דלתא מגדילה את הרווח ל-19.5 מיליון דולר למרות ירידה בהכנסות
חברת דלתא דיווחה על ירידה של 14% בהכנסות הרבעון השלישי לרמה של כ-383 מיליון דולר, עם זאת, לנוכח שיפור ברווחיות הגולמית וקיצוץ בהוצאות, הרווח הנקי קפץ ב-40% לרמה של כ-19.5 מיליון דולר. החברה לא מספקת תחזיות אך מעריכה כי תמשיך להציג רווחיות גם ברבעון הבא.
החברה דיווחה על מכירות של 382.9 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2020 לעומת 446.1 מיליון דולר ברבעון השלישי אשתקד, המהווים ירידה של 14%. הקיטון במכירות, בא לידי ביטוי בעיקר בחטיבה גלובלית פלח שוק עליון, דלתא מותגי פרמיום ובדלתא ארה"ב ונבע ממשבר הקורונה.
למרות הירידה בהיקף ההכנסות, החברה דיווחה על רווח נקי של כ-19.5 מיליון דולר ברבעון השלישי לעומת רווח נקי של 14.0 מיליון דולר ברבעון השלישי אשתקד, עלייה של 39%. הרווח הנקי בנטרול סעיפים חד פעמיים נטו ממס ברבעון השלישי של השנה, הסתכם ב-19.5 מיליון דולר לעומת רווח נקי של 14.5 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. השיפור בשורה התחתונה מיוחס בעיקר לשיפור ברווחיות הגולמית ולצמצום הוצאות המכירה הנהלה וכלליות.
החברה דיווחה על EBITDA של 57.7 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2020 לעומת 51.5 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2019.
שיעור הרווח הגולמי עלה ב-4% ל-38.1% לעומת 34.1% ברבעון מקביל אשתקד.
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת גדל ב-32.9 מיליון דולר ל-44.1 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2020, לעומת תזרים מזומנים בסך של כ-11.2 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2019.
- על בד: קו ייצור חדש; צופה ממנו הכנסות של 140 מיליון שקל בשנה
- עדיקה עדיין מזגזגת - רבעון חלש אחרי רבעון טוב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תחזית להמשך שנת 2020
כתוצאה מההשפעה הגלובלית של נגיף הקורונה, והמשך אי הוודאות סביב המגיפה, החברה אינה מספקת תחזיות כספיות להמשך השנה, אם כי מעריכה כי תמשיך להציג רווחיות גם ברבעון הרביעי של השנה.
השפעות הקורונה
דלתא גליל ציינה כי סגירת החנויות והסגר הציבורי שנגרם עקב מגפת הקורונה הביאו לירידה בהיקף המכירות בעיקר עם מספר לקוחות גדולים של DGUSA ו-DGPB, ומכירות נמוכות יותר של רשתות עקב סגירת חנויות, שקוזזו חלקית על ידי מכירות e-commerce ללקוחות.
החברה מעריכה כי מגפת הקורונה הביאה לפגיעה במכירות ברבעון השלישי של כ-60 מיליון דולר בעוד שההשפעה על הרווח התפעולי הייתה זניחה.
במאמץ להפחית את עלויות התפעול החברה נקטה במספר צעדים ובכללם: הקפאת גיוס עובדים והוצאת עובדים לחל"ת ברחבי העולם; הפחתה של 10%-20% בשכר ההנהלה הבכירה עד סוף הרבעון השלישי; ביטול או צמצום הוצאות שיווק ותקורות; הפחתת השקעות לא הכרחיות; השהיית חלוקת דיבידנד עד סוף השנה; קבלת הלוואות בערבות מדינה ובתנאים מועדפים מבנקים בישראל, גרמניה, צרפת ושווייץ, בסך של כ-46 מיליון דולר במהלך הרבעונים השני והשלישי; הגדלת מסגרות האשראי המובטחות והלא מובטחות ל-249 מיליון דולר, מתוכן נוצלו לסוף הרבעון כ-30 מיליון דולר.
- ניתוח רבעוני: מכירות הדירות קפאו אבל המניות קרובות לשיא, האם השוק מתעלם מהסימנים?
- מטריקס חתמה על חוזה AI בעשרות מיליוני דולרים עם מדינה זרה
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- ״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
אייזק דבח, מנכ"ל דלתא גליל: "אנו מרוצים מאוד מהביצועים החזקים ברבעון השלישי וחזרתנו לרווחיות שעלתה על ציפיותינו. שיעור הרווח התפעולי ברבעון השלישי – של -8.8% מהמכירות הינו הגבוה ביותר למעלה מעשור וזאת למרות השפעת הקורונה. התוצאות משקפות ביצועים חזקים של תחומי הפעילות דלתא מותגים אירופיים ודלתא ישראל וזאת למרות הסגר בשבועיים האחרונים של ספטמבר. כמו כן, התוצאות משקפות את תחילת ההשפעה החיובית הנובעת מיישום תכנית הרה-ארגון שלנו שכוללת מהלכים שביצענו ונמשיך לבצע לשיפור הרווחיות, הן במסגרת ההתמודדות הגלובלית מול משבר הקורונה, והן כחלק מהאסטרטגיה ארוכת הטווח שלנו.
