מי הזיז את הגבינה שלנו? 5 מהלכי יח"צ ששינו את סדר היום השיווקי ב-2013
סיכוי גדול שאם תעצרו 10 אנשים ברחוב, ותשאלו אותם על קופיקס, רובם יידעו לספר לכם הרבה על רשת בתי הקפה המפתיעה שנכנסה לחיינו במהלך השנה החולפת. באותו האופן, אם תפנו שאלות דומות לקהלי היעד המתאימים, תגלו שרובם יודעים מהו היתרון היחסי של גבינת נעם על המתחרים בקטגוריית הגבינות, מהו יום העסקים הקטנים, מה קרה לשקע ותקע ואיזו חברת משקאות קלים הדפיסה שמות על הבקבוקים.
להצלחה השיווקית אבות רבים, ואחד מהם הוא מערך יחסי הציבור שפועל מאחורי הקלעים ובונה תכנית תקשורתית שבעזרתה מנווטת הספינה אל יעדה: חשיפה, מודעות, העברת מסרים ונוכחות מרכזית בסדר היום הציבורי. ההישגים התקשורתיים ויותר, של קופיקס, גבינות נעם של טרה, יום העסקים הקטנים של בנק הפועלים, קמפיין השמות של קוקה קולה ושקע ותקע בחברת החשמל אינם מקריים אלא תוצאה של עבודה מאומצת שהרוויחה עבור אותם המותגים חשיפה שנאמדת במיליוני שקלים.
מחלקת מחקרי המדיה של חברת יפעת בחרה עבורנו 5 מהלכי יח"צ בולטים מ-2013. לצורך המחקר נבחנו 15 השקות/פעילויות שיווקיות נקודתיות של מותגים מסחריים שזכו לחשיפה של יותר מ-150 אייטמים, והצליחו לחדור גם לאמצעי התקשורת הפופולריים (עיתונות יומית, אתרי אינטרנט מרכזיים או לטלוויזיה).
בכל קמפיין נמדדה ההשפעה - לאו דווקא בהיקף החשיפה - אלא גם בהשגת היעדים והעברת המסרים. מתוך הקמפיינים הנבחרים נקרא מדגם מייצג של 3,000 אייטמים שפורסמו בעיתונות, באינטרנט, ברדיו ובטלוויזיה. מנהל המחקר מטעם יפעת מחקרי מדיה הוא רביב טל.
השקת קופיקס// עלייה של 40% בהיקף העיסוק התקשורתי במחירי הקפה
הקמפיין הסיט את סדר היום הציבורי בענף המזון והמסעדות ממסרים של בריאות ונוחות למסרים של מחיר. סה"כ נרשמה ירידה של 20% בהיקף העיסוק התקשורתי בבריאות ובנוחות ועלייה של 40% בהיקף העיסוק התקשורתי במחירים.
רשת 'קופיקס' הצליחה לצאת מבמות התקשורת הצרכניות ולחדור לעמודי החדשות המרכזיים של העיתונות היומית ומהדורות החדשות. סה"כ נרשמו 1,200 אייטמים, בשווי חשיפה של 17.5 מיליון שקלים.
הרשת, שהתבססה על קמפיין יח"צ בלבד, הצליחה ליצור תורים בתוך ימים אחדים.
- 6.שימי 28/01/2014 17:51הגב לתגובה זולא הפסיקו לדבר עליה
- 5.יחצן פשוט 16/01/2014 13:10הגב לתגובה זווהרבה כסף
- 4.נעם 16/01/2014 10:48הגב לתגובה זונעם זה מהלך שנכשל. השיג בשיאו 13 אחוז נתח שוק וכרגע מדשדש באזור החמש.
- 3.בול 16/01/2014 07:09הגב לתגובה זוהחומוס של אבי הוא מהלך שהתחיל רק מיחצ והוביל לקמפיין. איך שכחתם?
- אלימלך 16/01/2014 10:12הגב לתגובה זוהחומוס קיבל בקושי אייטם וחצי
- בול 16/01/2014 10:47השאלה היא לא כמות האייטמים אלה התוצאה. החומוס שינה את מצב הקטגוריה , השמות היה ביצוע חביב. קופיקס זה כבר ללמד בבית ספר.
- 2.שמעון 16/01/2014 02:07הגב לתגובה זוקופיקס. בארבעת המקרים האחרים מדובר בקמפיין פרסום עם קריאייטיב ואסטרטגיה יוצאי דופן והרבה השקעה במדיה באמצעותם הועלה הנושא לאוויר ולסדר היום. האם קמפיין היחצ העצים את הקמפיין? ודאי. האם קמפיין היחצ הגביר את החשיפה? בטוח. האם מדובר בקמפיין יחצ? לא. מדובר בקמפיין, עליו נוסף יחצ. זה לא "מהלך יחצ".
- 1.ירון 15/01/2014 19:59הגב לתגובה זוזה קמפיין השנה!