אופקטרא מזנקת ב-30% - התקיימו התנאים המתלים למיזוג עם מיט-טק
חברת השלד הבורסאי אופקטרא מדווחת כי התקיימו התנאים המתלים להשלמת עסקת המיזוג עם חברת מיט-טק.
על פי הדיווח, התקבלו כל האישורים הנדרשים והושלמו כל התנאים המתלים להשלמת עסקת המיזוג ורכישת מניות מיט-טק על ידי אופקטרא. בהתאם לכך בכוונת החברה לפעול בתקופה הקרובה לשינוי שמה לחברת "מיט-טק" ושינוי שמה של חברת הבת משמה הנוכחי שהינו "מיט-טק" לחברת "מיט-טק טכנולוגיות".
נזכיר, כי במסגרת עסקת המיזוג, תקצה אופקטרא לבעלי מניות מיט-טק כ-30 מיליון מניות וכן כ-12.5 מיליון כתבי אופציה המירים למניות, תמורת 100% ממניות מיט-טק. מניית אופקטרא מזנקת כעת בכ-30% לשווי שוק של כ-40 מיליון שקל, כאשר הקצאת המניות האמורה, בהתחשב במחיר השוק הנוכחי, תקפיץ את שווי השוק של החברה לכ-100 מיליון שקל (שווי המניות בלבד - ללא שווי האופציות).
האם מדובר בשווי הגיוני? רק נציין כי חברת מיט-טק עדיין לא מציגה הכנסות מפעילותה. החברה הציגה הפסד של כ-189 אלף שקל במחצית הראשונה של 2019.
מהחברה נמסר: "חברי הנהלת החברה הנוכחית אשר מסיימת את תפקידה וחברי ההנהלה הנכנסים מטעם מיט-טק מבקשים להודות לבעלי המניות של החברה על התמיכה בה ומצפים לעדכן על התקדמות בתחום הפעילות החדש של החברה הממוזגת אשר תעסוק בפיתוח טכנולוגיות להדפסה תעשייתית ומסחרית בתלת-מימד של בשר למאכל שהינו 'בשר נקי' (clean meat) המיוצר באמצעות הרביית תאי גזע ללא הרג או התאכזרות לבעלי חיים".
- פעילות ותקציבי המו"פ באקדמיה בישראל המשיכו לעלות ב-2023
- תוקפא הצעת החוק לסיוע לסטודנטים במילואים - האוניברסיטאות תסייענה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שמוליק לוי, מנכ"ל אופקטרא: "אני שמח שהשלמנו את המיזוג עם מיט טק, חברה טכנולוגית פורצת דרך עם עתיד גדול, הנמצאת בקידמת הטכנולוגיה. לחברה צוות מוביל בתחום הדפסת תלת מימד ומחקר אקדמי באוניברסיטאות המובילות בישראל אשר מביא בשורה של הפקת בשר נקי, ללא גידול והרג חיות, תוך שמירה על ניקיון ואי זיהום כדור הארץ ותוך חיסכון בעלויות ובמשאבי טבע".
- 3.מבין 27/01/2020 09:00הגב לתגובה זוממשיך את ננו דימשיון
- 2.גבי 27/01/2020 06:57הגב לתגובה זולפי התקדמות החברה שתכבוש את עולם התחליפים צפי של החברה להגיע לשווי מיליארדי דולרים
- 1.לחי 26/01/2020 19:18הגב לתגובה זולחברה מובילה בתחום השווי יגיע למאות מיליונים

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