רני צים
צילום: מאיר אדרי

ממשיכה לממש: פסגות מוכרת את חבר הבורסה ב-82 מיליון שקל

בניכוי המזומנים בקופה השווי הוא 25 מיליון שקל; אחרי שהודיעה על שינוי המיקוד העסקי לתחום הביטחוני, פסגות ממשיכה לממש את נכסיה בתחום הפיננסי; התאגיד הרוכש יכלול את יניב בנדר, המנכ"ל הקודם של פסגות
רוי שיינמן | (2)

פסגות  פסגות קבוצה ממשיכה בתהליך המימושים ומודיעה על מכירת חבר הבורסה ב-82 מיליון שקל לתאגיד של גיזה זינגר אבן, פירמת ייעוץ פיננסי ובנקאות להשקעות, אשר יכלול גם את יניב בנדר, המנכ"ל הקודם של החברה.

פסגות נמצאת בתקופה האחרונה בתהליך של יציאה מפעילות הפיננסים וההשקעות ושינוי מיקוד פעילותה. החברה דיווחה לאחרונה על רכישת חברת רובו-טים (Roboteam), יצרנית של רובוטים המשמשים למשימות צבאיות וביטחוניות שונות, וכיום נמנות עם בעלי המניות של רובו-טים גם אלביט מערכות (מחזיקה בכ-21%) וקונצרן הביטוח ג'נרלי האירופאי (כ-11%).

בחודש מאי 2024, הושלמה העסקה למכירת חברת פסגות קרנות נאמנות לאי.בי.אי בתמורה לסך של 147 מיליון שקל. הרווח בגין העסקה מוערך בין 60-70 מיליון שקל צפוי להיות מוכר בתוצאותיה הכספיות של החברה, ברבעון השני לשנת 2024. בהמשך לשתי עסקאות אלה, פרעה פסגות את רוב חובותיה הפיננסיים, והיא צפויה להפוך לחברה נזילה ללא חוב.

"קבוצת פסגות עושה היום צעד נוסף ביישום הצעדים עליהם הכריזה", מסר רני צים, בעל השליטה בקבוצת פסגות. "מכירת פעילות חבר הבורסה מהווה את השלב האחרון של יציאת הקבוצה מתחום שוק ההון. בהמשך לכך, כבר הודענו על חתימת מזכר הבנות לרכישת פעילות בתחום של התעשיות הביטחוניות, המתאפיינת בצמיחה וברווחיות, ושעשויה להניב לבעלי מניותיה של פסגות ערך רב בשנים הבאות".

"פסגות עשתה כברת דרך משמעותית בתקופה האחרונה, כאשר בחודש מאי האחרון השלמנו את מכירת חברת קרנות הנאמנות לאיביאי בתמורה לכ-147 מיליון שקל, בהמשך למכירת פעילות הקרנות וניהול התיקים לקבוצת הפניקס", מסר דניאל לבנטל, יו"ר ומנכ"ל פסגות. "בנוסף, הודענו על הקדמת פירעון של אגרות החוב שלנו, ולאחרונה דיווחנו גם על חתימת מזכר הבנות לרכישת חברת רובו-טים הפועלת בתחום הבטחוני הצומח בקצבים משמעותיים. בכך יושלם יישומה של התכנית לממש את פעילות בית ההשקעות, לחזק את איתנותה הפיננסית של החברה, ולהיכנס לתחום פעילות חדש ומבטיח".

מניית פסגות נסחרת לפי שווי של 108 מיליון שקל כאשר מתחילת השנה ירדה המנייה ב-34% וב-12 החודשים האחרונים ירדה ב-41.5%.

מניית פסגות ב-12 החודשים האחרונים

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    דוד 27/06/2024 12:20
    הגב לתגובה זו
    מה זה אומר לגבי מי שיש לו חשבון מסחר בפסגות?
  • יעבור לגיזה (ל"ת)
    יעקב 27/06/2024 13:09
    הגב לתגובה זו
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה מכרז אלקטרה

קבוצת אלקטרה אלקטרה 4.29%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.


מה זו אגרת גודש ולמה בכלל הולכים לשם

אגרת גודש היא מס תחבורתי שנגבה מנהגים שנכנסים עם רכב פרטי לאזורים עמוסים, בדרך כלל בשעות השיא. הרעיון פשוט: מי שנכנס למרכז המטרופולין בתקופות העומס משלם יותר, ומי שנוסע בשעות אחרות או בוחר בתחבורה ציבורית משלם פחות או לא משלם כלל.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

זינוקים בביטוח - הראל כבר גדולה מהבנק הבינלאומי; קמהדע נפלה 5%

בדקנו: מי 3 המניות הכי טובות של דצמבר (בינתיים) ומה הסיבות?  אוריון זינקה ב-18% ביומה הראשון בבורסה, סוגת עלתה 2%

מערכת ביזפורטל |

  


מניות הביטוח ממשיכות לזנק. מדד הביטוח טס - מדד ת"א-ביטוח  

הראל כבר עולה בשווי על השווי של הבנק הבינלאומי - תראו כאן את השווי של חברות הביטוח הגדולות מודגש בצהוב, ואת המיקום שלהן בטבלת החברות הגדולות בבורסה: 

דו"ח חדש של אגף הכלכלן הראשי במשרד האוצר מציג תמונת מצב חיובית של ההשקעות הזרות בישראל. בעוד שנת 2024 הסתיימה בירידה מתונה, הנתונים לחציון הראשון של 2025 מצביעים על התאוששות משמעותית בזרימת ההון הזר למשק. על פי הדו"ח, בחציון הראשון של שנת 2025 נרשמו בישראל השקעות זרות ישירות בהיקף של כ-10.2 מיליארד דולר. מדובר בחציון החזק ביותר מאז שנת 2021, שבה נרשמו השקעות בהיקף של כ-14 מיליארד דולר באותה תקופה. נתון זה מייצג עלייה של 35% לעומת החציון המקביל בשנת 2024, שבו הסתכמו זרמי ההשקעות הנכנסות בכ-7.5 מיליארד דולר בלבד. ד"ר שמואל אברמזון, הכלכלן הראשי במשרד האוצר, מציין בדבריו הפותחים את הדו"ח: "ההתאוששות נתמכת בהתפתחויות אזוריות חיוביות ובהסרת איומים ביטחוניים, אשר תרמו להפחתת פרמיית הסיכון של ישראל, לירידה בתשואות האג"ח לטווח ארוך, לחזרת חברות תעופה זרות ולעלייה במדדי המניות המקומיים." - השקעות זרות בישראל: המחצית הראשונה של 2025 החזקה ביותר מזה ארבע שנים