עסקה למישורים: גיל בלוטרייך - "בשלו התנאים לכניסה מדודה וזהירה לארה"ב"

סקייליין, חברת הבת של מישורים, רכשה את מלון ההייאט רג'נסי בקליבלנד ואת הקניון המקורה הראשון ב-7.7 מיליון דולר
לירן סהר |

חברת מישורים, בעלת השליטה בסקייליין, המפתחת ישובים בסמיכות לאתרי מלונאות ונופש בקנדה, מדווחת היום (ב') כי רכשה את מלון היוקרה הייאט ריג'נסי בקליבלנד ואת הקניון המקורה הראשון המהווים נכס מורשת בארה"ב בכ-7.7 מיליון דולר.

באזור המלון נמצאים בהליכי הקמה מספר פרויקטים ציבורים גדולים בהיקף כולל של כ-2 מיליארד דולר. בקרבת הנכס יפתח בשנה הבאה הקזינו הראשון בקליבלנד בהשקעה של כ-350 מיליון דולר. כמו כן, נבנה בימים אלה בקרבת המלון מרכז כנסים ומרכז רפואי בהשקעה של 650 מליון דולר אשר צפוי להיפתח ב-2013.

גיל בלוטרייך, נשיא מישורים, מסר: "זוהי העסקה הראשונה של סקייליין בארצות הברית והיא מבוצעת לאחר שעקבנו אחרי השווקים בארה"ב כבר קרוב ל- 5 שנים במטרה לאתר את נקודת הכניסה המתאימה. אני מאמין שבשלו התנאים לכניסה מדודה וזהירה. לרשות החברה עומדת קופת מזומנים איתנה, אשר להם נוספו 27 מיליון דולר בעקבות השלמת גיוס בחודש שעבר. אנו פועלים לנצל הזדמנויות רכישה ייחודיות בתחום בו אנו פועלים כך שרכישת ה - Arcade היא סינרגטית לחלוטין לפעילות סקייליין תוך ניצול הניסיון הנצבר ויכולות צוות הניהול של סקייליין."

בלוטרייך מוסיף כי "ההכנסה השנתית נטו הצפויה לשנת 2011 (NOI) מהקומפלקס היא 700 אלף דולר ובכוונתנו לפעול לשיפור התוצאות העיסקיות ומכירה של אחד ממשני מגדלי המלון כדירות למגורים. בנוסף, אנו מעריכים כי השקעות הענק בתשתיות בקרבת הנכס ישפרו את ההכנסות השוטפות."

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חשבון חשמל (X)חשבון חשמל (X)

חשבון החשמל יעלה ב-1.5% בינואר - איך תוכלו להוריד אותו ב-6%?

איך אפשר לחסוך 300-400 שקלים בשנה, מה קורה בשוק החשמל, ואיך לקבל הנחות גדולות יותר?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה חשבון חשמל

חשבון החשמל שלכם יעלה בינואר. התעריף יעלה ב-1.5% ומדובר בכ-6 שקלים לחודש לצרכן ממוצע. מדובר על עלייה שנתית של כ-70 שקל בשנה. אולי לא סכם גדול, אבל כשעולים המחירים והתעריפים מכל הכיוונים זה מצטבר. אבל יש דרכים להוזיל את עלויות החשמל. חשבון ממוצע עשוי לרדת ב-300 שקלים בערך, אם תעברו לספקים החדשים. 

כ-350 אלף משקי בית ועסקים עברו לספקים החדשים ים, מדובר על פחות מ-10% ממשקי הבית והעסקים. הרוב ממשיך לשלם את התעריף של חברת החשמל, למרות שהוא יקר יותר. האפשרות לעבור לספקים החדשים קיימת כבר שנה וחצי, אבל אי אפשר להכתיר אותה כהצלחה. אין גם פרסום משמעותי, ומעבר להכל - אין תמריץ מספיק גדול (כ-25 שקל בחודש) ויש חשש לעבור מחברת החשמל. אנשים שרגילים לחברת החשמל ומרגישים בטוחים איתה, יסכימו וירצו לעבור, אבל התמריץ צריך להיות גדול יותר וצריך להסביר להם שאין שום שינוי בתשתיות.  

הספקים ממשיכים עם אותה אספקה ותשתית, שנותרת בבעלות חברת החשמל. ולמרות זאת המעבר איטי, אם כי בקצב הזה, נגיע למעל 500-520 אלף משפחות עוד שנה. מהפכות לא נעשות תוך יום, אולי זה הקצב שהשינויים האלו מחלחלים לציבור. בכל מקרה, המעבר פשוט: הזנת פרטי חשבון באתר הספק, אישור תוך יום-יומיים, ללא ניתוק או שינוי טכני.

הנחות של עד 400 שקלים בשנה

ההנחה נעה בין 5% ל-7% על רכיב האנרגיה. לצרכן ממוצע שמשלם 400 שקלים חודשיים (4,800 שקלים שנתיים), החיסכון השנתי עומד על 240-336 שקלים. במשקי בית עם צריכה גבוהה יותר החיסכון מגיע בקלות ל-400 שקל בשנה.

מעבר לכך, המסלולים המבוססים על שעות שיא (12:00-17:00) ושפל (23:00-7:00), מציעים פוטנציאל גבוה יותר: הנחות של 15% בשעות היום ו-20% בלילה, שיכולות להגיע ל-15-20% חיסכון כולל. ד