שרון פימה, מנכ"ל מיט-טק
צילום: יח"צ

אופקטרא מזנקת ב-30% - התקיימו התנאים המתלים למיזוג עם מיט-טק

חברה הממוזגת תעסוק בפיתוח טכנולוגיות להדפסה תעשייתית ומסחרית בתלת-מימד של בשר, מחיר המניה הנוכחי משקף שווי שוק של יותר מ-100 מיליון שקל; בכוונת החברה לשנות את שמה למיט-טק
ערן סוקול | (3)

חברת השלד הבורסאי אופקטרא מדווחת כי התקיימו התנאים המתלים להשלמת עסקת המיזוג עם חברת מיט-טק.  

על פי הדיווח, התקבלו כל האישורים הנדרשים והושלמו כל התנאים המתלים להשלמת עסקת המיזוג ורכישת מניות מיט-טק על ידי אופקטרא. בהתאם לכך בכוונת החברה לפעול בתקופה הקרובה לשינוי שמה לחברת "מיט-טק" ושינוי שמה של חברת הבת משמה הנוכחי שהינו "מיט-טק" לחברת "מיט-טק טכנולוגיות".

נזכיר, כי במסגרת עסקת המיזוג, תקצה אופקטרא לבעלי מניות מיט-טק כ-30 מיליון מניות וכן כ-12.5 מיליון כתבי אופציה המירים למניות, תמורת 100% ממניות מיט-טק. מניית אופקטרא מזנקת כעת בכ-30% לשווי שוק של כ-40 מיליון שקל, כאשר הקצאת המניות האמורה, בהתחשב במחיר השוק הנוכחי, תקפיץ את שווי השוק של החברה לכ-100 מיליון שקל (שווי המניות בלבד - ללא שווי האופציות).

האם מדובר בשווי הגיוני? רק נציין כי חברת מיט-טק עדיין לא מציגה הכנסות מפעילותה. החברה הציגה הפסד של כ-189 אלף שקל במחצית הראשונה של 2019.

מהחברה נמסר: "חברי הנהלת החברה הנוכחית אשר מסיימת את תפקידה וחברי ההנהלה הנכנסים מטעם מיט-טק מבקשים להודות לבעלי המניות של החברה על התמיכה בה ומצפים לעדכן על התקדמות בתחום הפעילות החדש של החברה הממוזגת אשר תעסוק בפיתוח טכנולוגיות להדפסה תעשייתית ומסחרית בתלת-מימד של בשר למאכל שהינו 'בשר נקי' (clean meat) המיוצר באמצעות הרביית תאי גזע ללא הרג או התאכזרות לבעלי חיים".

שמוליק לוי, מנכ"ל אופקטרא: "אני שמח שהשלמנו את המיזוג עם מיט טק, חברה טכנולוגית פורצת דרך עם עתיד גדול, הנמצאת בקידמת הטכנולוגיה. לחברה צוות מוביל בתחום הדפסת תלת מימד ומחקר אקדמי באוניברסיטאות המובילות בישראל אשר מביא בשורה של הפקת בשר נקי, ללא גידול והרג חיות, תוך שמירה על ניקיון ואי זיהום כדור הארץ ותוך חיסכון בעלויות ובמשאבי טבע".

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    מבין 27/01/2020 09:00
    הגב לתגובה זו
    ממשיך את ננו דימשיון
  • 2.
    גבי 27/01/2020 06:57
    הגב לתגובה זו
    לפי התקדמות החברה שתכבוש את עולם התחליפים צפי של החברה להגיע לשווי מיליארדי דולרים
  • 1.
    לחי 26/01/2020 19:18
    הגב לתגובה זו
    לחברה מובילה בתחום השווי יגיע למאות מיליונים
שאול נאוי יו"ר יעקב פיננסים, צילום: יחצשאול נאוי יו"ר יעקב פיננסים, צילום: יחצ
ראיון

שאול נאוי: "הגידול בתיק הגיע רק מחברות שפנינו אליהן - לא ממי שמחפש אשראי בכל מחיר"

אחרי התוצאות הרבעוניות שהציגו גידול של 42% בתיק האשראי והציפו גם חששות בשוק האח"ב, שאול נאוי יו"ר יעקב פיננסים מתאר את מדיניות ניהול הסיכונים ומסביר את היתרון במח״מ הקצר: "אם יש מדורה קטנה, אני יוצא. אני לא מחכה שיהיה ל״ג בעומר"
מנדי הניג |

האח"ב בתקופה רגישה מאוד. אנחנו יוצאים ממלחמה ארוכה שהאטה את המגזר העסקי וגרמה ללחצים אצל לווים בעיקר במגזר הנדל״ן, הריבית עדיין גבוהה וככל שתרד היא עדיין תהיה ברמות גבוהות יחסית לשנים האחרונות מה שמוביל את השוק להסתכל בחשדנות על תיקי האשראי הגדולים של החברות, רק שצריך לזכור שיש כאן מנעד רחב מאוד, וכל תיק שונה מהותית מרעהו גם מבחינת סוגי הלווים וגם מבחינת אורכי המח״מ, וזה כנראה אחד הסעיפים החשובים ביותר, כי חברה שמתנהלת במח״מ קצר פחות מרותקת לשוק ופחות תלויה ביכולת של לקוחות להחזיק אשראי ארוך בתקופה תנודתית.

