אבי צבי מנכל פרטנר
צילום: צילום ינאי יחיאל

פרטנר: יציבות בהכנסות ועלייה ברווח - 34 מיליון שקל ברבעון

ההכנסות צמחו ב-3% ל-854 מיליון שקל, נרשמה ירידה במגזר הציוד עקב מעבר למודל השכרת נתבים וצמיחה במגזר השירותים, ההכנסה הממוצעת למנוי סלולר נשארה על 48 שקל, ושיעור הנטישה קטן; שיפור ברווחיות התפעולית 
גיא טל |

חברת התקשורת הסלולרית פרטנר מסכמת את תוצאות הרבעון הראשון של שנת 2022. 

הכנסות החברה צמחו ב-3% ל-854 מיליון שקל לעומת 833 מיליון שקל אשתקד. ההכנסות משירותים היו 690 מיליון שקל, 5% יותר מאשר בשנת 2021. ההכנסות ממכירות ציוד ירדו ב-15% ל-164 מיליון שקל, זאת לאור החלטת ההנהלה לעבור למודל השכרת נתבי אינטרנט במקום מכירה. 

ההכנסה הממוצעת למנויי סלולר (ARPU) ממשיכה לשמור על יציבות והסתכמה ב- 48 ₪ זה רבעון חמישי ברציפות. שיעור הנטישה היה 6.7% לעומת 6.9% ברבעון המקביל. 

ה-Adjusted EBITDA הסתכם ל- 257 מיליון ₪, עלייה של 23% לעומת 209 מיליון ₪ ברבעון הראשון לשנת 2021. הרווח הנקי הסתכם ב- 39 מיליון ₪, עלייה של 34 מיליון ₪ בהשוואה ל- 5 מיליון ₪ ברבעון הראשון לשנת 2021.

בסיס מנויי הסלולר של החברה הסתכם בכ-3.06 מיליון מנויים, עלייה של 40 אלף מנויים ברבעון הראשון, מתוכם 37 אלף מנויי פוסט פייד. נתח השוק הסלולרי של החברה מוערך ב-28%, לעומת 27% בסוף רבעון הראשון לשנת 2021.

בסיס מנויי סיבים אופטיים הסתכם ב-233 אלף מנויים, עלייה של 21 אלף מנויים ברבעון הראשון נכון למועד פרסום הדו"חות, לפרטנר 243 אלף מנויי סיבים אופטיים.

משקי בית בבניינים מחוברים לתשתית הסיבים האופטיים (Homes Connected) הסתכמו ב- 770 אלף, עלייה של 70 אלף ברבעון הראשון. נכון למועד פרסום הדו"חות, לפרטנר 807 אלף משקי בית בבניינים מחוברים לתשתית הסיבים האופטיים.

בסיס מנויי אינטרנט מבוסס תשתית הסתכם ב- 387 אלף מנויים, עלייה של 13 אלף מנויים ברבעון הראשון.

בסיס מנויי טלוויזיה שומר על יציבות והסתכם ב- 225 אלף, ירידה מינורית של אלף מנויים ברבעון הראשון, זאת על אף עליית המחירים שהובילה החברה במגזר זה (ברבעון השני של שנת 2021 מחקה החברה כ-21 אלף מנויי טלוויזיה).

אבי צבי, מנכ"ל קבוצת פרטנר: "פרטנר ממשיכה במומנטום הפיננסי החיובי שלה ופותחת את שנת 2022 עם תוצאות מצוינות, על אף השוק התחרותי בו החברה פועלת. השיפור במדדים הפיננסיים והתפעוליים הינו הודות לעשייה וההירתמות של עובדי החברה המסורים ולאסטרטגיה הברורה אותה התוותה ההנהלה בשנה האחרונה.

