TV

אחרי המשחק המשעמם: 6 פרסומות הסופרבול הכי טובות מאמש

הניו אינגלנד פטריוטס והלוס אנג'לס ראמס סיפקו את התוצאה הנמוכה ביותר בהיסטוריית הסופרבול. זה לא הפריע לנו להתמקד בעיקר ולמצוא את הפרסומות הכי טובות ששודרו אמש
משה בנימין |

סופרבול 2019 שנערך הלילה, בין ראשון לשני, ובו ניצחו הניו אינגלנד פטריוטס את הלוס אנג'לס ראמס לא יהפוך לזכור במיוחד, שלא נאמר משעמם. לא בזכות איכות הפוטבול ששוחק בו, עם התוצאה הנמוכה בהיסטוריה (13-3) וגם לא בזכות הפרסומות ששודרו בו, שהיו, איך לומר מספיקות בקושי, יחסית לטירוף הקריאייטיב שהורגלנו אליו באירוע הזה, כגון פרסומת 'טייד' מהשנה שעברה שעד היום עוד חקוקה היטב בליבנו. 

עם זאת, עדיין אפשר לשלוף מערימת השחת כמה פרסומות שבלטו מעל השאר. חלקן ניחנו באומץ, חלקן במודעות עצמית, ארט מהורהר או חדשנות פרסומית וחלקן היו סתם מצחיקות ומהנות. 

המותג: אאודי

משרד הפרסום: Venables Bell & Partners

ראשונה ברשימה שלנו, פרסומת למותג הרכב אאודי. משתתפת ותיקה בסופרבול, בקטגוריה (רכב) שתופסות מדי שנה נתח נכבד מהפרסומות. באאודי הלכו על דאחקה שממצבת את הדגם החשמלי שלה כמשהו שכדאי למות בשבילו. 

 

המותג: פפסי

משרד הפרסום: Goodby, Silverstein & Partners

פפסי בולטים השנה בקטגוריית האומץ, המודעות וההומור העצמי, עם ספין היתולי שלהם בכיכובו של סטיב קארל על אחד המשפטים המביכים ביותר שקשורים במשקה, "אין לנו קולה, פפסי זה בסדר?". אם אתם מחובבי קוקה קולה, מן הסתם יצא לכם להזמין את המשקה במקום כלשהו שעובד באופן בלעדי עם פפסי ולשמוע את המשפט הזה מעובדי המקום. 

 

המותג: Bud Light/HBO

משרד הפרסום: Wieden & Kennedy New York

גם השנה, כמיטב המסורת, מותג הבירות באדוויזר מבית אנהאוזר בוש מככב בסופרבול עם 3 פרסומות שכל אחת מהן עשתה רעש והצליחה במשימת ה-PR והשיח מסביב. הפרסומת של באדוויזר בשיתוף HBO (משחקי הכס) מציגה חדשנות פרסומית במספר מובנים, הן בעובדה שמדובר בפרסומת משולבת בין שני מותגים שחציה מקדם את מותג הבירה וחציה השני מקדם תכנית טלוויזיה וכן בעובדה שמדובר בשיתוף פעולה (יזום או כפוי) בין שני משרדי פרסום Droga5 ו-Wieden & Kennedyלא משהו שכיח בענף שהמציא מחדש את מושג האגו. בשורה התחתונה מדובר בפרסומת מעולה, שמכופפת את הכללים המוכרים ומסתיימת בטוויסט מפתיע שכופה על הצופה שינוי מיידי באווירה ובתחושות. 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

המותג: Bud Light

משרד הפרסום: Wieden & Kennedy New York

בפרסומת השנייה של באד בסופרבול, היא הולכת על פורמט "אצבע בעין" קלאסי למתחרות שלה Coors Light ו-Millers light. טקטיקה ההשמצה-השפלה הישירה היא משהו שלפחות במחוזותינו אנחנו לא זוכים לראות הרבה וכשהיא מתוחכמת, כתובה היטב ולא אגרסיבית ושקופה היא גם עובדת. במקרה של באד, אנשי ה-Dilly Dilly בראשות המלך קל הדעת יוצאים למסע החזרת חבית סירופ תירס ענקית למתחרותיה, כי הם כמובן לא משתמשים ב"חומר הזה". מיותר לציין שהפרסומת גררה תגובות נזעמות מכל הכיוונים, מהבירות המתחרות, מארגוני חקלאים מגדלי תירס ועוד. 

 

המותג: בורגר קינג

משרד הפרסום: David Miami and MullenLowe

ואם כבר אומץ, כמה מותגים יכולים להרשות לעצמם לקנות פוסט בסופרבול כדי לשדר בו סרטון קצר מתחילת שנות ה-80, מתוך סרט דוקומנטרי על אמריקה של הבמאי הדני יורגן לת' בשם "66 סצינות מאמריקה". טוב, כשמדובר באנדי וורהול אוכל בורגר קינג מול המצלמה, זה כבר נשמע אחרת. וורהול מהפנט, איטי ומהורהר לא עושה הרבה ועושה המון מבחינת הכוח הממגנט שלו. אם זה טוב לוורהול הארטיסט הייחודי זה טוב גם לכם?

 

המותג: אמאזון אלקסה

משרד הפרסום: Lucky Generals וסוכנות הקריאייטיב in-house של אמאזון

אם יש משהו שאוהבים באמאזון זה לצחוק על אלקסה, בעיקר על מצבים שבהם היא יוצאת משליטה וגורמת לבעיות. זאת גם הדרך המהירה מבחינתם להגיע לתוצאה הרצויה - המחשה של מידת חשיבותה ומעורבותה בחיי היומיום של האמריקאי הממוצע - גם אם מדובר בהקצנה פרועה. פרסומת הסופרבול שלהם מאמש הייתה דוגמה קלאסית נוספת.

 

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.

אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.