מיזוג בתחום הרפואה: אומגה מתמזגת לשלד ביו וויו - בעיצומו של מאבק שליטה
אומגה תיכנס לבורסה, אבל האם חברה של בדיקות קורונה זו חברה להשקעה לטווח ארוך? לא בטוח; אומגה רוצה להגיע למכירות של 251 מיליון שקל בשנה ו-66 מיליון שקל רווח בשנה ב-2023-2024. אבל כמה בכלל היא מכניסה ומרוויחה היום? החברה לא טורחת לספר למשקיעים - וסירבה לספק אותם למרות פניית ביזפורטל
אומגה, בעלת מעבדה לפיענוח רפואי המתמקדת לאחרונה בתחום בדיקות הקורונה (ומפעילה את Check2Fly), תתמזג עם השלד הבורסאי ביו-וויו ביו ויו -3.54% . בעלי השליטה באומגה יקבלו 82% ממניות ביו וויו, וזאת כאשר החברה נמצאת באמצע מאבק שליטה, כאשר אין לה בעל שליטה וניסיון אחר להכניס אליה פעילות נתקל בהתנגדות מצד הדירקטוריון.
בפועל צריך לשאול, האם כאשר הקורונה נראית כבר שהיא בדרך להיות נחלת העבר, או לפחות לא כל כך משמעותית יותר בחיים של כולנו, האם בדיקות קורונה הם משהו שאפשר לבנות עליו חברה לטווח ארוך? יש בבורסה חברות שהציגו הכנסות בגלל הקורונה, אבל עם היציאה מהקורונה הן מחסלות את התחום. לא בטוח שחברה כזו תייצר ערך בטווח הארוך, ולכן השאלה האם היא תוכל להרחיב את פעילותה הרבה מעבר.
בכל מקרה, אומגה נכנסת לבורסה בדלת האחורית ולא בדרך המלך. בוול סטריט חברות הספאק התרסקו (פה אין הרבה לאן להתרסק. ביו וויו נסחרת בשווי של 50 מיליון שקל, ואיך שלא מסתכלים על זה, נראה שלא מדובר כאן בבשורה לשוק או במציאה גדולה. אם ביו וויו נסחרת כעת ב-50 מיליון שקל אז אחרי המיזוג השווי אמור להיות 300 מיליון שקל, האם זה יתברר בהמשך כמספר מנופח מדי?
ובחזרה למיזוג, אומגה רוצה להגיע ב-2023-2024 למכירה "שנתית ממוצעת" של 251 מיליון שקל בשנה, EBITDA של 91 מ' שקל בשנה ורווח נקי של 66 מיליון שקל בשנה. אבל מה הנתונים של אומגה נכון להיום? החברה לא טורחת לספר למשקיעים.
- 1.המשיח 15/06/2022 23:29הגב לתגובה זומאבק השליטה בחברת ביו ויו מקבל תפנית מפתיעה. החברה מקדמת מהלך לרכישת פעילות בתחום שירותי הרפואה כנגד הקצאת 82% מהמניות. החברה מתעסקת בתחום בדיקות הקורונה בישראל עם הפעילות של צ'ק טו פליי. המהלך שמקדמת ביו ויו הוא לטעמי מהלך טיפשי מאוד אשר מעיד על חוסר היכולת של החברה להתקדם בצורה עצמאית, שזאת בעצם הטענה המרכזית של הקבוצה בראשותו של שיר חן המנסים להשתלט על החברה. למהלך זה גם אין כל משמעות אמיתית - מאחר ואם אסיפת בעלי המניות שתתכנס בשבוע הבא תחליט על החלפת הדירקטוריון, אז ברור מאליו שהדירקטוריון החדש יטרפד את העסקה - מהר מאוד. אז בעלי מניות ביו ויו בואו נציל את החברה ממיזוג רע מאוד לבעלי המניות, אתם יכולים ליצור קשר עם ליאת בידס בטלפון 054-454-3490

בורסת תל אביב משיקה שלושה מדדים חדשים ומעדכנת את מדדי הדגל
הבורסה ביצעה עדכון רחב בהרכב מדדיה, הכולל כניסת שש חברות חדשות לת"א 90, ארבע לת"א 125 והשקת מדדי ביטחוניות, תשתיות ונדל"ן 35
במדד ת"א 35, המוביל את השוק המקומי, מצטרפות שתי מניות חדשות: מגדל ביטוח ונקסט ויז'ן. מגדל חוזרת למדד לאחר היעדרות של כמעט עשור, עם שווי שוק שהציב אותה שוב בצמרת החברות הציבוריות. נקסט ויז'ן, שפועלת בתחום המצלמות המיוצבות לתעשיות הביטחוניות, מציינת את עליית קרנו של תחום הביטחון והטכנולוגיה גם בקרב החברות הגדולות. מן העבר השני, שתי החברות הקטנות במדד: אנרג'יאן וחברה לישראל, יורדות לת"א 90, לאחר תקופה שבה מניות האנרגיה והכימיקלים לא הצליחו לשמור על מעמדן בגודל שוק.
