פרטנר: יציבות בהכנסות ועלייה ברווח - 34 מיליון שקל ברבעון

ההכנסות צמחו ב-3% ל-854 מיליון שקל, נרשמה ירידה במגזר הציוד עקב מעבר למודל השכרת נתבים וצמיחה במגזר השירותים, ההכנסה הממוצעת למנוי סלולר נשארה על 48 שקל, ושיעור הנטישה קטן; שיפור ברווחיות התפעולית 
גיא טל |

חברת התקשורת הסלולרית פרטנר מסכמת את תוצאות הרבעון הראשון של שנת 2022. 

הכנסות החברה צמחו ב-3% ל-854 מיליון שקל לעומת 833 מיליון שקל אשתקד. ההכנסות משירותים היו 690 מיליון שקל, 5% יותר מאשר בשנת 2021. ההכנסות ממכירות ציוד ירדו ב-15% ל-164 מיליון שקל, זאת לאור החלטת ההנהלה לעבור למודל השכרת נתבי אינטרנט במקום מכירה. 

ההכנסה הממוצעת למנויי סלולר (ARPU) ממשיכה לשמור על יציבות והסתכמה ב- 48 ₪ זה רבעון חמישי ברציפות. שיעור הנטישה היה 6.7% לעומת 6.9% ברבעון המקביל. 

ה-Adjusted EBITDA הסתכם ל- 257 מיליון ₪, עלייה של 23% לעומת 209 מיליון ₪ ברבעון הראשון לשנת 2021. הרווח הנקי הסתכם ב- 39 מיליון ₪, עלייה של 34 מיליון ₪ בהשוואה ל- 5 מיליון ₪ ברבעון הראשון לשנת 2021.

בסיס מנויי הסלולר של החברה הסתכם בכ-3.06 מיליון מנויים, עלייה של 40 אלף מנויים ברבעון הראשון, מתוכם 37 אלף מנויי פוסט פייד. נתח השוק הסלולרי של החברה מוערך ב-28%, לעומת 27% בסוף רבעון הראשון לשנת 2021.

בסיס מנויי סיבים אופטיים הסתכם ב-233 אלף מנויים, עלייה של 21 אלף מנויים ברבעון הראשון נכון למועד פרסום הדו"חות, לפרטנר 243 אלף מנויי סיבים אופטיים.

משקי בית בבניינים מחוברים לתשתית הסיבים האופטיים (Homes Connected) הסתכמו ב- 770 אלף, עלייה של 70 אלף ברבעון הראשון. נכון למועד פרסום הדו"חות, לפרטנר 807 אלף משקי בית בבניינים מחוברים לתשתית הסיבים האופטיים.

בסיס מנויי אינטרנט מבוסס תשתית הסתכם ב- 387 אלף מנויים, עלייה של 13 אלף מנויים ברבעון הראשון.

בסיס מנויי טלוויזיה שומר על יציבות והסתכם ב- 225 אלף, ירידה מינורית של אלף מנויים ברבעון הראשון, זאת על אף עליית המחירים שהובילה החברה במגזר זה (ברבעון השני של שנת 2021 מחקה החברה כ-21 אלף מנויי טלוויזיה).

אבי צבי, מנכ"ל קבוצת פרטנר: "פרטנר ממשיכה במומנטום הפיננסי החיובי שלה ופותחת את שנת 2022 עם תוצאות מצוינות, על אף השוק התחרותי בו החברה פועלת. השיפור במדדים הפיננסיים והתפעוליים הינו הודות לעשייה וההירתמות של עובדי החברה המסורים ולאסטרטגיה הברורה אותה התוותה ההנהלה בשנה האחרונה.

