תודה לאינסטגרם ולפייסבוק: מרקו מיקיאלי מסכם שנה בדיגיטל
הדיגיטל גוסס? הקקטוס בוטל? 2013 מפחידה? תלוי את מי שואלים. מרקו מיקיאלי, מנהל הקריאייטיב טכנולוגיה ב-d-say אינטראקטיב מסכם את השנה החולפת דווקא עם מספר תובנות אופטימיות במיוחד.
קודם כל הרשו לי לפתוח במספר תודות: תודה לך אינסטגרם, תודה לך פייסבוק, תודה לך טוויטר, תודה לך פינטרסט, תודה לך יוטיוב, תודה לך אפל, תודה לך גוגל. תודה!
אתן ההוכחה שהיום ניתן סוף סוף לנהל קמפיינים עשירים ובעלי רבדים עמוקים גם בדיגיטל. בין המשברים והסכנות תמיד טמונות הזדמנויות גדולות. תישאלו את וורן באפט, הוא מבין דבר או שניים בהפיכת משבר להזדמנות, "הכל בניהול" הוא נוהג לומר. אז בואו נראה איך בעזרת ניהול נכון יותר של המשאבים הדיגיטליים הקיימים נוכל להפיק השנה יותר מכל מהלך להצלחת הענף והמותגים המפרסמים בו.
מי שכבר הספיד את הדיספלאיי המסורתי, מאמין אדוק בסושיאל או בטוח שרק סרט טלוויזיה מעביר את המסר - מקומו לא כאן. בעידן הטכנולוגי של היום כמעט ולא נשאר מקום לאנשים בעלי מחשבה חד ערכית. בפסקאות הקרובות נדבר על התפיסה ההוליסטית החדשה בפרסום הדיגיטלי כפי שהיא עוצבה במהלך 2012 ורק תתפתח ותתעצם במהלך 2013.
אז מה למדנו השנה בדיגיטל? ראשית שהחוקים השתנו: מודלים ישנים של X חשיפות מביאות Y מימושים כבר לא רלוונטיים. אינגייג'מנט ושאר מילות הבאז בתעשייה כבר עושות פחות רושם על מנהלי השיווק בארגונים ומה שחשוב עכשיו זה מבחן התוצאה. בדיגיטל חבויה ההזדמנות ליצור קשר ישיר, לא תלוי ומאוד הדדי בין מותגים לבין אנשים שלא קיימים במדיות האחרות. יכולות ה-Remarketing השתכללו ומציעות מגוון פתרונות קריאייטיב מותאמים אישית לצרכנים.
הפייסבוק הוא לא הכל: יש עוד במדיה החברתית מלבד הענק הכחול (והאהוב עלינו כל כך) בעזרת רשתות חברתיות משלימות, כל אחת בתחומה ומומחיותה, ניתן להעמיק את הקשר עם הצרכן הפוטנציאלי בזירות הנוחות לו ובפורמט שהוא מעדיף. דוגמא לכך המהלך האחרון של
הדיספלאיי עדיין רלוונטי: אם אמרנו קודם שהמדיה החברתית היא המקום ליצור שיחה בתנאי הצרכן, אז הדיספלאיי היה ונשאר המקום האולטימטיבי ליצירת המודעות בקרב הגולשים והפלטפורמה הטובה ביותר להזניק כל קמפיין. תשאלו את אולג
המובייל יהיה מנוע הצמיחה של 2013: מספיק רק להסתכל סביבנו (במידה ותצליחו להרים את הראש מהסמארטפון שלכם) ולראות שהעולם כבר השתנה. מגוון האפשריות החדשות שהמובייל מציע כבר משנות את הנוף הפרסומי סביבנו. ה-Geo Tag מעניק חופש פעולה חדש לאנשי הקריאייטיב ומאפשר להם לפגוש את הצרכנים לא רק בזירות הדיגיטליות אלא גם בעולם האמיתי.
סף הכניסה השתנה: חוקי הדיגיטל חלים באופן שווה גם על ענק המדיה העולמי כפי שהם חלים על הסטודיו השאפתני שלא מזמן נפתח. זה הקטע: בפני הדיגיטל כולם שווים. גודל הארגון כבר לא מעיד על איכות פרסומיו והיום יותר מתמיד רק הקריאייטיב יקבע את הצלחת המהלך.
טכנולוגיה בפני עצמה לא מרגשת, רק רעיונות גדולים: אם זה יהיה ברשת כזו או אחרת, ישתמש בפיצ'ר כזה או אחר - רעיון גדול הוא עדיין המצרך הכי חשוב בבניית מהלך פרסומי מנצח בדיגיטל. טכנולוגיה היא המנוע העיקרי לצמיחת הפרסום בדיגיטל, אבל ללא הרעיונות הגדולים שהופכים את הטכנולוגיה למרגשת וכזו שמעבירה את המסר לצרכנים היא תיכשל.
