אחרי המשחק המשעמם: 6 פרסומות הסופרבול הכי טובות מאמש
סופרבול 2019 שנערך הלילה, בין ראשון לשני, ובו ניצחו הניו אינגלנד פטריוטס את הלוס אנג'לס ראמס לא יהפוך לזכור במיוחד, שלא נאמר משעמם. לא בזכות איכות הפוטבול ששוחק בו, עם התוצאה הנמוכה בהיסטוריה (13-3) וגם לא בזכות הפרסומות ששודרו בו, שהיו, איך לומר מספיקות בקושי, יחסית לטירוף הקריאייטיב שהורגלנו אליו באירוע הזה, כגון פרסומת 'טייד' מהשנה שעברה שעד היום עוד חקוקה היטב בליבנו.
עם זאת, עדיין אפשר לשלוף מערימת השחת כמה פרסומות שבלטו מעל השאר. חלקן ניחנו באומץ, חלקן במודעות עצמית, ארט מהורהר או חדשנות פרסומית וחלקן היו סתם מצחיקות ומהנות.
המותג: אאודי
משרד הפרסום: Venables Bell & Partners
ראשונה ברשימה שלנו, פרסומת למותג הרכב אאודי. משתתפת ותיקה בסופרבול, בקטגוריה (רכב) שתופסות מדי שנה נתח נכבד מהפרסומות. באאודי הלכו על דאחקה שממצבת את הדגם החשמלי שלה כמשהו שכדאי למות בשבילו.
- האמי ה-74; "יורשים" עם 2 פרסים יוקרתיים ,"הלוטוס הלבן" עם 9 זכיות
- "אני בא מהיי-טק. נפל לי האסימון - אפשר לעשות כסף מתחום התוכן"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המותג: פפסי
משרד הפרסום: Goodby, Silverstein & Partners
פפסי בולטים השנה בקטגוריית האומץ, המודעות וההומור העצמי, עם ספין היתולי שלהם בכיכובו של סטיב קארל על אחד המשפטים המביכים ביותר שקשורים במשקה, "אין לנו קולה, פפסי זה בסדר?". אם אתם מחובבי קוקה קולה, מן הסתם יצא לכם להזמין את המשקה במקום כלשהו שעובד באופן בלעדי עם פפסי ולשמוע את המשפט הזה מעובדי המקום.
המותג: Bud Light/HBO
משרד הפרסום: Wieden & Kennedy New York
גם השנה, כמיטב המסורת, מותג הבירות באדוויזר מבית אנהאוזר בוש מככב בסופרבול עם 3 פרסומות שכל אחת מהן עשתה רעש והצליחה במשימת ה-PR והשיח מסביב. הפרסומת של באדוויזר בשיתוף HBO (משחקי הכס) מציגה חדשנות פרסומית במספר מובנים, הן בעובדה שמדובר בפרסומת משולבת בין שני מותגים שחציה מקדם את מותג הבירה וחציה השני מקדם תכנית טלוויזיה וכן בעובדה שמדובר בשיתוף פעולה (יזום או כפוי) בין שני משרדי פרסום Droga5 ו-Wieden & Kennedy, לא משהו שכיח בענף שהמציא מחדש את מושג האגו. בשורה התחתונה מדובר בפרסומת מעולה, שמכופפת את הכללים המוכרים ומסתיימת בטוויסט מפתיע שכופה על הצופה שינוי מיידי באווירה ובתחושות.
- שובו של הפריים טיים
- עלייה של יותר מ-20% בצפייה בחדשות
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
המותג: Bud Light
משרד הפרסום: Wieden & Kennedy New York
בפרסומת השנייה של באד בסופרבול, היא הולכת על פורמט "אצבע בעין" קלאסי למתחרות שלה Coors Light ו-Millers light. טקטיקה ההשמצה-השפלה הישירה היא משהו שלפחות במחוזותינו אנחנו לא זוכים לראות הרבה וכשהיא מתוחכמת, כתובה היטב ולא אגרסיבית ושקופה היא גם עובדת. במקרה של באד, אנשי ה-Dilly Dilly בראשות המלך קל הדעת יוצאים למסע החזרת חבית סירופ תירס ענקית למתחרותיה, כי הם כמובן לא משתמשים ב"חומר הזה". מיותר לציין שהפרסומת גררה תגובות נזעמות מכל הכיוונים, מהבירות המתחרות, מארגוני חקלאים מגדלי תירס ועוד.
המותג: בורגר קינג
משרד הפרסום: David Miami and MullenLowe
ואם כבר אומץ, כמה מותגים יכולים להרשות לעצמם לקנות פוסט בסופרבול כדי לשדר בו סרטון קצר מתחילת שנות ה-80, מתוך סרט דוקומנטרי על אמריקה של הבמאי הדני יורגן לת' בשם "66 סצינות מאמריקה". טוב, כשמדובר באנדי וורהול אוכל בורגר קינג מול המצלמה, זה כבר נשמע אחרת. וורהול מהפנט, איטי ומהורהר לא עושה הרבה ועושה המון מבחינת הכוח הממגנט שלו. אם זה טוב לוורהול הארטיסט הייחודי זה טוב גם לכם?
