ייצוגית נגד פרטנר וסלקום: איפשרו שליחת הודעות SMS דרך אתר 'פופיק'
בית המשפט המחוזי בתל אביב (השופטת ענת ברון) נעתר היום (ב'), לבקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד אתר ההיכרויות פופיק, וחברות פרטנר וסלקום, בהיקף מצטבר של 56 מיליון שקל.
על פי הבקשה אשר הוגשה על ידי עורכי הדין מיכאל בך ועידן איידן ממשרד מיכאל בך ושות', שלח אתר ההיכרויות ,פופיק", הודעות טקסט רבות באופן אקראי למנויי סלקום ופרטנר, וחייב אותם ב-5 שקלים לכל הודעה. משלוח הודעות הטקסט והחיוב נעשה ללא אישור ממנויי הסלולר. מחגיגת ההכנסות נהנו גם חברות פרטנר וסלקום.
בית המשפט התיר לתובעים לנהל את התביעה באמצעות משרד עו"ד מיכאל בך ושות' כייצוגית, ובמסגרת זו, לתבוע מפרטנר, סלקום, אתר ההיכרויות "פופיק" ובעלי מניותיו השבה של הסכומים שנגבו מהם שלא כדין, וכן פיצוי בגובה של 1,000 שקל בגין עגמת הנפש שנגרמה להם.
בית המשפט קבע כי עילות התביעה תכלולנה טענות נגד פרטנר וסלקום בגין הפרת חוזה, רשלנות, הטעיה צרכנית ועשיית עושר, בעוד עילות התביעה נגד אתר "פופיק" ובעלי מניותיו תכלולנה גם טענות של תרמית וגזל, בנוסף על העילות הנ"ל.
כל הודעת טקסט שנשלחה חייבה את מקבל ההודעה, באופן אוטומטי, ב-5 שקלים. כאמור, מקבלי ההודעות מעולם לא נרשמו או ביקשו להירשם לאתר ההיכרויות ולא אישרו כל חיוב בחשבונם.
ביסוד התביעה נגד חברות הסלולר פרטנר וסלקום עומדת הטענה כי הן אלה שיצרו את הפלטפורמה שאיפשרה ל"פופיק" לחדור לכיסיהם של אלפי מנויים ולגזול את כספם. התובעים טענו כי היה על חברות הסלולר לנקוט באמצעי הזהירות הנדרשים כדי למנוע שימוש לרעה בהוראת הקבע שניתנת להן על ידי הציבור. חברות הסלולר ניסו לגלגל את האחריות למחדל לחברות התוכן.