האקזיטים הצילו לאלביט הדמיה את 2007: ההכנסות הסתכמו ב-3.5 מיליארד שקל

מוטי זיסר: "אנו מודים לציבור המשקיעים שהאמין בחברה לאורך הדרך וכעת זוכה ליהנות מהפירות". המניה איבדה 32% מתחילת השנה
ישראל הס |

אלביט הדמיה מדווחת היום על גידול מרשים בהכנסותיה השנתיות ב-2007 לרמה של 3.5 מיליארד שקל לעומת 1.6 מיליארד שקל ב-2006. העלייה אמנם מרשימה, אולם החלק הארי מההכנסות הגיע הודות לאקזיטים שביצעה החברה במהלך השנה.

הכנסות של 2.9 מיליארד שקל רשמה החברה בשנה החולפת ממרכזים מסחריים, לעומת 397 מיליון שקל בלבד ב-2006. העלייה נובעת ממכירת 4 מרכזים מסחריים תמורת 2.8 מיליארד שקל (מרכז ארנה פלאזה בהונגריה, ריבניק פלאזה, סוסנויק פלאזה ולובלין פלאזה בפולין). מכירות הנכסים הללו הסיטו את החולשה שנבעה מהפעילות של שאר המרכזים המסחריים של החברה, אשר הכנסותיהן ירדו ב-11% ל-97.8 מיליון שקל בשנה שעברה.

במקביל לשחיקה בהכנסות מהפעילות השוטפת המרכזים המסחריים, אלביט הדמיה ספגה גם עלייה בהוצאות לרמה של 1.7 מיליארד שקל לעומת 395 מיליון שקל בשנת 2006. בשורה התחתונה, הרווח הנקי של החברה הסתכם ב-992 מיליון שקל הודות לאקזיטים, בהשוואה ל-531 מיליון שקל בשנת 2006.

ההון העצמי נכון לסוף 2007 הסתכם בכ-3.23 מיליארד שקל, לעומת כ-2.29 מיליארד שקל ב-31 בדצמבר 2006, גידול של כ-40%. יתרות המזומנים בידי הקבוצה מסתכמות בכ-4 מיליארד שקל.

מוטי זיסר, יו"ר אלביט הדמיה מסר, כי "זוהי שנה בה פרעה אלביט הדמיה את השטרות עליהם דיברה. אנו מודים לציבור המשקיעים שהאמין בחברה לאורך הדרך וכעת זוכה ליהנות מהפירות. ההנהלה ועובדי החברה יעשו כל שביכולתם על מנת שתוצאות דומות ואף משופרות יוצגו גם בעתיד." עם זאת נציין כי המניה צנחה מתחילת השנה בכ-32%.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
קניות
צילום: freepik

הכפלת הפטור ממס על יבוא אישי - שאלות ותשובות

רן קידר |

מה כוללת הרפורמה של בצלאל סמוטריץ' בקשר למע"מ על יבוא אישי?

הכפלת פטור ממע"מ ביבוא אישי מ-75 דולר ל-150 דולר החל מינואר 2026.

למה נועד הפטור?

להוזיל עלויות לצרכן ולהגביר תחרות מול רשתות ומחירים גבוהים בישראל.

מה החשש של הקמעונאים?

תחרות לא הוגנת שתביא לסגירת אלפי חנויות קטנות ועסקים מקומיים.

טענת המתנגדים העיקרית?

אובדן של כ-2 מיליארד שקל הכנסות מע"מ ופגיעה קשה במסחר.

הצרכנים באמת יחסכו?

כן, עד 18% על אופנה, קוסמטיקה ולייף-סטייל, אבל לא משמעותי לטווח ארוך.

מי ירוויח הכי הרבה?

עליאקספרס, אמזון, חברות שילוח והצרכן הפרטי הישראלי.

איך דואר ישראל יתמודד?

כבר עמוס מאוד, יצטרך הרחבה משמעותית של מיון ושליחויות.

מה עם נקודות איסוף?

יקבלו יותר תנועת לקוחות אך רווחיות נמוכה מעמלות.

השפעה על חברות ישראליות?

פגיעה קשה באופנה וקוסמטיקה, חלקן ישקלו מעבר לחו"ל.

כמה המדינה תפסיד?

כ-2 עד 2.25 מיליארד שקל בשנה מהפסד גביית מע"מ.

יש קשר פוליטי?

רבים רואים בזה צעד פופוליסטי לקראת בחירות 2026.

עמדת אתרי הסחר הישראליים?

חוששים מאובדן לקוחות, שוקלים להקים מחסנים בקפריסין או ירדן.

יש חלופות טובות יותר?

פטור מדורג או הטבות לעסקים מקומיים – כרגע לא מתוכנן.

מתי זה נכנס לתוקף?

צפוי להיכנס לתוקף ב-1 בינואר 2026 לאחר אישור הצו.

מה אומר הדרג המקצועי?

התנגדות חריפה, המליץ לבטל את הפטור ממע"מ לגמרי.

ילכו לבג"ץ?

איגודי סוחרים ותעשיינים מאיימים בעתירה לבג"ץ לעצירת הרפורמה.