ירידה במשרות הפנויות: ביקוש גבוה לעובדי ניקיון
על פי הלמ"ס במהלך הרבעון הרביעי של שנת 2024 חלה ירידה במשרות הפנויות במשק שעמדו על 136.2 אלף בממוצע לחודש; ביקוש גדול נמצא לעובדי ניקיון ומפעילי מכונות, כשעל כל מחפש עבודה היו שתי משרות פנויות או יותר
במהלך הרבעון הרביעי של שנת 2024 חלה ירידה במשרות הפנויות במשק שעמדו על 136.2 אלף בממוצע לחודש, לעומת 139.1 אלף משרות ברבעון השלישי של 2024. מעל כולם, בולט הביקוש הגדול לעובדי ניקיון ומפעילי מכונות, כשעל כל מחפש עבודה היו שתי משרות פנויות או יותר, כך עולה מנתונים שמפרסמת היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס).
על פי הלמ"ס, במהלך הרבעון הרביעי מספר המשרות הפנויות בקרב מנהלים ירד ל-2.7 אלף משרות בממוצע לחודש (לעומת 2.8 אלף ברבעון השלישי של 2024). היחס בין ההיצע לביקוש עלה ל-2.8 (לעומת 2.6 ברבעון הקודם). הביקוש הגדול ביותר עבור מנהלים היה למנהלים אדמיניסטרטיביים ומנהלי מכירות, שיווק ופיתוח - כ-40% מהביקוש למנהלים. מתוכם הביקוש הגדול ביותר היה למנהלי מכירות ושיווק. הביקוש למנהלים בתחומי האירוח והמסחר ובתחומי שירות אחרים היה כ-33% מהביקוש למנהלים.
מנגד, מספר המשרות הפנויות בקרב בעלי משלח יד אקדמי עלה ל-22.2 אלף משרות בממוצע לחודש (לעומת 20.4 אלף ברבעון השלישי של 2024). היחס בין ההיצע לביקוש ירד ל-3.3 (לעומת 3.8R ברבעון הקודם). הביקוש הגדול ביותר בקרב בעלי משלח יד אקדמי היה לבעלי משלח יד בענפי טכנולוגיות המידע (ICT) – כ-41% מהביקוש לבעלי משלח יד אקדמי. מתוכם עיקר הביקוש היה למפתחי תכנה. כמו כן, ניכר ביקוש לבעלי משלח יד בתחומי המדע וההנדסה עם כ-20% מהביקוש לבעלי משלח יד אקדמי.
מספר המשרות הפנויות בקרב עובדים בלתי מקצועיים ירד ל-18.4 אלף משרות בממוצע לחודש (לעומת 19.4 אלף ברבעון השלישי של 2024). היחס בין ההיצע לביקוש ירד ל-0.7 (לעומת 0.8 ברבעון הקודם). היחס בין ההיצע לביקוש היה נמוך מ-1, כלומר מספר המשרות הפנויות גבוה ממספר המבקשים לעבוד במשלחי היד בסדר הזה. הביקוש הגדול ביותר בקרב עובדים בלתי מקצועיים היה לעובדי ניקיון ועוזרים – כ-40% מהביקוש לעובדים בלתי מקצועיים. מתוך הקבוצה הזו עיקר הביקוש היה לעובדי ניקיון ועוזרים במשרדים, בבתי מלון ובמקומות אחרים. הביקוש לפועלים בלתי מקצועיים בכרייה, בבנייה, בתעשייה ובהובלה היה כ-40% מהביקוש לעובדים בלתי מקצועיים.
- 1.אנונימי 22/04/2025 13:56הגב לתגובה זוהכרתי מלא אנשים איכותיים
ביטוח לאומי: מאות אלפי זכאים יקבלו עד 1,200 ש"ח בחשבון
מענק חימום לקראת החורף בסכום של 600 עד 1,200 שקל לזכאים; למי מגיע ואיך לבקש מענק כזה?
המדינה תעביר מענקי סיוע לחימום - רובם ישולמו אוטומטית לחשבון הבנק של הזכאים. המוסד לביטוח לאומי בשיתוף משרד הרווחה יתחיל בימים הקרובים להעביר מענקי חימום לאזרחים הזכאים לכך, לקראת עונת החורף הקרבה.
מענק חד פעמי להקלה בחשבונות החימום
מדובר בתשלום חד פעמי, שמיועד להקל על ההוצאה של משקי בית מוחלשים בחשבונות החימום - בין אם מדובר בחשמל, גז, דלק או אמצעים אחרים. המענקים נעים בטווח של 600 עד 1,200 שקלים למשפחה, בהתאם לקריטריוני הזכאות. סכומים גבוהים יותר יועברו לקבוצות אוכלוסייה מסוימות, כמו קשישים או ניצולי שואה. לפי נתוני ביטוח לאומי, המענק הסטנדרטי לשנת 2025 עומד על 649 שקלים - סכום שנקבע בהתאם למנגנון חישוב שנתי המשלב עדכון קצבאות והוצאות אנרגיה ממוצעות.
מי זכאי למענק ומתי ייכנס הכסף?
