ארבעה אנשי שיווק עם טיפים לקראת שנת 2022
מקצוע השיווק דינמי תמיד, משתנה ומושפע מהשינויים בשווקים, בחברה ובטכנולוגיה. אנשי השיווק חייבים להיות סקרנים, עם תשוקה לטכנולוגיה ולחדשנות, ובעיקר להוביל את החברה להצלחה.
סיום שנה זה בדך כלל מועד נהדר לסיכומים, אבל השנה החלטנו ללכת על הסתכלות קדימה.
מדור ביז מדיה, יחד עם איגוד השיווק הישראלי, פנה לאנשי שיווק, חברי האיגוד, ושאל אותם את השאלה המתבקשת - מה לדעתך ה"שריר" שצריך איש השיווק של 2022 לפתח?
איציק כהן, מנהל השיווק והפרסום ברמי לוי שיווק השקמה
במובן מסוים, תחילת 2022 תסמן את השינוי המשמעותי ביותר בהרגלי הצריכה שלנו, חסמי הרכישה בזירות הדיגיטליות (אם היו) אינם עוד גם בקרב הקהל המבוגר יותר. הלקוחות מצפים שיתקשרו איתם בערוצים הדיגיטליים, עם הצעות ערך פרסונליות, מדויקות, בהתאם להרגלי הצריכה הכללית והנקודתית שלהם.
על מנהלי/ות שיווק בשנה הקרובה להגדיר את האסטרטגיה הדיגיטלית, לתקצב וליישם אותה בדגש על שימוש נכון בדאטה שברשות הארגון אותו הם מנהלים.
גלית ברששת, סמנכ"לית השיווק של Sodexo on Site
במציאות המשתנה של 2022, איש שיווק חייב בראש ובראשונה להיות בעל יחסי אנוש גבוהים ולהשקיע כל הזמן בהון האנושי. בנוסף, לפתח את שריר הסקרנות והפתיחות, עליו כל הזמן להיות ער לשינויים טכנולוגיים וצרכניים שיכולים להשפיע, לפתח ולגוון את פעילות השיווק של המותג.
בנוסף, איש שיווק כיום חייב לשים את הצרכן בראש מעייניו, להבין ולנתח באמצעי דאטה וטכנולוגיה את הצורך של הצרכן וכיצד אנו כמותג יכולים לענות לו על כך.
אצלנו בסודקסו, אנו מביאים לידי ביטוי שריר זה בכך שאנו משתדלים להתאים לכל צרכן את תפריט ההסעדה המתאים לחומר האנושי המתפתח מעת לעת.
עדי קידר ירדני, מנהלת השיווק באלטשולר שחם
השריר שאנחנו צריכים הוא הגיוון וההכלה. לאנשי השיווק אחריות ציבורית והם בעלי השפעה מהותית על תפיסת המציאות ועל עיצוב תודעת הצרכנים.
למרות שבשנים האחרונות גברה המודעות לייצוג הולם של כל קשת האוכלוסייה בצורה שוויונית, אנחנו עדיין לא לגמרי שם. המסרים הפרסומיים והחזותיים הם למעשה האמירה של המותג, ולכן בכל פרסומת או מודעה, חשוב לתת ביטוי לאוכלוסייה עם כל הגוונים, המגזרים והמגדרים. אני מאמינה שלאנשי השיווק יש היום כוח, יותר מאי פעם, להוביל שינוי ולהגביר את השיח המכיל והמכבד בקרב כלל האוכלוסייה.
יונתן איבגי, סמנכ"ל הסחר ב-DHL אקספרס
השריר הכי חשוב לפיתוח עבור מנהל השיווק של 2022 לדעתי הוא שריר האמון. אמון הלקוחות שלנו - בכל תחום, מכל מגזר הופך להיות ה-DRIVER הכי קריטי עבור הצמיחה.
יש לחנך את הארגון ופונקציות השיווק לעבוד ולשאוף לשקיפות, הכלה, הבנה ודאגה ללקוח בכל תרחיש - פעולות שמייצרות אמון. עידן ה-DATA האין סופית עוזרת לנו מאוד להבין את הלקוח ולפתח את היכולת לתמוך בו באמצעות היכולות הללו.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
