קנאביס
צילום: Istock

פארמוקן מקימה מפעל ובית מסחר של קנאביס בעפולה ב-8 מיליון שקל

החברה שכרה מבנה לתקופה של 9 שנים, שבמהלכן תשלם למעלה מ-40 אלף שקלים שכירות בחודש; תפעל לקבלת אישורי משרד הבריאות להקמת המפעל, אבל תתחיל בהקמתו ללא קשר
ארז ליבנה | (3)

חברת פארמוקן מדווחת על התקשרות בשני הסכמי שכירות ארוכי טווח של מבנה בעפולה לצורך הקמת מפעל ייצור ואריזה ובית מסחר לאחסון והפצה של מוצרי קנאביס רפואי.

המבנה הינו שטח כולל של 2,500 מ"ר, אשר בשלב הראשון כ-650 מ"ר מהם ישמשו את החברה לצורך הקמת מפעל הייצור והאריזה ובית המסחר. עלות הפרויקט מסתכמת ב-8 מיליון שקלים, כשהסכם השכירות נפרש על פני 9 שנים והחל כבר ב-1.11.

 

לאחר השלמת החתימה על הסכמי השכירות, החברה תפנה ליחידה לקנאביס רפואי במשרד הבריאות (היק"ר) לצורך קבלת האישורים הראשוניים הנדרשים להקמת המפעל. עם זאת החברה לא תמתין עד לקבלת האישורים ותחל בעבודות ההקמה.

 

כיום, פארמוקן מייצרת ומאפסנת את מוצריה באמצעות קבלן חיצוני, כאשר ההפצה מתבצעת בשני ערוצים: ישירות למטופלים ובאמצעות חברת שילוח לבתי מרקחת.

 

עד סוף ינואר 2020, צפויה החברה לשלם דמי שכירות מופחתים של 16 אלף שקלים לחודש, כאשר מה-1 לפברואר הסכום יעמוד על 31 אלף שקלים בחודש. עם זאת, מתחילת דצמבר 2020 החברה צפויה לשלם 10 אלפים שקלים נוספים, על שטח נוסף בחלק העליון של השטח אותו היא שוכרת.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    יוסי 03/11/2019 14:00
    הגב לתגובה זו
    פארמוקן, חובה לקרוא את הכתבה ממרץ 2019 בו התראיין המנכל וסיפר על פריסה עולמית מתכוננת לרבות באוסטרליה בו יש כוונה להנפיק את החברה והיא מחזיקה בה נתח משמעותי. אגב בדוח האחרון לרבעון שני, היא מזכירה את אוסטרליה ונערכת לדעתי נשמע בקרוב על התפתחויות מעניינות. החברה כיום הכי רווחית בענף שווי השוק של הצמיחה עדיין נמוך מחברות מםסידות נושא הכתבה : מנכל פארמוקן: מכוונים לפריסה עולמית, Israelbursa
  • 2.
    שובי 03/11/2019 13:51
    הגב לתגובה זו
    החברה הזכירה בדוח האחרון את הפעילות באוסטרליה. לדעתי נשמע בקרוב על הנושא. השאלה עד כמה זה מהותי בפעילותה.אהבתי שיש לה מזומנים ,ואין כל צורך למימון נוסף. וגם ישאר לה עודף די גדול. חברה חזקה כבר אמרנו.....
  • 1.
    מעניין 03/11/2019 12:16
    הגב לתגובה זו
    וותק הכי גבוה. מכפיל עדיין סביר בהחלט ואפילו נמוך מחברות מזון בארץ. נראה שבעלי עניין עשו שיעורי בית טרם השקעה של מיליונים בשער שגבוה נכון להיום ב 69% מהשער הנכחי.
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.