ראובן שיף: "יש עיוות בנתוני האבטלה הנמוכים; במציאות יש יותר עובדים עניים"

נשיא לשכת רואי החשבון מצנן את ההתלהבות מנתוני התעסוקה: "כחמישית מהשכירים, ושיעור גבוה אף יותר מכלל אוכלוסיית המועסקים, כולל העצמאים, הם עניים"
משה בנימין |

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה דיוחה אתמול (א') כי בחודש נובמבר 2007 ירד שיעור האבטלה בישראל ל-6.6% בלבד. זאת, לעומת שיעור אבטלה של 8.1 בנובמבר 2006.

בהמשך ובתגובה לפרסומים מעודדים אלה, בהם נראה כי שוק העבודה הישראלי ממשיך להפגין חוזק למול החששות מפני האטה כלכלית עולמית

- מזכיר היום (ב'), רו"ח ראובן שיף, נשיא לשכת רואי החשבון, כמה נתונים שיאפילו על השמחה והאופטימיות.

לדברי שיף, "התעסוקה חייבת להיות כלי ליציאה ממעגל העוני ולא רק ממעגל האבטלה. למרות שיעור האבטלה הנמוך מזה כ-11 שנים אל לנו לשכוח נתונים שפורסמו רק לפני חודש ומצביעים על גידול במספר העובדים העניים".

"הנתונים מעוותים"

שיף הוסיף, כי "הנתונים של מרכז אדווה מחודש שעבר מראים כי 36.7% מהעניים הם שכירים, ושיעור השכירים ששכרם מעמיד אותם מתחת לקו העוני עומד על 18.8%. עם זאת, שיעור העובדים העניים דה פקטו הוא גבוה אף יותר. זאת, משום שאחד העיוותים הקיימים במשק הוא היעדר מענק אבטלה לעצמאים. כך, עצמאים שפשטו את הרגל הם מובטלים, אך הם אינם נכנסים לסטטיסטיקה הזו. זהו עיוות שיש לתקן, ויפה שעה אחת קודם".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותלוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשות

יד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס

מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR

ליאור דנקנר |

מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.


יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט

2005 - ההתחלה הצנועה

שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.

2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת

הדס מינקה ברנדהדס מינקה ברנד

"החברה הישראלית צועקת ואסור לנו לפספס את הרגע"

הדס מינקה ברנד, מנכ"לית ג'וינט ישראל, חידדה את הקשר בין חברה ולכלכלה אחרי ה-10/7, וקראה למגזר העסקי להצטרף לנשיאה באתגרים העצומים שעומדים בפיתחה של ישראל


זיו וולף |
נושאים בכתבה כלכלה

תא"ל במיל' הדס מינקה ברנד, מנכ"לית ג'וינט ישראל, עלתה לבמה בוועידה הכלכלית עם מסר אחד מרכזי: הקשר בין כלכלה לחברה הפך בלתי ניתן להפרדה מאז אירועי השבעה באוקטובר, והעשור הקרוב יהיה עידן של אתגרים עצומים לצד הזדמנויות חדשות לבניית מערכת חברתית חזקה וכוללת יותר.

היא פתחה את דבריה בתודה למגזר העסקי, למגזר הציבורי ולכל הארגונים שנרתמו אחרי מתקפת הטרור. "אין ארגון בישראל שלא התייצב בדרך כלשהי, אם דרך מעורבות חברתית, אם דרך המילואימניקים שלכם, אם דרך התמיכה בעובדים שלכם במה שהם עברו. כל מי שיושב כאן לקח חלק אמיתי במאמץ האזרחי שעבר על המדינה".

אבל לצד התודה, היא ביקשה להבהיר כי הימים הקרובים יהיו רק תחילת הדרך. "המסע שלנו רק מתחיל, אני רוצה לקחת אתכם איתי, להבין מה מחכה לנו ומה מאפיין את העשור הקרוב בחברה הישראלית".

מינקה ברנד הזהירה מפני אובדן הזדמנות היסטורית: "אנחנו בנקודת מפנה. עכשיו צריך להבין מה מחכה לנו בעשור הקרוב. החברה הישראלית מתמודדת עם פערים מבניים שהחריפו בשנים האחרונות. אחד המרכזיים שבהם הוא הזדקנות האוכלוסייה. עשרים וחמש שנות חיים נוספו לאנושות. העולם עדיין לא מותאם לזה.

"גם ישראל זקוקה להתאמות מקיפות במערכות השירותים החברתיים, הבריאותיים והתעסוקתיים כדי לתת מענה אמיתי לדור המתבגר. במדינה יש עדיין שירותים רחבים שפועלים במודל ישן שאינו מתאים למציאות החדשה".