האקזיטים הצילו לאלביט הדמיה את 2007: ההכנסות הסתכמו ב-3.5 מיליארד שקל
אלביט הדמיה מדווחת היום על גידול מרשים בהכנסותיה השנתיות ב-2007 לרמה של 3.5 מיליארד שקל לעומת 1.6 מיליארד שקל ב-2006. העלייה אמנם מרשימה, אולם החלק הארי מההכנסות הגיע הודות לאקזיטים שביצעה החברה במהלך השנה.
הכנסות של 2.9 מיליארד שקל רשמה החברה בשנה החולפת ממרכזים מסחריים, לעומת 397 מיליון שקל בלבד ב-2006. העלייה נובעת ממכירת 4 מרכזים מסחריים תמורת 2.8 מיליארד שקל (מרכז ארנה פלאזה בהונגריה, ריבניק פלאזה, סוסנויק פלאזה ולובלין פלאזה בפולין). מכירות הנכסים הללו הסיטו את החולשה שנבעה מהפעילות של שאר המרכזים המסחריים של החברה, אשר הכנסותיהן ירדו ב-11% ל-97.8 מיליון שקל בשנה שעברה.
במקביל לשחיקה בהכנסות מהפעילות השוטפת המרכזים המסחריים, אלביט הדמיה ספגה גם עלייה בהוצאות לרמה של 1.7 מיליארד שקל לעומת 395 מיליון שקל בשנת 2006. בשורה התחתונה, הרווח הנקי של החברה הסתכם ב-992 מיליון שקל הודות לאקזיטים, בהשוואה ל-531 מיליון שקל בשנת 2006.
ההון העצמי נכון לסוף 2007 הסתכם בכ-3.23 מיליארד שקל, לעומת כ-2.29 מיליארד שקל ב-31 בדצמבר 2006, גידול של כ-40%. יתרות המזומנים בידי הקבוצה מסתכמות בכ-4 מיליארד שקל.
מוטי זיסר, יו"ר אלביט הדמיה מסר, כי "זוהי שנה בה פרעה אלביט הדמיה את השטרות עליהם דיברה. אנו מודים לציבור המשקיעים שהאמין בחברה לאורך הדרך וכעת זוכה ליהנות מהפירות. ההנהלה ועובדי החברה יעשו כל שביכולתם על מנת שתוצאות דומות ואף משופרות יוצגו גם בעתיד." עם זאת נציין כי המניה צנחה מתחילת השנה בכ-32%.
חשבון חשמל (X)חשבון החשמל יעלה ב-1.5% בינואר - איך תוכלו להוריד אותו ב-6%?
איך אפשר לחסוך 300-400 שקלים בשנה, מה קורה בשוק החשמל, ואיך לקבל הנחות גדולות יותר?
חשבון החשמל שלכם יעלה בינואר. התעריף יעלה ב-1.5% ומדובר בכ-6 שקלים לחודש לצרכן ממוצע. מדובר על עלייה שנתית של כ-70 שקל בשנה. אולי לא סכם גדול, אבל כשעולים המחירים והתעריפים מכל הכיוונים זה מצטבר. אבל יש דרכים להוזיל את עלויות החשמל. חשבון ממוצע עשוי לרדת ב-300 שקלים בערך, אם תעברו לספקים החדשים.
כ-350 אלף משקי בית ועסקים עברו לספקים החדשים ים, מדובר על פחות מ-10% ממשקי הבית והעסקים. הרוב ממשיך לשלם את התעריף של חברת החשמל, למרות שהוא יקר יותר. האפשרות לעבור לספקים החדשים קיימת כבר שנה וחצי, אבל אי אפשר להכתיר אותה כהצלחה. אין גם פרסום משמעותי, ומעבר להכל - אין תמריץ מספיק גדול (כ-25 שקל בחודש) ויש חשש לעבור מחברת החשמל. אנשים שרגילים לחברת החשמל ומרגישים בטוחים איתה, יסכימו וירצו לעבור, אבל התמריץ צריך להיות גדול יותר וצריך להסביר להם שאין שום שינוי בתשתיות.
הספקים ממשיכים עם אותה אספקה ותשתית, שנותרת בבעלות חברת החשמל. ולמרות זאת המעבר איטי, אם כי בקצב הזה, נגיע למעל 500-520 אלף משפחות עוד שנה. מהפכות לא נעשות תוך יום, אולי זה הקצב שהשינויים האלו מחלחלים לציבור. בכל מקרה, המעבר פשוט: הזנת פרטי חשבון באתר הספק, אישור תוך יום-יומיים, ללא ניתוק או שינוי טכני.
הנחות של עד 400 שקלים בשנה
ההנחה נעה בין 5% ל-7% על רכיב האנרגיה. לצרכן ממוצע שמשלם 400 שקלים חודשיים (4,800 שקלים שנתיים), החיסכון השנתי עומד על 240-336 שקלים. במשקי בית עם צריכה גבוהה יותר החיסכון מגיע בקלות ל-400 שקל בשנה.
מעבר לכך, המסלולים המבוססים על שעות שיא (12:00-17:00) ושפל (23:00-7:00), מציעים פוטנציאל גבוה יותר: הנחות של 15% בשעות היום ו-20% בלילה, שיכולות להגיע ל-15-20% חיסכון כולל. ד
