חמת רוכשת את השליטה ברשת חזי בנק לפי שווי 95 מיליון שקלים
קבוצת חמת ממשיכה להרחיב את פעילותה. אתמול דיווחה הקבוצה, כי חתמה על הסכם לרכישת השליטה ברשת חזי בנק, הנחשבת לאחת מחברות הקמעונאות היוקרתיות והמובילות בשוק מוצרי הקרמיקה ועיצוב הבית בישראל.
על פי ההסכם, תרכוש חמת 80% ממניות חזי בנק מידי חברה בשליטת יחזקאל בנק, וזאת תמורת סכום של כ-76 מיליון שקל, בניכוי 80% מחובות לתאגידים בנקאיים, ובתוספת 80% יתרות מזומן במועד ההשלמה ובכפוף להתאמות במחיר התמורה שתחושב על בסיס ההון החוזר הממוצע של החברה לשנת 2017, וכן בהתאם למנגנונים נוספים שסוכמו בין הצדדים.
כמו כן, במסגרת ההסכם, נקבע כי חמת תקבל אופציית רכשת (Call) לרכישת יתרת מניות חזי בנק, ולמוכרים תינתן אופציית מכר (Put), וזאת בחלוף 12 חודש ממועד השלמת העיסקה, ולתקופה של 60 יום. מחיר המימוש של האופציה ייקבע בהתאם לנוסחאות שסוכמו בין הצדדים, והמתייחסות לנתונים שונים, לרבות ה-EBITDA של החברה. עוד סוכם בין הצדדים, כי יחזקאל בנק ימשיך לכהן כמנכ"ל החברה.
בכוונת חמת לממן את העיסקה באמצעות מקורותיה העצמיים ומקורות חיצוניים, והיא בוחנת חלופות שונות בנושא זה. העיסקה כפופה לאישורים שונים, לרבות אישור רשות ההגבלים העסקיים. חזי בנק הינה חברה פרטית, הפועלת בישראל בתחום יבוא, שיווק, מכירה והפצה של חיפויים, ריצופים, שיש, ריהוט עיצוב ואבזור כלל אזורי הבית, ומעסיקה כ-130 עובדים.
העיסקה לרכישת חזי בנק הינה השקעה נוספת שמבצעת חמת בשנה האחרונה. בחודש מאי האחרון השלימה חמת את רכישת חברת האוזר (Houzer) האמריקנית, שהינה בעלת הזכיון והקניין הרוחני במותג "האוזר", ופועלת בארה"ב בתחום היבוא, השיווק וההפצה של מוצרים סניטריים לעיצוב הבית, בעיקר כיורים למטבחים ולאמבטיות בארה"ב. תמורת הרכישה הסתכמה בכ-2.8 מיליון דולר, וכן חמת מימשה אופציה לרכישת הקרקע עליה ממוקם אתר החברה תמורת כ-4 מיליון דולר נוספים.
בנוסף, חתמה חמת על הסכם להקמת מפעל לייצור מוצרים סניטריים בטורקיה, וקיבלה לאחרונה מסגרת אשראי בהיקף של כ-9 מיליון יורו למימון הקמת המפעל. החברה החלה בהקמת המפעל לפני מספר חודשים.
חמת סיימה את המחצית הראשונה של 2017 עם עלייה של כ-4% בהכנסותיה לכ-157 מיליון שקל, ועם רווח נקי בסך של כ-17 מיליון שקל.
- 1.ברוך אמיתי 12/11/2017 09:31הגב לתגובה זורמת סיכון שוק נמוכה ביותר, ורמת מכפיל מצויינת. פשוט נייר שלא מתוקשר ונמצא מתחת לרדאר.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
