים מעל 150 תלונות שהעלו קווי דמיון בשיטת הביצוע שלהן ולפיכך פעלו רשויות האכיפה במגוון פעולות חקירה ומודיעין,  במטרה לאסוף את הראיות הנדרשות כנגד החשודים, עד המעבר הבוקר לשלב הגלוי, במסגרתו נעצרו החשודים, תושבי חיפה והקריות וכן עוכבו לחקירה חשודים נוספים.

ככל שעלה עד כה בחקירה, נהגו החשודים לאתר את הקורבנות הפוטנציאלים עפ"י החשד באמצעות פרסומים ברשתות חברתיות ובשיחות טלפון (טלמרקטינג), תוך שהם מציעים לכאורה שירותים פיננסיים תמורת תשלום וכך מוציאים מהם במרמה כספים רבים, ללא כל תמורה ובכלל זה :

  • מכירת פוליסה פיקטיבית של שירותי תיקון למוצרי חשמל 
  • דרישת "דמי ניהול תיק" בסך מאות שקלים לבחינת מתן הלוואה (שלא קיימת).
  • שירות "ניקיון צ'קים" תוך גביית הכסף ואי העברתו לבעליו, כנדרש. 

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    בן אבי 27/02/2019 14:50
    הגב לתגובה זו
    לקצץ לחלאות האלו את הידיים.
  • 3.
    חנן 27/02/2019 14:19
    הגב לתגובה זו
    שטן
  • 2.
    שולתתתת1 27/02/2019 13:22
    הגב לתגובה זו
    נקווה שיצליחו לתפוס את כל הכסף שגנבו מהלקוחות
  • 1.
    ל 27/02/2019 13:21
    הגב לתגובה זו
    במהלך הזמן שהמשטרה חקרה נפלו עוד ועוד אזרחים תמימים ברשת של אותם עבריינים עושקים.
ההסתדרות
צילום: דוברות ההסתדרות

הישג לגמלאי שירות המדינה: יצורפו לקרנות הרווחה

ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו על הסכם לפיו החל משנת 2026, המדינה תתקצב פעילויות רווחה, תרבות ופנאי גם לגמלאים המבוטחים בפנסיה צוברת, בתנאים זהים לגמלאי הפנסיה התקציבית


הדס ברטל |

ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו היום (ה') על הסכם קיבוצי מיוחד ופורץ דרך, המחיל את שירותי קרנות הרווחה גם על גמלאי שירות המדינה המבוטחים בפנסיה צוברת.

עד היום, נהנו רק גמלאים בפנסיה תקציבית נהנו משירותי הקרן הכוללים סבסוד פעילויות תרבות, נופש, בריאות ופנאי. ההסכם החדש קובע כי החל משנת  2026, המדינה תעביר תקציב ייעודי עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת העומד בתנאי הזכאות, ובכך תשווה את מעמדם למעמד הגמלאים הוותיקים. פנסיה תקציבית היא שיטת הפנסיה המסורתית של עובדי המדינה עד תחילת שנות ה-2000, שבה המדינה (המעסיק) מתחייבת תשלום קצבה קבועה, בהתאם לשכר ולותק, מתקציב המדינה. מאז 2003 עובדי מדינה חדשים כבר אינם נכנסים לפנסיה תקציבית אלא לפנסיה צוברת.

עיקרי ההסכם:

שוויון מלא: קרנות הרווחה יעניקו מעתה את אותם השירותים בדיוק לכלל הגמלאים, הן במסלול התקציבי והן במסלול הצובר. 

תקצוב המדינה: המדינה תקצה סכום שנתי (הצמוד למדד) עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת, בדומה למודל הקיים בפנסיה התקציבית. 

תחולה רחבה: ההסכם חל על גמלאי הדירוגים המיוצגים על ידי ההסתדרות בשירות המדינה. 


אלי גליקמן מנכל צים
צילום: שלומי יוסף

חברות ספנות זרות מתעניינות בצים - אבל הסיכוי לעסקה נמוך מאוד

המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר אבל הדירקטוריון מנסה לקבל הצעות גם מגופים אחרים

מנדי הניג |
נושאים בכתבה צים אלי גליקמן

צים ZIM Integrated Shipping Services -1.81%  , חברת הספנות הוותיקה של ישראל על המדף.  המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר שפועל בתחום הרכב, נדל"ן וספנות. אבל הדירקטוריון גם בשל לחץ מבעלי מניות מצהיר כי הוא מנסה לקבל הצעות מגופים אחרים. התקבלו הצעות - כך הודיעה צים בשבוע שעבר, גם מגופים אסטרטגיים.   

ענקיות ספנות בינלאומיות הביעו עניין ברכישת החברה, אבל ההערכה היא שהסיכוי שהמהלך יתממש נמוך מאוד. הסיבה פשוטה - צים נחשבת לנכס לאומי וביטחוני מהמעלה הראשונה, והמדינה צפויה להפעיל את כל הכלים שברשותה כדי למנוע מכירה לגורמים זרים. היא יכולה להטיל ווטו על המכירה. 

היסטורית, צים הוקמה מתוך צורך אסטרטגי,  להבטיח לישראל עצמאות ימית וסחר בטוח. עד היום, היא נתפסת כעורק חיים לאומי, במיוחד בשעת חירום. מלחמות, מגפות, משברים, כשחברות זרות הפסיקו לפעול, צים נשארה היחידה שהמשיכה להביא לישראל מזון, ציוד חיוני ותחמושת.

כמו אל על, גם צים נהנית ממעמד מיוחד לטוב ולרע, שמאפשר למדינה להטיל וטו על מהלכים אסטרטגיים באמצעות מניית זהב או רגולציה מחמירה. באל על, למשל, הוכנס בעל שליטה - משפחת רוזנברג, תחת תנאים מחייבים שהגדירו את אל על כחברת הדגל הלאומית בתעופה. בצים הסיפור יהיה דומה. מדובר בחברה הלאומית בתחום הספנות, והשליטה בה לא תעבור לידיים שעלולות שלא לשרת את האינטרסים של ישראל בשעת הצורך. צריך לזכור ש-98% מהסחר עם העולם נעשה דרך הים. 

לפי הידוע, חברות ענק הביעו עניין בצים, לרבות הפג לויד הגרמנית, ומארסק הדנית.  בהפג לויד מחזיקים גורמים מקטאר וסעודיה.