ברוב המקרים, הזכאים לא יצטרכו להגיש בקשה - המענק יוזרם באופן אוטומטי לחשבונם, לפי נתוני הזכאות שכבר קיימים בביטוח הלאומי. ההעברות צפויות להתבצע כבר בימים הקרובים, חלק מהתשלומים יוקדם למועד שלפני 28 באוקטובר - תאריך תשלום הקצבאות החודשי.
בין מקבלי המענק נמצאים:
- מקבלי קצבת אזרח ותיק עם תוספת השלמת הכנסה
- מקבלי קצבאות נכות וסיעוד
- זכאים לקצבת שאירים שהגיעו לגיל פרישה
- חיילים משוחררים ונפגעי פעולות איבה
- ניצולי שואה
- משפחות עם ילדים בהכנסה נמוכה
- אחרי שקיבל מיליון: חשמלאי שנפל יפוצה בכ-130 אלף ש'
- פקידה בביטוח לאומי דרשה להכיר בלחץ כפגיעה בעבודה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנוסף, מי שקיבל גמלת אזרח ותיק מיוחדת או תוספת בגין השלמת הכנסה באחד מהחודשים האחרונים - יזכה אף הוא לקבלת המענק.

אגד משיקה את egg, אפליקציית תחבורה ציבורית ללא פרסומות
קבוצת אגד, השיקה אפליקציית ניווט חדשה תחת השם "Egg", עם חוויית משתמש נטולת פרסומות לחלוטין, בתקופה שבה השוק נשלט על ידי אפליקציות מסחריות עתירות פרסומות כמו Moovit
קבוצת אגד השיקה אפליקציית ניווט חדשה תחת השם "egg" , שמבטיחה חוויית שימוש נטולת פרסומות לחלוטין. המהלך מתפרש כמהלך אסטרטגי משמעותי בעולם התחבורה החכמה, בתקופה שבה השוק נשלט על ידי אפליקציות מסחריות עתירות פרסומות כמו מוביט.
אפליקציית egg מתיימרת להציע לא רק חוויה חלקה אלא גם פתרון שלם למשתמשי התחבורה הציבורית מכל הסוגים – אוטובוסים של כלל החברות, רכבת ישראל, הרכבות הקלות, הכרמלית, קורקינטים ואופניים שיתופיים. האפליקציה כוללת מידע בזמן אמת, ניווט חי, הצגת מחירי נסיעה, תיקוף דיגיטלי ותשלום, הזמנת כרטיסים מראש ועוד. כל זאת תוך שמירה על ממשק נקי, ללא הסחות דעת פרסומיות או דרישות למעקב אחר משתמשים. בנוסף, נוסעי קווי אגד יקבלו שירותים נוספים, ביניהם הזמנת כרטיסים והבטחת מקום לנסיעות לאילת, שירות חדש לדיווח ואיתור אבדות וכן מוקד שירות לקוחות משולב המאפשר פנייה ישירה בכל נושא - מתקלות ועד הצעות שיפור.
מנכ"ל קבוצת אגד, גלעד ריקלין, אמר: "אחרי שנים של פרסומות בלתי נגמרות - אגד משנה את כללי המשחק. אנחנו גאים להיות קבוצת התחבורה הציבורית הראשונה בישראל שמשיקה
אפליקציה שמאפשרת לכלל נוסעי התחבורה הציבורית לתכנן מסלול נסיעה, להטעין רב קו, לתקף נסיעה, להזמין כרטיסים ולפנות לשירות הלקוחות - וכל זאת ללא פרסומות". ריקלין הוסיף: "'egg' מסמנת את סוף עידן הפרסומות בתחבורה הציבורית ומציבה סטנדרט חדש של חוויית נסיעה - פשוטה,
מדויקת ונקייה מהסחות דעת. המטרה שלנו ברורה - לאפשר לנוסעים להגיע ליעד בקלות וביעילות, ולהוביל את התחבורה הציבורית לעידן חדש".
משנה את הכללים
על פניו, זוהי אפליקציה שיכולה להתחרות ישירות ולהדיח את Moovit, האפליקציה הדומיננטית בישראל ובעולם. אמנם מוביט מציעה פונקציונליות רחבה אך סובלת מפרסומות רבות, הסחות דעת ופופ־אפים שעלולים לפגוע בחוויית המשתמש. במקביל, HopOn הישראלית מציעה שירותים דומים באפליקציה שפותחה לטובת מפעילים שונים, אך כוללת פרסומות ולעיתים מגבלות תפקודיות. "Egg", שנבנתה למעשה כווייט לייבל על הפלטפורמה של HopOn, מציעה את אותו בסיס טכנולוגי, אך בגרסה סטרילית, ממוקדת ואינטגרטיבית יותר עבור המשתמש.
- קיסטון צמחה ב-19% בהכנסות; צופה הכנסות של 300 מ' השנה
- קיסטון צופה הכנסות של 300 מיליון שקל בשנה, לעומת 238 מ' שקל ב-2024
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השאלה שנותרת פתוחה היא איכות האלגוריתם שמאחורי האפליקציה: האם היא יודעת לבחור את המסלול המהיר ביותר? האם היא מתעדפת מסלולים עם פחות הליכה
או החלפות? אלו פרמטרים קריטיים עבור נוסעים יומיומיים – והם יקבעו אם "Egg" תוכל באמת להתחרות באפליקציות הוותיקות.