המותג: אמאזון אלקסה
משרד הפרסום: Lucky Generals וסוכנות הקריאייטיב in-house של אמאזון
אם יש משהו שאוהבים באמאזון זה לצחוק על אלקסה, בעיקר על מצבים שבהם היא יוצאת משליטה וגורמת לבעיות. זאת גם הדרך המהירה מבחינתם להגיע לתוצאה הרצויה - המחשה של מידת חשיבותה ומעורבותה בחיי היומיום של האמריקאי הממוצע - גם אם מדובר בהקצנה פרועה. פרסומת הסופרבול שלהם מאמש הייתה דוגמה קלאסית נוספת.

שובו של הפריים טיים
אחרי תקופה שבה מהדורות החדשות הציגו מספר צופים גבוה במיוחד, ישנה חזרה למספרים של טרום העסקה והפריים טיים שוב חוזר
אחרי שבועיים שבהם מהדורות החדשות היו במרכז שידורי הטלוויזיה, וסך הצופים בכלל המהדורות התקרב למיליון צופים, אמש נרשמה ירידה טבעית והמספרים חזרו למימדים "רגילים", עם כ-800 אלף איש. בראש המהדורות עמדה, כרגיל, המהדורה המרכזית של חדשות 12, עם 15.9% רייטינג ו-384 אלף צופים. אחריה, היתה מהדורות החדשות של ערוץ 14 שעמדה על יותר מחצי צופי קשת, עם 8% רייטינג ו-203 אלף צופים. במקום השלישי היתה המהדורה המרכזית של רשת, חדשות 13, שהיתה עם 5.9% רייטינג ו-131 אלף צופים ואילו במקום האחרון היתה המהדורה של כאן11, שעמדה על 3.6% וחזרה להיות מתחת לגבול ה-100 אלף צופים, עם 89 אלף צופים בלבד.
שובו של הפריים טיים
אמנם אצלנו גם הפריים טיים עוסק באקטואליה, או ליתר דיוק, בטראומה לאומית, ובכל זאת, מהדורות החדשות פינו את רצועת הפריים טיים. בראש הרצועה עמדה "אור ראשון" של קשת, סדרה שמבוססת על אירועי ה-7 באוקטובר ועמדה 15.2% רייטינג ו-350 אלף צופים. אחריה "הפטריוטים" היציבה שמראה שיש ביקוש לשיח אקטואלי שחורג ממהדורות החדשות, ועמדה על נתון מרשים של 9.3% רייטינג ו-261 אלף צופים (לצורך העניין, כמויות שעולות על צופי המהדורות של 13 ו-11 יחד). אחריהם היה השעשועון "כלוב הזהב" של רשת שעמד על 6.8% רייטינג ו-161 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר השעשועון של כאן11, "המרדף", עם 5.2% ו-127 אלף צופים.
מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.4% ו-102 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.5% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.9% רייטינג ו-40 אלף צופים.
- עלייה של יותר מ-20% בצפייה בחדשות
- העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4.1% ו-86 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 2.2% בלבד ו-44 אלף צופים ואת הרשימה סגר "פותחים יום" של רשת, עם 2.1% רייטינג ו-45 אלף צופים.

שובו של הפריים טיים
אחרי תקופה שבה מהדורות החדשות הציגו מספר צופים גבוה במיוחד, ישנה חזרה למספרים של טרום העסקה והפריים טיים שוב חוזר
אחרי שבועיים שבהם מהדורות החדשות היו במרכז שידורי הטלוויזיה, וסך הצופים בכלל המהדורות התקרב למיליון צופים, אמש נרשמה ירידה טבעית והמספרים חזרו למימדים "רגילים", עם כ-800 אלף איש. בראש המהדורות עמדה, כרגיל, המהדורה המרכזית של חדשות 12, עם 15.9% רייטינג ו-384 אלף צופים. אחריה, היתה מהדורות החדשות של ערוץ 14 שעמדה על יותר מחצי צופי קשת, עם 8% רייטינג ו-203 אלף צופים. במקום השלישי היתה המהדורה המרכזית של רשת, חדשות 13, שהיתה עם 5.9% רייטינג ו-131 אלף צופים ואילו במקום האחרון היתה המהדורה של כאן11, שעמדה על 3.6% וחזרה להיות מתחת לגבול ה-100 אלף צופים, עם 89 אלף צופים בלבד.
שובו של הפריים טיים
אמנם אצלנו גם הפריים טיים עוסק באקטואליה, או ליתר דיוק, בטראומה לאומית, ובכל זאת, מהדורות החדשות פינו את רצועת הפריים טיים. בראש הרצועה עמדה "אור ראשון" של קשת, סדרה שמבוססת על אירועי ה-7 באוקטובר ועמדה 15.2% רייטינג ו-350 אלף צופים. אחריה "הפטריוטים" היציבה שמראה שיש ביקוש לשיח אקטואלי שחורג ממהדורות החדשות, ועמדה על נתון מרשים של 9.3% רייטינג ו-261 אלף צופים (לצורך העניין, כמויות שעולות על צופי המהדורות של 13 ו-11 יחד). אחריהם היה השעשועון "כלוב הזהב" של רשת שעמד על 6.8% רייטינג ו-161 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר השעשועון של כאן11, "המרדף", עם 5.2% ו-127 אלף צופים.
מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.4% ו-102 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.5% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.9% רייטינג ו-40 אלף צופים.
- עלייה של יותר מ-20% בצפייה בחדשות
- העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4.1% ו-86 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 2.2% בלבד ו-44 אלף צופים ואת הרשימה סגר "פותחים יום" של רשת, עם 2.1% רייטינג ו-45 אלף צופים.