ירידה במשרות הפנויות: ביקוש גבוה לעובדי ניקיון
על פי הלמ"ס במהלך הרבעון הרביעי של שנת 2024 חלה ירידה במשרות הפנויות במשק שעמדו על 136.2 אלף בממוצע לחודש; ביקוש גדול נמצא לעובדי ניקיון ומפעילי מכונות, כשעל כל מחפש עבודה היו שתי משרות פנויות או יותר
במהלך הרבעון הרביעי של שנת 2024 חלה ירידה במשרות הפנויות במשק שעמדו על 136.2 אלף בממוצע לחודש, לעומת 139.1 אלף משרות ברבעון השלישי של 2024. מעל כולם, בולט הביקוש הגדול לעובדי ניקיון ומפעילי מכונות, כשעל כל מחפש עבודה היו שתי משרות פנויות או יותר, כך עולה מנתונים שמפרסמת היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס).
על פי הלמ"ס, במהלך הרבעון הרביעי מספר המשרות הפנויות בקרב מנהלים ירד ל-2.7 אלף משרות בממוצע לחודש (לעומת 2.8 אלף ברבעון השלישי של 2024). היחס בין ההיצע לביקוש עלה ל-2.8 (לעומת 2.6 ברבעון הקודם). הביקוש הגדול ביותר עבור מנהלים היה למנהלים אדמיניסטרטיביים ומנהלי מכירות, שיווק ופיתוח - כ-40% מהביקוש למנהלים. מתוכם הביקוש הגדול ביותר היה למנהלי מכירות ושיווק. הביקוש למנהלים בתחומי האירוח והמסחר ובתחומי שירות אחרים היה כ-33% מהביקוש למנהלים.
מנגד, מספר המשרות הפנויות בקרב בעלי משלח יד אקדמי עלה ל-22.2 אלף משרות בממוצע לחודש (לעומת 20.4 אלף ברבעון השלישי של 2024). היחס בין ההיצע לביקוש ירד ל-3.3 (לעומת 3.8R ברבעון הקודם). הביקוש הגדול ביותר בקרב בעלי משלח יד אקדמי היה לבעלי משלח יד בענפי טכנולוגיות המידע (ICT) – כ-41% מהביקוש לבעלי משלח יד אקדמי. מתוכם עיקר הביקוש היה למפתחי תכנה. כמו כן, ניכר ביקוש לבעלי משלח יד בתחומי המדע וההנדסה עם כ-20% מהביקוש לבעלי משלח יד אקדמי.
מספר המשרות הפנויות בקרב עובדים בלתי מקצועיים ירד ל-18.4 אלף משרות בממוצע לחודש (לעומת 19.4 אלף ברבעון השלישי של 2024). היחס בין ההיצע לביקוש ירד ל-0.7 (לעומת 0.8 ברבעון הקודם). היחס בין ההיצע לביקוש היה נמוך מ-1, כלומר מספר המשרות הפנויות גבוה ממספר המבקשים לעבוד במשלחי היד בסדר הזה. הביקוש הגדול ביותר בקרב עובדים בלתי מקצועיים היה לעובדי ניקיון ועוזרים – כ-40% מהביקוש לעובדים בלתי מקצועיים. מתוך הקבוצה הזו עיקר הביקוש היה לעובדי ניקיון ועוזרים במשרדים, בבתי מלון ובמקומות אחרים. הביקוש לפועלים בלתי מקצועיים בכרייה, בבנייה, בתעשייה ובהובלה היה כ-40% מהביקוש לעובדים בלתי מקצועיים.
- 1.אנונימי 22/04/2025 13:56הגב לתגובה זוהכרתי מלא אנשים איכותיים
בצלאל סמוטריץ (דוברות האוצר, מירי שמעונוביץ)הממשלה אישרה את תקציב המדינה לשנה הבאה - 662 מיליארד שקל
תקרת הגרעון בשנת 2026 תהיה בשיעור של 3.9% מהתוצר
אושר בממשלה התקציב לשנה הבאה - 662 מיליארד שקל. מדובר על גירעון של 3.9%, בהחלט סביר. התקציב, מסבירים באוצר, נועד להחזיר את הכלכלה הישראלית למסלול של צמיחה ואחריות בצד הוצאות הממשלה, לאחר שלוש שנים של תקציבי מלחמה בהן הכלכלה הישראלית תמכה את המערכה הבטחונית.