"עם 807 אלף משקי בית מחוברים לרשת הסיבים האופטיים, נכון להיום, פרטנר הפכה בשנה זו לשחקנית תשתיות לאומית גם במגזר הקווי, עם קצב פרישת סיבים אופטיים מרשים וחתימה על עסקאות משמעותיות שיטיבו עם עתיד החברה, ביניהן עם טמרס טלקום ו- FREETV.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

"פרטנר ממשיכה להוביל את הדור ה-5 בישראל עם קצב צמיחה גבוה במצבת מנויי סלולר, כאשר ממשיכה בהתמדה ההצטרפות של מנויים חדשים, במקביל לירידה באחוזי הנטישה. תוצאות אלה משקפות את ההשקעה הרבה שלנו בלקוחות ובתהליכי ההוגנות והפשטות שאנו מובילים. בטלוויזיה, חזרנו לאסטרטגיה המקורית, 'סופר אגרגטור', ואנו מציעים כיום לצרכן מוצר ממוקד וגמיש שנותן את החופש לבחור במה לצפות ועל מה לשלם.

"זהו הדו"ח הכספי הרבעוני הרביעי מאז כניסתי לתפקיד מנכ"ל פרטנר. מהדו"ח עולה כי הפעולות העסקיות שננקטו בשנה האחרונה מביאות לשיפור עקבי ויציב בתוצאות החברה כמשתקף, בין היתר, בגידול של 23% ב-Adjusted EBITDA  הרבעוני לעומת אשתקד.

רכישת גרעין השליטה של פרטנר ומינוי חברים חדשים של מועצת המנהלים, יחד עם מבנה ההון של החברה, מאפשרים לחברה למצות במלואה את האסטרטגיה שהותוותה בשנה האחרונה והפיכתה מחברת שירותים לחברת שירותים ותשתיות."

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צורי דבוש
צילום: ראובן קפיצינסקי
דוחות

קליל בהפסד נקי: החלונות התנפצו אבל לא היה מספיק צוות; נתקעה עם מלאי אלומיניום יקר

ענקית האלומיניום מכרה יותר במלחמה אבל התקשתה לתרגם את זה לשורה התחתונה: ההכנסות צמחו ב-18.6% ל-81 מיליון שקל, אבל קליל רשמה הפסד נקי של 1.1 מיליון שקל לעומת רווח של 1.5 מיליון שקל אשתקד; בקליל מנסים להפיל על הסינים את תוצאות הרבעון, "קליל עדיין לא חזרה להיקפי הפעילות מלפני המלחמה, בשל תחרות לא הוגנת כתוצאה מייבוא מסין"

מנדי הניג |

זה היה אמור להיות רבעון חלום לקליל. ענקית האלומיניום שמייצרת פרופילים לדלתות וחלונות הייתה אמורה לסלוק את השפעות המלחמה. יכלו לראות את זה גם בשוק: אחרי כמה טילים בליסטיים שנחתו באזור המרכז ופירקו אלפי חלונות, המשקיעים הזניקו את המניה. בתוך שלושה ימים היא זינקה ב־52%, מאזורי ה־183 שקל כמעט עד 280, משווי שוק של 408 מיליון שקל לשיא של 615 מיליון. כבר אז אמרנו שזה לא הגיוני. כדי להצדיק כזה שווי קליל הייתה צריכה להחליף את החלונות לא רק של כל גוש דן, אלא גם של תל אביב וירושלים גם יחד. אפילו המנכ"ל נאלץ להודות בדיבורים עם התקשורת שהזינוק לא מתכתב עם קרקע המציאות. באמת, השוק עיכל את המשמעויות ותיקן בחדות, והמניה חזרה להיסחר סביב שווי שוק של כ־480 מיליון שקל.

רכבת ההרים במניית קליל - מבט שנתי


קליל לא הגיעה מוכנה למלחמה והרבעון ה"חלומי" הסתכם בהפסד. תקראו לזה "הזגג הולך יחף", היא אולי לא באמת הייתה צריכה להחליף את כל הפרופילים של כל המטרופולינים, אבל אפילו באזורים שבהם הייתה פגיעה נקודתית לא היו לה מספיק צוותים כדי לתת מענה. אבל מעבר למצוקת כוח האדם, הייתה משקולת הרבה יותר כבדה, האלומיניום. 

