150 אלף שקל בחודש ו-480 אלף אופציות - תנאי ההעסקה של שי באב"ד
בתחילת חודש אוגוסט הודיע גיורא בר דעה על התפטרותו מתפקיד מנכ"ל שטראוס 0% , בר דעה עבד בחברת שטראוס במשך 26 שנים ושימש כמנכ"ל במשך 5 השנים האחרונות. המחליף של שטראוס הוא מנכ"ל משרד האוצר לשעבר - שי באב"ד, אשר צפוי להכנס לתפקידו בסוף החודש הנוכחי. החברה הכריזה על המהלך בשבוע שעבר, מהלך אשר היה תמוהה עבור רבים, שכן באב"ד מעולם לא ניהל חברה גדולה כמו שטראוס או אפילו חברה דומה לה.
למרות חוסר הניסיון באב"ד יתגומל כראוי - שכרו החודשי יעמוד על 150 אלף שקל ברוטו כאשר בנוסף לכך יקבל כ-480 אלף אופציות אשר אותן יוכל לממש לפי מחיר של 89.93 שקל לאופציה (מה שמגלם סכום של יותר מ-43 מיליון שקל סה"כ). באב"ד יוכל לממש את האופציות שלו בשתי פעימות שוות, הראשונה ב-2024 והשניה שנה לאחר מכן.
העלות השנתית של העסקת באב"ד עומדת על 6.8 מיליון שקל בשנה, זאת לאחר שעלות העסקתו של בר דעה בשנה שעברה הגיעה ל-7.1 מיליון שקל. סך העלות היא כמובן לא קטנה, בעיקר כאשר אנחנו מסתכלים על המצב של החברה. שטראוס עלתה לכותרות בסוף חודש יולי, ולא בגלל חדשות חיובית אלא בעקבות פרשת הסלמונלה במוצרים שלה והריקול שהגיע לאחר מכן, זאת לאחר שמקרה דומה קרה שלושה חודשים קודם לכן בחודש אפריל.
כל המקרים בחברה הובילו את החברה לתהליך התייעלות של איחוד מפעלים ופיטורי עובדים. באותו העת התבקשו בעלי המניות לאשר את שכר יו"ר החברה, עופרה שטראוס - 233 אלף שקל. כעת, לאחר פרסום תנאי ההעסקה של המנכ"ל הנכנס, ברור אם כן מה מעניין את הנהלת החברה, וזה לא לשמור על מקום העבודה של העובדים הפשוטים.
- עלייה במכירות לצד שחיקה גולמית: שטראוס רושמת רווח נקי של 150 מיליון שקל ברבעון השלישי
- הקרטל של תנובה ושטראוס - סמוטריץ' נלחם במחירי החלב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 12.אזרח שווה בין שווים 08/11/2022 16:20הגב לתגובה זו;-)
- 11.העובדים הקטנים הם העבדים והגדולים אוכלים שמנת עם ת 08/11/2022 15:27הגב לתגובה זוהעובדים הקטנים הם העבדים והגדולים אוכלים שמנת עם תותים
- 10.א.ש 08/11/2022 10:29הגב לתגובה זודי לשכר המטורף של מנהלים שרק מורידים את החברה למטה. השוקולד מתוק אבל יש עוד יצרנים בשוק.
- 9.יוסי 08/11/2022 05:05הגב לתגובה זוהיכן הפרופורציות אין היגיון בהוצאות לא רלוונטיות
- 8.דוד 07/11/2022 23:47הגב לתגובה זואיך זה שווה 43 מליון שח , אם המניה מתחת לשער המימוש
- 7.הכפלתם את מחיר המימוש בכמות האופציות אבל זה הסכום 07/11/2022 23:13הגב לתגובה זוהכפלתם את מחיר המימוש בכמות האופציות אבל זה הסכום שהוא ידרש לשלם אם ירצה להפגש עם המניות. האופציות שלו מחוץ לכסף אך קרובות. כך שאם המניה תכפיל את עצמה הוא אכן ירוויח כ40 מליון ש״ח אבל אז כנראה שבצדק מצד בעלי המניות.