במסגרת התכנית הכלכלית תהיה הפתחה במס הכנסה בדרך של ריווח מדרגות המס. תקציב משרד הביטחון יגדל באופן משמעותי על מנת להבטיח את ביטחון אזרחי מדינת ישראל ואת יכולתו של צה"ל להתמודד עם האיומים הנשקפים, והוא יעמוד על סך 112 מליארד ש"ח. ערב המלחמה עמד תקציב הבטחון על 65 מליארד ש"ח.
השרים אישרו את הרפורמה בענף החלב שנועדה להתמודד עם המונופולים הגדולים השולטים בשוק החלב ולהביא להוזלת החלב והגבינות.
עוד מקצה התקציב תוספת משאבים משמעותית לשורת נושאים בעלי חשיבות ציבורית וכלכלית עליונה, ובהם הקצאה של למעלה מ-3 מיליארד ש"ח לתוכנית לקידום הבינה המלאכותית במשק והטמעתה במשרדי הממשלה, ונושאים רבים נוספים להרחבת ההשקעה בתשתיות והאצת הצמיחה במשק.
- לצאת מהמינוס אחת ולתמיד: המדריך המלא לבניית תקציב מנצח
- הפתעה חיובית באוצר: גביית המסים צפויה לשבור שיא עם 520 מיליארד שקל, הגירעון יהיה נמוך מהצפוי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בין הרפורמות הנכללות במסגרת התכנית הכלכלית תקודם חבילת צעדים בתחום הפיננסי, החלת מס רכוש על קרקעות פרטיות פנויות שאינן חקלאיות, וכן חבילת תיקוני חקיקה להאצת פרוייקטים של תשתיות לאומיות.
מילואימניקים. קרדיט: Xהבנות בין האוצר למשרד הביטחון - תקציב של 112 מיליארד שקל בשנה
משרדי האוצר והבטחון הגיעו להבנות: חיזוק בטחון המדינה לצד שמירה על איתנות כלכלית אחרי שיח ממושך ודיונים מקצועיים רבים שנערכו בשבועות האחרונים בין נציגי מערכת הבטחון לנציגי משרד האוצר, הבוקר הגיעו המשרדים לסיכום תקציבי של גובה הוצאות הבטחון לשנת 2026, והוא יעמוד על 112 מליארד ש"ח. מדובר בתוספת של 47 מליארדי ש"ח ביחס לתקציב הבטחון לשנת 2023 ערב המלחמה.
המסגרת שאושרה מאפשרת שלא להשית העלאת מיסים על אזרחי ישראל בשנה הקרובה ואף להביא במסגרת תקציב המדינה הקלות במיסים. שר האוצר בצלאל סמוטריץ': "אני מברך את מערכת הבטחון על הסיכומים. אנחנו מקצים תקציב עתק להתעצמות הצבא השנה, אך גם כזה שמאפשר לנו להחזיר את מדינת ישראל למסלול של צמיחה והקלה על האזרחים".
הסכום שנקבע - 112 מיליארד שקל נמוך בכ־32 מיליארד שקל מדרישות הצבא המקוריות, שהסתכמו ב‑144 מיליארד שקל. טיוטת חוק ההסדרים המקורית כללה ביטול הטבה מיוחדת שניתנה לגמלאי מערכת הביטחון, קיזוז חלק מההיוון או מענקי הפרישה מתקרת ההון הפטורה ממס. בפועל, מדובר על המרה שבמקרה של גמלאים רבים הייתה מורידה את המס באופן משמעותי. בסוף הדיונים הוסרו כל הסעיפים האלה מהנוסח. גם סעיף שדיבר על קיזוז קצבת פנסיה כשבאותו זמן מקבלים קצבת עבודה מחדש, נפל, מה שמשאיר את המצב הקיים ללא שינוי.
