אלי אלעזרא חשוד בזיוף מחירי רכבים - ובהעלמת מיליונים

שלושה בכירים באלבר שוחררו בערבות לאחר שהציגו מסמכים כוזבים במכס על ייבוא מקביל של רכבים
גיא בן סימון | (8)
נושאים בכתבה אלבר העלמת מס

אלי אלעזרא, יו"ר דירקטוריון חברת אלבר, אורן אלעזרא, מנכ"ל החברה ואירית פרנקו, סמנכ"לית הכספים של החברה נעצרו בחשד להצגת מסמכים כוזבים בנוגע לייבוא רכבים והתחמקות ממס בסך 25 מיליון שקל.

השלושה שוחררו היום בערבות במסגרת חקירה כנגד חברת 'אלבר ניהול ציי רכב' בחשד לביצוע עבירות מסוג פשע על פקודת המכס, פקודת הייבוא והייצוא, חוק מס קנייה וחוק איסור הלבנת הון.

בהתאם לבקשות המעצר שהוגשו לבית המשפט, חברת אלבר החלה בחודש אפריל 2014 בביצוע היבוא מקביל של רכבים מארה"ב מתוצרת הונדה, טויוטה ולקסוס. על פי החשד, החברה רכשה את הרכבים מדילרים שונים בארה"ב ולא מסוכן מורשה. על מנת לעקוף עובדה זו, החברה הציגה לרשויות בישראל מסמכים כוזבים של חברה אמריקנית העוסקת במסחר בכלי רכב והעומדת בקריטריונים הנדרשים לצורך קבלת היתר ייבוא מקביל, אך בפועל חברה זו לא ביצעה, לפי החשד, כל פעילות עסקית מול החברה. לפי החשד, יובאו על ידי חברת אלבר בדרך זו  כ-1,500 רכבים שיבואם נאמד בכ-150 מיליון שקל.

בנוסף, על פי החשד החברה ביצעה הנמכות בערך הרכבים שיובאו ובכך התחמקה מתשלום מסי ייבוא בהיקף של כ-25 מיליון שקל.

אתמול ביצעו חוקרי רשות המסים חיפושים במשרדי החברה, במסגרתם נתפסו מסמכים רבים וחומרי מחשב המחזקים את החשדות כנגד החברה והמעורבים. בתום החיפוש, עוכבו לחקירה בכירים בחברה ובהם שלושת החשודים שהובאו היום לבית המשפט.

במחלקת החקירות מכס ומע"מ חיפה התנהלה חקירה סמויה בעניין היבוא המקביל שמבצעת חברת אלבר לישראל. ביום חמישי האחרון הפכה החקירה לגלויה עם מעצרם של שני מעורבים, ובהם בכיר לשעבר בחברה.

לאור ריבוי המעורבים שטרם נחקרו ומחשש לשיבוש הליכי החקירה, ביקשה הרשות מבית המשפט להטיל איסור פרסום על כולל על הפרשה, החקירה והמעורבים בה. אמש, עם התפתחות החקירה, ולאחר חקירת מעורבים ועדים רבים, פחת החשש לשיבוש הליכי חקירה. מאחר ומדובר בחברה ציבורית הנסחרת בבורסה ומכאן החשיבות של פרסומה של החקירה לציבור, פנתה הרשות לבית המשפט בבקשה להתיר את הפרסום, שאישר את בקשתה.

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    אופק 22/07/2015 00:48
    הגב לתגובה זו
    פגיעה ביבוא המקביל תוביל לעליית מחירים בקרב היבואנים הרשמים ואז תשכחו לרכוש רכב במחיר שפוי. מדינה של אנאלפביתים.
  • 7.
    שרון 21/07/2015 21:47
    הגב לתגובה זו
    יבוא מקביל זה הניסיון הראשון שאני יכול לחשוב עליו מזה שנים רבות שנעשה להוזיל את מחירי הרכב פה... חבל לזרוק את זה לפח! נשבר לקחת הלוואות מהבנק בשביל לקנות מכונית סוזוקי!!
  • 6.
    עוזר הרבה לבי"ח ברזילי (ל"ת)
    אשקלון 21/07/2015 00:42
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    עובד לשעבר 20/07/2015 13:56
    הגב לתגובה זו
    כל הזמן נתבעת ובצדק. יש עמותת נפגעי אלבר בפייסבוק
  • 4.
    מיכה 20/07/2015 13:22
    הגב לתגובה זו
    גם שאר חברי ההנהלה לא אנשים טובים במיוחד
  • 3.
    עליזה פייט sec1 20/07/2015 13:20
    הגב לתגובה זו
    הונאות ומעילות עובדים מתרחשות ללא הבדלי מין גזע ותפקיד . יש נורות אזהרה . איפה היה קצין הביטחון של הארגון? עליזה פייט מומחית למניעת הונאות מעילות וגניבות עובדים .
  • 2.
    בא 20/07/2015 13:03
    הגב לתגובה זו
    ר בהנחה של 10 אחוז ,והנה חסכנו איזה 60 אלף שקל .
  • 1.
    שאלה למנכל, איך עושה יגואר . (ל"ת)
    בא 20/07/2015 12:42
    הגב לתגובה זו
מגדל one world trade tower קרדיט: גרוקמגדל one world trade tower קרדיט: גרוק