השורה התחתונה קמפיין יכול להתחיל בדיספלאיי באתרים המובילים, להוביל לרשת חברתית רלוונטית (תמונות - אינסטגרם, ווידאו - יוטיוב או כל דבר אחר) לעשות אינגייג'מנט אמיתי ברוח המותג המפרסם (בפייסבוק, בטוויטר או באתר) לארוז את הכל ככה שיהיה מותאם למובייל (על כל מערכות ההפעלה והמכשירים) ובסוף לפגוש את הצרכן בעולם האמיתי למימוש הרכישה. לא משנה באיזו דרך תחליטו לקחת את הצרכן במסע הדיגיטלי שלכם, חשוב רק שתעשו את זה נכון, מתוך תכנון ומחשבה קודמת.
אז איך עושים את זה באמת נכון? היום זה אולי נשמע כבר טריוויאלי אבל מניסיון המותגים בהם אני מטפל והמחקרים שלנו על דפוסי השימוש מראים שכאשר הגולשים מוצאים עניין בתוכן מסוים הם אוטומטית מסתקרנים ורוצים לראות עוד מאותו התוכן. לכן הם יומרו ביחס גבוה יותר לצרכנים או אוהדים של המותג במידה ובסיום סרטון יהיה להם לינק לערוץ המלא או לתוכן רלוונטי אחר. הפוסט במדיה החברתית או ה-Embed שהפנה לתוכן גם יכיל בתיאור שלו לינק לאתר המלא להגדלת החשיפה וכמובן תיוגים חברתיים בהתאם לרשת החברתית. זכרו לא לשכוח גם את גוגל+, לה ערך SEO גבוה בתוצאות החיפוש האורגני במנוע החיפוש הפופולארי בעולם.
הכלים הללו ועוד רבים אחרים, משלימים את התפיסה ההוליסטית הדיגיטלית ומאפשרים לכולנו קיום מוצלח של מהלכים פרסומיים מרובי רבדים בזירות הדיגיטליות.
אז כן, 2013 נראית על פניה לא פשוטה וטומנת סיכונים ואתגרים רבים, אבל עבור אותם אנשי פרסום יצירתיים וחדשניים, שלא נרתעים לנוכח האתגרים הגדולים נשאר לי רק לאחל לכם שנת פעילות טכנולוגית מוצלחת ושוברת שיאים. נתראה בטור של 2014.
מרקו מיקיאלי הוא מנהל הקריאייטיב טכנולוגיה במשרד הפרסום d-say אינטראקטיב
- 15.המושך בחוטים 26/01/2013 15:59הגב לתגובה זואדם נדיר. כישרון בכל תחום. סמנו את השם
- 14.אורי 16/01/2013 17:52הגב לתגובה זוכישרון נדיר.
- 13.שמתי עליך עין (ל"ת)Medical 15/01/2013 13:08הגב לתגובה זו
- 12.צופה מהצד 15/01/2013 09:33הגב לתגובה זומשרד פרסום שווה כמו צוות הקריאייטיב שלו. מרקו ואדי מובילים את המשרד הבינוני הזה לליגה אחרת
- 11.צופה מהצד 15/01/2013 09:30הגב לתגובה זומשרד פרסום שווה כמו צוות הקריאייטיב שלו. מרקו ואדי מובילים את המשרד הבינוני הזה לליגה אחרת
- 10.מה הוא עושה בדיסיי? לא חבל? (ל"ת)חשדניסט 14/01/2013 20:54הגב לתגובה זו
- 9.חתיך! איזה מותגים הוא מנהל? (ל"ת)רק לשאול שאלה 14/01/2013 20:42הגב לתגובה זו
- 8.שלומי 14/01/2013 20:08הגב לתגובה זואשריי מי שעובד איתו הילד נכס נדיר!
- 7.אחד_שעבד_איתו 14/01/2013 20:02הגב לתגובה זותראו מה הוא עשה עם משרד בינוני מדשדש? הוא הכניס רוח חיים לכל המותגים ומאז דיסי רק בעליה. ישר כח!
- 6.מרקו מלך!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (ל"ת)דניאל 14/01/2013 11:59הגב לתגובה זו
- 5.שגיא 14/01/2013 04:12הגב לתגובה זואחד היצירתיים.
- 4.ילד פלא! עלה והצלח אתה תגיע הכי רחוק (ל"ת)לקוחה 13/01/2013 20:45הגב לתגובה זו
- 3.המנהל קריאייטיב הזה נשמע גאון (ל"ת)טל 13/01/2013 20:01הגב לתגובה זו
- 2.Neta Reich 13/01/2013 16:16הגב לתגובה זוכל מי שזכה לעבוד איתך ולו בקצת, יודע במה מדובר.
- אין ספק שהוא נכס. שיחזיקו אותו חזק שם (ל"ת)רבקה 13/01/2013 20:47הגב לתגובה זו
- 1.מסכם וקולע, אחלה טור. (ל"ת)משועמם 13/01/2013 15:13הגב לתגובה זו