- 6.הרוסי 07/11/2022 22:28הגב לתגובה זומה אחריות שלו?
- 5.הלך הכסף , שכר לא מוצדק (ל"ת)יוחאי 07/11/2022 20:59הגב לתגובה זו
- 4.Nahuy 07/11/2022 20:54הגב לתגובה זובימים קשים אלה לא היית מפרסם כתבה אוכלת לב כזו ,שחצי מהמדינה בקשיים כלכליים ועוד מעט בעוני ...
- 3.יד רוחצת מה שנקרא (ל"ת)יואב 07/11/2022 15:27הגב לתגובה זו
- 2.נקווה שהוא מבין בסלט 07/11/2022 14:55הגב לתגובה זואלא אם עופרה חושבת לקבל הקלות מהאוצר
- 1.מרקוס 07/11/2022 14:49הגב לתגובה זולא מובן כלל כיצד אדם חסר נסיון בתעשייה מוצנח לתפקיד כזה . עם זאת, מניח שהדירקטוריון שקל היטב בטרם קיבל החלטה. את מעט מניותיי מכרתי בעת שהתפרסמה הידיעה.

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים
אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים
חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.
סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל.
הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט.
בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.
- סייברוואן מציגה: גם במחיר של אגורה יש לאן לרדת
- חברות מצפצפות על המשקיעים ומדווחות באיחור ניכר - מתי הרשות תתערב?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל:
בורסה עליות ירוק דגל ישראל, נוצר ע"י CHATGPTעברנו את הטריליון: הבנקים, הביטוח, הנדל"ן וטבע מחזיקים את ת"א 35
השווי המצטבר של מדד ת"א 35 חצה את רף הטריליון שקלים. כמעט מחצית ממנו יושב על פיננסים, כשליש על בנקים בלבד, הנדל"ן תופס כ-10%, וטבע לבדה שווה כמו סקטור שלם
השווי המצרפי של 35 החברות הגדולות בבורסה בתל אביב חצה את רף הטריליון שקלים, ועומד על כ-1.074 טריליון שקל. מדובר בסכימה פשוטה של שוויי השוק של כל החברות הכלולות במדד ת"א 35, והיא מספקת הצצה לא רק לגודל של מדד הדגל, אלא גם לאופן שבו הוא מתחלק בפועל בין סקטורים וחברות.
חשוב להדגיש כי הבדיקה מתייחסת לשווי השוק המלא של החברות, ולא לשווי הרלבנטי למדד עצמו. מדדי הבורסה מחושבים על בסיס שווי מתואם, שמושפע משיעור מניות הצפה ומוגבל ברף מקסימלי לחברה בודדת. כאן מדובר בחישוב “ברוטו”, שמטרתו להבין על מה המדד באמת יושב, ולא איך הוא משוקלל טכנית ביום מסחר נתון.
כשמסתכלים על הפילוח, התמונה ברורה למדי. חלק גדול מהשווי מרוכז במספר סקטורים ושמות כבדים, הרבה יותר מאשר בפיזור שווה בין 35 מניות.
הבנקים מחזיקים כמעט שליש מהשווי
חמשת הבנקים הגדולים הכלולים במדד – לאומי, הפועלים, מזרחי טפחות, דיסקונט והבנק הבינלאומי – מגיעים יחד לשווי מצרפי של כ-332.5 מיליארד שקל. מדובר בכ-31% מהשווי הכולל של ת"א 35.
- משקיעים בחאקי: כך הפכו החיילים את הבסיסים לחממת השקעות לוהטת
- האם הבורסה הישראלית חשופה לנדל"ן באופן חריג?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במונחים פשוטים, כמעט שליש מהמדד יושב על המערכת הבנקאית. המשמעות היא שכל שינוי בסביבת הריבית, רגולציה על הבנקים או שיח ציבורי על מיסוי רווחי המערכת, משפיע באופן ישיר על התנהגות המדד כולו, גם אם בשאר החברות הגדולות לא נרשמת תזוזה חריגה.