חברת דמרי, שניצלה ברגע האחרון מהדחה מת"א 35, נותרת במדד בזכות עליות חדות במנייתה במהלך "הימים הקובעים". החברה נהנתה ממומנטום חיובי בענף הנדל"ן, שבא בעקבות השיפור בתנאי השוק והסכמי השקעה חדשים. גיוסי הון ומימוש אופציות חיזקו את שווייה, ואפשרו לה להישאר ברשימת החברות הגדולות.
- המחקרים שחושפים איך אפליקציות המסחר הורסות את תיק ההשקעות שלכם
- הבורסה בשנתיים של מלחמה - מי הרוויח ומי נשאר מאחור?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במדד ת״א־125, שמאגד את כלל המניות במדדי ת״א־35 ות״א־90, נרשמות כניסות ויציאות משמעותיות המשפיעות על מבנה השוק כולו. ארבע חברות חדשות מצטרפות למדד: גילת, מור השקעות, רימון ו־אמפא. גילת מייצגת את התחזקות תחום התקשורת והלוויינים, מור השקעות מחזקת את תחום ניהול ההון המקומי, רימון מוסיפה נדבך מתחום התשתיות, ואמפא, שהצטרפה לבורסה רק לאחרונה, משקפת את התרחבות תחום המימון החוץ־בנקאי והנדל״ן.

סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
שנתיים של שיאים יוצאי דופן בתעופה הישראלית מגיעות לסיומן: עם חזרת החברות הזרות לשמיים - אל על, ישראייר וארקיע נערכות לתחרות עזה ולשחיקה ברווחיות; מה צפוי בכל חברה והאם תור הזהב של החברות הישראליות יסתיים בנחיתה רכה?
מלחמת חרבות ברזל, הביאה את התעופה הישראלית לשיאים שלא היו בעבר. מרבית חברות התעופה הזרות הפסיקו לטוס ארצה, מה שהשאיר את השטח לחברות התעופה הישראליות. נתח השוק של חברות התעופה הישראליות, הכפיל את עצמו ואף יותר. שוך הקרבות מעלה את השאלה הגדולה: לאן פני הענף? יש לציין כי בשעות האחרונות יש התפתחויות שמעידות שאולי המערכה עדיין איננה מאחורינו אבל עדיין ניתן לצייר כבר את המגמה, החברות הישראליות כבר לא שולטות בשמיים והן נערכות בהתאם.
כך למשל אל על שהיתה עם נתח שוק של 21.75% בשנת 2022 הגיע לנתח שוק של 47.5% בשנת 2024 . ישראייר שהיתה בשנת 2022 עם נתח שוק של 4.3% ובאוגוסט 2025 הגיעה לנתח שוק של 15% ביציאת ישראלים לחו"ל. וארקיע שהיתה עם נתח שוק של 3.7% בשנת 2022 ובקיץ השנה ,בחודש אוגוסט, טסה לנתח שוק של 12.3% בנמל בן גוריון. אלו נתונים פנומינליים ,שאינן אפשריים במהלך עסקים רגיל ,שבו המאבק הוא על גידול או קיטון ,של שברי אחוזים.
מניית אל על הגיבה בהתאם ומשווי שוק של 2.4 מיליארד שח, לפני המלחמה ,הגיעה לשווי שוק של מעל 9 מיליארד ולרווחים עצומים. אל הרוויחה בשנה שעברה 545 מיליון דולר,נתח השוק בקו לארצות הברית עלה ל-90% החוב ירד מ-1.4 מיליארד דולר לפני המלחמה ל-75 מיליון דולר בסוף 24 ומגרעון של 210 מיליון דולר עברה להון חיובי של 520 מיליון דולר בסוף 2024.
ישראייר לפני המלחמה היתה בשווי שוק של 260 מיליון שח ובשיא הגיעה ל 600 מיליון שקל, היא הכניסה 453 מיליון דולר בשנת 2024 ,הרווח הנקי שלה באותה השנה ,עמד על 24 מיליון דולר וכמות הנוסעים שהטיסה החברה בשנת 2024 עמדה על 1.46 מיליון. ארקיע היא חברה פרטית, ההערכה היא שהשנה ארקיע תסיים עם שיא בהכנסות של למעלה מ-450 מיליון דולר ועם רווח של כ 20 מיליון דולר. אלא שתור הזהב של התעופה הישראלית עומד בפני סיום, עדיין יש התפתחויות בשעות האחרונות אנחנו עדים להתחממות גזרתית נוספת ואין לדעת לאן זה יתפתח, עם זאת, מרבית החברות הזרות המשמעותיות חזרו לטוס לארץ בקו ת"א-ניו יורק דלתא ויונייטד חזרו ואמירקן איירליינס בדרך ובכללי הצפי הוא שגם רינאייר ואיזיגט ,ישובו לטוס ארצה באפריל הקרוב.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- מחירי הטיסה לפריז ועל העתיד של אל על
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אפילו ישנם דיבורים על כך שטורקיש ,ישובו לטוס לארץ. בשיא ,לפני המלחמה, ביצעה טרקיש 49 טיסות שבועיות ארצה ,ששימשו בעיקר עבור טיסות הקונקשיין ונתח השוק שלה בנתב"ג ,עמד על כמעט 7% בשנת 2022 לפני המלחמה.