ברבעון השלישי ראינו שיפור משמעותי בשיעור הרווח הגולמי בעיקר עקב תמהיל מכירות טוב יותר (מכירות גבוהות יותר ב- e-commerce ובחנויות ה- outlet) וחיסכון בהוצאות תפעוליות.
אנו ממשיכים לראות מכירות חזקות בערוץ ה- e-commerce, בעוד שאנו משקיעים במנועי צמיחה חדשים כפי שניתן לראות עם הרכישה האחרונה שלנו של Bare Necessities.
אנו מרוצים מאוד מהיכולת שלנו לשפר את הרווחיות תוך ניהול קפדני של ההון החוזר וייצור תזרים מזומנים חזק מפעילות בסך של כ-44.1 מיליון דולר ברבעון השלישי. במבט קדימה אנו מעריכים כי הרווחיות תימשך גם ברבעון הרביעי של השנה.
בעוד בריאות ובטיחות הסובבים אותנו – העובדים והלקוחות נמצאים בראש מעיננו, אנו מחויבים להשקיע במוצרים ובמשאבים חדשים בכדי להניע צמיחה רווחית וערך מוסף לבעלי המניות לטווח הארוך ועם מאזן חזק, הכולל יתרת מזומנים של כ-215 מיליון דולר, יש לנו את המשאבים הכספיים הדרושים כדי להמשיך לחדש ולצמוח."

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

הבורסה בעמדת המתנה - מה משקיעים צריכים לעשות?
האם מניות תשתיות מעניינות? ידעתם שלארי אליסון מגדיר את אורקל כחברת תשתיות. היתרון הגדול של אורקל הוא במרכזי שרתים ענקיים ברחבי הגלובוס - 71 מרכזים ענקיים, זו התשתית של שרתי הענן. שמדברים איתכם על ענן, זה לא אומר שאין שרת פיזי, שאין מקום פיזי שבו נשמרים הקבצים, תמונות, מידע וכו'. יש שרתים, הם רק לא בארגון, או בבית. תשתיות זה נושא גדול - שרתים, סיבים אופטיים, אנרגיה מתחדשת, כבישי אגרה, תחנות כח, תקשורת ועוד.
ביום שני הקרוב ביזפורטל מארח את ועידת ההשקעות בתשתיות. בזק, ניו-מד, שפיר, חברות אנרגיה מתחדשת, רגולטורים, יספקו לכם תובנות על התחום והחברות. השאלה הגדולה - האם המניות בתחום ימשיכו לספק תשואה עודפת? תשואה בוועידה. ועידת התשתיות - פרטים והרשמה
אתמול היה היום של אורקל. המניה זינקה ב-36% לקרוב לטריליון דולר אחרי דוחות שאי אפשר לקרוא להם טובים וגם לא מצויינים. אלו דוחות ומספרים נדירים. זה כאילו שהחברה סיפקה תחזית, אליסון בחלום הכי וורוד שלו חשב על קצת יותר, אבל הגיעו הזמנות מענקיות הטק וה-AI של פי 4 מהצפוי. ההזמנות מבטיחות המשך צמיחה מרשימה בעתיד והם שמות את אורקל כשחקנית AI ברורה - היא מספקת את השרתים בענן עם היכולות אבטחה, מהירות, גמישות וכוח עיבוד שנדרשות לשב הבא של ה-AI - שלב ההסקה. זה שלב שדורש כמויות אדירות של כוח עיבודי ואורקל מובילה אותו.
אליסון הרוויח 100 מיליארד דולר ביום והפך לאיש העשיר בעולם. הסיפור שלו הוא השראה - הילד היתום והעני שהפך לאיש העשיר בעולם - סיפור חייו של לארי אליסון
- אל על זינקה 6%, הביטחוניות עלו, מניות הביטוח והבנקים התממשו - נעילה שלילית
- ברן זינקה 15%, נאוויטס 9% - ת״א 125 המריא 1.7% אחרי תקיפת צמרת חמאס בקטאר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אורקל הניעה את וול סטריט, אבל וול סטריט נחלשה בשעות האחרונות - הנאסד״ק ננעל ביציבות; אורקל טסה ב-36%, רדיט קפצה ב-8%. המניות הדואליות חוזרות כמעט על האפס. טבע 0% שעשתה בחודש מהלך של מעל 25% צפויה לרדת היום כ-1%. לטבלת מניות הארביטראז'