האקזיטים הצילו לאלביט הדמיה את 2007: ההכנסות הסתכמו ב-3.5 מיליארד שקל
אלביט הדמיה מדווחת היום על גידול מרשים בהכנסותיה השנתיות ב-2007 לרמה של 3.5 מיליארד שקל לעומת 1.6 מיליארד שקל ב-2006. העלייה אמנם מרשימה, אולם החלק הארי מההכנסות הגיע הודות לאקזיטים שביצעה החברה במהלך השנה.
הכנסות של 2.9 מיליארד שקל רשמה החברה בשנה החולפת ממרכזים מסחריים, לעומת 397 מיליון שקל בלבד ב-2006. העלייה נובעת ממכירת 4 מרכזים מסחריים תמורת 2.8 מיליארד שקל (מרכז ארנה פלאזה בהונגריה, ריבניק פלאזה, סוסנויק פלאזה ולובלין פלאזה בפולין). מכירות הנכסים הללו הסיטו את החולשה שנבעה מהפעילות של שאר המרכזים המסחריים של החברה, אשר הכנסותיהן ירדו ב-11% ל-97.8 מיליון שקל בשנה שעברה.
במקביל לשחיקה בהכנסות מהפעילות השוטפת המרכזים המסחריים, אלביט הדמיה ספגה גם עלייה בהוצאות לרמה של 1.7 מיליארד שקל לעומת 395 מיליון שקל בשנת 2006. בשורה התחתונה, הרווח הנקי של החברה הסתכם ב-992 מיליון שקל הודות לאקזיטים, בהשוואה ל-531 מיליון שקל בשנת 2006.
ההון העצמי נכון לסוף 2007 הסתכם בכ-3.23 מיליארד שקל, לעומת כ-2.29 מיליארד שקל ב-31 בדצמבר 2006, גידול של כ-40%. יתרות המזומנים בידי הקבוצה מסתכמות בכ-4 מיליארד שקל.
מוטי זיסר, יו"ר אלביט הדמיה מסר, כי "זוהי שנה בה פרעה אלביט הדמיה את השטרות עליהם דיברה. אנו מודים לציבור המשקיעים שהאמין בחברה לאורך הדרך וכעת זוכה ליהנות מהפירות. ההנהלה ועובדי החברה יעשו כל שביכולתם על מנת שתוצאות דומות ואף משופרות יוצגו גם בעתיד." עם זאת נציין כי המניה צנחה מתחילת השנה בכ-32%.
בלקהוק (לוקהיד מרטין)10 החברות הביטחוניות הגדולות בעולם, ובאיזה מקום החברות הישראליות?
זינוק במיקומים של אלביט, התעשייה האווירית ורפאל, מה המקום שלהם בדירוג ומה צפוי בהמשך?
מכון שטוקהולם למחקרי שלום (SIPRI) פרסם את הדוח השנתי שלו על 100 החברות הביטחוניות הגדולות בעולם. כן, מכון שלום מדרג חברות ביטחוניות, במטרה בעיקר להציף את היקף השוק הביטחוני. זאת תעשייה ענקית עם כסף גדול, כוח פוליטי, לוביסטים, ומיליוני עובדים ברחבי העולם.
הדוח מבוסס על נתוני שנה שעברה והוא מלמד על עלייה של 5.9% בהכנסות ממכירות נשק, מוצרים ושירותים צבאיים, שהגיעו ל-679 מיליארד דולר - הרמה הגבוהה ביותר אי פעם. העלייה נובעת ממתחים גיאופוליטיים מתמשכים, כולל המלחמות באוקראינה ואצלנו, שמגבירים את הביקוש למערכות נשק מתקדמות. החברות הישראליות מציגות צמיחה חדה בהכנסות המונעת על ידי הזמנות חירום, השקעות במגננה וחשיפת היכולות הצבאיות לעולם בשנתיים של המלחמה.
מתוך 100 החברות, 77 רשמו עלייה בהכנסות, כאשר 42 מהן הגיעו לצמיחה דו-ספרתית. הגידול הכולל מהווה עלייה של 26% לעומת 2015, ומשקף מעבר ממגמת ירידה פוסט-מלחמה קרה לעידן של מרוץ חימוש מחודש.
