סערת אלגומייזר: המייסדת דרשה לפטר את המנכ"ל - ונדחתה לאלתר

המנייה נופלת הבוקר עד 13% נוכח אי הבהירות בהנהלה החברה. לא ברור האם הילה פז תוכל להמשיך בתפקידה נוכח ההתפתחויות
נושאים בכתבה אלגומייזר

מניית אלגומייזר נסחרת הבוקר תחת לחץ מכירות נוכח הודעת החברה בדבר סכסוך קשה בין מייסדת החברה וסמנכ"לית הפיתוח הטכני, הילה פז (מחזיקה 19% מהון המניות של החברה) הנחשבת לסוג של 'ילדת פלא', לבין המנכ"ל נעם בנד. במכתב לבורסה עליו חתום המנכ"ל נמסר כי פז (23) ואביה עמוס פז , שמכהן במקומה בדירקטוריון, ניסה לקדם מהלך לפיטוריו של המכנ"ל המכהן ונדחו ע"י הדירקטוריון.

אם לא די בכך, גם שותפה של פז להקמת החברה, אביב ברקוביץ' המחזיק שיעור של 19% ממניות החברה הצביע נגד פיטוריו של המנכ"ל והפנה לפז כתף קרה. בהודעה נכתב כי "הדירקטוריון סומך את ידיו על מנכ"ל החברה והדרך אותה הוא מוביל. עוד נקבע בדירקטוריון כי החברה תמשיך

ותפעל להמשך פיתוח המוצר, בהתאם לתכנית שמוביל המנכ"ל."

"חסרת יכולת לקבל מרות"

בהודעה לבורסה צוין כי "ביום 13 ביוני 2014 פנתה הילה פז, לדירקטוריון החברה במכתב ובו העלתה טענות שונות ומחלוקות הקיימות בינה ובין מנכ"ל החברה בקשר עם פיתוח מוצר החברה, תוכנת ה"אלגומייזר". בימים שקדמו למכתב של הילה, קיים עמוס פז, שיחות אישיות עם מספר דירקטורים בחברה ופירט באוזניהם טענות שונות בקשר לתפקודו של המנכ"ל ודרישה לפטרו."

מנכ"ל החברה הודיע לדירקטוריון כי הוא רואה בהתנהלותה ומעשיה של הילה בשבועות האחרונים כפעולות שאינן לטובת החברה, את חוסר היכולת שלה לקבל את מרותו עליה כממונה הישיר שלה, תוך הפרה חמורה של יחסי עובד-מעביד ויחסי האמון ביניהם, כהפרה של הסכם העסקתה בחברה וכן הסכמים נוספים עליהם היא חתומה.

כעת לא ברור האם פז תוכל בכלל לחזור לתפקידה בחברה נוכח המתיחות הגדולה בינה לבין בנד. יתרה מכך, בנד יכול אף לקדם מהלך לפיטוריה של פז, שכן כבר הובא לחברה (באישורה של פז) מתימטיקאי ומומחה לאלגוריתמיקה שייתכן ויוכל להכנס לנעליה של פז במידה וזו תסיים את דרכה המקצועית בחברה שהיא עצמה הקימה.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    דודוק 01/07/2014 13:57
    הגב לתגובה זו
    לפחות כתבה ענינית ומראים את תמונת המנכ"ל ולא של "ילדת הפלא" החשפנית שאין לה אפילו תואר שלשי במתימטיקה - ואף עוד לא התקבל בדוחות הבורסה הוכחה על היותה פלא - לדעתי כאיש מקוע אין בסיס מדעי לחברה
  • 5.
    האחד 30/06/2014 13:48
    הגב לתגובה זו
    ילדה זה בטוח. לגבי הפלא, הפלא היחיד שהם הצליחו לגייס כל כך הרבה כסף ממשקיעים שלא מבינים כלום אם איזה אלגוריתם ברמה של 1+1=2 . סיפרו איזה מעשיה מצוצה מהאצבע לעיתונות ולמשקיעים, עירבבו את זה עם סיפור על ילדה גאונה שהמציאה אלגוריתם מיוחד והופ, החברה שאין לה ממש מוצר ועם מכירות שהיו מביישות חנות מכולת שכונתית שווה עשרות מליונים. כיום לא באמת צריך שיהיה משהו אמיתי, צריך סיפור יפה, מצגת פאוארפוינט מרשימה, מילים גבוהות שעוברות מעל ראשי המשקיעים וזהו.
  • בועה 01/07/2014 13:56
    הגב לתגובה זו
    הונאת הבורסה. משקרים לכולם. ומנסים נואשות לייצר משהוא
  • 4.
    ניעור לקראת הודעה חיובית (ל"ת)
    אלי 30/06/2014 13:20
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    הפלה בפלה הלך הכסף. זה אלגוריתם מנצח. (ל"ת)
    פלא פלאים. 30/06/2014 11:09
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    dw 30/06/2014 11:02
    הגב לתגובה זו
    הונה העצמי של החברה הוא 8 מלש"ח בלבד. החברה שורפת כסף מדי רבעון. מכירות זניחות. מדוע בעצם שהמניה תסחר מעל הונה העצמי? וזה עוד נדיב. יש ביתר פירמות הנסחרות אפילו מתחת להונן העצמי.
  • 1.
    תם 30/06/2014 10:59
    הגב לתגובה זו
    דופקים את המשקיעים הקטנים כל הזמן ......
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.