"עם 807 אלף משקי בית מחוברים לרשת הסיבים האופטיים, נכון להיום, פרטנר הפכה בשנה זו לשחקנית תשתיות לאומית גם במגזר הקווי, עם קצב פרישת סיבים אופטיים מרשים וחתימה על עסקאות משמעותיות שיטיבו עם עתיד החברה, ביניהן עם טמרס טלקום ו- FREETV.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

"פרטנר ממשיכה להוביל את הדור ה-5 בישראל עם קצב צמיחה גבוה במצבת מנויי סלולר, כאשר ממשיכה בהתמדה ההצטרפות של מנויים חדשים, במקביל לירידה באחוזי הנטישה. תוצאות אלה משקפות את ההשקעה הרבה שלנו בלקוחות ובתהליכי ההוגנות והפשטות שאנו מובילים. בטלוויזיה, חזרנו לאסטרטגיה המקורית, 'סופר אגרגטור', ואנו מציעים כיום לצרכן מוצר ממוקד וגמיש שנותן את החופש לבחור במה לצפות ועל מה לשלם.

"זהו הדו"ח הכספי הרבעוני הרביעי מאז כניסתי לתפקיד מנכ"ל פרטנר. מהדו"ח עולה כי הפעולות העסקיות שננקטו בשנה האחרונה מביאות לשיפור עקבי ויציב בתוצאות החברה כמשתקף, בין היתר, בגידול של 23% ב-Adjusted EBITDA  הרבעוני לעומת אשתקד.

רכישת גרעין השליטה של פרטנר ומינוי חברים חדשים של מועצת המנהלים, יחד עם מבנה ההון של החברה, מאפשרים לחברה למצות במלואה את האסטרטגיה שהותוותה בשנה האחרונה והפיכתה מחברת שירותים לחברת שירותים ותשתיות."

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
רשף טכנולוגיות מרעומים
צילום: רשף

הבעיה הגדולה של ארית - חמישה חודשים בלי הזמנה אחת

מחצית שנייה נהדרת לארית, אבל מה יהיה בהמשך? ניתוח ביזפורטל על צבר ההזמנות מראה שלא התקבל אפילו הזמנה אחרת במשך מספר חודשים

מנדי הניג |

ארית מנסה להנפיק את החברה הבת רשף לפי שווי של 4.3 מיליארד שקל. השוק לא מסכים - המניה של ארית נפלה ביום חמישי ב-20% וסימנה להנהלת ארית שאין לה ברירה, אלא להוריד את השווי או לבטל את ההנפקה. הסיפור די פשוט - ארית מחזיקה ברשף, רשף היא 98% מפעילותה. ארית בעצם מוכרת מניות של עצמה ומנסה להיות חברת החזקות. השוק לא אוהב חברות החזקה, הוא מתמחר אותן בדיסקאונט על הערך הנכסי של החברות בת התפעוליות. ארית כעת ב-4 מיליארד שקל ואחרי העסקה בה היא תמכור 11% מרשף ותנפיק 10% לציבור היא תחזיק כ-80% מרשף.

רשף תהיה חברה עם כמה מאות מיליונים בקופה (תלוי בגיוס) וגם ארית שנוסף על המזומנים ממכירת מניות ברשף היא צפויה להעלות את רווחי רשף למעלה - אליה. הסכום משמעותי מאוד, זה יכול להגיע  ל-800 מיליון שקל ויותר, צריך לזכור שהמחצית השנייה של השנה מצוינת בתוצאות העסקיות. הערכה היא שהרווח מגיע ל-200 מיליון שקל. התזרים אפילו יותר. 

נניח באופטימיות שלארית יהיה 1 מיליארד שקל בקופה אחרי הנפקה והיא תחזיק ב-80% מחברה שנניח לשם הדוגמה תהיה שווה 4 מיליארד שקל אחרי הכסף (כלומר כ-3.6 מיליארד לפני הכסף). היא בעצם תהיה עם נכסים של 4.2 מיליארד שקל - קחו דיסקאונט סביר והגעתם לפחות מהשווי שלה בשוק אחרי ירידה של 20% ל-4 מיליארד שקל.

הכל תלוי כמובן בשווי של רשף. אם השווי יקבע על 4.3 מיליארד שקל, אז יש הצדקה מסוימת לשווי שוק הנוכחי של ארית, גם לא בטוח. אבל כאמור הסיכוי לכך נמוך. 

בכל מקרה, הדבר החשוב ביותר בארית וברשף לקביעת השווי הוא הצבר הזמנות לביצוע. הוא קובע את היקף המכירות בהמשך.

