רונן צור נפל לבור שהתקשורת ורינו צרור הציבו לו - בגלל תאוות פרסום
יום חמישי, שעה 09:30 לערך והיועץ האסטרטגי לתקשורת רונן צור, אחד מיועציו לשעבר של משה קצב נשיא המדינה לשעבר, עלה לשידור בתוכניתו של רינו צרור בגלי צה"ל.
צור עלה לדבר בעניין משפטו של משה קצב נשיא המדינה לשעבר, שהורשע הבוקר ב- 2 מעשי אונס, מעשים מגונים והטרדה מינית. מר צור אמר בשידור בביטחון כי בעניין האונס דעתם המקצועית שלו ושל שותפו לשעבר מוטי מורל, היא כי קצב זכאי. צור גם הוסיף כי: "בעוד מספר דקות נראה אם הם צדקו".
תאוות הפרסום
האמנם? התוצאה כבר ידועה לכל אך מר רונן צור בתאוות הפרסום והחשיפה שלו, טעה טעות אסטרטגית אישית: הוא אינו מייצג את קצב היום ולא הבנתי למה לו ליפול לבור שהתקשורת ורינו צרור הציבו לפתחו.
לעומתו, מוטי מורל שותפו לשעבר והבכיר ובעל הניסיון הרב יותר מבין השניים, שמר עד כה על שקט תקשורתי וטוב שכך. בניגוד לצור, מורל לא נפל בפח הנ"ל וסביר להניח שהתקשורת פנתה גם אליו וכנראה שהוא בחר שלא להיענות להם.
התקשורת הייתה צריכה למלא זמן בתוכן עד שיגיעו החדשות האמיתיות מתוך כותלי בית המשפט ולצורך כך היא השתמשה גם ברונן צור ופובליציסטים נוספים.
אנו אנשי המקצוע, יועצי תקשורת ואסטרטגים צריכים להיות זהירים ולהימנע מלרוץ לתקשורת בכל מחיר. ייתכן שההסכמה של רונן צור להתראיין נבעה גם מהפרידה המתוקשרת משותפו לשעבר מוטי מורל ומן הרצון להוכיח כי הוא עדיין נמנה בין האסטרטגים הבכירים והמשרדים המשפיעים ביותר על מפת התקשורת בישראל.
איני נוהג לבקר קולגות אך הראיון עימו הבוקר בתוכניתו של רינו צרור בגלי צה"ל נשמע כה הזוי מבחינה מקצועית ולכן אני כותב דברים אלה.
כותב הטור הוא יועץ אסטרטגי לתקשורת.
תגובת רונן צור לטור: אני מאחל לאיתן הרשקו להתמקד בעבודה מקצועית שתביא לו במה תקשורתית ולא באמצעות בהטלת רפש על קולגות.
- 5.לא אעבוד עם ההרשקו הזה שנוזף במי שמתייצב לצד לקוח פגוע (ל"ת)גועל נפש 02/01/2011 19:31הגב לתגובה זו
- 4.מעניים מדוע הוא מחמיא למורל :))) - הרשקו חושב שאנחנו טיפשים? (ל"ת)גבע יחיאל 02/01/2011 14:01הגב לתגובה זו
- 3.קראתי והתביישתי בשם הכותב (ל"ת)ענת גזית 02/01/2011 11:56הגב לתגובה זו
- 2.שטות מוחלטת של הרשקו רודף הפרסום בעצמו (ל"ת)אריאל 02/01/2011 10:38הגב לתגובה זו
- 1.גיל 01/01/2011 09:00הגב לתגובה זומן הראוי שתלמד את הנתונים צור ומורל זרקו את קצב ברגע הכי קריטי אחרי מסיבת עיתונאים כושלת בבית הנשיא היו צריכים להתפטר לפני מסיבת עיתונאים בקרית מלאכי ולא לתת לזה במה במקום זאת הם נטשו לאחר שחוו כישלון נוסף עם הלקוח הגדול שלהם וזה לא הפריע לעשות עוד סיבוב תקשורתי עליו...בושה כך לא נוהגים
.jpg)
ביטוח לאומי מסרב להיות אחראי על בדיקות תגי הנכים
המוסד לביטוח לאומי - "העומסים חריגים, הוועדות מטפלות ב-600 אלף תיקים בשנה"
הצעה שמופיעה בטיוטות חוק ההסדרים לשנת 2026 מבקשת לבצע שינוי דרמטי בתהליך הנפקת תגי חניה לנכים: ביטול הבדיקות הרפואיות הישירות ברשות הרישוי של משרד התחבורה, והעברת הסמכות להחליט על הזכאות לגופים אחרים, בעיקר הביטוח הלאומי, משרד הביטחון ומשרד העבודה והרווחה. במקום בדיקה חדשה בכל בקשה, המערכת תסתמך על אישורים רפואיים קיימים שכבר ניתנו לאותם אנשים במסגרת קצבאות נכות או שיקום.
הביטוח הלאומי מתנגד נחרצות. המוסד טוען שהוועדות הרפואיות שלו מטפלות כיום בכ-600 אלף תיקים בשנה, מספר שיא שנובע בעיקר מהשלכות מלחמת “חרבות ברזל”, תביעות מילואימניקים, נפגעי פעולות איבה ומשפחות חטופים ונעדרים. הוספת מאות אלפי בקשות לתגי חניה תגרום לעיכובים של חודשים ארוכים, ודווקא האנשים שהתג נועד לסייע להם, נכים קשים, חולים כרוניים וילדים עם מוגבלות – יישארו ללא פתרון ניידות מיידי.