קליל הצטיידה במלאים יקרים בדיוק כשהמחיר בעולם התחיל לרדת, ככה שמצאה את עצמה עם חומרי גלם במחסנים מול שוק שבו המחירים הולכים ונשחקים. המלאי קפץ בכ-20% והסתכם ב-96.2 מיליון שקל, לעומת 80.1 מיליון שקל בסוף 2024 ו־73.3 מיליון שקל ברבעון המקביל.


עיקרי התוצאות

ההכנסות ברבעון השני של שנת 2025 צמחו ב-18.6% ל-81 מיליון שקל, בהשוואה ל-68.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, כתוצאה מעלייה בכמויות המכירה.

דורי נאוי
צילום: ניר סלקמן
דוחות

תיק האשראי של נאוי ממשיך לצמוח, אך ההוצאה לחובות מסופקים גדלה

חברת האשראי החוץ בנקאי הציגה ברבעון השני עלייה של יותר מ-20% בהכנסות לצד ירידה קלה ברווח הנקי ל-40.5 מיליון שקל; תיק האשראי ממשיך לצמוח, עם מח"מ ממוצע של 11 חודשים, תוך עלייה בהוצאות המימון והפרשות לחובות מסופקים

תמיר חכמוף |

נאוי גרופ נאוי 1.36%  סוגרת את הרבעון השני של 2025 עם צמיחה דו ספרתית בהכנסות, לצד שחיקה מתונה בשורה התחתונה ועלייה בהוצאות ההפרשה. 

ההכנסות המימון ברבעון הגיעו ל-109.3 מיליון שקל, קפיצה של 20.4% לעומת 90.8 מיליון שקל ברבעון השני של 2024. הריבית השנתית הממוצעת על תיק הלקוחות בתקופה של חצי השנה הראשונה של 2025 עמדה על שיעור של כ-10.3% במונחים שנתיים. בתקופה מקבילה בשנה קודמת וברבעון הראשון של שנת 2025 עמדה ריבית זו על שיעור של כ-11.36% על תיק הלקוחות.

במרכז המודל העסקי של החברה עומדות הכנסות המימון נטו, שהסתכמו ברבעון השני ב-64.2 מיליון שקל, 58.7% מן ההכנסות, לעומת 58.1 מיליון ש״ח ו-64.1% בתקופה המקבילה. בהתאם, הוצאות המימון גדלו והגיעו ל-45.1 מיליון שקל, לעומת 32.6 מיליון שקל ברבעון השני של 2024, גידול של כ-38%. התמהיל הזה מסביר חלק מהשחיקה בשיעור הרווחיות, חרף העלייה בהכנסות.

במקביל, גם הוצאות הנהלה וכלליות גדלו והכבידו על שורת הרווח, כאשר הרווח הנקי ירד קלות ל-40.5 מיליון שקל לעומת 42.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

מבט עומק

בחזית הסיכון, ההוצאה לחובות מסופקים בתקופת הדוח הסתכמה לסך של כ-8.795 מיליון שקל לעומת הוצאה בסך של כ-4.049 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד ולעומת הוצאה בסך 4.384 מיליון שקל ברבעון ראשון בשנת 2025. השינוי בהוצאות חובות מסופקים בתקופת הדוח נובע מהוצאה ספציפית, נטו בתיק הלקוחות בסך של 2,541 אלפי שקלים. יתרת ההפרשה הינה הוצאה כללית בסך של כ- 6,254 אלפי שקל הנובעת בעיקרה מגידול בתיק הלקוחות בתקופה וגידול בהפרשה בגין חובות בהם חלה עליה משמעותית בסיכון האשראי כתוצאה מגידול ביתרת קבוצה זו. במונחים שנתיים, על בסיס המחצית, שיעור הוצאה לחובות מסופקים על הלקוחות וההשקעות עמד על כ-0.366% לעומת 0.24% במחצית המקבילה אשתקד. כלומר, ההפרשות עדיין נמוכות בהשוואה לענף, אך כבר משקפות סביבת סיכון מאתגרת יותר.