נתחיל בחצי הכוס המלאה. המחצית השנייה של 2025 פנומנלית והנהלת החברה מסרה שהרווחיות תהיה דומה לרווחיות במחצית הראשונה. המכירות בכל השנה יתקרבו ל-500 מיליון שקל, - כ-350 מיליון שקל במחצית השנייה. זה אומר סדר גודל של 200 מיליון שקל בשורה התחתונה, וזה גם יכול להיות יותר. זה יביא את הרווח ל-300 מיליון שקל בשנה, קצב רווחים אם המחצית השנייה משקפת של 400 מיליון שקל.

אלא שיש גם חצי כוס ריקה והיא חשובה יותר. הצבר בירידה, החברה לא קיבלה הזמנות בחודשים האחרונים. 


הצבר נפל

בדיווח לבורסה במסגרת הדוח הכספי למחצית הראשונה החברה מעדכנת כי הצבר שלה נכון לסוף יוני 2025 מסתכם ב-1.3 מיליארד שקל: 


הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

מחר בבורסה - ירידה בשבבים, ומה צפוי עד סוף השנה?

מה קורה בדצמבר למניות "ווינריות" ולמניות "לוזריות", איך אפשר להפחית את חבות המס השנתית, ומניות השבבים בנפילה

מערכת ביזפורטל |

המלחמה על התשואות מתעצמת בשבועות האחרונים של החודש. מנהלי ההשקעות בגופים המוסדיים מנסים להאיץ לקראת קו הסיום, כל פיפס בתשואה עוזר לתיק שלהם מול המתחרים.  המיקום מאוד חשוב כחי הוא יקבע את הזרמת הכספים בהמשך. התוצאות החודשיות חשובות מאוד, התוצאות השנתיות חשובות עוד יותר. 

האמת שזה קצת משחק מכור - המניות שבהם מחזיקים המוסדיים עולות - כי הם מזרימים עוד כסף למניה, וזה משפר להם את תשואה בתיקים. מעגל של כספים שזורמים לקרנות ולקופות שורם בחזרה לאותו מקום מניע את השוק ואת התשואות. אם חשבתם שצריך להיות חכם גדול כדי להשקיע ולהרוויח, אז חלק גדול מהמשחק הוא להשקיע עוד ועוד - לקבל כספים ולהזרים למניות של הבית.

כן, יש הבנה, יש אנליזה, יש ניתוח, אבל יש גם חברות שבהם מושקעים ורוצים את הצלחתן, במיוחד בסוף השנה. ונמחיש - אם גוף מסוים מחזיק בשופרסל הרבה יותר מאשר כל מניות הקמעונאות האחרות, ומבחינתו כולן בהינתן המחיר כעת מעניינות, הוא יעדיף להשקיע בשופרסל כדי שהשינוי במניה יתרום לתשואה של סוף שנה.  אם הוא חושב שרמי לוי מעניינת אפילו יותר, אבל לא בהרבה. הוא עדיין יקנה שופרסל, ובינואר הוא יתחיל לקנות רמי לוי. אם רמי לו מעניינת בפער על פני שופרסל, רק אז הוא יעשה שינוי כבר עכשיו. זה לא שחור ולבן, זה לא כל המנהלי השקעות והגופים, אבל ככה זה עובד ברוב המקומות.    

ולכן, אם לא יהיה אירוע משמעותי, חיצוני, אם לא ינשבו רוחות נגדיות מוול סטריט, מהמצב הביטחוני ועוד, אז הסנטימנט החיובי יימשך והוא יימשך דווקא במניות המועדפות על ידי הגופים המוסדיים. במילים אחרות, סיכוי לא קטן שמה שכבר עלה ימשיך לעלות עד סוף השנה - ככה מעלים-משפצים את התשואות. 


מחר יהיה קשה לעשות שיפוץ תשואות, כי המניות הדואליות חוזרות בפער שלילי משמעותי, אבל הכל אפשרי. המניות הדואליות ספגו מכה ביום שישי על רקע הירידות בוול סטריט (ברודקום סיפקה תחזית מאכזבת והשוק ירד - טאואר נפלה 8%, נובה ירדה 6% - הנאסד"ק בירידות חדות) כהארביטראז' הכולל עומד על מינוס 0.6%.  הנפילות יהיו במניות השבבים: