ארבעה אנשי שיווק עם טיפים לקראת שנת 2022
מקצוע השיווק דינמי תמיד, משתנה ומושפע מהשינויים בשווקים, בחברה ובטכנולוגיה. אנשי השיווק חייבים להיות סקרנים, עם תשוקה לטכנולוגיה ולחדשנות, ובעיקר להוביל את החברה להצלחה.
סיום שנה זה בדך כלל מועד נהדר לסיכומים, אבל השנה החלטנו ללכת על הסתכלות קדימה.
מדור ביז מדיה, יחד עם איגוד השיווק הישראלי, פנה לאנשי שיווק, חברי האיגוד, ושאל אותם את השאלה המתבקשת - מה לדעתך ה"שריר" שצריך איש השיווק של 2022 לפתח?
איציק כהן, מנהל השיווק והפרסום ברמי לוי שיווק השקמה
במובן מסוים, תחילת 2022 תסמן את השינוי המשמעותי ביותר בהרגלי הצריכה שלנו, חסמי הרכישה בזירות הדיגיטליות (אם היו) אינם עוד גם בקרב הקהל המבוגר יותר. הלקוחות מצפים שיתקשרו איתם בערוצים הדיגיטליים, עם הצעות ערך פרסונליות, מדויקות, בהתאם להרגלי הצריכה הכללית והנקודתית שלהם.
על מנהלי/ות שיווק בשנה הקרובה להגדיר את האסטרטגיה הדיגיטלית, לתקצב וליישם אותה בדגש על שימוש נכון בדאטה שברשות הארגון אותו הם מנהלים.
גלית ברששת, סמנכ"לית השיווק של Sodexo on Site
במציאות המשתנה של 2022, איש שיווק חייב בראש ובראשונה להיות בעל יחסי אנוש גבוהים ולהשקיע כל הזמן בהון האנושי. בנוסף, לפתח את שריר הסקרנות והפתיחות, עליו כל הזמן להיות ער לשינויים טכנולוגיים וצרכניים שיכולים להשפיע, לפתח ולגוון את פעילות השיווק של המותג.
בנוסף, איש שיווק כיום חייב לשים את הצרכן בראש מעייניו, להבין ולנתח באמצעי דאטה וטכנולוגיה את הצורך של הצרכן וכיצד אנו כמותג יכולים לענות לו על כך.
אצלנו בסודקסו, אנו מביאים לידי ביטוי שריר זה בכך שאנו משתדלים להתאים לכל צרכן את תפריט ההסעדה המתאים לחומר האנושי המתפתח מעת לעת.
עדי קידר ירדני, מנהלת השיווק באלטשולר שחם
השריר שאנחנו צריכים הוא הגיוון וההכלה. לאנשי השיווק אחריות ציבורית והם בעלי השפעה מהותית על תפיסת המציאות ועל עיצוב תודעת הצרכנים.
למרות שבשנים האחרונות גברה המודעות לייצוג הולם של כל קשת האוכלוסייה בצורה שוויונית, אנחנו עדיין לא לגמרי שם. המסרים הפרסומיים והחזותיים הם למעשה האמירה של המותג, ולכן בכל פרסומת או מודעה, חשוב לתת ביטוי לאוכלוסייה עם כל הגוונים, המגזרים והמגדרים. אני מאמינה שלאנשי השיווק יש היום כוח, יותר מאי פעם, להוביל שינוי ולהגביר את השיח המכיל והמכבד בקרב כלל האוכלוסייה.
יונתן איבגי, סמנכ"ל הסחר ב-DHL אקספרס
השריר הכי חשוב לפיתוח עבור מנהל השיווק של 2022 לדעתי הוא שריר האמון. אמון הלקוחות שלנו - בכל תחום, מכל מגזר הופך להיות ה-DRIVER הכי קריטי עבור הצמיחה.
יש לחנך את הארגון ופונקציות השיווק לעבוד ולשאוף לשקיפות, הכלה, הבנה ודאגה ללקוח בכל תרחיש - פעולות שמייצרות אמון. עידן ה-DATA האין סופית עוזרת לנו מאוד להבין את הלקוח ולפתח את היכולת לתמוך בו באמצעות היכולות הללו.
"נוטוק" של רועי עידן בקשת. קרדיט: אתר מאקוהאם תוכן מקורי ואיכותי יכול לכבוש את הפריים טיים?
בערב שיגרתי יחסית, כמות הצופים הכללית במהדורות המרכזיות ירדה, אך מגמת התחרות בין 12 ל-14 הולכת ומתחזקת, למעט ירידה כלשהי במהדורה המרכזית; לעומת זאת, ערוץ 13 הולך ויורד בכמויות הצופים
במדינה תזזיתית כמו זו שאנחנו חיים בה, המהדורות המרכזיות של החדשות הם תמיד עיקר העניין, ובכל זאת, ישנם ימים שבהם החדשות משתלטות על הכל וישנה שיגרה, שבה המספרים מתיישרים ואחוזי הצפייה פחות או יותר יציבים. זה גם מה שקרה אתמול, כלומר, שיגרה יחסית, והן כמות הצופים במהדורות עמדה 725 אלף צופים, כבימים "רגילים", והן המגמה של התחזקות ערוץ 14 התמתנה והיחסים בין כמות הצופים חזרו להיות כפי שהיו מספר שבועות אחורה.
מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 13.3% רייטינג ו-334 אלף צופים, ואילו
חדשות 14 היו אחריה עם 6.9% רייטינג ו-177 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5.6% רייטינג ו-123 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן1, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 91 אלף צופים ו-4% רייטינג.
פריים טיים ועוד
ללא ריאליטי חזק ברצועת הפריים טיים, הדרמה המקורית של רועי עידן, "נוטוק" השתלטה על הרצועה ועמדה על 11.9% רייטינג ו-299 אלף צופים. "הפטריוטים" ממשיכה להתחזק ועמדה על 9.1% רייטינג ו-280 אלף צופים, ואילו אחריה היתה "ווארט" של ערוץ 13, שגם הוא עמד על נתונים לא רעים, עם 8.6% רייטינג ו-192 אלף צופים. כאן11 בחרו לפצל את הרצועה, והחלק הראשון, "בואו לאכול איתי" עמד על 5.9% רייטינג ו-122 אלף צופים, בעוד שאחריו, "זהו זה" הורידה את כמות הצופים ועמדה על 4.3% רייטינג בלבד עם 86 אלף צופים.
מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.6% ו-108 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים, עם 2.7% רייטינג ו-62 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה
רשת עם העולם הבוקר עם 1.8% רייטינג ו-41 אלף צופים בלבד.
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, אך ערוץ 14 מתחיל להוביל באופן קבוע, עם "על הבוקר" עם נוי בר, שהיה בראש עם 2.4% רייטינג ו-54 אלף צופים. אחריו היה משדר הבוקר של קשת, עם עדי זריפי, שעמד על
רייטינג של 2.2% ו-44 אלף צופים בלבד, ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
