כוכב נולד? סופרנובה פרסומית בכ-1,000 עמודי עיתון

יפעת מחקרי מדיה מתקדמים ניתחה ומצאה שתופעת "כוכב נולד" יצרה בום פרסומי בכל המדיות בארץ בהיקף חסר תקדים. מאז נוצרה, נחשפו הכוכבים בצורה נרחבת מאוד בתקשורת הישראלית

תופעת כוכב נולד על גילגוליה הרבים יצרה חשיפה עצומה בתקשורת הישראלית. כך עולה מבדיקה שביצעה חברת יפעת מחקרי מדיה מתקדמים. התוכנית "כוכב נולד 3" זכתה לחשיפה של למעלה מכ-120,000 אינטשים - כלומר כ-1,000 דפי עיתונים יומיים מאז נוצרה.

נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת מחקרי מדיה מתקדמים ציין כי "התוכנית כוכב נולד זכתה לחשיפה עצומה העומדת בקנה אחד עם חברות ומותגים המובילים במשק. מדובר בתופעה תקשורתית יוצאת דופן".

במחקר שמתפרסם הבוקר עולה כי מניתוח כתבות מסוף 2004 ועד רגע לפני הגמר הגדול נמצא כי כ-50% ממספר הכתבות על התוכנית הופיעו בעיתונות היומית. העיתונים כיכבו בסיקור אודות המתמודדים, המעבר מכפר המוסיקה בניצנים לגני התערוכה עקב ההתנתקות, פרשת הזיופים בהצבעה, נתוני חשיפה ורייטינג וכן ביקורות טלוויזיה. 40% מהכתבות הופיעו במגזינים השונים וכ-10% מהכתבות הופיעו במקומונים.

ביפעת מחקרי מדיה מתקדמים ציינו כי בשונה מתוכניות אחרות, מציינים ביפעת, ש"כוכב נולד" יצרה תקדים באופן הסיקור בתחום המגזינים אשר ייסדו טורים קבועים ייעודים - באמצעותם סוקרה התוכנית בהרחבה והמתמודדים סוקרו בכתבות מרובות עמודים.

במסגרת המחקר, בדקה יפעת את גם את איכות הסיקור: בכ-50% מהכתבות בהן אוזכרה התוכנית, מופיע שמה או שם אחד המועמדים בכותרת, עובדה המייצרת בולטות בסיקור. "כוכב נולד" קיבלה מספר גבוה ביותר של 40 שערים בעיתונות שברובם הופיעו יהודה סעדו והדר עוזרי. יהודה סעדו הוא השיאן מכל המועמדים בהופעה בכותרות, ושמו זכה להופיע בלא פחות מ-18 כותרות.

יעקובי מוסיף, כי "אחד הפרמטרים בניתוח היה מספר התמונות שקיבלו המועמדים והשופטים וכוכב נולד בהחלט סיפקה צבע. כמו כן, הבחנו כי במהלך העונה, חזרו לכותרות כוכבי העונות הקודמות בהקשרים שונים, פועל יוצא של אימפקט החשיפה התקשורתית הגבוה של התוכנית".

מבדיקת סיקור תמונות המועמדים עולה, כי דווקא כאן יש שוני בין שלישיית הפיינלסטים בגמר לבין אלו שזכו לחשיפה מרבית בשיבוץ תמונותיהם: יהודה סעדו שרבים מנבאים כי הוא יהיה "הכוכב הנולד" הבא, מוביל במספר התמונות בכתבות (82 תמונות). במקום השני "בחרה העיתונות" בהדר עוזרי שכזכור לא עלתה לגמר, עם 65 תמונות.

במקום השלישי נמצאת שיר ביטון עם 61 תמונות, במקום הרביעי מיכאל קירקלין עם 46 תמונות ובמקום החמישי אוהד אלישע עם 40 תמונות. חביב עיתונות נוסף היה רועי זינר (36 תמונות - בעיקר בהקשר פרשת הזיופים בהצבעות).

מבין השופטים כיכבה ריקי גל בכותרות העיתונים עם אזכור בכ-12 כותרות בעיקר בגלל פרשת "נערת הקוק" והיא גם מובילה במופעי התמונות עם 58 תמונות לעומת צביקה פיק (44 תמונות) וצדי צרפתי (41 תמונות).

למרות הזמן שעבר, הפיינלסטים של העונות הקודמות עדיין שומרים על סטטוס תקשורתי מכובד בעיתונות: מבין הפיינלסטים של העונה השנייה מוביל הראל מויאל עם 72 תמונות, הראל סקעת 59 תמונות ועדי כהן 20 תמונות.

שירי מימון שזכתה במקום השני בגמר כוכב נולד 1 היא דווקא המנצחת הגדולה בתמונות עם הופעה בכ-31 תמונות (הרבה בזכות האירוויזיון) ונינט טייב, הזוכה של העונה הראשונה עם 27. שי גבסו הופיע ב-17 תמונות.

