באדוויזר
צילום: יח"צ/ צילום מסך
TV

אחרי המשחק המשעמם: 6 פרסומות הסופרבול הכי טובות מאמש

הניו אינגלנד פטריוטס והלוס אנג'לס ראמס סיפקו את התוצאה הנמוכה ביותר בהיסטוריית הסופרבול. זה לא הפריע לנו להתמקד בעיקר ולמצוא את הפרסומות הכי טובות ששודרו אמש
משה בנימין |

סופרבול 2019 שנערך הלילה, בין ראשון לשני, ובו ניצחו הניו אינגלנד פטריוטס את הלוס אנג'לס ראמס לא יהפוך לזכור במיוחד, שלא נאמר משעמם. לא בזכות איכות הפוטבול ששוחק בו, עם התוצאה הנמוכה בהיסטוריה (13-3) וגם לא בזכות הפרסומות ששודרו בו, שהיו, איך לומר מספיקות בקושי, יחסית לטירוף הקריאייטיב שהורגלנו אליו באירוע הזה, כגון פרסומת 'טייד' מהשנה שעברה שעד היום עוד חקוקה היטב בליבנו. 

עם זאת, עדיין אפשר לשלוף מערימת השחת כמה פרסומות שבלטו מעל השאר. חלקן ניחנו באומץ, חלקן במודעות עצמית, ארט מהורהר או חדשנות פרסומית וחלקן היו סתם מצחיקות ומהנות. 

המותג: אאודי

משרד הפרסום: Venables Bell & Partners

ראשונה ברשימה שלנו, פרסומת למותג הרכב אאודי. משתתפת ותיקה בסופרבול, בקטגוריה (רכב) שתופסות מדי שנה נתח נכבד מהפרסומות. באאודי הלכו על דאחקה שממצבת את הדגם החשמלי שלה כמשהו שכדאי למות בשבילו. 

 

המותג: פפסי

משרד הפרסום: Goodby, Silverstein & Partners

פפסי בולטים השנה בקטגוריית האומץ, המודעות וההומור העצמי, עם ספין היתולי שלהם בכיכובו של סטיב קארל על אחד המשפטים המביכים ביותר שקשורים במשקה, "אין לנו קולה, פפסי זה בסדר?". אם אתם מחובבי קוקה קולה, מן הסתם יצא לכם להזמין את המשקה במקום כלשהו שעובד באופן בלעדי עם פפסי ולשמוע את המשפט הזה מעובדי המקום. 

 

המותג: Bud Light/HBO

משרד הפרסום: Wieden & Kennedy New York

גם השנה, כמיטב המסורת, מותג הבירות באדוויזר מבית אנהאוזר בוש מככב בסופרבול עם 3 פרסומות שכל אחת מהן עשתה רעש והצליחה במשימת ה-PR והשיח מסביב. הפרסומת של באדוויזר בשיתוף HBO (משחקי הכס) מציגה חדשנות פרסומית במספר מובנים, הן בעובדה שמדובר בפרסומת משולבת בין שני מותגים שחציה מקדם את מותג הבירה וחציה השני מקדם תכנית טלוויזיה וכן בעובדה שמדובר בשיתוף פעולה (יזום או כפוי) בין שני משרדי פרסום Droga5 ו-Wieden & Kennedyלא משהו שכיח בענף שהמציא מחדש את מושג האגו. בשורה התחתונה מדובר בפרסומת מעולה, שמכופפת את הכללים המוכרים ומסתיימת בטוויסט מפתיע שכופה על הצופה שינוי מיידי באווירה ובתחושות. 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

המותג: Bud Light

משרד הפרסום: Wieden & Kennedy New York

בפרסומת השנייה של באד בסופרבול, היא הולכת על פורמט "אצבע בעין" קלאסי למתחרות שלה Coors Light ו-Millers light. טקטיקה ההשמצה-השפלה הישירה היא משהו שלפחות במחוזותינו אנחנו לא זוכים לראות הרבה וכשהיא מתוחכמת, כתובה היטב ולא אגרסיבית ושקופה היא גם עובדת. במקרה של באד, אנשי ה-Dilly Dilly בראשות המלך קל הדעת יוצאים למסע החזרת חבית סירופ תירס ענקית למתחרותיה, כי הם כמובן לא משתמשים ב"חומר הזה". מיותר לציין שהפרסומת גררה תגובות נזעמות מכל הכיוונים, מהבירות המתחרות, מארגוני חקלאים מגדלי תירס ועוד. 

 

המותג: בורגר קינג

משרד הפרסום: David Miami and MullenLowe

ואם כבר אומץ, כמה מותגים יכולים להרשות לעצמם לקנות פוסט בסופרבול כדי לשדר בו סרטון קצר מתחילת שנות ה-80, מתוך סרט דוקומנטרי על אמריקה של הבמאי הדני יורגן לת' בשם "66 סצינות מאמריקה". טוב, כשמדובר באנדי וורהול אוכל בורגר קינג מול המצלמה, זה כבר נשמע אחרת. וורהול מהפנט, איטי ומהורהר לא עושה הרבה ועושה המון מבחינת הכוח הממגנט שלו. אם זה טוב לוורהול הארטיסט הייחודי זה טוב גם לכם?

 

המותג: אמאזון אלקסה

משרד הפרסום: Lucky Generals וסוכנות הקריאייטיב in-house של אמאזון

אם יש משהו שאוהבים באמאזון זה לצחוק על אלקסה, בעיקר על מצבים שבהם היא יוצאת משליטה וגורמת לבעיות. זאת גם הדרך המהירה מבחינתם להגיע לתוצאה הרצויה - המחשה של מידת חשיבותה ומעורבותה בחיי היומיום של האמריקאי הממוצע - גם אם מדובר בהקצנה פרועה. פרסומת הסופרבול שלהם מאמש הייתה דוגמה קלאסית נוספת.

 

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.