הטופ 10 העולמי - חמש חברות אמריקאיות, שלוש סיניות, רוסית אחת ובריטית אחת
1. לוקהיד מרטין (ארה"ב) - 64.7 מיליארד דולר. ענקית התעופה האמריקאית מובילה את הדירוג בזכות מכירות מטוסי ה-F-35 ומערכות טילים מתקדמות, ונשארת הספקית הגדולה ביותר של הפנטגון.
- אופנהיימר: "אלביט תהנה עוד שנים רבות מביקושים"; מעלה מחיר יעד
- מדד ביטחוניות? שימו לב ל"אותיות הקטנות" שמשפיעות על המדד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

2. RTX (ארה"ב) - 43.6 מיליארד דולר. לשעבר ריית'יאון,
מתמחה במערכות הגנה אווירית, מנועי מטוסים וטילים מונחים, ונהנית מביקוש גובר לאור המתיחות עם סין.
אייר חיפה (צילום: עמית אגרנוב)אייר חיפה מרחיבה פעילות עם יעד אטרקטיבי לקראת עונת הסקי חל מ-79 דולר לכיוון
חברת התעופה של הצפון מרחיבה את פעילותה הבינלאומית עם שלוש טיסות שבועיות לבירת בולגריה החל מינואר 2026
אייר חיפה מודיעה על השקת קו טיסות ישירות מחיפה לסופיה, בירת בולגריה. הקו החדש מתחיל לפעול בינואר 2026 ויופעל בימים שני, רביעי ושישי. לרגל ההשקה מציעה החברה מחיר פתיחה של החל מ-79 דולר לכיוון, לתקופה מוגבלת של שלושה ימים ועד גמר המלאי. משך הטיסה המשוער עומד על כ-3 שעות ו-45 דקות. הטיסות מכוונות בין השאר לחופשות סקי באתרי בורובץ’ ובנסקו, לצד חופשות עיר קצרות בסופיה, ומתאפשרות על רקע קליטת מטוסים נוספים לצי החברה.
הקו לסופיה יופעל במתכונת עונתית עד סוף מרץ 2026, באמצעות מטוסי ATR 72-600 החדשים של החברה. כל כרטיסי הטיסה נמכרים במתכונת Flex, הכוללת אפשרות לשינוי או ביטול בתמורה לקרדיט עתידי עד 24 שעות לפני ההמראה, ללא תשלום נוסף על תיק יד בסיסי, ואפשרות להוסיף טרולי, מזוודה או הושבה מראש בהתאם לצורך. במדיניות החברה מודגש כי בטיסות אייר חיפה לא ניתן להטיס ציוד סקי או ציוד ספורט מיוחד, עניין שחשוב במיוחד למי שמתכנן להגיע עם ציוד אישי לאתרי ההרים בבולגריה.
אייר חיפה: חברת התעופה של הצפון מתרחבת החוצה
אייר חיפה היא חברת תעופה ישראלית הפועלת מנמל התעופה חיפה וממותגת כחברת התעופה של הצפון. החברה מפעילה טיסות סדירות מחיפה לנמל רמון ליד אילת וליעדים קרובים בחו״ל, בהם יעדים בקפריסין וביוון, באמצעות מטוסי ATR 72-600 המותאמים לטיסות אזוריות. הפעילות מתמקדת בקווים קצרים יחסית, עם יציאה מנמל תעופה קטן וקרוב למרכזי אוכלוסייה בצפון.
- בלאק פריידיי: מבצע של אייר חיפה עד חמישי
- אייר חיפה מתחדשת במטוס נוסף, לקראת הכפלת הצי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החברה מתחילה את פעילותה המסחרית בסוף 2024 במודל לואו-קוסט אזורי, עם בסיס בנמל התעופה חיפה על שם אורי מיכאלי, ומייעדת את שירותיה בעיקר לתושבי הצפון שמעדיפים להמריא קרוב לבית לטיסות לאילת וליעדי נופש קרובים באגן הים התיכון.