הדוח הרבעוני של יעקב פיננסים נופל בדיוק לתוך האווירה הזאת. מצד אחד, המספרים ממשיכים להראות צמיחה. אנחנו רואים זינוק בתיק האשראי של 42%, הרווח הנקי בקצב שנתי של 80 מיליון שקל, וההון העצמי גם הוא עולה. אבל השוק עצבני, בתגובה לתוצאות המניה יורדת עד 7% כשהשווי של  יעקב פיננסים -0.3%   נע על 810 מיליון שקל למרות זינוק של 64% מתחילת השנה, שזה נותן לה מכפיל של 10 שגם משקף את החששות של המשקיעים כלפי התחום כשגם המניה של האח דורי נאוי -0.29%   נעה סביב המכפיל.

על הרקע הזה שוחחנו עם יו"ר יעקב פיננסים, שאול נאוי, ועם סמנכ״ל האשראי הבכיר דור גורי, כדי להבין איך הם רואים את התקופה האחרונה, מה עומד מאחורי הצמיחה הגדולה בתיק, ואיך הם נשארים רגועים כשהשוק כל כך חושש מתברר שכשעושים "עסקים עם אנשים הגונים" אפשר לנטרל חלק גדול מהסיכון לדברי נאוי.


אנחנו רואים צמיחה ברמת השורה העליונה והתחתונה, עם קצב רבעוני של 20 מיליון שקל בשורה התחתונה, אפשר לצפות להמשך צמיחה כזאת?

"אנחנו לא משנים את הגישה ואת העבודה שלנו. הבסיס הוא הלקוחות. למי נותנים כסף. זה תמיד מתחיל מאנשים. מי עומד מאחורי החברה, מה האישיות שלו, האם הוא ישר. אם משהו בהתנהגות או בדברים שנאמרים לא מסתדר לי - אני לא עושה את העסקה. אחרי הבדיקה האישית מגיעה בדיקת החברה: מה היא עושה, מה המאזנים, עם איזה בנקים היא עובדת, מה ההיסטוריה. יש המון פרמטרים. אנחנו כמעט לא מקבלים לקוחות שמגיעים מהאקראי - אנחנו מסמנים חברות שאנחנו רוצים לעבוד איתן ופונים אליהן. זה קשה, אלה חברות טובות עם מערכת בנקאית חזקה. חברה שאין לה בנקים בכלל - אני לא רוצה שתהיה לקוחה שלי. אנחנו משלימים לבנקים, לא מובילים אותם."

ענת בוגנר
צילום: שי פרנקו
דוחות

דלתא מותגים: צמיחה דו ספרתית בהכנסות וברווח הנקי

החברה מציגה עלייה של כ-16.4% בהכנסות ברבעון לכ-336 מיליון שקלים ושיפור ברווח הנקי לכ-37.2 מיליון שקלים; תזרים המזומנים מפעילות שוטפת התחזק, והפעילות הבינלאומית מתרחבת עם זיכיון ל-Bath & Body Works בגרמניה והכנות לפתיחת חנויות ואתר סחר באירופה

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה ענת בוגנר דלתא

דלתא מותגים דלתא מותגים -0.81%  פרסמה הבוקר את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי ולתשעת החודשים הראשונים לשנת 2025.

הכנסות החברה ברבעון השלישי צמחו בכ-16.4% והסתכמו בכ-336.2 מיליון שקל לעומת כ-288.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נבע מהמשך צמיחה אורגנית בפעילות המותגים בבעלות (דלתא, פיקס ופנטה ריי) וכן, מהרחבת פעילות החברה של המותגים בזכיינות (Victoria`s Secret ו-Bath & Body Works).

ברבעון השלישי המכירות בחנויות זהות של כלל תחומי פעילות החברה, כולל אתרי האונליין שלהם גדלו בשיעור של כ-5.1% לכ-272.6 מיליון שקל לעומת כ-259.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הכנסות מאתרי האונליין של החברה ברבעון השלישי ובתשעת החודשים הראשונים של שנת 2025 צמחו בכ-3.2% ובכ-18.5%, בהתאמה, לעומת תקופות מקבילות אשתקד. ברבעון השלישי היוו הכנסות האינטרנט כ-12.7% מסך הכנסות החברה. אתרי האונליין של החברה פעלו כסדרם גם במהלך ימי מבצע 'עם כלביא'.

נכון להיום, החברה מפעילה חמישה אתרי אינטנרט לכל אחד מהמותגים דלתא, פיקס,  ,Victoria's Secret  Pante rei ו-Bath & Body Works. החברה צפויה לפתוח ברבעון הרביעי של השנה אתר סחר מקוון נוסף של המותג BBW באירופה.