תגים מזוייפים
בישראל חל זינוק חסר תקדים במספר תגי הנכה. ב-2020 עמד המספר על כ-90 אלף תגים פעילים; כעת הוא הגיע כ-660 אלף גידול של פי 7.5 בחמש שנים בלבד. חקירות משטרה ודוחות מבקר המדינה חשפו כי עשרות עד מאות אלפי תגים הונפקו במרמה, באמצעות מסמכים רפואיים מזויפים או “רופאים מומחים” שחתמו בתשלום. התוצאה בשטח: חניות נכים תפוסות על ידי מי שאינם זכאים, ונכים אמיתיים נאלצים לחפש חניה רחוק או לוותר על יציאה מהבית.
במהלך השנה פרסם משרד התחבורה נוהל חדש וקשוח יותר להנפקת תגים, שכלל דרישה למסמכים עדכניים וביטול חידושים אוטומטיים. אולם יישום הנוהל נדחה שוב ושוב, וההצעה הנוכחית בחוק ההסדרים נתפסת כניסיון לעקוף את הבעיה הבירוקרטית על ידי העברת האחריות לגוף אחר.
- בנקאי נורה מחוץ לביתו - והוכר כנפגע בתאונת עבודה
- קיבלתם חוב מהביטוח הלאומי? ייתכן שהוא בכלל לא שלכם - כך תיפטרו ממנו בקלות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הביטוח הלאומי מדגיש שוב ושוב כי “תגי חניה לנכים אינם בסמכותנו ואינם חלק מהמשימות שלנו”. נציגי המוסד אמרו בדיונים בכנסת שהעומסים כבר כיום חריגים, וקליטת הנושא תפגע קודם כל באוכלוסיות המוחלשות ביותר. מנגד, משרד האוצר ומש משרד התחבורה טוענים שהשינוי יחסוך כסף ציבורי, יקטין משמעותית את הזיופים ויאפשר בדיקה מחודשת שיטתית של כל התגים שהונפקו בעשור האחרון. לפי הערכות פנימיות, שלילת התגים הלא-כשרים עשויה להחזיר לשוק מאות אלפי מקומות חניה ייעודיים. בחלק מגרסאות ההצעה נקבע גם שתושבי חוץ ומי שאינם זכאי קצבה מביטוח לאומי או ממשרד הביטחון ימשיכו להיבדק במשרד התחבורה – כדי למנוע ניצול נוסף של הפרצה.

וויז אייר בדרך להקים מרכז פעילות בישראל באפריל 2026
בתום ביקור בארץ של מנכ"ל וויזאייר חברת הלואו קוסט ההונגרית מאשרת כי היא מקדמת תוכנית לפתוח בסיס מקומי, צעד שעשוי להגביר תחרות ולהוזיל את מחירי הטיסה - מניות חברות התעופה הישראליות בירידות
התרחבות שוק הלואו-קוסט בישראל מקבלת היום איתות משמעותי, אחרי שמנכ"ל וויז אייר הודיע בתום פגישה עם שרת התחבורה מירי רגב כי החברה מתכננת לפתוח מרכז פעילות מקומי באפריל 2026. ההכרזה מציבה את הענף לקראת חודשים של דיונים רגולטוריים, מתיחות עם החברות הישראליות, ושאלות פתוחות לגבי מיקום הבסיס החדש - נתב"ג או רמון.
בפגישה שנערכה בירושלים הצהירה וויז אייר כי כבר בחורף הקרוב תתחיל להיערך להקמת המרכז, צעד שמוגדר במשרד התחבורה כמהלך שיוכל לשנות את מבנה השוק. הקמת בסיס בישראל תאפשר לחברה להציב מטוסים וצוותים באופן קבוע בארץ, לנצל סלוטים בשעות העמוסות ולהגדיל את מספר היעדים. לצד ההבטחה להגברת התחרות ולהוזלת מחירי הכרטיסים, הצדדים מודים כי חסמים רגולטוריים עדיין דורשים טיפול, והם יעמדו במוקד סבב דיונים נוסף בינואר.
בענף מציינים כי שאלת מיקום המרכז היא עדיין במחלוקת: וויז אייר מעדיפה לפעול מנתב"ג בשל הביקוש הגבוה והנגישות, בעוד במשרד התחבורה שוקלים את שדה רמון כאופציה שתעניק דחיפה לתעופה הדרומית ותפחית את הלחץ בנתב"ג. החברה אף בוחנת הפעלה של טיסות פנים לאילת וקידום מסלול טיסה מעל עומאן, שיוכל לקצר משמעותית את זמני ההגעה לתאילנד ויעדים נוספים במזרח.
על רקע התוכניות החדשות, חברות התעופה הישראליות לא מסתירות את אי־נוחותן. בימים האחרונים נשמעו איומי השבתה מצד ועדי העובדים, לצד טענות שלפיהן המהלך יוצר אפליה לטובת חברה זרה שתזכה בתנאי בסיס זהים לאלו של חברות ישראליות - אך בלי הרגולציה הביטחונית המחמירה שמוטלת עליהן.
- בין חידוש הקווים למרוקו לבסיס החדש של וייז אייר - תמורות בענף התיירות
- יו"ר ועד עובדי אל על נגד רגב: "מהלך מסוכן"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שרת התחבורה הביעה הבנה לחששות, אך הדגישה כי מדיניות המשרד נועדה להגביר תחרות ולהוזיל מחירים, במיוחד בתקופה שבה - לדבריה - מחירי הטיסות הורגשו כמופקעים. במשרד מודעים לרגישות הביטחונית, והנושא יעמוד כחלק מהמשא ומתן מול וויז אייר, במיוחד בכל הנוגע להתחייבות שלא להפסיק פעילות בימי חירום.