10 המגדלים הגבוהים בעולם

בין חלקם יש תחרות, רובם שברו שיא כלשהו וכולם מהווים הישג הנדסי, היכנסו לראות מיהם המגדלים הגבוהים בעולם: איפה תוכלו לעלות לקומה ה-96 ב-40 שניות ואיפה תוכלו לעמוד על רצפת זכוכית בקומה ה-120

הדס ברטל |
נושאים בכתבה מגדלים

כל אחד מהמגדלים הגבוהים בעולם הוא הישג הנדסי וטכנולוגי, אך נראה כי מתקיימת מאין תחרות בין המתכננים שלהם על שיאים שונים: בין אם מעליות מהירות, השעון הכי גדול, קומת התצפית עם הנוף הכי רחוק ומה לא. מעבר ליוקרה ולחדשנות יש לכל אחד מהם גם אלמנטים תרבותיים שמדברים על זהות ולאומיות. ריכזנו עבורכם רשימה שכולה שבירת שיאים בלתי ייאמנים של הנדסה, טכנולוגיה וחדשנות, יחד עם עוד 10 מגדלים ישראליים שמביאים לנו גם קצת כבוד.

1 # Burj Khalifa, דובאי, איחוד האמירויות

הגובה של המבנה מגיע לכ-828 מטרים. הוא הושלם ונפתח בשנת 2010. המבנה כולל כ-154 קומות + 9 קומות תחזוקה. העלות הכוללת לבנייתו הוערכה בכ-1.5 מיליארד דולר . בשעתו, המגדל    שבר שיאים רבים והפך לסמל של פריצת גבולות האדריכלות והנדסה. המבנה משמש בעיקר למגורים, מלון, משרדים ותצפית לתיירים.

המגדל נבנה כחלק מהשאיפה של דובאי להפוך למרכז גלובלי של עסקים ותיירות,

תצפית "at the top" שנמצאת בקומה 124, מושכת מיליוני מבקרים מדי שנה ומאפשרת ראייה של עד 80 קילומטר בימים בהירים. האדריכל אדריאן סמית שאב השראה מצמח ההימנוקליס המדברי בעיצוב הצורה המדורגת של המגדל, שמטרתה להפחית את עומסי הרוח בגובה רב כל כך. המעליות במגדל נוסעות במהירות של עד 10 מטר לשנייה ומחזיקות בשיא עולמי למהירות למעליות בודדות.

 

מגדל בורג' חליפה באיחוד האמירויות, קרדיט: גרוק
מגדל בורג' חליפה באיחוד האמירויות - קרדיט: גרוק


סופרמרקט אינפלציה קניות
צילום: תמר מצפי

מפתיע: האינפלציה בישראל נמוכה בהרבה מהמדינות המפותחות

אם חשבתם שישראל הרבה יותר יקרה מהעולם, המספרים מוכיחים אחרת: עשור של אינפלציה נמוכה מציב את ישראל בפער של יותר מפי 2.5 מול ה-OECD

ד"ר אדם רויטר |
נושאים בכתבה אינפלציה OECD

מסתבר שקצב האינפלציה בישראל נמוך בהרבה מאשר ברוב המדינות המפותחות, ה-OECD. זאת בניגוד ל"תחושות בטן" שיש לנו. מסתבר גם שמדד מפתיע מראה שאפילו מחירי השירותים העירוניים בתל אביב, כבר אינם בראש רשימת הערים המרכזיות היקרות בעולם המערבי, כפי שהיה בעבר. המסקנות הללו מספקות ללא כל ספק עוד תחמושת לאלו הדורשים מבנק ישראל להוריד את הריבית במיידי וכמה שיותר.

בממוצע שנתי קצב האינפלציה בישראל ב-10 השנים האחרונות היה 1.4% לשנה מול ממוצע של 3.8% ב-OECD. משמע בחו"ל, ברבות מהמדינות המערביות, קצב האינפלציה הממוצע גבוה ביותר מפי 2.5 מאשר אצלנו!

המקור: עיבודי חיסונים פיננסים לפרסום של ה-OECD  

www.oecd.org/content/dam/oecd/en/data/insights/statistical-releases/2025/7/consumer-prices-oecd-07-2025.pdf


תל אביב (מבחינת יוקר המחייה) זה לא מה שהיה פעם

כדי להבין עד כמה תמונת האינפלציה מורכבת וכוללת הרבה מאד אלמנטים שהמדיה הכלכלית פעמים רבות מתעלמת מהם, להלן טבלה ובה בדיקה שפרסמו Visual Capitalist על בסיס נתונים שבדק דויטשה בנק, בנוגע לעלות החודשית שמשקי הבית ועסקים בערים שונות בעולם משלמים על שירותים עירוניים דוגמת חשמל, מים, פינוי אשפה וכו':