הערה: יפעת מחקרי מדיה מתקדמים הינה חלק מקבוצת יפעת, וגם חברת קו מנחה המפעילה את אתר החדשות Bizportal הינה חלק מקבוצת יפעת.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
סטיב ויטקוף (דוברות משרד ראש הממשלה)סטיב ויטקוף (דוברות משרד ראש הממשלה)

סטיב ויטקוף מכר מניות ב-120 מיליון דולר; הונו: מעל 350 מיליון דולר

השליח של טראמפ במזרח התיכון והאיש שאחראי בצד האמריקאי על השיחות לשחרור החטופים, נכנס לממשל כאיש עסקים אמיד; מחזיק במניות אובר, סיסקו, קריפטו, נדל"ן ועוד

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה סטיב ויטקוף

סטיב ויטקוף, איש העסקים ואיש אמונו של טראמפ במזרח התיכון מכר חלק ממניותיו בחברת הנדל"ן שבשליטתו. בדיווח שלו נחשף היקף אחזקות מרשים שכולל השקעות במקרקעין, סטארט-אפים, מטבעות דיגיטליים, כלי טיס וחשבון מזומן בסך 50 מיליון דולר

ויטקוף, מכר אחזקות בשווי 120 מיליון דולר בחברת הנדל"ן הפרטית שלו Witkoff Group, במסגרת מהלך שנועד להפחית סיכונים של ניגוד עניינים. לפי הדיווח, המכירה בוצעה כחלק מתוכנית כוללת להקטנת חשיפות והכנסות פוטנציאליות שעלולות להתנגש עם תפקידו הדיפלומטי. ויטקוף משמש כשליח מיוחד מטעם טראמפ למזרח התיכון ומשימות שלום נוספות, כולל מעורבות פעילה במגעים בין ישראל לחמאס ואף הרחבת סמכויות לאזור אוקראינה.

הצצה לנכסים של ויטקוף

לפי המסמכים, לויטקוף שווי מינימלי של 350 מיליון דולר - אך מדובר בגילוי חלקי. ככל הנראה שוויו האמיתי גבוה בהרבה. בין הנכסים: נדל"ן יוקרתי במיאמי, ניו יורק ודרום פלורידה, מניות ברדיט, אובר, סיסקו ו-SpaceX והשקעות בקרנות גידור, מטבעות קריפטוגרפיים ואפילו כלי טיס.

המסמך כולל גם את פירוט ההכנסות מהשנה החולפת: 35 מיליון דולר שהתקבלו כדיבידנדים מאחת מחברות ההחזקות שבשליטתו - המחזיקה בין היתר בנדל"ן, חברת ניהול גולף, מלונות וחברת הקריפטו World Liberty Financial.

World Liberty Financial - שיתוף פעולה כלכלי עם משפחת טראמפ

ויטקוף ובניו הקימו בשנה שעברה את חברת הקריפטו World Liberty Financial יחד עם שלושת בניו של טראמפ: דונלד טראמפ ג'וניור, אריק טראמפ וברון טראמפ. החברה אחראית על השקת מטבע הקריפטו USD1, ששימש את קרן MGX מאבו דאבי להשקעת ענק של 2 מיליארד דולר בבורסת Binance. מדובר בקרן השקעות ממשלתית של איחוד האמירויות.

לפי גילוי קודם, טראמפ עצמו גרף רווחים של 58 מיליון דולר מהמיזם. ויטקוף, לעומת זאת, לא פירט את חלקו בהכנסות.

מדד המחירים לצרכן CPIמדד המחירים לצרכן CPI
מדד המחירים

מדד המחירים באוגוסט עלה ב-0.7%; מחירי הדירות החדשות ירדו ב-0.8%

מדד מחירי הדירות (יד שנייה וחדשות) ירד ב-0.2%, מחירי הדירות מקבלנים ללא דירות בהנחה ירדו ב-0.3%; ומה קרה במדד תשומות הבנייה?

אדיר בן עמי |

מדד המחירים לצרכן עלה בחודש אוגוסט ב-0.7%, בדומה להערכות הכלכלנים. מחירי הדירות המשיכו לרדת. מחירי הדירות החדשות ירדו ב-0.8%, מדד מחירי הדירות (יד שנייה וחדשות) ירד ב-0.2%, מחירי הדירות מקבלנים ללא דירות בהנחה ירדו ב-0.3%.



בשנים עשר החודשים האחרונים (אוגוסט 2025 לעומת אוגוסט 2024), מדד המחירים לצרכן עלה ב-2.9%. עליות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי: תרבות ובידור שעלה ב-2.9%, תחבורה ותקשורת שעלה ב-1.6%, ירקות טריים שעלו ב-1.5%, דיור שעלה ב-0.8% ותחזוקת הדירה שעלה ב-0.3%. ירידות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי: פירות טריים שירדו ב-2.7%, הלבשה והנעלה שירד ב-1.6% וריהוט וציוד לבית שירד ב-0.5%. 

בשכר הדירה החודשי, עבור השוכרים אשר חידשו חוזה, נרשמה עליה של 2.7% ועבור השוכרים החדשים (דירות במדגם בהן הייתה תחלופת שוכר) נרשמה עלייה של 5.5%.





מדד המחירים באוגוסט - בהתאם להערכות; הסיכוי להפחתת ריבית עולה