גיל בשן: "הפיוס עם טורקיה פותח אפשרות עבור 'לוויתן', אבל זה לא משנה את התמונה - היא לא תהיה לקוח עוגן"
מניות סקטור הגז והנפט נסחרות בעיקר תחת הכותרות סביב התחלת הזרמת הגז מ'תמר' אך גם ברקע לשלל עדכונים שנחשפו מהדו"חות השנתיים. בנוסף, הפיוס עם טורקיה והשבת היחסים הדיפלומטיים בין המדינות על כנן צפויים להשפיע על המגזר העסקי בישראל בכלל, ובפרט על סוגיית הייצוא מ'לוויתן'.
BizportalTV שוחח עם אנליסט האנרגיה של בית ההשקעות IBI, גיל בשן, על ההתפתחויות האחרונות בסקטור הגז, והאם זו העת להשקיע במניות הסקטור. בשן גם מסמן מניות מהסקטור שמעניינות להשקעה הן לטווח הקצר והן לטווח הבינוני.
- 18.איך תמיד רציו רק יורדת??? (ל"ת)נשבר הXXין 04/04/2013 14:49הגב לתגובה זו
- רפי 22/04/2013 19:09הגב לתגובה זואיך שחקני המעוף הגנבים עושים בשוק מה שבא להם אני מציע להפסיק את כל המסחר באופציות מאחר וזה גניבה לאור היום ואז יהיה מסחר הוגן וריאלי
- 17.משה ששון ישר 30/03/2013 11:22הגב לתגובה זווכולנו יודעים מה הסוף!!!!!!!!!!!!!! 43K יצחק שרון תשובה מחק!!!!!!!!!!!!!בדלק נדלן!!!!!!!!
- 16.דובר אמת 28/03/2013 06:18הגב לתגובה זורציו אבנר דלק זה לכל החיים
- 15.כולם 27/03/2013 22:06הגב לתגובה זומדברים הרבה ולא אומרים כלום.......
- 14.צריך להביא את הדיעה של האנליסט יואב יונגר (ל"ת)אנונימי 27/03/2013 21:41הגב לתגובה זו
- 13.רציו-נל 27/03/2013 21:14הגב לתגובה זובעוד שנה כולם יגידו איך לא קנינו .
- 12.ניצן 27/03/2013 20:10הגב לתגובה זואפילו את השם שלו לא אומר אמת
- 11.כהן 27/03/2013 19:48הגב לתגובה זוהאנליסט תמים ומה חשב שיש מישהו בישראל מסתמך רק על ארדואן?
- 10.אבי לא זר 27/03/2013 19:44הגב לתגובה זוכמו כן, תשובה רוצה את המניות זולות יותר כדי להשלט על אנרגיה. בדיוק כמו שנה שעברה.
- אורי 27/03/2013 19:59הגב לתגובה זומפמפמים להם פנסיה לכל החיים מהגז. חחחחח. הם כבר ראו את הגז מגיע בצנור לטורקיה לפחות עכשיו הבינו שזה לא יקרה .הם לא מבינים שצריך כסף והרבה כסף ... ויותר זול לקחת מהמטומטמים ולא מהבנק אז בקרוב הם יבינו
- 9.כגן צבי 27/03/2013 19:39הגב לתגובה זועד מתי האנליסטים הרדודים ירדו בנו?
- אורי 27/03/2013 20:01הגב לתגובה זוארודאן יקבל קריזה ובעצמו יחתוך את הצנור אי אפשר לסמוך על זה
- 8.אורי 27/03/2013 19:35הגב לתגובה זוכמו שבזק עלתה מהתחתיות
- 7.מיליונים 27/03/2013 19:32הגב לתגובה זואולי תעשו עוד 5% על המניות אחכ ירידות ודאיות
- 6.מיליונים 27/03/2013 19:31הגב לתגובה זוטורקיה והגז זה כמו שמיים וארץ אין קשר.... מניות הגז נסחרות מעל לשוויין . הם בור מסחטה לצבור שנדרש לממן את המשך הקידוחים . מניות הגז יתנדפו באויר כמו הגז...
- 5.אא 27/03/2013 19:24הגב לתגובה זולא נורא תקנה מחדש בגבוהה :)
- ל 5 27/03/2013 19:38הגב לתגובה זוע"י הנפקת מניות . זה יגרום דילול למניות . תבדוק באתר מאיה. חסר להם כסף להמשך הקידוחים. החברות לא מורווחות . רק המשקיעים חיים בפנטזיה.זה מניות לעשות סיבוב ולברוח מהר.
- 4.הכי ותיק 38 27/03/2013 19:19הגב לתגובה זוכאחד ש קוטל אנליסטים בורים מ ענף הנפט במיוחד אני חייב לציין לטובה את גיל בשן הניתוח שלך מעולה כולל ההמלצות אבל.... קצת יותר בטחון אל תשתמש במוסג ***אנחנו חושבים***אתה מספיק טוב ויכול להגיד בבטחון ****אני חושב*** הריי חוץ ממך רובם בורים בIBI בהצלחה
- 3.דוד 27/03/2013 19:19הגב לתגובה זואבנר ודלק קדוחם תשואה מובטחת ל50 שנה
- אז תקנה פנסיה בטוחה . עד הפנסיה שלך תפסיד הרבה (ל"ת)מיליונים 27/03/2013 19:52הגב לתגובה זו
- אתה רציני? 27/03/2013 19:39הגב לתגובה זובסוף .
- 2.רוח 27/03/2013 19:06הגב לתגובה זובקרוב דילול מניות הגז גיוס הון ע"י הנפקת מניות ... את זה הוא לא אמר לכם.
- 1.אנונימי 27/03/2013 18:36הגב לתגובה זולכול אחד יש את הדעות שלו וזה בסדר גם הפוזיצעה מדברת בסוף תשובה נובל וביבי יחליטו ולא אף אנליסט כזה או אחר.
- מה לא בסדר? (ל"ת)הוא ממליץ על ישראמק 27/03/2013 19:41הגב לתגובה זו
- הרצת מניות שהגיעו לסוף הדרך. כל הטיפשים יפלו בפח (ל"ת)א 27/03/2013 19:07הגב לתגובה זו

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עליו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה
עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה
יו"ר אל על אל על 1.84% , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה. בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות.
במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות
למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.
ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.
מועדון הנוסע המתמיד
בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים
לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".
על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בהנהלה
לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.
