רני צים
צילום: מאיר אדרי

ממשיכה לממש: פסגות מוכרת את חבר הבורסה ב-82 מיליון שקל

בניכוי המזומנים בקופה השווי הוא 25 מיליון שקל; אחרי שהודיעה על שינוי המיקוד העסקי לתחום הביטחוני, פסגות ממשיכה לממש את נכסיה בתחום הפיננסי; התאגיד הרוכש יכלול את יניב בנדר, המנכ"ל הקודם של פסגות
רוי שיינמן | (2)

פסגות  פסגות קבוצה ממשיכה בתהליך המימושים ומודיעה על מכירת חבר הבורסה ב-82 מיליון שקל לתאגיד של גיזה זינגר אבן, פירמת ייעוץ פיננסי ובנקאות להשקעות, אשר יכלול גם את יניב בנדר, המנכ"ל הקודם של החברה.

פסגות נמצאת בתקופה האחרונה בתהליך של יציאה מפעילות הפיננסים וההשקעות ושינוי מיקוד פעילותה. החברה דיווחה לאחרונה על רכישת חברת רובו-טים (Roboteam), יצרנית של רובוטים המשמשים למשימות צבאיות וביטחוניות שונות, וכיום נמנות עם בעלי המניות של רובו-טים גם אלביט מערכות (מחזיקה בכ-21%) וקונצרן הביטוח ג'נרלי האירופאי (כ-11%).

בחודש מאי 2024, הושלמה העסקה למכירת חברת פסגות קרנות נאמנות לאי.בי.אי בתמורה לסך של 147 מיליון שקל. הרווח בגין העסקה מוערך בין 60-70 מיליון שקל צפוי להיות מוכר בתוצאותיה הכספיות של החברה, ברבעון השני לשנת 2024. בהמשך לשתי עסקאות אלה, פרעה פסגות את רוב חובותיה הפיננסיים, והיא צפויה להפוך לחברה נזילה ללא חוב.

"קבוצת פסגות עושה היום צעד נוסף ביישום הצעדים עליהם הכריזה", מסר רני צים, בעל השליטה בקבוצת פסגות. "מכירת פעילות חבר הבורסה מהווה את השלב האחרון של יציאת הקבוצה מתחום שוק ההון. בהמשך לכך, כבר הודענו על חתימת מזכר הבנות לרכישת פעילות בתחום של התעשיות הביטחוניות, המתאפיינת בצמיחה וברווחיות, ושעשויה להניב לבעלי מניותיה של פסגות ערך רב בשנים הבאות".

"פסגות עשתה כברת דרך משמעותית בתקופה האחרונה, כאשר בחודש מאי האחרון השלמנו את מכירת חברת קרנות הנאמנות לאיביאי בתמורה לכ-147 מיליון שקל, בהמשך למכירת פעילות הקרנות וניהול התיקים לקבוצת הפניקס", מסר דניאל לבנטל, יו"ר ומנכ"ל פסגות. "בנוסף, הודענו על הקדמת פירעון של אגרות החוב שלנו, ולאחרונה דיווחנו גם על חתימת מזכר הבנות לרכישת חברת רובו-טים הפועלת בתחום הבטחוני הצומח בקצבים משמעותיים. בכך יושלם יישומה של התכנית לממש את פעילות בית ההשקעות, לחזק את איתנותה הפיננסית של החברה, ולהיכנס לתחום פעילות חדש ומבטיח".

מניית פסגות נסחרת לפי שווי של 108 מיליון שקל כאשר מתחילת השנה ירדה המנייה ב-34% וב-12 החודשים האחרונים ירדה ב-41.5%.

מניית פסגות ב-12 החודשים האחרונים

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    דוד 27/06/2024 12:20
    הגב לתגובה זו
    מה זה אומר לגבי מי שיש לו חשבון מסחר בפסגות?
  • יעבור לגיזה (ל"ת)
    יעקב 27/06/2024 13:09
    הגב לתגובה זו
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |

קבוצת אלקטרה אלקטרה 0%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.

במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.


הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

פריים אנרג'י מזנקת 15%, אוריון 8%; הבנקים יורדים 1% - המדדים במגמה מעורבת

הרפורמה בדיווחי החברות - איך לאזן בין שקיפות למשקיעים לבין עומס על החברות; ההנפקה החדשה של ג'י סיטי - אוריון - ממשיכה לזנק; על הפרישה של עמית בירק מאקוואריוס ואיזה דגלים אדומים היו לנו עוד לפני; על החלטת הריבית מחר בארה"ב שמשפיעה גם עלינו

מערכת ביזפורטל |

  


המסחר במדדים במגמה מעורבת אחרי נעילה מעורבת אתמול ללא שינויים מהותיים. ת"א 35 מוסיף 0.1% העליות בת"א 90 נמחקות והמדד יורד 0.1%.

במגזר הפיננסים התמונה שונה - הבנקים יורדים בכ-1%, בעוד ת"א ביטוח יורד 0.3%. ת"א נדל"ן חיובי עם עליה של 0.3% בעוד ת"א נפט וגז יורד 0.1%.


נתוני ביצועי התקציב לנובמבר שפרסם משרד האוצר הפתיעו לטובה את האנליסטים והכלכלנים - הגירעון התכווץ לרמה של 4.5% מהתוצר: הכנסות המדינה זינקו ב-15%. עופר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים, אומר כי מדובר בנתונים אומר טובים בהרבה מהציפיות "שמשנים את התמונה הכלכלית של ישראל. "הכנסות המדינה ממסים עמדו על כ-43 מיליארד ש"ח (ללא מע"מ יבוא ביטחוני), עלייה נומינלית של כ-18% לעומת נובמבר אשתקד, שהם כ-10% גידול ריאלי בניכוי שינויי חקיקה", מפרט קליין. "הן ההכנסות הישירות והן ההכנסות העקיפות היו גבוהות מהצפוי." במקביל לזינוק בהכנסות, נרשמה ירידה דרמטית בהוצאות. "הוצאות הממשלה ירדו משמעותית בנובמבר ועמדו על כ-49 מיליארד ₪, עדיין רמה גבוהה אך הנמוכה ביותר מאז פברואר השנה", מציין קליין, "בעיקר בשל ירידה בהוצאות המנהליות ובהוצאות מערכת הביטחון." - "נראה שיפור בדירוג האשראי ב-2026": הנתונים שמפתיעים את השווקים


רפורמה בדיווחי החברות יוצאת לדרך כבר ב-2026: ד"וח הדירקטוריון המלא לצד תיאור עסקי התאגיד והדוחות עצמם ופרטים נוספים על תאגיד הם כמות בלתי נתפסת של מידע חלקו לא רלבנטי, חלקו חוזר על עצמו. מדובר על מאות עמודים שמתקבלים בדוח השנתי, וגם המשקיעים הרציניים ביותר, לא באמת קוראים את כל הדוח. רשות ניירות רוצה לעשות בו סדר. הבעיה היחידה היא שלפעמים כשמצמצמים "זורקים" בלי לשים לב מידע חשוב על הדרך. בגישה הקיימת הוחלט שכל המוסיף הרי זה משובח. זו גישה בעיתית, אבל לפחות לחרוצים יש יכולת לקבל את המידע שנדרש לצורך קבלת החלטת השקעה ולצורך הבנת העסק. כעת, בגישה החדשה, ירדו סעיפים ויהיה מיקוד, אבל בדרך אנחנו עלולים לאבד מידע חשוב.