שרון פימה, מנכ"ל מיט-טק
צילום: יח"צ

אופקטרא מזנקת ב-30% - התקיימו התנאים המתלים למיזוג עם מיט-טק

חברה הממוזגת תעסוק בפיתוח טכנולוגיות להדפסה תעשייתית ומסחרית בתלת-מימד של בשר, מחיר המניה הנוכחי משקף שווי שוק של יותר מ-100 מיליון שקל; בכוונת החברה לשנות את שמה למיט-טק
ערן סוקול | (3)

חברת השלד הבורסאי אופקטרא מדווחת כי התקיימו התנאים המתלים להשלמת עסקת המיזוג עם חברת מיט-טק.  

על פי הדיווח, התקבלו כל האישורים הנדרשים והושלמו כל התנאים המתלים להשלמת עסקת המיזוג ורכישת מניות מיט-טק על ידי אופקטרא. בהתאם לכך בכוונת החברה לפעול בתקופה הקרובה לשינוי שמה לחברת "מיט-טק" ושינוי שמה של חברת הבת משמה הנוכחי שהינו "מיט-טק" לחברת "מיט-טק טכנולוגיות".

נזכיר, כי במסגרת עסקת המיזוג, תקצה אופקטרא לבעלי מניות מיט-טק כ-30 מיליון מניות וכן כ-12.5 מיליון כתבי אופציה המירים למניות, תמורת 100% ממניות מיט-טק. מניית אופקטרא מזנקת כעת בכ-30% לשווי שוק של כ-40 מיליון שקל, כאשר הקצאת המניות האמורה, בהתחשב במחיר השוק הנוכחי, תקפיץ את שווי השוק של החברה לכ-100 מיליון שקל (שווי המניות בלבד - ללא שווי האופציות).

האם מדובר בשווי הגיוני? רק נציין כי חברת מיט-טק עדיין לא מציגה הכנסות מפעילותה. החברה הציגה הפסד של כ-189 אלף שקל במחצית הראשונה של 2019.

מהחברה נמסר: "חברי הנהלת החברה הנוכחית אשר מסיימת את תפקידה וחברי ההנהלה הנכנסים מטעם מיט-טק מבקשים להודות לבעלי המניות של החברה על התמיכה בה ומצפים לעדכן על התקדמות בתחום הפעילות החדש של החברה הממוזגת אשר תעסוק בפיתוח טכנולוגיות להדפסה תעשייתית ומסחרית בתלת-מימד של בשר למאכל שהינו 'בשר נקי' (clean meat) המיוצר באמצעות הרביית תאי גזע ללא הרג או התאכזרות לבעלי חיים".

שמוליק לוי, מנכ"ל אופקטרא: "אני שמח שהשלמנו את המיזוג עם מיט טק, חברה טכנולוגית פורצת דרך עם עתיד גדול, הנמצאת בקידמת הטכנולוגיה. לחברה צוות מוביל בתחום הדפסת תלת מימד ומחקר אקדמי באוניברסיטאות המובילות בישראל אשר מביא בשורה של הפקת בשר נקי, ללא גידול והרג חיות, תוך שמירה על ניקיון ואי זיהום כדור הארץ ותוך חיסכון בעלויות ובמשאבי טבע".

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    מבין 27/01/2020 09:00
    הגב לתגובה זו
    ממשיך את ננו דימשיון
  • 2.
    גבי 27/01/2020 06:57
    הגב לתגובה זו
    לפי התקדמות החברה שתכבוש את עולם התחליפים צפי של החברה להגיע לשווי מיליארדי דולרים
  • 1.
    לחי 26/01/2020 19:18
    הגב לתגובה זו
    לחברה מובילה בתחום השווי יגיע למאות מיליונים
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.