כלי ה-AI החדש של Perplexity - יתרונות וחסרונות

צ'אטAI שחוקר ומספק מחקרים ותובנות עמוקות - הדור הבא של הצ'אטים

עמית בר | (1)
נושאים בכתבה מהפכת ה-AI

השקה חדשה בעולם ה-AI

חברת Perplexity AI הצטרפה למרוץ כלי המחקר המתקדמים והשיקה את Deep Research, מוצר מחקר מעמיק שנועד לתת תשובות מפורטות ומבוססות מקורות. המהלך מגיע זמן קצר אחרי שGoogle הציגה כלי דומה בפלטפורמת Gemini AI, ו-OpenAI השיקה את גרסת המחקר שלה מוקדם יותר החודש – כולם עם אותו שם בדיוק: Deep Research.

מה מייחד את הכלי של Perplexity?

החידוש המרכזי של הכלי החדש הוא הדגש על מחקר מקצועי ועסקי, בניגוד לתשובות הכלליות שמספקים צ'אטבוטים לצרכנים. החברה הצהירה כי המערכת "מצטיינת במגוון משימות ברמה מקצועית - ממחקר פיננסי ושיווקי ועד ניתוחי מוצר מתקדמים".

בניגוד לכלים אחרים, Perplexity Deep Research מספק תהליך עבודה מובנה יותר:

היתרון המשמעותי: מהירות וביצועים

בהשוואה לכלים המתחרים, Perplexity Deep Research מבצע את רוב המשימות שלו תוך פחות משלוש דקות. זאת לעומת OpenAI, שם התהליך עשוי לקחת בין 5 ל-30 דקות.

קיראו עוד ב"BizTech"

השוואה בין Perplexity AI, OpenAI ו-Google

בין שלוש החברות שפיתחו את הכלי, כל אחת מציעה גישה מעט שונה:

האתגר: האם מחקר מבוסס בינה מלאכותית מחליף בני אדם?

למרות היתרונות הברורים, עדיין קיימים אתגרים. The Economist פרסם לאחרונה סקירה שמדגישה את המגבלות של מחקרי AI:

מה הלאה?

בינתיים, הכלים הללו משמשים בעיקר משלימים למחקר אנושי ולא תחליף מלא. אולם ככל שהטכנולוגיה מתפתחת, ייתכן שבעתיד נראה AI שמבצע מחקרים מקיפים מהר יותר וטוב יותר מבני אדם.










תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    כולל הדפסה טים.ז (ל"ת)
    ליטאי 16/02/2025 08:29
    הגב לתגובה זו
יקי פייטלסון, מנכ״ל ומייסד שותף של וארוניס. קרדיט: תומר פולטיןיקי פייטלסון, מנכ״ל ומייסד שותף של וארוניס. קרדיט: תומר פולטין

ורוניס רוכשת את SlashNext בעסקה שמוערכת בכ-150 מיליון דולר

הרכישה מחזקת את הפלטפורמה של ורוניס ותאפשר זיהוי מוקדם של איומים מתקדמים ומרחיבה את יכולות ההגנה של החברה למערכות דוא"ל וערוצים מקבילים

רן קידר |
נושאים בכתבה ורוניס

חברת הסייבר הישראלית ורוניס Varonis Systems -1.74%  , שנסחרת בנאסד"ק לפי שווי שוק של כ-6.6 מיליארד דולר, הודיעה על רכישת SlashNext  סטארט-אפ אמריקאי המפתח פתרונות אבטחת דוא"ל מבוססי בינה מלאכותית. לפי ההערכות, סכום העסקה עומד על כ-150 מיליון דולר. מדובר במהלך אסטרטגי, שמחבר את עולם אבטחת הנתונים של ורוניס עם תחום ההגנה על תעבורת דוא"ל, אחד הצירים הפופולריים ביותר לחדירה לארגונים.

סלאשנקסט נחשבת לאחת החברות המובילות בתחום ההגנה על תיבת הדוא"ל, ומתמחה בזיהוי מתקפות פישינג והנדסה חברתית המבוצעות באמצעים מתוחכמים ובשימוש ב-AI. החברה משתמשת בטכנולוגיות מתקדמות כמו ראייה ממוחשבת, עיבוד שפה טבעית ודפדפנים וירטואליים כדי לזהות ניסיונות התחזות ולחסום מתקפות, עוד לפני שהן מגיעות למשתמש הקצה. 

לפי ורוניס, רכישת סלאשנקסט תאפשר לה להציע פתרון כולל, שמאגד בין ניטור גישה לנתונים, ניתוח זהויות וזיהוי מוקדם של מתקפות מבוססות דוא"ל, גם כאשר אלו מתבצעות בערוצים מקבילים כמו סלאק, ווטסאפ וטימז. ברקע, עולה משמעותית השימוש של תוקפים בטכניקות של הנדסה חברתית, המשלבות בין תכנים מזויפים לבין התחזות לגורמים מוכרים בארגון, בקצב שבו המערכות המסורתיות מתקשות לעמוד. 

המערכת של סלאשנקסט נבחנה מול פתרונות אחרים בענף, ביניהם Mimecast ו-Abnormal Security, והפגינה שיעור זיהוי מרשים של 99% בכלל ההתקפות, כולל הצלחה של 100% בזיהוי מתקפות BEC (התחזות עסקית) והתקפות עם קודי QR. שילוב המערכת הזו בפלטפורמת ורוניס צפוי לשפר את יכולת התגובה של מנהלי אבטחת מידע לאיומים בזמן אמת, תוך סיוע בצמצום שטח התקיפה הארגוני והגברת האוטומציה בזיהוי. 

לדברי יקי פייטלסון, מנכ"ל ומייסד שותף של Varonis: "הרכישה של סלאשנקסט היא התפתחות טבעית של הפלטפורמה שלנו, המרחיבה באופן משמעותי את פוטנציאל השוק הכולל של החברה. על ידי חיבור בין דוא״ל, זהות ונתונים, נגדיל באופן דרמטי את הערך של שירות ה-MDDR שלנו ונעזור ללקוחות לעצור את האיומים כבר בתיבת הדואר, המקום שבו רבות מדליפות המידע מתחילות."