ביז 3
צילום: יח"צ

כך יוצרים מיתוג מצליח לעסק

תוכן בחסות | (1)

"הדבר המפתיע ביותר שקרה לי הוא, שברגע שהאתר עלה לרשת החלו להגיע פניות, עוד לפני שהוצאתי שקל אחד על קידום", מספר גיא שלמון, דיאטן קליני ותזונאי ספורט. לפני שנתיים החליט שלמון לגייס את הידע, הניסיון והמוניטין שצבר בעולמות התוכן שלו, ולפתח עסק של הדרכות, הרצאות וימי פעילות לוועדי עובדים.

 

לאחר תקופה קצרה, שבה ניסה לשווק את הפעילות החדשה מפה לאוזן, הגיע שלמון למסקנה, שאמנם המוניטין שלו יכול לסייע, ש'פה לאוזן' הוא כלי שיווקי/מכירתי, אבל בשביל הצלחה עסקית נדרש מיתוג עסקי.

 

"הגעתי לברנדוויז במטרה לבנות אתר, שיקדם את העסק ברשת, ושיביא לידי ביטוי את כל העשייה שלי. החברה הפתיעה אותי בעומק התחקיר שערכה, אפיון הצרכים, החזון ובתוצאה שהביאו: יצירת זהות מדויקת לעסק שלי" ובניית אתר אינטרנט מדוייק.

 

אדי כהן, מנכ"ל ברנדוויז: "גיא שלמון הוא עסק של איש אחד, והמקרה שלו מאפיין עסקים רבים מסוג זה. נוצרות הכנסות, שמו הטוב של העסק הולך לפניו, אבל הוא לא ממצה את הפוטנציאל העסקי שבו. מה שעשינו לגיא זה תהליך מיתוג, שמדגיש את האיכות והבידול של העסק בכל אחד מהתחומים בהם הוא עוסק, מה שמאפשר לו נסיקה עסקית".

 

"האתר שבנינו", מסביר אדי, "הוא תרגום של 'תעודת הזהות העסקית' שיצרנו לנוכחות אינטרנטית". כאן ראויה לציון העובדה, שגיא שלמון, הוא מקצוען בתחומו, ואיכות התוכן שהוא מציע ללקוחותיו היא בעלת מאפיינים ייחודיים משמעותיים.

 

שאלנו את אדי לפשר העובדה, שהיו פניות דרך האתר עוד בטרם החל שלמון בפעילות לצורך קידום. " בואו נודה על האמת, שגיא שלמון הוא מותג בפני עצמו וברגע ששמים את שמו במילות החיפוש עולה האתר. זו לא השאלה. הדרך שבה האתר מנגיש את העסק לגולשים, היא הסיבה לפניות, שהפכו מן הסתם ללקוחות", מסביר כהן.

 

ברנדוויז הוא ממשרדי המיתוג המובילים בישראל, עם מגוון רחב של לקוחות מתחומי תוכן שונים, כמו: יעקובי, ארקיע, בנק לאומי, מלח הארץ, טירת צבי, קמרה אובסקורה, צדק חברתי ועוד.

 

לצד הלקוחות הוותיקים במשק קיימים לקוחות רבים, שהעסק שלהם נוצר סביב שולחן הישיבות שבמשרדי ברנדוויז. הכוונה היא בעיקרה ליזמים, שהגיעו עם רעיונות לא מגובשים ויצאו ממשרדי החברה כעסקים שהפכו לסיפור הצלחה.

 

אדי כהן: "יזמים רבים מגיעים אלינו לפגישה ומבקשים מאתנו לבנות אתר אינטרנט. הם מרגישים, שנוכחות והשקעה בגוגל וברשתות החברתיות יספיקו, כדי ליצור הצלחה עסקית ליוזמה שלהם.

הם צודקים, הנוכחות חשובה, אבל כדי להצליח היא צריכה להיות נכונה. אתר אינטרנט שיווקי הוא אתר שיוצר בקרב קהלי היעד את התחושה המיידית, שהם מצאו פתרון שלם. רק כך ימלא האתר את הייעוד שלו. עבודת התחקיר שאנחנו עורכים ללקוח כוללת גם חקר שוק, מה שמעלה  נתונים ומידע, שלעיתים הלקוח כלל לא היה מודע להם. כל אלה מביאים ליצירת אסטרטגיית מיתוג נכונה, שאותה אנחנו מתרגמים לכל הכלים השיווקיים של העסק: עיצוב הלוגו, מפת האתר, התכנים, מבנה עמוד הבית, הנוכחות ברשתות החברתיות ואסטרטגיית הקידום".

 

 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    ירון 02/09/2019 18:18
    הגב לתגובה זו
    תוכן שיווקי מסריח בזבוז זמן הכתבה איכזבתם.. אין פה שום מידע מקדם
צילום: יח"צצילום: יח"צ

מה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה

נושאים בכתבה שיווק דיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.

שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה

הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד  ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.

לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.

גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.

המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון

במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.