רון וייצמן
צילום: יח"צ
טור

לפני שהסמנכ"ל מצלצל: להעלות קמפיין בלי לאבד את השפיות

תכננו מראש וכמה שיותר, התאימו את עצמכם ללוחות הזמנים של גוגל ופייסבוק, מדדו ביצועים בצורה אפקטיבית ועוד. רון וייצמן מ-GO INTERACTION עם טיפים למנהלי הקמפיינים ואנשי השיווק
רון וייצמן | (8)

כל מנהל של קמפיין פרסום בדיגיטל מכיר את זה. שגרת הבוקר שלנו נפתחת בכך שאנחנו מגיעים למשרד ומתעדכנים במצב הקמפיינים התלויים ועומדים של הלקוחות שלנו. בודקים תקצירים, עורכים אופטימיזציה של הנתונים, ועוד לפני שהספקנו לסיים מקבלים טלפון מהלקוח - לרוב סמנכ"ל השיווק של החברה המפרסמת.

הבוקר שלו התחיל בישיבת הנהלה (כמו כל בוקר של קמפיין באוויר) ושם הוחלט להוסיף עוד מטרות ויעדים (ללא תוספת תקציב כמובן), למרות היעדים הברורים שהוגדרו מראש (ואנחנו בדרך להשיג אותם) וכך נכנס היום שלנו לסחרור עוד לפני שהתחיל ואנחנו נדרשים לחשב מסלול. אה... ויש עוד קמפיין נוסף חדש שצריך לעלות עוד היום...נשמע מוכר? איך עושים את זה?

 

תכננו מראש, וכמה שיותר - כמו תמיד בחיים, המפתח הוא לתכנן מראש. בין אם זה כשאנחנו מארחים את כל המשפחה לסדר פסח, מזמינים טיול לחו"ל עם הילדים בחופש הגדול או בונים קמפיין ללקוח - חלק גדול מכאב הראש ומרעשי הרקע יכולים להיחסך אם נקדיש את רוב העבודה לתכנון מקדמי. ככל שנתכנן נכון ונזהה תחנות מרכזיות בדרך (למשל, חגים, השקות של הלקוח או של המתחרים, וכו'), וככל שנגדיר מראש כיצד להבטיח גמישות בהמשך הדרך לצד חתירה אל היעדים - כך  נהיה חסינים יותר מזעזועים. תמיד יהיו שינויים של הרגע האחרון, אבל תכנון הקמפיין לפרטים מראש יבטיח שדברים לא ייפלו בין הכhסאות ושלא נמצא את עצמנו נשאבים לעבודה כפולה ומשולשת לשווא.

 

הכינו מראש את חומרי הקמפיין - העלאת המודעות, הבאנרים ועמודי הנחיתה למערכת כמה ימים לפני ההשקה הרשמית של הקמפיין תאפשר למנועי החיפוש (גוגל וכו') להכיר אותם, לדרג אותם ולהעלות אותם בחיפוש בזכות ההיסטוריה הקצרה אך המשמעותית שכבר יצברו לפני היציאה הרשמית לדרך. עמוד נחיתה שיעלה לאוויר מספיק זמן מראש יתקדם גם בחיפוש האורגני של גוגל סביב ביטויים הקשורים אליו, והמהלך ייצור ערך מוסף של תנועת גולשים רלוונטית לקמפיין - ובזול.

 

בדקו האם יעדי הקמפיין הוגדרו נכון - רגע לפני שעולים לאוויר, עלינו לשאול את עצמנו האם מטרות ויעדי הקמפיין ברורים וברי-השגה? לדוגמא, ככל שהקמפיין נועד למשוך קהל לנקודות מכירה פיזיות של הלקוח, יש לשאול את עצמנו האם יהיה זה נכון למדוד את הצלחת הקמפיין במספר הטפסים שימלאו גולשים בדף הנחיתה של הקמפיין? האם לא יהיה יעיל יותר למדוד כמה אנשים הגיעו בפועל לנקודות המכירה או כמה גולשים פוטנציאליים, שהם רלוונטיים לקהלי היעד של הקמפיין, נחשפו לתוכן בהשוואה לשלטי חוצות? לכל אלה יש לתת את הדעת לפני שמתחילים.

 

הכינו רזרבות למקרה חירום - מומלץ להצטייד מראש בעתודות של חומרים לקמפיין, אשר נוכל לשלוף מיד מהמגרה ברגע שבו נזדקק להרחבות, להשלמות ולהוצאת העגלה מהבוץ אם חלילה הקמפיין ייתקע. טירגוטים, קריאטיבים, ביטויים - מכל אלה כדאי שיהיה לנו "ספייר" לשעת חירום. כי גם אחרי שכבר חשבנו, תכננו ועברנו על הכל, לקמפיין יש חיים משלו.

 

התאימו עצמכם ללוחות הזמנים של גוגל ופייסבוק - יש לתכנן מראש את לוחות הזמנים של גוגל ופייסבוק – שתי הפלטפורמות הפופולריות לפרסום דיגיטלי. משך הזמן הסטנדרטי לאישור מודעה בשתי הפלטפורמות עומד על 24 שעות מרגע הגשתה, ואם נדרש סבב נוסף של תיקונים - המשמעות היא 24 שעות נוספות. הרחבה אפשרית של הקמפיין תוך כדי תנועה מחייבת כמובן גם היערכות תקציבית. כך, תקציב יומי בגובה 200 שקלים יתקשה להשיג אימפקט לטווח הארוך. במידה והתקציב לקמפיין נמוך, יש להיערך בהתאם ולרכז את הפרסום לטווח זמן קצר יחסית.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

מדדו ביצועים בצורה אפקטיבית - ומה לגבי הביצועים? כדי להעריך באופן מדויק ככל הניתן האם הקמפיין מניב תוצאות יש להשוות בין הנתונים שנאסוף לגביו לבין הנתונים מהשנה הקודמת, מוצרים דומים, קמפיינים שעלו במתכונת דומה, וכו'. התוצאות כמובן לא תהיינה זהות, ויש לזכור כי הביצועים של כל קמפיין עשויים להיות מושפעים מגורמים עונתיים, מכניסה של מתחרים, מהיבטי רגולציה או מאירועים בלתי צפויים בענף או במשק. ועדיין - השוואה לפי מדדים מסודרים של קמפיינים מהעבר עשויה לתת לנו אינדיקציה טובה לגבי מידת ההצלחה של הקמפיין הנוכחי.

 

לסיכום, קמפיין אפקטיבי נשען על יוזמה ועל הובלת השוק - לא על היגררות אחרי אירועים ושינויים שסוחפים אתכם לתוכם. תכננו מראש, הגדירו יעדים והיצמדו ללוחות זמנים. ותמיד זכרו: אין באמת קמפיין לא מוצלח, יש רק קמפיין שלומדים ממנו לקמפיין המוצלח הבא.

 

הכותב הוא מנהל קמפיינים בכיר ב- GO INTERACTION, סוכנות הדיגיטל של קבוצת אדלר חומסקי

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    אורי 15/05/2017 17:22
    הגב לתגובה זו
    תותח על
  • 7.
    אחראי על האחריות 15/05/2017 08:58
    הגב לתגובה זו
    פתאט
  • 6.
    אגדה בשוק (ל"ת)
    מכיר אותו 15/05/2017 00:17
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    אלוף (ל"ת)
    יערה 15/05/2017 00:02
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    אהבתי! כתבה לעניין (ל"ת)
    דני 14/05/2017 23:06
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    איזה חתיך! פנוי?? (ל"ת)
    פרפר 12 14/05/2017 23:05
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    רן 14/05/2017 23:00
    הגב לתגובה זו
    אהבתי מאוד.... דברי חכמים בנחת נשמעים!
  • 1.
    מה זו התמונה הזו? כואבות לו השיניים? (ל"ת)
    ד"ר פרופסור 14/05/2017 16:00
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.